ön lastik dengesiz aşınma problemi


Merhaba arkadaşlar,
Jx 110 kullanicisiyim 2900 saat oldu traktor.Ama ön sağ lastiğin dış kısmı iç kismina göre çok fazla aşındı hatta bitmeye yakın hale geldi.Ayni sorun ön sol tekerlekte de var ama diğeri gibi değil.2000 saat bakiminda servise gösterdim ,rot ayarina baktim iyi dedi ama aşınma devam etti.Geçenlerde lastikciye sordum cevap veremedi.Bende ön iki lastiği yer değiştirttim ama doğru çözüm olmadığını biliyorum.Katoloğu okudum dengeli aşınması gerekiyor yazıyor.Önceki traktörde dengeli aşınma olmuştu ön lastiklerde.Ama bunda öyle olmadı. Bu sorun neden olmuş olabilir?
Bu konu ile yardimlarinizi bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürgen Tarım
On lastikleri metre ile ic acikligini olcmeyi deneyin.on kısmindaki ölçü ile arka kısımdaki ölçüleri eşit olmali.bu eşitlik bozuk olmasına Toe-in
Ve Toe-aut ölçüsü deniyor.
Eşit değilse muhtemelen toe-in yani n kisim içe kapanik bu yuzden dis kismi asiniyor.
Bu ölçüyü rot kollarındaki rot başını vida kısmını çevirerek yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailozmen74
On lastikleri metre ile ic acikligini olcmeyi deneyin.on kısmindaki ölçü ile arka kısımdaki ölçüleri eşit olmali.bu eşitlik bozuk olmasına Toe-in
Ve Toe-aut ölçüsü deniyor.
Eşit değilse muhtemelen toe-in yani n kisim içe kapanik bu yuzden dis kismi asiniyor.
Bu ölçüyü rot kollarındaki rot başını vida kısmını çevirerek yapabilirsiniz.
Td65 in ön sağ lastik de çabuk aşınıyor, özellikle dış tarafı.
Dediğin gibi rot bozukluğu olsa her iki lastik de dıştan aşınma olması gerekmez mi?
 
Td65 in ön sağ lastik de çabuk aşınıyor, özellikle dış tarafı.
Dediğin gibi rot bozukluğu olsa her iki lastik de dıştan aşınma olması gerekmez mi?
65 tek çeker ise akson eğri olabilir. Rulmanların takıldığı mil eğri ise tekerin dışı yere çok basar. 110 ise tekerleği alttan üstten tutan iki tane topuz var. Onların altına şim denen ince pul koyuluyor. Boşluk varsa o topuzlarda şim takviyesi ile lastiğin düz durması sağlanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailozmen74
65 tek çeker ise akson eğri olabilir. Rulmanların takıldığı mil eğri ise tekerin dışı yere çok basar. 110 ise tekerleği alttan üstten tutan iki tane topuz var. Onların altına şim denen ince pul koyuluyor. Boşluk varsa o topuzlarda şim takviyesi ile lastiğin düz durması sağlanır.
Akson egriligini ustaya söylerim, fikrim yok.
Bi durum var ki, o da dengesiz aşınma probleminin hep sağ taraf olduğu.
 

Bende de 2014 td100 var. 2300 saatte. Benimki de sağ ön lastiğin dış tırnağı çok aşınmış. Rotları ölçtürdüm. Normal dediler. Önden bakınca sağ lastik dışa yatık duruyor. Pul koyma işlemi nasıl yapılıyor. Çözüm bulan varsa ayrıntılı açıklayabilir mi?
 

Benzer Konular