Bence bu tur seyleri toplum olarak uygulamamiz gerek yoksa mazotun ötv sine para yetisecek gibi degil%100 biodizel kullanmak zorunda değilsiniz ki! %50 kullansanız yine kar..
Bence bu tur seyleri toplum olarak uygulamamiz gerek yoksa mazotun ötv sine para yetisecek gibi degil%100 biodizel kullanmak zorunda değilsiniz ki! %50 kullansanız yine kar..
Onlari yapanlar var biliyorum da genelde eski nesil motorlarda yakiyolarbizim ls 80 de sonuc ne olur acep. Bide siz hangi traktorde kullandiniz
Bir şey fark etmez, 10 no yağı kamyonda, otobüste kullanan gördük, 10 turda 2 tur fazla atıyor.Turbo, intercooler motorda da yakılır, emisyonlar artıyor.
Gaz yağı ile çalışan motorların sıkıştırma oranı 6-8:1 oranındadır, dizeller 18:1 oranındadır.Gaz yağının kalori değerleri motorinden farklıdır, kalın yakıttır, bunun için motor torkları dizele nazaran düşüktür.
Bio dizel yakan motorlar sıkıştırma oranları, yanma odası şekilleri, enjektörler farklıdır.
Normal dizel araçta biyodizel kullansak, en fazla enjektörleri bitiririz, daha fazla sıkıntı olacak bir durum olacağını sanmıyorum.
10 no yağı turbosuz Perkins motorda kullandık, 1/4 avantajı oldu, sonunda enjektör ayarlattık.JD 2130 da kullandık.1/3 avantajı oldu.Oranı yarı yarıya idi.
https://www.deutz.com/fileadmin/con...maschinen/en/TCD_2012_Mobile_machinery_EN.pdf
bu motorda sonuç ne olur hocam?
Ama söyle bi durum var abi biodizelin soguk havalardaki viskozite sorunu ayni sekilde inceltilmemis 10 numara yaginda viskozite sorunu. Buda enjektor bitirmeyle kalmayip pompadaki zorlamadan dolayi eleman kesme gibi problemler yaratabilir benceBir şey fark etmez, 10 no yağı kamyonda, otobüste kullanan gördük, 10 turda 2 tur fazla atıyor.Turbo, intercooler motorda da yakılır, emisyonlar artıyor.
Gaz yağı ile çalışan motorların sıkıştırma oranı 6-8:1 oranındadır, dizeller 18:1 oranındadır.Gaz yağının kalori değerleri motorinden farklıdır, kalın yakıttır, bunun için motor torkları dizele nazaran düşüktür.
Bio dizel yakan motorlar sıkıştırma oranları, yanma odası şekilleri, enjektörler farklıdır.
Normal dizel araçta biyodizel kullansak, en fazla enjektörleri bitiririz, daha fazla sıkıntı olacak bir durum olacağını sanmıyorum.
10 no yağı turbosuz Perkins motorda kullandık, 1/4 avantajı oldu, sonunda enjektör ayarlattık.JD 2130 da kullandık.1/3 avantajı oldu.Oranı yarı yarıya idi.
Ama söyle bi durum var abi biodizelin soguk havalardaki viskozite sorunu ayni sekilde inceltilmemis 10 numara yaginda viskozite sorunu. Buda enjektor bitirmeyle kalmayip pompadaki zorlamadan dolayi eleman kesme gibi problemler yaratabilir bence
Bir şey fark etmez, 10 no yağı kamyonda, otobüste kullanan gördük, 10 turda 2 tur fazla atıyor.Turbo, intercooler motorda da yakılır, emisyonlar artıyor.
Gaz yağı ile çalışan motorların sıkıştırma oranı 6-8:1 oranındadır, dizeller 18:1 oranındadır.Gaz yağının kalori değerleri motorinden farklıdır, kalın yakıttır, bunun için motor torkları dizele nazaran düşüktür.
Bio dizel yakan motorlar sıkıştırma oranları, yanma odası şekilleri, enjektörler farklıdır.
Normal dizel araçta biyodizel kullansak, en fazla enjektörleri bitiririz, daha fazla sıkıntı olacak bir durum olacağını sanmıyorum.
10 no yağı turbosuz Perkins motorda kullandık, 1/4 avantajı oldu, sonunda enjektör ayarlattık.JD 2130 da kullandık.1/3 avantajı oldu.Oranı yarı yarıya idi.
Gaz yagi nedir, gaz yagi ile calisan motor hangisidir anlayamadim.
Kastiniz LPG ve ya CNG mi ?
Abi sende biliyosunki 415 endrek injeksiyon sistemli. Yani direk injeksiyona gore sıkıstirma oranlari düsük yani ne koysan yakar diye tabir edilen cinstenFayda/maliyet hesabı çıkarmak lazım, her motorun parça fiyatları aynı değil, Fiat 415 traktörde sadece yağ yakanları gördük, sıcak havalarda kokteyl yapılıp içiriliyor.
Dizel motorlarin sikistirma oranlari farkli oldugundan baska yakit ile calistirmaya kalkmak sonunda buyuk hasara yolacabilir. Cin mali bir motorun deneme calistirmasi yapilirken oradaydim, motor dizel yakit ile calistirildiktan sonra hava girisindeki bir oransal vana ile motora giren havaya bir miktar cng basarak mazot miktarini orasal olarak azalttilar. Boylece dizel motor mazot + cng + hava ile calismaya basladi, guc ve tork kaybi olmadi. Ekonomik yonu , mazot pahali ama cng ucuz olan ulkeler icin var sadece.
Mazot, biyodizel, LPG(likit petrol gazı),CNG(sıkıştırılmış doğalgaz) yakıt kalori değerleri birbirine yakındır, fakat tutuşma gecikmeleri farklıdır.Bunun için yanma odası şekilleri ve avanslar değişir.Avanslar düzgün ayarlanırsa tork en fazla %10 gibi düşebilir.Benzinli taksi motoru ve LPG'li gibi düşünebiliriz.LPG li taksinin yakıt ayarları çok kısılırsa zor çeker duruma da gelebiliyor, iyi ayar olursa benzinliden fark yok gibidir.
Dizel motora mazot yerine LPG veya CNG koyarsak calisir mi diyorsunuz ? Sikisma oranlari farkini bir yana birakalim ateslemeyi nasil yapacaksiniz ? Mazota katki olarak kullanilabilirler , sadece bu gazlarla dizel motor calistigini duymadim, sikisma oranlarini ki bu ateslenme isisi ve sartlarina baglidir, bir kenara koyalim,patlamayi nasil saglayacaksiniz, nasil ateslenecek ? Bu gazlari sikismis silindir bloguna enjektorden basip patlatabilir misiniz ? Buji istemez mi ?
Hayır hocam direk çalışmaz. Çünkü dediğiniz gibi sıkıştırma oranları farklıdır ve ateşleme sistemi yoktur. Dizel motor sadece cng veya lpg ile kullanılacak ise ciddi bir tadilat gerektirir.Sıkıştırma oranı düşürülür, elektronik kontrol ünitesi değiştirilir ateşleme sistemi eklenir yazılım atılır vs. Bunlar olmadan mümkün değil. Ancak çift yakıtla çalışabilecek şekilde (dizel-lpg veya dizel-cng) uygulanabilir.
Dogrudur. Bu konudaki karisiklik CNG motorlarin agir araclarda olmasi nedeniyle sanki gazla calisan dizel motor sanilmasindan kaynaklaniyor.
Zaten LPG bujisiz calissaydi, binek arabasina tup baglandiginda bujileri cikarip yerine kor tapa koyunca calisirdi ( ki calismaz ) calisirdi degil mi ?
LPG normal buji ile ateslenebiliyor, CNG icinse ozel yapilmis ve kivilcim atlama araligi daha genis olan bujiler kullaniliyor, bu bujiler benzinli araclardaki gibi de yerlesmiyor, silindir icerisinde ozel bir bolmede cakiyor.
Dizel+LPG ve Dizel+ CNG motor gordum inceledim, onu birkac mesaj yukarida yazdim.
Sadece gaz yakıtla buji gerekir, mazot+gaz buji istemez.tutuşma zamanlaması ayarlamak için etanol (alkol türevi) katkılarda kullanılabiliyor.İki istasyondan mazot aldığımızda kullanım sürelerinin farklı olması bundandır.Erken biten yakıtın katkı oranları farklıdır.
Hocam elektrikli traktör hakkında ne düşünüyorsunuz? Musk elektrikli tırı yapıyor. Elektrikli araçlarda en büyük sıkıntı bataryalarının ağırlığı ve kapladığı alan. Traktörlerde ağırlık zaten olması gereken etken. Traktörde uygulanabilirliği nasıl olur sizce ?
Elektrikli taksiyi yapan elektrikli kamyonda yapardı.
Çekici araçlar sürekli güç tüketen yapıdadır, torkları da yüksektir, bunun için yapılmaz, sistem işletmesi yüzü astarını geçer.
100 kw bir taksi motoru gücünü sürekli kullanmaz, ara hızlanmalar da güç kullanır, sabit hızda az bir güç kullanarak çalışır.
100 kw bir traktör yerine göre 70 - 100 kw ya kadar gücünü sürekli kullanır, ekipman çekiyor.Gezmeli iş yapan traktör için bi ihtimal düşünülebilir ama zor.Bataryaların süresi yetmez.Toprak işlemesi yapanda mümkün değil, nasıl mümkün olur, elektrikli trende olduğu gibi tarla üstüne elektrik hatları çekilirse, yüksek voltaj gerekir, emniyetli de değil, yağışlı havalarda elektrik atlaması(mini yıldırım) riski var, işletme maliyetlerine uygun düşmez.
Mantar fabrikalarında otomasyon çalışan makineler var.Sebze yerlerinde yapalım diyeceğim.
Yıkılan seraları gördük, çiftçinin gücü...