• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Massey Ferguson 5455 enjektör sorunu

Katılım
07.01.2012
Mesajlar
2,708
Konum
Ankara-Bala

5445 , 5455 serilerinde bu sorunu duyduk acaba 5440 , 5450 lerde de aynı sorun var mı? Common rail değiller diye biliyorum
5440-50 Mekanik pompa Ufuk abi onların enjektörler 45-55 in ki kadar hassas değil onlarda bu kadar sıkıntı olmaz birde onların enjektörleri bu kadar pahalı değil...
 
Katılım
17.03.2009
Mesajlar
3,878
Konum
ankara
Bu motor 5450 ve daha 50 saatte pompa ayarı yapıldı ama ne rolantideki beyaz dumanı nede yüke binince ki siyah dumanı kesemediler
 
Katılım
25.01.2017
Mesajlar
623
Konum
Çorum
Bu motor 5450 ve daha 50 saatte pompa ayarı yapıldı ama ne rolantideki beyaz dumanı nede yüke binince ki siyah dumanı kesemediler
Yüke binince değil ivmelenirken atar siyah dumanı.Bence bir sorun yok.He eğer dumanı kesiyim dersen eksantrik milini değiştireceksin o zaman 0 duman oluyor.
İlk çalışma esnasında beyaz duman atıyorsa yakıtta problem vardır, filtreler dolmuştur.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,532
Konum
Sakarya
Beyaz duman avans ayarı eksik demektir.Siyah duman çiğ yakıt kalıyor demektir.
Yakıt sistemi, mazottaki kükürt miktarı;
Yakıt pompaları 4 silindire 4 ayrı pompa ve yakıt dönüşü, tek pompa 4 gidiş ve yakıt dönüşü, tek pompa tek boru ve egzantrik miliyle kontrol, yakıt dönüşü yoktur.
Ara hızlanmalarda ve motor soğukken bu siyah dumanı atar.285S deki sistemden farklıdır.Egzantrik mili değişirse sübap zamanlaması uzayacağı için biraz daha azalır ama tamamen bitmez, geri dönüş yoktur.Sistem maliyetleri azaltılmak için yapılıyor, sanırım.
CRD motorlar 10 ppm onbinde 1 gr, 0,0001 gr altında kükürt içeren euro mazot kullanmalıdır.5450 Euro 3A emisyon normunda motor olduğu için daha fazla kükürt içeren mazot kullanabilir fakat yüksek kükürtlü mazot motor yağını çabuk eskitir.Sentetik kaliteli motor yağları ile 500 saat kullanım aralığı var, normal yağlar ile 250 saat kullanılır.Motor yağı ömrü 1/3 oranda kısalır, daha erken değiştirmeniz gerekir.Sentetik yağları 300 saatte, normal yağları 150 saatte değiştirseniz iyi olur.
 
Katılım
21.01.2016
Mesajlar
129
Konum
Konya
Beyaz duman avans ayarı eksik demektir.Siyah duman çiğ yakıt kalıyor demektir.
Yakıt sistemi, mazottaki kükürt miktarı;
Yakıt pompaları 4 silindire 4 ayrı pompa ve yakıt dönüşü, tek pompa 4 gidiş ve yakıt dönüşü, tek pompa tek boru ve egzantrik miliyle kontrol, yakıt dönüşü yoktur.
Ara hızlanmalarda ve motor soğukken bu siyah dumanı atar.285S deki sistemden farklıdır.Egzantrik mili değişirse sübap zamanlaması uzayacağı için biraz daha azalır ama tamamen bitmez, geri dönüş yoktur.Sistem maliyetleri azaltılmak için yapılıyor, sanırım.
CRD motorlar 10 ppm onbinde 1 gr, 0,0001 gr altında kükürt içeren euro mazot kullanmalıdır.5450 Euro 3A emisyon normunda motor olduğu için daha fazla kükürt içeren mazot kullanabilir fakat yüksek kükürtlü mazot motor yağını çabuk eskitir.Sentetik kaliteli motor yağları ile 500 saat kullanım aralığı var, normal yağlar ile 250 saat kullanılır.Motor yağı ömrü 1/3 oranda kısalır, daha erken değiştirmeniz gerekir.Sentetik yağları 300 saatte, normal yağları 150 saatte değiştirseniz iyi olur.
Merhaba kışın çok soğuk günlerinde traktörü ilk çalıştırdığım zaman 8 - 10 saniye dumanlı ve seri çalışıyor sonra bir röle sesi gibi bişey gelip motor normal çalışmasına dönüyor ve dumanı kesiyor. Bu soğuk günlerde böyle yapmasının nedeni ne olabilir ?
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,532
Konum
Sakarya
Merhaba kışın çok soğuk günlerinde traktörü ilk çalıştırdığım zaman 8 - 10 saniye dumanlı ve seri çalışıyor sonra bir röle sesi gibi bişey gelip motor normal çalışmasına dönüyor ve dumanı kesiyor. Bu soğuk günlerde böyle yapmasının nedeni ne olabilir ?
Hava sisteminde havayı ısıtan rezistans gibi sistemler var.Soğuk motor 1000 devir gibi çalışması gerekir, daha düşük devirlerde avans yetmez, tutuşma gecikeceğinden stop eder.
 
Katılım
08.03.2010
Mesajlar
1,878
Konum
TÜRKİYE
5455 mibzer Vs gibi güç gerektirmeyen işlerde 15 gaza kadar hafif dumanlı geziyor, . Rolantide ve yüke binince duman kalmıyor. Aldığım günden beri katkili BP euro dizel kullanıyorum tkk dan falan guvanipte almıyorum . Yağ değişimi de 400 saatte yapıyorum. Bu duman ne yapsan da onlenemiyor, deneyenlerde sadece ceplerinden çıkan para ile kaldılar.
Ama ilk aldığımızda depo da gelen mazot varyaaa hah o kahverengi mazot varken işte Hiçbir duman yoktu.
 
Katılım
30.10.2009
Mesajlar
1,303
Konum
Yozgat
Bizde yıllardır kullanıyoruz 5455 ne düşük devirde ne yüksek devirde, ne yükte ne boşta hiç duman görmedim.
 
Katılım
10.07.2017
Mesajlar
316
Yaş
23
Konum
Muş
Fabrika hatası olabilir eleman enjektörlerini kontrol ettir sağlam bir pompacı da bence mesele çözülür
 
Katılım
10.05.2014
Mesajlar
333
Konum
Tekirdağ
enjektör markasını biliyormusunuz..
enjektörleri tamirmi ettirdiniz yoksa yenisimi takıldı
ayrıca enjektörü yaptırdıktan kaç saat sonra tekrar arıza yaptı...
 


Üst Alt