Kubota M6040 Yakıt Testi

Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,491
Yaş
19
Konum
Aksaray

Selamlar ahali. Malûm bir kaç günlüğüne bizde kalacak atom karınca. Yol ve kepçede yakıt ölçme fırsatım oldu.

1) Darası 3.5 ton, yükü 5.7 ton; toplamda 9.2ton yağlık ayçiçeğini 25km dolu şekilde 5.vites son gazda ( 39km/h) ana yolda taşındı. Tekrar boş gelindi. Toplamda 50km.

2) Sonra kepçeye geçtim, tuz gölünün yakınlarında koyun ağılları var. Bir kaç sefer yaparak yeni alınan tarlalara çektim. Malum organik madde önemli :)). Yine aynı şekilde aynı römorklarla ( dara 3.5 ton) gittim. Römorkların toplam hacmi 12m³ olduğundan ve taşacak kadar doldurduğumdan 12 tonda üzerinde yük vardı diyebiliriz. Brüt olarak 15.5 ton ediyor. Bizim köyden tuz gölüne doğru giden yolda aşırı bozuk. Traktörlerin gide gele yaptığı yol. Boş giderken 4.vites 20km/h hızla; dolu gelirken römorklar engebeden etkilenmesin diye 2.ve 3.viteste 13-15km hız yaptım. 3 tane eski dere sınırları vardı, hafif rampa gibiydi. Bu yol da 7.5km uzunluğundaydı ve 3 sefer yaptım gidiş geliş olarak. 7.5 x 3 x 2 = 45km yapar.

3) Son olarakta bu römorkların yüklemesini yaptım. Her römork 15dk sürüyordu. Yakıt testinin içinde 6 römork olduğu için kafadan 90dk yükleme için gitti.

Toplamda 95km yol bir dolu bir boş şeklinde taşındı, 36 ton koyun gübresi yüklendi. Toplamda 36 litre yaktı.
20201006_180448.jpg

Edit:
 
Son düzenleme:
Katılım
24.11.2019
Mesajlar
781
Yaş
27
Konum
Malatya
Selamlar ahali. Malûm bir kaç günlüğüne bizde kalacak olan atom karınca. Yol ve kepçede yakıt ölçme fırsatım oldu.

1) Darası 3.5 ton, yükü 5.7 ton; toplamda 9.2ton yağlık ayçiçeğini 25km dolu şekilde 5.vites son gazda ( 39km/h) ana yolda taşındı. Tekrar boş gelindi. Toplamda 50km.

2) Sonra kepçeye geçtim, tuz gölünün yakınlarında koyun ağılları var. Bir kaç sefer yaparak yeni alınan tarlalara çektim. Malum organik madde önemli :)). Yine aynı şekilde aynı römorklarla ( dara 3.5 ton) gittim. Römorkların toplam hacmi 12m³ olduğundan ve taşacak kadar doldurduğumdan 12 tonda üzerinde yük vardı diyebiliriz. Brüt olarak 15.5 ton ediyor. Bizim köyden tuz gölüne doğru giden yolda aşırı bozuk. Traktörlerin gide gele yaptığı yol. Boş giderken 4.vites 20km/h hızla; dolu gelirken römorklar engebeden etkilenmesin diye 2.ve 3.viteste 13-15km hız yaptım. 3 tane eski dere sınırları vardı, hafif rampa gibiydi. Bu yol da 7.5km uzunluğundaydı ve 3 sefer yaptım gidiş geliş olarak. 7.5 x 3 x 2 = 45km yapar.

3) Son olarakta bu römorkların yüklemesini yaptım. Her römork 15dk sürüyordu. Yakıt testinin içinde 6 römork olduğu için kafadan 90dk yükleme için gitti.

Toplamda 95km yol bir dolu bir boş şeklinde taşındı, 72 ton koyun gübresi yüklendi. Toplamda 36 litre yaktı.
Ekli dosyayı görüntüle 52917
Ekli dosyayı görüntüle 52918
Bişey yakmamış çok iyi
 
Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,491
Yaş
19
Konum
Aksaray
Maşallah zetordan az yakan varmış demek ki ayçiçek dekara ne kadar verdi bu arada
Aman zetur demeyelim sonu ona dönmesin . Bence yakıtı uygun ama abartılacak kadar değil.

Ayçiçek ilk numunede 42.5 yağ, 11.5 nem geldi. 40 saat yerde güneşlendi. Ardından sarıp gönderdik. 4250TL'ye anlaşıldı. Dekara 360kg verdi. Yağmurlamayla suladığımız halde şaşkınım gerçekten. Bu sene ayçiçek yılıymış. Hem çerezlik hem yağlık yüzleri güldürdü.
 
Katılım
04.05.2020
Mesajlar
139
Konum
Çorum mecitözü
Aman zetur demeyelim sonu ona dönmesin . Bence yakıtı uygun ama abartılacak kadar değil.

Ayçiçek ilk numunede 42.5 yağ, 11.5 nem geldi. 40 saat yerde güneşlendi. Ardından sarıp gönderdik. 4250TL'ye anlaşıldı. Dekara 360kg verdi. Yağmurlamayla suladığımız halde şaşkınım gerçekten. Bu sene ayçiçek yılıymış. Hem çerezlik hem yağlık yüzleri güldürdü.
Maşallah 2. Üründe büyük başarı şaşırdım babam 200 anca alırız diyordu ikinci üründe seneye görecez senden öğrendiklerimle iki yılı bir yıla sığdırmak karlı olacak bizim için
 
Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,491
Yaş
19
Konum
Aksaray
Akif bizim köyden birisi erkunt 80 lik mi ne almış 2017 model onlar nasıl ıyı mı sence
Erkunt 2016'da yaptığı büyük değişim sayesinde bana kalırsa yerliler içinde 1.ye oynadı. Forumdan Ercan abim Aksaray fuarında Haşmet 110 Lükse bir göz gezdirip fotoğraflarını paylaşmamı istemişti. O kadar ar-gesine katılan adam gibi adam motoru merak edecek değildi ya, sonradan anladım ki ön yargımı kırmam için rica etmişti Ercan abim. O fuarda Erkunt'u inceledğimden beri kanım ısındı. Özellikle 2016'da yenilenen kabin içi dizayn çok hoşuma gidiyor. Yine ilk düğmeli buçuğu Lüks serisi ile onlar getirdiler diye biliyorum. EHS'de öyle.Geçtiğimiz günlerde online yedek parça sitesi açmaları da şeffaf olduklarının bir göstergesi. Ancak powershuttle'ı hala getirememelerini büyük eksiklik olarak görüyorum. Özellikle bu gün değerini anladım, kepçede hiç debriyaj kullanmadım. Erkunt'a yenilik mücadelesinde başarılar diliyorum.
 
Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,491
Yaş
19
Konum
Aksaray
Tekrardan selamlar. Geçenlerde M6040 ile 32 dekar silajlık mısır ve 12.5 dekar çerezlik ayçiçeği yerlerinin pullukla sürümünü yaptım.

Her ne kadar yatay işlemeyi sevmeyip önermesemde elde alternatifi yok. İlk olarak komşumuzun 4lü Ünlü yaylı pulluğunu taktım. Daha ömceden komşum sürüm yaparken bir ayar çekilmesi gerektiği belliydi. Kafamda 2 plan vardı. Mil kayacak, bu tür inç ayarlı pulluklarda bulunan yan gergi sıkılacaktı. Sahibinin yağmur yüzünden balyası basılamamış danelik mısır yerini sürebilmek için 14 inçe açtığı günü hatırlıyorum, ama o günden beri aklımda takılı kaldı; gergiyi niye sıkmadı? Arada tarla sürerken yanına muhabbet etmeye gittiğimde motorun sağ arka tekerini çiziden yukarı, önünü sağa çekiyordu. Evde mili kaydırdım, bi de gergiye el atayım dedim, boru anahtarı eğildi. Neyse böyle bir deneyim dedim, gittim 32 dekarlık silaj yerine. Onun motoru (M7040) benim kullandığım M6040'ıda sağa çekti. Böyle 1 saat uğraştım, olmadı. Sahibi Aydın abiyi bilgilendirdim, ya inç ayarını düşürecek ya da sanayide uzun bir anahtarla sıktıracak.

VideoCapture_20201019-234024.jpg

Sonra tümoya her zamanki taktığımız Ünlü 5'li 11li pimkesen pulluğu taktım. Motor kısa olduğu için önünü keser sanıyordum fakat hiç sorun olmadı, tümoda biraz sıkıntılıydı( tümo ve ikisi hemen hemen aynı ağırlıkta) . Önde 400kg ek ağırlık ve çift çeker sayesinde önü sağlam basıyordu, arka tümoya göre hafifti anlayacağınız. Neyse, gelelim tarla koşullarına. Tahmini 4 aydır yağmur yağmıyordu. 1 ay öncede silaj biçildiği için tabanda hiç tav yoktu. Bizde işlemesi zor olur diye yağmurlama ile 4'er saat sulamıştık. Yaklaşık 1 hafta geçtikten sonra çok azıcık kesek çıkaracak şekilde sürüme başladım. Pulluğu aldığım TD75'ci en son, en yuka sürecek şekilde son deliğe takmış( sonrada motorum çekiyor diye övünüp, soluğu sanayide alırlar). Onu 3.deliğe aldım. Kulaklar hafif açık kalıyordu. Yinede uygun derinlikteydi. Çünkü bizim köydeki toprağın çok küçük bir kısmını kullanabiliyoruz. 25cm'i geçince alttan kisli toprak çıkıyor, verim düşüyor. Bu sürüm tam sınırdaydı. Toprağı sulamamız sayesinde gayet yumuşaktı. Tarla uzunluğu 195 metreydi, fazla uzun sayılmaz. Tarlanın tam ortasında, enine ağaçlık geçiyordu önceden. Tarla icar, tarla sahibi ağacları söktükten sonra orası hafif tepe olarak kalmış. Normalde takviye 5 ile giderken ( 1800 devir 6.5km/h civarı) o tepeye geldiğimde motor boğuluyordu, bende onu farkettikten sonra hep takviye 4 ( 1800 devir 5km/h) gittim. Köyümüzün toprakları klasik her zaman pulluğun kulaklarını başa çıkana kadar doldurur zaten. Bu şartlarda ve tarlayı gel git şeklinde baya parça parça sürdüm ve ilk pullukta baya vakit kaybetmiştim, pimlik demir bittiğinde bile eve kadar gitmiştim. Yani öyle aman aman 32 dekarın tadını çıkaramadım.

Toplamda 9 saat 55 dakika sürümü ( eve git gel, önceki pullukla oynama, pulluk ayarları için ve pim kestiğinde tekrar takmak için rölantide beklemeler dahil) bitirdim. 16km civarında yol ve 32 dekar silajlık mısır yerini 57 litre yakıt harcayarak bitirdim. Şimdi istatistik zamanı:

Tarla: 32 dekar silaj yeri + 16km yol
Boşa harcanan vakit ve rölanti: kafadan 2 saat
Yakıt: 59 litre
Yakıt: 1.84/1000m² ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Yakıt:5.95 litre/ saat ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Süre: 9 saat 55dk ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
İşleme hızı: 3.23 dekar ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)

( pulluk kaçık değil, köklerin denk geldiği kulak fazla kabartıyor)
VideoCapture_20201019-234156.jpg

Sonra geçtim 12.5 dekar ayçiçek yerine. Burayıda yine aynı şekilde suladık. Fakat 2 hafta kadar beklediği için daha fazla kesekli bir sürüm oldu. Ayrıca burada hiç bir pulluğu indirmediğim kadar indirdim, 4.deliğe aldım. ( 11 inç kulakların tam sınırıydı, arada arkaya toprak döküyordu) Sırf hem yuka sürüyorsun, hem toprak yumuşak demeyin diye. Sadece toprak üzerinden yorum yapacağız bu denemede. Bu tarla 155 metre uzunluğunda. 80 metre gibi genişliği var. Ortadaki pulluk arasını kapadıktan sonra, bir daha asla pulluk arası açmadım, sırf pulluğun en nefret ettiğim huyu olan tesviyeyi öldürmesi yüzünden. Hep etrafından döndüm. Yeri geldi geri geri başladığım yere gittim son zaman. Yine buradada pulluk temizlense dahi başa çıkmadan doluyordu. Ancak burada bir deneme yaptım. Bu tarla daha kuru ve kesekli ayrıca daha derin sürüldüğü için takviye 4 normal sürüm vitesiydi. 5te motor çok zor yürüyordu. Pulluğu temizledikten sonra vites 5te sıra sonuna kadar aynı motor yükünde, boğulmadan çıkabildim, sürümde güzel oldu ideal hızını bulduğum için, aralar kapanmıştı. Fakat sen gel yine dol. Her sırada temizlemek için uğraşamayacağım için deneme olarak kaldı. Istatistiklere geçelim:

Tarla: 12.5 dekar + 2km yol
Süre: 3 saat 45 dakika
Yakıt: 27 litre
Yakıt: 7.2 litre/saat ( yastıkbaşlarında motoru tekrar kaldırırken ki harcanan yakıt ve önceki tarlada kullandığım takviye 4teki yük ile bu tarkadaki takviye 4teki yük aynı değildi sanırım bu yüzden biraz yüksek çıktı)
Yakıt: 2.16 litre/ 1000m²
Hız: Ortalama 5km/h 1800devir
Işleme hızı: 3.33 dekar ( tarlanın kısa olamasının dezavantajı, önceki yerde düşük çıkmıştı fakat orda çok oyalanıldı,burda pim bile kesmedi, 1 girmede bitirdim)
Derinlik: 25-30cm ( bazı yerlerde kis çıktı)

Benden onay aldı . Yakıt ideal, çok abartmaya gerek yok. Fakat daha uzun, pulluğu doldurmayan toprağa sahip tarla , 1 seferde bitirme imkanım ve 5li 11 değilde 4lü 11li pulluk olsaydı eminim %20 kadar yakıt düşerdi. Performansını beğenemeyenler olabilir. 60 beygir traktörden ne bekliyordunuz ki ? Ağır iş içinde , ara işi içinde uygun traktör. Küçük çiftçiler için ana traktör, büyük ve orta ölçekli çiftçiler için geri planda kalacak ama her garaja şart traktör. Bir manevrası var, kelebek görse ömrü uzar. 640 ve tümosan kullanırken "keşke şurdan dönse" dediğim bütün yerleri son manevrayı kullanmadan rahatlıkla dönüyor. 4 teker römork yanaştırmada bulunmaz hint kumaşı.

Tek çekerlere üstünde dandik "fiat" yazıyor diye bi dünya para veriyorlar. Tek çeker almaktansa üstüne biraz daha para koyup sıfır ayarı ömürlük bir traktör alınız, net.

2. Tarlaya ait fotoğraf ve videolar:
http://instagr.am/p/CGZy1XoH40f/ 20201015_175136.jpg20201015_163215.jpg20201015_174933.jpg

Yorumlarınızı bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
18.07.2017
Mesajlar
970
Konum
Kocaeli
Tekrardan selamlar. Geçenlerde M6040 ile 32 dekar silajlık mısır ve 12.5 dekar çerezlik ayçiçeği yerlerinin pullukla sürümünü yaptım.

Her ne kadar yatay işlemeyi sevmeyip önermesemde elde alternatifi yok. İlk olarak komşumuzun 4lü Ünlü yaylı pulluğunu taktım. Daha ömceden komşum sürüm yaparken bir ayar çekilmesi gerektiği belliydi. Kafamda 2 plan vardı. Mil kayacak, bu tür inç ayarlı pulluklarda bulunan yan gergi sıkılacaktı. Sahibinin yağmur yüzünden balyası basılamamış danelik mısır yerini sürebilmek için 14 inçe açtığı günü hatırlıyorum, ama o günden beri aklımda takılı kaldı; gergiyi niye sıkmadı? Arada tarla sürerken yanına muhabbet etmeye gittiğimde motorun sağ arka tekerini çiziden yukarı, önünü sağa çekiyordu. Evde mili kaydırdım, bi de gergiye el atayım dedim, boru anahtarı eğildi. Neyse böyle bir deneyim dedim, gittim 32 dekarlık silaj yerine. Onun motoru (M7040) benim kullandığım M6040'ıda sağa çekti. Böyle 1 saat uğraştım, olmadı. Sahibi Aydın abiyi bilgilendirdim, ya inç ayarını düşürecek ya da sanayide uzun bir anahtarla sıktıracak.

Ekli dosyayı görüntüle 53305

Sonra tümoya her zamanki taktığımız Ünlü 5'li 11li pimkesen pulluğu taktım. Motor kısa olduğu için önünü keser sanıyordum fakat hiç sorun olmadı, tümoda biraz sıkıntılıydı( tümo ve ikisi hemen hemen aynı ağırlıkta) . Önde 400kg ek ağırlık ve çift çeker sayesinde önü sağlam basıyordu, arka tümoya göre hafifti anlayacağınız. Neyse, gelelim tarla koşullarına. Tahmini 4 aydır yağmur yağmıyordu. 1 ay öncede silaj biçildiği için tabanda hiç tav yoktu. Bizde işlemesi zor olur diye yağmurlama ile 4'er saat sulamıştık. Yaklaşık 1 hafta geçtikten sonra çok azıcık kesek çıkaracak şekilde sürüme başladım. Pulluğu aldığım TD75'ci en son, en yuka sürecek şekilde son deliğe takmış( sonrada motorum çekiyor diye övünüp, soluğu sanayide alırlar). Onu 3.deliğe aldım. Kulaklar hafif açık kalıyordu. Yinede uygun derinlikteydi. Çünkü bizim köydeki toprağın çok küçük bir kısmını kullanabiliyoruz. 25cm'i geçince alttan kisli toprak çıkıyor, verim düşüyor. Bu sürüm tam sınırdaydı. Toprağı sulamamız sayesinde gayet yumuşaktı. Tarla uzunluğu 195 metreydi, fazla uzun sayılmaz. Tarlanın tam ortasında, enine ağaçlık geçiyordu önceden. Tarla icar, tarla sahibi ağacları söktükten sonra orası hafif tepe olarak kalmış. Normalde takviye 5 ile giderken ( 1800 devir 6.5km/h civarı) o tepeye geldiğimde motor boğuluyordu, bende onu farkettikten sonra hep takviye 4 ( 1800 devir 5km/h) gittim. Köyümüzün toprakları klasik her zaman pulluğun kulaklarını başa çıkana kadar doldurur zaten. Bu şartlarda ve tarlayı gel git şeklinde baya parça parça sürdüm ve ilk pullukta baya vakit kaybetmiştim, pimlik demir bittiğinde bile eve kadar gitmiştim. Yani öyle aman aman 32 dekarın tadını çıkaramadım.

Toplamda 9 saat 55 dakika sürümü ( eve git gel, önceki pullukla oynama, pulluk ayarları için ve pim kestiğinde tekrar takmak için rölantide beklemeler dahil) bitirdim. 16km civarında yol ve 32 dekar silajlık mısır yerini 57 litre yakıt harcayarak bitirdim. Şimdi istatistik zamanı:

Tarla: 32 dekar silaj yeri + 16km yol
Boşa harcanan vakit ve rölanti: kafadan 2 saat
Yakıt: 59 litre
Yakıt: 1.84/1000m² ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Yakıt:5.95 litre/ saat ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Süre: 9 saat 55dk ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
İşleme hızı: 3.23 dekar ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)

( pulluk kaçık değil, köklerin denk geldiği kulak fazla kabartıyor)
Ekli dosyayı görüntüle 53306

Sonra geçtim 12.5 dekar ayçiçek yerine. Burayıda yine aynı şekilde suladık. Fakat 2 hafta kadar beklediği için daha fazla kesekli bir sürüm oldu. Ayrıca burada hiç bir pulluğu indirmediğim kadar indirdim, 4.deliğe aldım. ( 11 inç kulakların tam sınırıydı, arada arkaya toprak döküyordu) Sırf hem yuka sürüyorsun, hem toprak yumuşak demeyin diye. Sadece toprak üzerinden yorum yapacağız bu denemede. Bu tarla 155 metre uzunluğunda. 80 metre gibi genişliği var. Ortadaki pulluk arasını kapadıktan sonra, bir daha asla pulluk arası açmadım, sırf pulluğun en nefret ettiğim huyu olan tesviyeyi öldürmesi yüzünden. Hep etrafından döndüm. Yeri geldi geri geri başladığım yere gittim son zaman. Yine buradada pulluk temizlense dahi başa çıkmadan doluyordu. Ancak burada bir deneme yaptım. Bu tarla daha kuru ve kesekli ayrıca daha derin sürüldüğü için takviye 4 normal sürüm vitesiydi. 5te motor çok zor yürüyordu. Pulluğu temizledikten sonra vites 5te sıra sonuna kadar aynı motor yükünde, boğulmadan çıkabildim, sürümde güzel oldu ideal hızını bulduğum için, aralar kapanmıştı. Fakat sen gel yine dol. Her sırada temizlemek için uğraşamayacağım için deneme olarak kaldı. Istatistiklere geçelim:

Tarla: 12.5 dekar + 2km yol
Süre: 3 saat 45 dakika
Yakıt: 27 litre
Yakıt: 7.2 litre/saat ( yastıkbaşlarında motoru tekrar kaldırırken ki harcanan yakıt ve önceki tarlada kullandığım takviye 4teki yük ile bu tarkadaki takviye 4teki yük aynı değildi sanırım bu yüzden biraz yüksek çıktı)
Yakıt: 2.16 litre/ 1000m²
Hız: Ortalama 5km/h 1800devir
Işleme hızı: 3.33 dekar ( tarlanın kısa olamasının dezavantajı, önceki yerde düşük çıkmıştı fakat orda çok oyalanıldı,burda pim bile kesmedi, 1 girmede bitirdim)
Derinlik: 25-30cm ( bazı yerlerde kis çıktı)

Benden onay aldı . Yakıt ideal, çok abartmaya gerek yok. Fakat daha uzun, pulluğu doldurmayan toprağa sahip tarla , 1 seferde bitirme imkanım ve 5li 11 değilde 4lü 11li pulluk olsaydı eminim %20 kadar yakıt düşerdi. Performansını beğenemeyenler olabilir. 60 beygir traktörden ne bekliyordunuz ki ? Ağır iş içinde , ara işi içinde uygun traktör. Küçük çiftçiler için ana traktör, büyük ve orta ölçekli çiftçiler için geri planda kalacak ama her garaja şart traktör. Bir manevrası var, kelebek görse ömrü uzar. 640 ve tümosan kullanırken "keşke şurdan dönse" dediğim bütün yerleri son manevrayı kullanmadan rahatlıkla dönüyor. 4 teker römork yanaştırmada bulunmaz hint kumaşı.

Tek çekerlere üstünde dandik "fiat" yazıyor diye bi dünya para veriyorlar. Tek çeker almaktansa üstüne biraz daha para koyup sıfır ayarı ömürlük bir traktör alınız, net.

2. Tarlaya ait fotoğraf ve videolar:
http://instagr.am/p/CGZy1XoH40f/ Ekli dosyayı görüntüle 53307Ekli dosyayı görüntüle 53308Ekli dosyayı görüntüle 53309

Yorumlarınızı bekliyorum.
Helalin var kardeşim . pulluk kulakları paslı mıydı, toprağın ondanmi tutuyor acaba. Kulakları iş bittikten sonra paslanmayı önlemek için yağlayıp biraksak nasıl olur, toprağı azmı tutar acaba arkadaşlar?
 
Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,491
Yaş
19
Konum
Aksaray
Helalin var kardeşim . pulluk kulakları paslı mıydı, toprağın ondanmi tutuyor acaba. Kulakları iş bittikten sonra paslanmayı önlemek için yağlayıp biraksak nasıl olur, toprağı azmı tutar acaba arkadaşlar?
Eyvallah Adil abi. Pulluk bildiğimiz ayna gibi parlıyordu. Bence tek çözüm ızgara kulak. Veya olması gerektiği gibi pullukları hurdacıya satıp , dikey işlemeye geçmek.
 
Katılım
24.11.2019
Mesajlar
781
Yaş
27
Konum
Malatya
Tekrardan selamlar. Geçenlerde M6040 ile 32 dekar silajlık mısır ve 12.5 dekar çerezlik ayçiçeği yerlerinin pullukla sürümünü yaptım.

Her ne kadar yatay işlemeyi sevmeyip önermesemde elde alternatifi yok. İlk olarak komşumuzun 4lü Ünlü yaylı pulluğunu taktım. Daha ömceden komşum sürüm yaparken bir ayar çekilmesi gerektiği belliydi. Kafamda 2 plan vardı. Mil kayacak, bu tür inç ayarlı pulluklarda bulunan yan gergi sıkılacaktı. Sahibinin yağmur yüzünden balyası basılamamış danelik mısır yerini sürebilmek için 14 inçe açtığı günü hatırlıyorum, ama o günden beri aklımda takılı kaldı; gergiyi niye sıkmadı? Arada tarla sürerken yanına muhabbet etmeye gittiğimde motorun sağ arka tekerini çiziden yukarı, önünü sağa çekiyordu. Evde mili kaydırdım, bi de gergiye el atayım dedim, boru anahtarı eğildi. Neyse böyle bir deneyim dedim, gittim 32 dekarlık silaj yerine. Onun motoru (M7040) benim kullandığım M6040'ıda sağa çekti. Böyle 1 saat uğraştım, olmadı. Sahibi Aydın abiyi bilgilendirdim, ya inç ayarını düşürecek ya da sanayide uzun bir anahtarla sıktıracak.

Ekli dosyayı görüntüle 53305

Sonra tümoya her zamanki taktığımız Ünlü 5'li 11li pimkesen pulluğu taktım. Motor kısa olduğu için önünü keser sanıyordum fakat hiç sorun olmadı, tümoda biraz sıkıntılıydı( tümo ve ikisi hemen hemen aynı ağırlıkta) . Önde 400kg ek ağırlık ve çift çeker sayesinde önü sağlam basıyordu, arka tümoya göre hafifti anlayacağınız. Neyse, gelelim tarla koşullarına. Tahmini 4 aydır yağmur yağmıyordu. 1 ay öncede silaj biçildiği için tabanda hiç tav yoktu. Bizde işlemesi zor olur diye yağmurlama ile 4'er saat sulamıştık. Yaklaşık 1 hafta geçtikten sonra çok azıcık kesek çıkaracak şekilde sürüme başladım. Pulluğu aldığım TD75'ci en son, en yuka sürecek şekilde son deliğe takmış( sonrada motorum çekiyor diye övünüp, soluğu sanayide alırlar). Onu 3.deliğe aldım. Kulaklar hafif açık kalıyordu. Yinede uygun derinlikteydi. Çünkü bizim köydeki toprağın çok küçük bir kısmını kullanabiliyoruz. 25cm'i geçince alttan kisli toprak çıkıyor, verim düşüyor. Bu sürüm tam sınırdaydı. Toprağı sulamamız sayesinde gayet yumuşaktı. Tarla uzunluğu 195 metreydi, fazla uzun sayılmaz. Tarlanın tam ortasında, enine ağaçlık geçiyordu önceden. Tarla icar, tarla sahibi ağacları söktükten sonra orası hafif tepe olarak kalmış. Normalde takviye 5 ile giderken ( 1800 devir 6.5km/h civarı) o tepeye geldiğimde motor boğuluyordu, bende onu farkettikten sonra hep takviye 4 ( 1800 devir 5km/h) gittim. Köyümüzün toprakları klasik her zaman pulluğun kulaklarını başa çıkana kadar doldurur zaten. Bu şartlarda ve tarlayı gel git şeklinde baya parça parça sürdüm ve ilk pullukta baya vakit kaybetmiştim, pimlik demir bittiğinde bile eve kadar gitmiştim. Yani öyle aman aman 32 dekarın tadını çıkaramadım.

Toplamda 9 saat 55 dakika sürümü ( eve git gel, önceki pullukla oynama, pulluk ayarları için ve pim kestiğinde tekrar takmak için rölantide beklemeler dahil) bitirdim. 16km civarında yol ve 32 dekar silajlık mısır yerini 57 litre yakıt harcayarak bitirdim. Şimdi istatistik zamanı:

Tarla: 32 dekar silaj yeri + 16km yol
Boşa harcanan vakit ve rölanti: kafadan 2 saat
Yakıt: 59 litre
Yakıt: 1.84/1000m² ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Yakıt:5.95 litre/ saat ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Süre: 9 saat 55dk ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
İşleme hızı: 3.23 dekar ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)

( pulluk kaçık değil, köklerin denk geldiği kulak fazla kabartıyor)
Ekli dosyayı görüntüle 53306

Sonra geçtim 12.5 dekar ayçiçek yerine. Burayıda yine aynı şekilde suladık. Fakat 2 hafta kadar beklediği için daha fazla kesekli bir sürüm oldu. Ayrıca burada hiç bir pulluğu indirmediğim kadar indirdim, 4.deliğe aldım. ( 11 inç kulakların tam sınırıydı, arada arkaya toprak döküyordu) Sırf hem yuka sürüyorsun, hem toprak yumuşak demeyin diye. Sadece toprak üzerinden yorum yapacağız bu denemede. Bu tarla 155 metre uzunluğunda. 80 metre gibi genişliği var. Ortadaki pulluk arasını kapadıktan sonra, bir daha asla pulluk arası açmadım, sırf pulluğun en nefret ettiğim huyu olan tesviyeyi öldürmesi yüzünden. Hep etrafından döndüm. Yeri geldi geri geri başladığım yere gittim son zaman. Yine buradada pulluk temizlense dahi başa çıkmadan doluyordu. Ancak burada bir deneme yaptım. Bu tarla daha kuru ve kesekli ayrıca daha derin sürüldüğü için takviye 4 normal sürüm vitesiydi. 5te motor çok zor yürüyordu. Pulluğu temizledikten sonra vites 5te sıra sonuna kadar aynı motor yükünde, boğulmadan çıkabildim, sürümde güzel oldu ideal hızını bulduğum için, aralar kapanmıştı. Fakat sen gel yine dol. Her sırada temizlemek için uğraşamayacağım için deneme olarak kaldı. Istatistiklere geçelim:

Tarla: 12.5 dekar + 2km yol
Süre: 3 saat 45 dakika
Yakıt: 27 litre
Yakıt: 7.2 litre/saat ( yastıkbaşlarında motoru tekrar kaldırırken ki harcanan yakıt ve önceki tarlada kullandığım takviye 4teki yük ile bu tarkadaki takviye 4teki yük aynı değildi sanırım bu yüzden biraz yüksek çıktı)
Yakıt: 2.16 litre/ 1000m²
Hız: Ortalama 5km/h 1800devir
Işleme hızı: 3.33 dekar ( tarlanın kısa olamasının dezavantajı, önceki yerde düşük çıkmıştı fakat orda çok oyalanıldı,burda pim bile kesmedi, 1 girmede bitirdim)
Derinlik: 25-30cm ( bazı yerlerde kis çıktı)

Benden onay aldı . Yakıt ideal, çok abartmaya gerek yok. Fakat daha uzun, pulluğu doldurmayan toprağa sahip tarla , 1 seferde bitirme imkanım ve 5li 11 değilde 4lü 11li pulluk olsaydı eminim %20 kadar yakıt düşerdi. Performansını beğenemeyenler olabilir. 60 beygir traktörden ne bekliyordunuz ki ? Ağır iş içinde , ara işi içinde uygun traktör. Küçük çiftçiler için ana traktör, büyük ve orta ölçekli çiftçiler için geri planda kalacak ama her garaja şart traktör. Bir manevrası var, kelebek görse ömrü uzar. 640 ve tümosan kullanırken "keşke şurdan dönse" dediğim bütün yerleri son manevrayı kullanmadan rahatlıkla dönüyor. 4 teker römork yanaştırmada bulunmaz hint kumaşı.

Tek çekerlere üstünde dandik "fiat" yazıyor diye bi dünya para veriyorlar. Tek çeker almaktansa üstüne biraz daha para koyup sıfır ayarı ömürlük bir traktör alınız, net.

2. Tarlaya ait fotoğraf ve videolar:
http://instagr.am/p/CGZy1XoH40f/ Ekli dosyayı görüntüle 53307Ekli dosyayı görüntüle 53308Ekli dosyayı görüntüle 53309

Yorumlarınızı bekliyorum.
Kolay gelsin Akif. Bende 45 dönümü sürerken baya ayarla ilgili sıkıntı yaşadım. Malum traktör eski yan gergi kollarını ayarlıyamadım. Pas tutmuş ve diş sıyırmıştı ama temiz bi şekilde sürdüm.
MaşAllahın var inşAllah daha iyi bir traktör alırsınız
 
Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,491
Yaş
19
Konum
Aksaray

Kolay gelsin Akif. Bende 45 dönümü sürerken baya ayarla ilgili sıkıntı yaşadım. Malum traktör eski yan gergi kollarını ayarlıyamadım. Pas tutmuş ve diş sıyırmıştı ama temiz bi şekilde sürdüm.
MaşAllahın var inşAllah daha iyi bir traktör alırsınız
Sağol Yunus abi. Eski traktörler işten soğutuyor malesef. Çekecek olsa bile düzeni olmayınca tadı kalmıyor. Sana da daha iyileri nasip olur umarım abi.
 
Katılım
24.11.2019
Mesajlar
781
Yaş
27
Konum
Malatya
Sağol Yunus abi. Eski traktörler işten soğutuyor malesef. Çekecek olsa bile düzeni olmayınca tadı kalmıyor. Sana da daha iyileri nasip olur umarım abi.
İnşAllah Akif. 12. Ayda traktör alacağım ama çok kararsızım 10 aydır düşünüyorum. Aslında karar vermiştim ama malum fiyatlar baya arttı ne alsam diye şaşırdım.
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt