Massey Ferguson 165 3'lü Mazot Filtresi Uygulaması


Merhabalar,
Massey Ferguson 165 traktörümüzün yakıt hattını düzenleme kararı aldık. Eski yakıt hattı akünün ordan geçiyordu. Gereksiz yere uzundu. Filtrenin biri kabinin içinde kalıyordu. İkisini de bir yere toplamak için ikili filtre kapağı aldım. Mazot otomatiğinin içine de pislik doluyordu. Bunu engellemek için mazot otomatiğinin önüne filtre koyduk. Motorun sol tarafında marş motorunun üstü daha müsait olduğu için oraya konumlandırdık. Motor bloğuna civata ile sabitledik. Aldığımız ölçülere göre rekor ve hortumlar yaptırdık.
Daha önceki halinde ilk fitre hiçbir işe yaramıyormuş, filtreyi sökünce anladık. İlk fitre temiz, ikinci filtre de hep kirli çıkıyordu. Bunun nedeni ilk filtrenin bağlantılarının yanlış olmasıymış. Yakıt fitrenin içine dolduktan sonra süzülmeden ikinci filtreye geçiyormuş.

Önceki halinde yakıtın takip ettiği yol:
Depo>Mazot Otomatiği>Birinci Filtre>İkinci Filtre>Pompa

Şimdiki halinde yakıtın takip ettiği yol:
Depo>Birinci Filtre>Mazot Otomatiği>İkinci Filtre>Üçüncü Filtre>Pompa

Traktördeki gözlemlediğimiz ilk değişim olarak, eski haline göre daha çabuk marş alması ve gaz tepkimesi oldu gazı biraz daha iyi yiyor gibi geldi.
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20200422_210043.jpg
    IMG_20200422_210043.jpg
    886.5 KB · Görüntüleme: 205
  • IMG_20200422_210105.jpg
    IMG_20200422_210105.jpg
    951.6 KB · Görüntüleme: 181
  • IMG_20200422_210140.jpg
    IMG_20200422_210140.jpg
    1 MB · Görüntüleme: 164
  • IMG_20200422_225158.jpg
    IMG_20200422_225158.jpg
    883.1 KB · Görüntüleme: 155
  • IMG_20200427_164027.jpg
    IMG_20200427_164027.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 147
  • IMG_20200427_164041.jpg
    IMG_20200427_164041.jpg
    1.1 MB · Görüntüleme: 144
  • IMG_20200427_164046.jpg
    IMG_20200427_164046.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 139
  • IMG_20200427_164053.jpg
    IMG_20200427_164053.jpg
    975.9 KB · Görüntüleme: 181
Konuya güncelleme yapalım.
Daha önce yapımı daha kolay olduğu için hortum tercih etmiştim. Bazı hortumlar zamanla çatladığı için şimdiye kadar hortumları yenileyerek kullandık. Direksiyon sistemini yaparken hidrolik tesisat borusu kullanmıştım. Aynı uygulamayı yakıt hattı için de uyguladım. Bu kadar sökmüşken enjektör bakımı ve depo temizliği de yaptım. 8mm galvanizli hidrolik tesisat borusu, yüksük ve somun kullandım. Fotoğrafları aşağı bırakıyorum.

Toz lastikleri zamanla yıpranmış toz almış.
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.39.02 (2).jpeg
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.39.02.jpeg
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.39.02 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.39.01.jpeg


Temizliği ve ayarı yapıldı. Yuvalar temizlendikten sonra bakır pulları ve toz lastikleri yenilenerek montajları yapıldı.
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.27.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.26.jpeg


Deponun ilk temizliğinde bu şekilde pislik çıktı.
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.27 (1).jpeg
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.27 (2).jpeg


1. Filtre
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.29.jpeg


Deponun üzerinde 3 tane delik vardı. Sağlam bir yapıştırıcı ile kapattım.
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.28.jpeg


Yakıt otomatiğinden 2. Filreye giden boruyu büktüm. Defalarca denemeden sonra bu şekil ortaya çıktı.
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.29 (2).jpeg
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.29 (1).jpeg


1. Filtre otomatik arasındaki boru
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.33.jpeg
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.33 (1).jpeg


Pompa ve 3. filtre arasındaki boru
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.35.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.35 (1).jpeg


Montaj
Enjektörden filtrelere dönen hortum yenilendi.
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.31 (1).jpeg
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.31.jpeg


Depo-filtre arasındaki hortum yenilendi.
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.31 (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.32 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.34 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.34.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.36.jpeg
WhatsApp Image 2024-02-12 at 08.23.36 (1).jpeg
 
Teşekkürler. O filtreyi de söktüm ama pislik yoktu. 3 filtrenin faydasını orda gördüm :)
Bizim 165 in de deposu pislik içindeydi sürekli depo mıusuğunda ki filtre tıkanıp stop ediyordu en son depoyu temizledim uzun bir süre sorun yaşamadım daha sonra motorum rolanti de tırın tırın diye çalışıyordu zor gaz yiyordu ustayı aradım pompa içinde filtreye bak dedi bir söktüm resmen balçık kaplamıştı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat AKKAYA
Bizim 165 in de deposu pislik içindeydi sürekli depo mıusuğunda ki filtre tıkanıp stop ediyordu en son depoyu temizledim uzun bir süre sorun yaşamadım daha sonra motorum rolanti de tırın tırın diye çalışıyordu zor gaz yiyordu ustayı aradım pompa içinde filtreye bak dedi bir söktüm resmen balçık kaplamıştı :)
Bu yapmış olduğum filtre düzenini tavsiye ederim. Orjinalinde depodan otomatiğe gidiyor daha sonra filtreye giriyor. Otomatik içerisinde de filtre var süzgeç gibi bu kez onu tıkıyor
 

Benzer Konular