Tucano340&Arion520 link=topic=37284.msg316917#msg316917 date=1292867394' Alıntı:konuya şöyle açıklık getireyim umarım anlarsınız :8 ön fren diye birşey kesin yok şöyle bi durum var traktör 4x4 de ilerken ön tekerler ile arka tekerler orantılı olarak eşit döndüğü için sen frene bastığında mecburen ön tekerlerde fren görevi görüyor!!! ön frenli olduğu zaman otomobillerdeki gibi 4tekerin fren sistemi olması gerekiyor buda new hollandın çok kullandığı birşey değildir... çok acil durumlarda durman gerekiyorsa o karışıklık içerisinde 4x4 kolunu çekip frene basarsan %50 olarak durma şansın varama bi unsuru unutmamak lazım bildiğim kadarıyla arka tekerler patinaj yapıyorsa veya frene basıpta kayıyorsa o an için 4x4e geçiremezsin motoru ön difrensiyelin çalışması için dişlilerin arka tarafla aynı düzeyde dönmesi gerekiyor anlattıklarım daha önce kendim tarafından defalarca test edilmiştir...
gezegen link=topic=37284.msg316929#msg316929 date=1292868695' Alıntı:noo*-*-arkadaşlar varr varr dikkatli bakın 4düde tutuyor. iki çekerde giderken frene basınca 4 çekere otomatikman geçiyor dördüde tutuyo. frenden ayagını kaldırınca yine iki çekerde devam ediyor.ön dingil milinin(traktörle ön aks birleşimi) yanında bir rekor, hidrolik girişi var ustaya sordum bu ne diye ön fren balatası var onun fren hidrolik girişi dedi...
masseyi bilmem ama zuha-*-s özellikle fiatın 60-66 70-66 80-66 95-66 serilerinde o olay olmaz ben şahsen 80-66dt ile 3römork buğdayla 15-20 km gibi hızlarda 4x4 e alıp frene sonuna kadar bastım motor zıplaya zıplaya durdu üstelik motor 13-14bin saatte sadece 1kez debriyaj baskı balata değişti rampa aşağı at boşa şanzımanından tık ses gelmez... daha önce 285s 4x4 95 modelinide sıfır alıp kullandık ortalama 20 bin saat kullandık 3kez revizyon oldu 1kez şanzıman komple değişti 2kez debriyaj balatası 1kez fren balataları değişti... *098*-Bestepeli58 link=topic=37284.msg316926#msg316926 date=1292868450' Alıntı:Frene çok sert asıldımı şaft kırılır o zaman aqa![]()
Tucano340&Arion520 link=topic=37284.msg316934#msg316934 date=1292869647' Alıntı:masseyi bilmem ama zuha-*-s özellikle fiatın 60-66 70-66 80-66 95-66 serilerinde o olay olmaz ben şahsen 80-66dt ile 3römork buğdayla 15-20 km gibi hızlarda 4x4 e alıp frene sonuna kadar bastım motor zıplaya zıplaya durdu üstelik motor 13-14bin saatte sadece 1kez debriyaj baskı balata değişti rampa aşağı at boşa şanzımanından tık ses gelmez... daha önce 285s 4x4 95 modelinide sıfır alıp kullandık ortalama 20 bin saat kullandık 3kez revizyon oldu 1kez şanzıman komple değişti 2kez debriyaj balatası 1kez fren balataları değişti... *098*-
arkadaşım yada abim şöyle söyleyeyim yaşım 20 ama 12 yaşında falan 285 4x4le en az 2000 dönüm nadas ı bizzat kendim sürüyordum.. 80-66dt turbolu kullanıyoruz şu sıralar.... masseyin 2854x4 ile fiatın 80-66dt birbirlerine çok denk motorlar massey 4x4de dönerken manevrayı sağlayamazdı ilaçlama gübre işlerinde ekinleri kökünden yolup atardı asfalt ve sert yerlerde ön lastikleri aşındırırdı asfaltta döndüğünde falan iz kalırdı ve ön lastiler dengesiz aşınırdı ve 80-66dt de ön lastikler mercedes araçlardaki gibi yan yattığı için kesinlikle bir sorun yok ve lastikler eşit olarak eskiyor 285e göre..(masseylerdeki patinajı bilirsinTT 55 link=topic=37284.msg316938#msg316938 date=1292870186' Alıntı:konunyla ilgili değil ya.yeri gelmişken sorayım.80-66 ile 285 ön ve arka lastikleri kaç saatte yada kaç yılda eskiyor.hangisi daha çabuk eskitiyor.hangi marka lastik daha çok gitti.ikisininde balon lastikli oluğunu farz ediyorum.
tam araştırmış değilim ama bildiğim biryerde var adam 1sene kullanıp sökmüş garaja koymuş 3bin tl istiyor kabinin sıfırdan farkı yok ama montajında ne hidrolik kolları el freni gibi yerlerde nasıl zorluklarla karşılaşırız hiç bi fikrim yok...285 ASLAN link=topic=37284.msg318143#msg318143 date=1293206036' Alıntı:ORJİNAL KABINI NEKADARA TAKTIRACAKSINIZ
arkadş nasıl ayarlanır nerden gelirdiye sormadım bu ne dedim ön firen balatasına gider dedi idda etmem söküp görmedim balatalar ön defransielde olmalı ki rekorun giriş yeri (dingil baglantı noktası) milin yanında şaft dedim yanlışı düzeteyimTT 55 link=topic=37284.msg316933#msg316933 date=1292869507' Alıntı:biraz karışıklık var.madem frene basınca kendiliğinden 4 çekere geçiyor.o zaman ön aksın şaftına niye yağ tahrikli fren balatası koymuşlar.bunun yağ pompası (vestenhause) nerede.arka disklerin fren boşluğu ile ön frenin boşluğu nasıl ayarlanacak.ön hidrostatic arka yarı mekanik.
kar yağdığında bütün 4x4 nh leri test e davet ediyorum.