Massey Ferguson 5455 enjektör sorunu

Bu motor 5450 ve daha 50 saatte pompa ayarı yapıldı ama ne rolantideki beyaz dumanı nede yüke binince ki siyah dumanı kesemediler
99feb78ae100a913608ec3eca49f0682.jpg
2f30f448607dfa7ed4f45996dbd083d8.jpg
 
Bu motor 5450 ve daha 50 saatte pompa ayarı yapıldı ama ne rolantideki beyaz dumanı nede yüke binince ki siyah dumanı kesemediler
99feb78ae100a913608ec3eca49f0682.jpg
2f30f448607dfa7ed4f45996dbd083d8.jpg

Yüke binince değil ivmelenirken atar siyah dumanı.Bence bir sorun yok.He eğer dumanı kesiyim dersen eksantrik milini değiştireceksin o zaman 0 duman oluyor.
İlk çalışma esnasında beyaz duman atıyorsa yakıtta problem vardır, filtreler dolmuştur.
 
Beyaz duman avans ayarı eksik demektir.Siyah duman çiğ yakıt kalıyor demektir.
Yakıt sistemi, mazottaki kükürt miktarı;
Yakıt pompaları 4 silindire 4 ayrı pompa ve yakıt dönüşü, tek pompa 4 gidiş ve yakıt dönüşü, tek pompa tek boru ve egzantrik miliyle kontrol, yakıt dönüşü yoktur.
Ara hızlanmalarda ve motor soğukken bu siyah dumanı atar.285S deki sistemden farklıdır.Egzantrik mili değişirse sübap zamanlaması uzayacağı için biraz daha azalır ama tamamen bitmez, geri dönüş yoktur.Sistem maliyetleri azaltılmak için yapılıyor, sanırım.
CRD motorlar 10 ppm onbinde 1 gr, 0,0001 gr altında kükürt içeren euro mazot kullanmalıdır.5450 Euro 3A emisyon normunda motor olduğu için daha fazla kükürt içeren mazot kullanabilir fakat yüksek kükürtlü mazot motor yağını çabuk eskitir.Sentetik kaliteli motor yağları ile 500 saat kullanım aralığı var, normal yağlar ile 250 saat kullanılır.Motor yağı ömrü 1/3 oranda kısalır, daha erken değiştirmeniz gerekir.Sentetik yağları 300 saatte, normal yağları 150 saatte değiştirseniz iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: yasindemiralay
Beyaz duman avans ayarı eksik demektir.Siyah duman çiğ yakıt kalıyor demektir.
Yakıt sistemi, mazottaki kükürt miktarı;
Yakıt pompaları 4 silindire 4 ayrı pompa ve yakıt dönüşü, tek pompa 4 gidiş ve yakıt dönüşü, tek pompa tek boru ve egzantrik miliyle kontrol, yakıt dönüşü yoktur.
Ara hızlanmalarda ve motor soğukken bu siyah dumanı atar.285S deki sistemden farklıdır.Egzantrik mili değişirse sübap zamanlaması uzayacağı için biraz daha azalır ama tamamen bitmez, geri dönüş yoktur.Sistem maliyetleri azaltılmak için yapılıyor, sanırım.
CRD motorlar 10 ppm onbinde 1 gr, 0,0001 gr altında kükürt içeren euro mazot kullanmalıdır.5450 Euro 3A emisyon normunda motor olduğu için daha fazla kükürt içeren mazot kullanabilir fakat yüksek kükürtlü mazot motor yağını çabuk eskitir.Sentetik kaliteli motor yağları ile 500 saat kullanım aralığı var, normal yağlar ile 250 saat kullanılır.Motor yağı ömrü 1/3 oranda kısalır, daha erken değiştirmeniz gerekir.Sentetik yağları 300 saatte, normal yağları 150 saatte değiştirseniz iyi olur.

Merhaba kışın çok soğuk günlerinde traktörü ilk çalıştırdığım zaman 8 - 10 saniye dumanlı ve seri çalışıyor sonra bir röle sesi gibi bişey gelip motor normal çalışmasına dönüyor ve dumanı kesiyor. Bu soğuk günlerde böyle yapmasının nedeni ne olabilir ?
 

Merhaba kışın çok soğuk günlerinde traktörü ilk çalıştırdığım zaman 8 - 10 saniye dumanlı ve seri çalışıyor sonra bir röle sesi gibi bişey gelip motor normal çalışmasına dönüyor ve dumanı kesiyor. Bu soğuk günlerde böyle yapmasının nedeni ne olabilir ?

Hava sisteminde havayı ısıtan rezistans gibi sistemler var.Soğuk motor 1000 devir gibi çalışması gerekir, daha düşük devirlerde avans yetmez, tutuşma gecikeceğinden stop eder.
 
5455 mibzer Vs gibi güç gerektirmeyen işlerde 15 gaza kadar hafif dumanlı geziyor, . Rolantide ve yüke binince duman kalmıyor. Aldığım günden beri katkili BP euro dizel kullanıyorum tkk dan falan guvanipte almıyorum . Yağ değişimi de 400 saatte yapıyorum. Bu duman ne yapsan da onlenemiyor, deneyenlerde sadece ceplerinden çıkan para ile kaldılar.
Ama ilk aldığımızda depo da gelen mazot varyaaa hah o kahverengi mazot varken işte Hiçbir duman yoktu.
 

Benzer Konular