KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ


Kış gelince boş ve boş vakitte çok olunca aklımda olan bazı değişiklikler ve eklentileri yaptım ;)
1. Kubotanın kabin takozları tek yönlü olduğu için esneme payı fazla değildi onları değiştirdim. Aslında yeni TD bluemasterların esnek kabin takozlarından takacaktım fakat NH servisleri 6 ay gibi sürede 4 takozu getiremeyince arayıp ona benzer lastik takozları buldum metal bölümlerini kendim yaptırdım. Şu an için sonuçtan memnunum deneme amaçlı orjinal kabin takozlarını ters çevirip kabinin yukarı doğru zıplamasını engelemede kullandım. Alt lastiklerini takıp bir de öyle deneyeceğim.

2. Kubotalarda 2 adet dilim valf yani 4 adet hidrolik çıkış var ve kepçe, mibzer kullanımında hidrolik ortakol takılı olduğu zaman yetersiz kalıyordu. Orjinal ek valfin fiyatı kontrol kolu teli civataları kaplinleri vs 800 dolar civarı olunca yine ufak bir düzenleme ile elektrovalf taktım. Kullanımı ise yine traktör üzerindeki mekanik valf kolundan olacak şekilde bağladım.
















Bugünde arka tekerlerin arasını açtık araya onuda atıyım :D






 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Güzel ve faydalı paylaşım Barış. Vallah araştırmacı gazeteci gibisin. Nerde ne eksik araştırıp, çözüp yapmışsın. Düşünenler için güzel uygulamalar. Birde ön hidrolik takarsan tam olacak...:D
 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Eline sağlık Barış paylaşım güzel :)
Takozlar nasıl olur bilmem ama tekerleri açtığın çok iyi olmuş çok dar kalıyor bence normal hali ama sürüm yaparken veya pancar sökerken tekerlerin geniş olması sıkıntı yaratmaz umarım onun dışında çekişe de faydası olacaktır :)
 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Abi en son Ankara tarım fuarında diyordun bu takoz işlerini keşke orda sökseydik NH ' lerin takozları işin görülürdü :) kabin süspansiyonu düşünmüyormusun abi ?
 

Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

aslan26 link=topic=82740.msg985084#msg985084 date=1427049257' Alıntı:
Kolay gelsin Barış arka tekerlerin arasını neden açtın çamur tıkamasımı yapıyor yoksa başka bir nedenimi var?
Sağol Rıdvan pancarı bu sene kubotayla ekecem arasını açmadan önce pancar sırası tam tekerlerin ortasına denk geliyordu şimdi kıyısında kalıyor. Bide ön ile arka dıştan dışa eşitti şimdi içten içe eşit oldu pulluk izinde falan içten içe eşit olması daha iyi oluyor.
Hüseyin Akkaya link=topic=82740.msg985085#msg985085 date=1427049342' Alıntı:
barış abi bu kubo sana dayanmıycak gibi şimdiden başladın projelere

Kubota dededen toruna miras kalır onda sıkıntı yok Hüseyin ;) Benim eklediklerim keyif ve kullanım kolaylığını arttırmak için ;)

alipasalierkan link=topic=82740.msg985086#msg985086 date=1427049580' Alıntı:
Güzel ve faydalı paylaşım Barış. Vallah araştırmacı gazeteci gibisin. Nerde ne eksik araştırıp, çözüp yapmışsın. Düşünenler için güzel uygulamalar. Birde ön hidrolik takarsan tam olacak...:D

Sağolasın Erkan. Şu kaputtaki yan aydınlatma ile kabin lambaları beraber yanıyor bugün onuda ayıralım dedim biraz inceledikte o iş sıkıntı japonların elektrik tesisatı bizimkiler gibi 1 kabloya düğmeden ibaret değilmiş :D Kabin lambaları için ayriyetten hat çekmek lazım onuda yapmaya üşendim açıkçası. Onun yerine sinyal lambalarının üzerine erkuntlardaki gibi ek lamba takacam. Ön hidroliğin herşeyi hazır hatta pto için redüktör falanda hazır da kullanılacak fazla alan yok. Bu sene askerde olacağım için piyasaya çalışma durumu pek olmaz o yüzden proje şimdilik beklemede ;)

kubilay07 link=topic=82740.msg985089#msg985089 date=1427050336' Alıntı:
Mekanikten anlayan adamın traktörü bile bi başka oluyo :D kolay gelsin biladerim :)
Eyvallah biladerim daha yapılacak şeyler var bi boşlukta organize sanayiyi gezmem lazım ;)

Hacı Mehmet COŞKUN link=topic=82740.msg985092#msg985092 date=1427050545' Alıntı:
Maşallah. Bilader yakında siz uzellere ,volkan ve diğer amca oğluna bu firmalrdan bi yasak yada teklif gelirse şaşman.

Yok Mehmet abi bize yasak gelmez o konuda sıkıntı yok :D Bizden önce konya firmalarına el atmaları lazım A dan Z ye kopyalıyorlar :D

berat.yzn link=topic=82740.msg985095#msg985095 date=1427050796' Alıntı:
Eline sağlık Barış paylaşım güzel :)
Takozlar nasıl olur bilmem ama tekerleri açtığın çok iyi olmuş çok dar kalıyor bence normal hali ama sürüm yaparken veya pancar sökerken tekerlerin geniş olması sıkıntı yaratmaz umarım onun dışında çekişe de faydası olacaktır :)

Sağol Berat aslında kabin takozlarını lastik değilde süspansiyon yapacaktım ama vites işi bozdu değişik bi sistemi var süspansiyon için pek uygun değil. Lastikler pancarda sıkıntı olmaz toplamda 18 cm daha genişledi. katalogta 20 cm diyodu da net ölçümde 17 küsür çıktı. Sürümde böylesi daha iyi olur şimdi ön ile arka lastikler içten içe aynı ize basıyor.

Kılıç Tarım link=topic=82740.msg985135#msg985135 date=1427054224' Alıntı:
Abi en son Ankara tarım fuarında diyordun bu takoz işlerini keşke orda sökseydik NH ' lerin takozları işin görülürdü :) kabin süspansiyonu düşünmüyormusun abi ?

NH servislerinin hepsini aradım parçacılarını gezdim fabrikayı aradım oda yetmedi kabini üreten fabrikayı aradım sonuç yok 6 ayda 4 kabin takozunu getirtemediler.... Süspansiyon işini vites bağlantıları bozuyor o iş olmaz malesef :(

Sempatiq1 link=topic=82740.msg985140#msg985140 date=1427054938' Alıntı:
Yağmurdan Kardan Yaştan Tarlaların Yüzünü Unuttuk Ekinlere İlacı Verdiniz Heralde. Bu Arada Kolay Gelsin.

Sağolasın holderi taktım sabah ilaç atıyım dedim kar yağdı öylece kaldı. Yarında pancar ekecek gibiyiz 1 2 gün sonra ot ilacına çıkarız herhalde.
 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Sağol Berat aslında kabin takozlarını lastik değilde süspansiyon yapacaktım ama vites işi bozdu değişik bi sistemi var süspansiyon için pek uygun değil. Lastikler pancarda sıkıntı olmaz toplamda 18 cm daha genişledi. katalogta 20 cm diyodu da net ölçümde 17 küsür çıktı. Sürümde böylesi daha iyi olur şimdi ön ile arka lastikler içten içe aynı ize basıyor.

Mekanik şanzımanda süspansiyon işi biraz sıkıntı gibi seninde dediğin gibi @Barış UZEL vites bağlantısının o kadar tölerans tanıyacağını sanmıyorum.
Tekerlekleri normalde ön-arka teker ortaları izde çakıştığı zaman ideal olsa gerek ama içten içe sıkıntı yaratmıyorsa pancarda daha iyi olmuş sizin için önemli olan pancar arasına sığması bildiğim kadarıyla :)
 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Barış Maşallah Eline Sağlık Biladerim :) Şu Çıkış Çoğaltma İşini Soracam Ben :D Elektro Valf Taktım Demişsin Ama Mekanik Kolla Yapıcam Kontrolünü Demişsin... Bir Tane Koldan 2 Çıkışı Kontrol Edicen Ama Elektrovalf Sayesinde Bi O Çıkışa Bi O Çıkışa Çevirerekten Kullanıcan... Doğru mu Anlamışım ? :)
 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

berat.yzn link=topic=82740.msg985210#msg985210 date=1427063255' Alıntı:
Sağol Berat aslında kabin takozlarını lastik değilde süspansiyon yapacaktım ama vites işi bozdu değişik bi sistemi var süspansiyon için pek uygun değil. Lastikler pancarda sıkıntı olmaz toplamda 18 cm daha genişledi. katalogta 20 cm diyodu da net ölçümde 17 küsür çıktı. Sürümde böylesi daha iyi olur şimdi ön ile arka lastikler içten içe aynı ize basıyor.

Mekanik şanzımanda süspansiyon işi biraz sıkıntı gibi seninde dediğin gibi @Barış UZEL vites bağlantısının o kadar tölerans tanıyacağını sanmıyorum.
Tekerlekleri normalde ön-arka teker ortaları izde çakıştığı zaman ideal olsa gerek ama içten içe sıkıntı yaratmıyorsa pancarda daha iyi olmuş sizin için önemli olan pancar arasına sığması bildiğim kadarıyla :)

Pancar arasına ince teker olmadıktan sonra ne yaparsan yap sıkıntı olduğu için pek farketmiyo eskiden nasılsa şimdide öyle devam ederiz Berat ;)

volkanuzel link=topic=82740.msg985211#msg985211 date=1427063311' Alıntı:
La niye haber vermedin bizim erkuntta boldu o yağ şeylerinden verirdim birazını sana :D

Olsada taksam la nerdee :D adamlar şanzımana bağşı dilim valf koymuş kaçarın yok bizden alacaksın diyo da Türkleri hesaba katmamış :D Adamlar bişeyi üretiyo bizde hemen hilesini buluyoruz :D

omerfarukkoc link=topic=82740.msg985215#msg985215 date=1427064367' Alıntı:
Barış Maşallah Eline Sağlık Biladerim :) Şu Çıkış Çoğaltma İşini Soracam Ben :D Elektro Valf Taktım Demişsin Ama Mekanik Kolla Yapıcam Kontrolünü Demişsin... Bir Tane Koldan 2 Çıkışı Kontrol Edicen Ama Elektrovalf Sayesinde Bi O Çıkışa Bi O Çıkışa Çevirerekten Kullanıcan... Doğru mu Anlamışım ? :)

Sağolasın biladerim 4/2 selenoid valf kullandım traktörün kendi valfine selenoid valfi bağladım ondanda 4 çıkış aldım. Kabin içinede ufak bi düğme koydum. Düğmeye basmadan hidrolik çıkışı çalıştırdığımda selenoid valfin 2 çıkışı aktif oluyo düğmeye basıp tekrar aynı kol ile valfi çalıştırdığımda diğer 2 çıkış aktif oluyo. Maliyet orjinalin 4/1 i kadar hemde sök-tak seyyar oldu her traktörde kullanılabilir ;)
 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Barış UZEL link=topic=82740.msg985219#msg985219 date=1427068444' Alıntı:
Sağolasın biladerim 4/2 selenoid valf kullandım traktörün kendi valfine selenoid valfi bağladım ondanda 4 çıkış aldım. Kabin içinede ufak bi düğme koydum. Düğmeye basmadan hidrolik çıkışı çalıştırdığımda selenoid valfin 2 çıkışı aktif oluyo düğmeye basıp tekrar aynı kol ile valfi çalıştırdığımda diğer 2 çıkış aktif oluyo. Maliyet orjinalin 4/1 i kadar hemde sök-tak seyyar oldu her traktörde kullanılabilir ;)
Doğru Anlamışım Demekki Biladerim... Gayet Güzel Ve Mantıklı Olmuş Eline Sağlık... Kullandıgın Selenoid Valfin Linkini Atabilirmisin, Benimde Aklımda Selenoid Valfle İlgili Bi Düşünce Var da :)
 

Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Barış özendiriyon bizi, ayıp ama.

Sırf bu 4 çıkıp olayı yüzünden hidrolik orta kol almıyorum. Onu alıcan,biçse ekstra çıkış masrafı çıkacak :D

Ama güzel olmuş. 8 çıkış, çevir çevir kullan.
 
Ynt: KUBOTA M8540 HİDROLİK ÇIKIŞ EKLEME VE KABİN TAKOZLARI DEĞİŞİMİ

Ellerine sağlık Barış Kubota sezon açılsa da tarlaya gitsek dercesine bakıyor.
Çözümler ile kubota biraz daha gelişmiş kolay gelsin bakalım devamını bekliyoruz.
 

Benzer Konular