Selamlar Trakkulüp ailesi. Vakti kıymetli olan aşağıyı okumadan, aşağıdan direkt videoyu izleyebilir.
***
3 gün boyunca toplamda 135 dekarlık arazinin sürümünü Kubota M6040 ve Fiat 70-56 ile gerçekleştirdik. 70'de sıfır 4'lü 10 numara düz, tekerli Ünlü pulluk vardı. M6040'da anadan babadan kalma 4'lü 11 numara, pimkesen, tekersiz ve kaçık pulluk vardı.
Tarlalar sırasıyla 40, 13, 30, 23.5, 29 dekar. 1.tarla kendimizin, diğerlerinin tamamı ise icar. Kimisinde taşlılık, kimisinde arpa arkası olmasına rağmen sürüm görmemesinden dolayı sertlik sorunu var. Sert olan yerleri bu sene ilk defa kiraladık. Videodaki görüntülerin bir kaç parçası hariç 1. yumuşak tarlaya ait.
***
Geçenki sürümümden hatırlarsınız, M6040'a 5'li 11 numara pimkesen, tekerlekli pulluk takmıştım. Kubotanın hassasiyeti çalışmamasına rağmen arka taraftaki tekerlek sayesinde batma-çıkma olayı olmuyordu, hassasiyeti çalışan bir traktör gibi kendini rahatlatamasa bile 4x4 sayesinde kendi imkanlarıyla sürüm gerçekleştiriyordu. Biz bu sürüm sezonunda 30 yaşındaki motora sıfır pulluk, sıfır motora 30 yaşındaki (?) pulluk takmış olduk birnevi. Sonuç ne mi oldu? Zetor'un 70hp tek çeker traktörünün, 95hp 4x4 traktörünü sürümde nasıl ezdiğini öğrenmiş oldum
.
Takacaksın bir kaç küçük numara sıfır pulluk, hassasiyet ve pulluğun derinlik ayar tekeri olacak. Sonra hem yakıtta hem performansta rakip traktörü rezil edeceksin. Kubota pulluğu indirince adete yırtınıyordu. Bir ara acaba 4x4 mü çalışmıyor diye yokladım hatta. Bat-çıklardan ve pulluğun kaçık olmasından dolayı 1800-2000 devir bandında anca kendini toparlayabiliyordu. 70'e binip kubotaya arkadan bakınca daha da net anladım, kubota'nın önünü sola doğru çekiyordu. Pulluk da büyük değildi oysaki, geçen sezonki kullandığımız 5'li 11'in sanki 6'lıya çevrilmiş versiyonu gibi zorluyordu. Çiziler başlangıçta hep düz açılsa bile kubota tarafından bozuluyordu, hep 70'le arkasından düzeltiyordum. Rahmetli Nail emminin Traktörmetre sezon finalindeki Turan pulluk yorumundaki gibi kubo'nun pulluk sanki traktörü arkaya çekmeye uğraşıyordu.
Sahibi 70-56'yı kendi sıfır pulluğu takılı halde getirmişti ancak hafif ayar verilmesi gerektiği gözüme çarpmıştı. 2.tarlaya geçtikten sonra 70'in ortakol bağlantısını tekrar düzenledim ( ön tekere bakacak halde ayarladım), biraz da indirdim ama videoya yansımadı. Ardından sürüm esnasında hidrolik kaldırma kollarına elimi koyup, inip kalktığını hissederek saniyede 2-3 indirme-kaldırma yapacak kadar sıklıkta kumanda kolundan ayar verdim. En son haliyle hassasiyet kusursuz çalışıyordu. Tam patinaja düşecekken 70'i kurtarıyordu. Pulluk da sanki 70'i arkadan itiyor gibi
rölantiye yakın devirlerde bile motor kendini götürüyordu.
Kubota videoda 5.vites ortalama 1800-2000 devirde 6,5km hızda, 70-56 düz 1.viteste ortalama 1700-1900 devirde aynı hızda gidiyor. Kubo'da batma anında kumanda kolundan hemen müdahale edersem 1 vites yukarı gidip, 70'i eziyordu. Ancak 135 dekarın hepsi bu şekilde bitmeyeceği için ne dalacak, nede aşırı yüzeyden gidecek bir konum bulup sürekli orada kullandım. Yine de sürekli 5-7cm oynamalı gidiyordu. 70'deki pulluğa göre ortalama birkaç cm daha derinde bir sürüm yaptı.
Özetle hassasiyetten şikayetçi olan Kubota M40 serisi sahipleri mutlaka ayar tekerlekli pulluk kullansın, orta kol hassasiyetinin olduğu glasörlükleri arada yağlasın. Yağladıktan sonra çok azıcık fayda etti, arada kaldırdığı sesini duyuyordum. Anladım ki pulluk ve hassasiyet rezili vezir de ediyor, veziri rezil de
Bir kaç parça hariç hiç bir kısımda hızlandırma yapmadım. Yaptığım yerler de de müziğin ritmine uydurmak için çok az hızlandırma-yavaşlatma kullanmak durumunda kaldım.
***
Yakıt konusuna gelecek olursak maalesef 70 tarlaya geldiğinde deposu ne kadar dolu bilmediğim için net veri veremem ama, pulluğun ve hassasiyetin güzel iş çıkarmasından dolayı çok rahat gittiği için bidon bazında daha az çektiğimi belirtebilirim.
Kubota'nın verileri ise şu konuya değindikten sonra yazayım. Traktörlerin her ikisi de tüm tarlalarda aynı turu attı. Kubota'nın pulluk inç olarak %10 büyük olduğu için haliyle bu 135 dekarlık alanın 70 dekarını kendisi sürmüş oldu.
- Toplam alan 70 dekar + 20km yol
- Toplam süre yol, pulluk ayarlama, pim takma dahil 22 saat (bazı tarlaların uzunlukları kısa olduğu için uzun sürdü)
- Toplam yakıt her şey dahil 130 litre
- Saatlik ortalama yakıt 5,9litre/saat
- 1,85 litre/ 1000m2 (yol ve boş durma dahil)
İyi seyirler...
***
3 gün boyunca toplamda 135 dekarlık arazinin sürümünü Kubota M6040 ve Fiat 70-56 ile gerçekleştirdik. 70'de sıfır 4'lü 10 numara düz, tekerli Ünlü pulluk vardı. M6040'da anadan babadan kalma 4'lü 11 numara, pimkesen, tekersiz ve kaçık pulluk vardı.
Tarlalar sırasıyla 40, 13, 30, 23.5, 29 dekar. 1.tarla kendimizin, diğerlerinin tamamı ise icar. Kimisinde taşlılık, kimisinde arpa arkası olmasına rağmen sürüm görmemesinden dolayı sertlik sorunu var. Sert olan yerleri bu sene ilk defa kiraladık. Videodaki görüntülerin bir kaç parçası hariç 1. yumuşak tarlaya ait.
***
Geçenki sürümümden hatırlarsınız, M6040'a 5'li 11 numara pimkesen, tekerlekli pulluk takmıştım. Kubotanın hassasiyeti çalışmamasına rağmen arka taraftaki tekerlek sayesinde batma-çıkma olayı olmuyordu, hassasiyeti çalışan bir traktör gibi kendini rahatlatamasa bile 4x4 sayesinde kendi imkanlarıyla sürüm gerçekleştiriyordu. Biz bu sürüm sezonunda 30 yaşındaki motora sıfır pulluk, sıfır motora 30 yaşındaki (?) pulluk takmış olduk birnevi. Sonuç ne mi oldu? Zetor'un 70hp tek çeker traktörünün, 95hp 4x4 traktörünü sürümde nasıl ezdiğini öğrenmiş oldum
Takacaksın bir kaç küçük numara sıfır pulluk, hassasiyet ve pulluğun derinlik ayar tekeri olacak. Sonra hem yakıtta hem performansta rakip traktörü rezil edeceksin. Kubota pulluğu indirince adete yırtınıyordu. Bir ara acaba 4x4 mü çalışmıyor diye yokladım hatta. Bat-çıklardan ve pulluğun kaçık olmasından dolayı 1800-2000 devir bandında anca kendini toparlayabiliyordu. 70'e binip kubotaya arkadan bakınca daha da net anladım, kubota'nın önünü sola doğru çekiyordu. Pulluk da büyük değildi oysaki, geçen sezonki kullandığımız 5'li 11'in sanki 6'lıya çevrilmiş versiyonu gibi zorluyordu. Çiziler başlangıçta hep düz açılsa bile kubota tarafından bozuluyordu, hep 70'le arkasından düzeltiyordum. Rahmetli Nail emminin Traktörmetre sezon finalindeki Turan pulluk yorumundaki gibi kubo'nun pulluk sanki traktörü arkaya çekmeye uğraşıyordu.
Sahibi 70-56'yı kendi sıfır pulluğu takılı halde getirmişti ancak hafif ayar verilmesi gerektiği gözüme çarpmıştı. 2.tarlaya geçtikten sonra 70'in ortakol bağlantısını tekrar düzenledim ( ön tekere bakacak halde ayarladım), biraz da indirdim ama videoya yansımadı. Ardından sürüm esnasında hidrolik kaldırma kollarına elimi koyup, inip kalktığını hissederek saniyede 2-3 indirme-kaldırma yapacak kadar sıklıkta kumanda kolundan ayar verdim. En son haliyle hassasiyet kusursuz çalışıyordu. Tam patinaja düşecekken 70'i kurtarıyordu. Pulluk da sanki 70'i arkadan itiyor gibi
Kubota videoda 5.vites ortalama 1800-2000 devirde 6,5km hızda, 70-56 düz 1.viteste ortalama 1700-1900 devirde aynı hızda gidiyor. Kubo'da batma anında kumanda kolundan hemen müdahale edersem 1 vites yukarı gidip, 70'i eziyordu. Ancak 135 dekarın hepsi bu şekilde bitmeyeceği için ne dalacak, nede aşırı yüzeyden gidecek bir konum bulup sürekli orada kullandım. Yine de sürekli 5-7cm oynamalı gidiyordu. 70'deki pulluğa göre ortalama birkaç cm daha derinde bir sürüm yaptı.
Özetle hassasiyetten şikayetçi olan Kubota M40 serisi sahipleri mutlaka ayar tekerlekli pulluk kullansın, orta kol hassasiyetinin olduğu glasörlükleri arada yağlasın. Yağladıktan sonra çok azıcık fayda etti, arada kaldırdığı sesini duyuyordum. Anladım ki pulluk ve hassasiyet rezili vezir de ediyor, veziri rezil de
Bir kaç parça hariç hiç bir kısımda hızlandırma yapmadım. Yaptığım yerler de de müziğin ritmine uydurmak için çok az hızlandırma-yavaşlatma kullanmak durumunda kaldım.
***
Yakıt konusuna gelecek olursak maalesef 70 tarlaya geldiğinde deposu ne kadar dolu bilmediğim için net veri veremem ama, pulluğun ve hassasiyetin güzel iş çıkarmasından dolayı çok rahat gittiği için bidon bazında daha az çektiğimi belirtebilirim.
Kubota'nın verileri ise şu konuya değindikten sonra yazayım. Traktörlerin her ikisi de tüm tarlalarda aynı turu attı. Kubota'nın pulluk inç olarak %10 büyük olduğu için haliyle bu 135 dekarlık alanın 70 dekarını kendisi sürmüş oldu.
- Toplam alan 70 dekar + 20km yol
- Toplam süre yol, pulluk ayarlama, pim takma dahil 22 saat (bazı tarlaların uzunlukları kısa olduğu için uzun sürdü)
- Toplam yakıt her şey dahil 130 litre
- Saatlik ortalama yakıt 5,9litre/saat
- 1,85 litre/ 1000m2 (yol ve boş durma dahil)
İyi seyirler...