Yerli traktörler (!) Neden pahali

Katılım
05.03.2018
Mesajlar
231
Konum
MANİSA
İşin aslı dövizdir
Örnek 2017 model erkunt 110 sıfırken 100 tl iken
2020 model aynı traktör şimdi 200 binin üstünde neden döviz yüzünden
Tümosan bile o kadar yerliyken fiyatlar yükseldi

Tamam ham malzeme dövizle geliyordur ama sonuçta ötv yok. ithal de yerli de dövize endeksli bu tamam. ama biri diğerinden 2 misli fazla olması gerekmez mi ÖTV yüzünden?
 
Katılım
17.06.2019
Mesajlar
4,169
Konum
samsun bafra sarıköy mah
Herşeyi vergilere bağlamamak gerek
Ham madde,işçilik,bayi karı, satış adeti vb bir sürü şey var etken
Yerli traktör fiyatlarindaki artisın bana gore enbuyük sebebi ucuz ziraat kredisi, inan bana kredi olmasa büyuk cogünluk bu fiyatlara motor alamaz dolaysiyla bu kadar zamda olmaz, bence hicde kârda degil alıcılar.
 
Katılım
05.03.2018
Mesajlar
231
Konum
MANİSA
Yerli traktör fiyatlarindaki artisın bana gore enbuyük sebebi ucuz ziraat kredisi, inan bana kredi olmasa büyuk cogünluk bu fiyatlara motor alamaz dolaysiyla bu kadar zamda olmaz, bence hicde kârda degil alıcılar.

bu yıl vadeli traktör alan orta ve küçük ölçekli çiftçi nasıl ödeyecek Allah yardım etsin. 50 liralık traktör 100 lira. ama 5 liralık mahsül en fazla 6-7 lira bile değil hatta...
 
Katılım
24.11.2019
Mesajlar
765
Yaş
27
Konum
Malatya
Yerli traktör fiyatlarindaki artisın bana gore enbuyük sebebi ucuz ziraat kredisi, inan bana kredi olmasa büyuk cogünluk bu fiyatlara motor alamaz dolaysiyla bu kadar zamda olmaz, bence hicde kârda degil alıcılar.
Aynen öyle abi kredi olayından dolayı zam yapıldı aynı şey konutlar içinde geçerli. Biz kendimizde inşaat yapıyoruz. İlk depremden sonra emlakçılar bizi arayıp daire fiyatlarının üstüne 40 bin TL ekleyin dedi niye diye sorduğumuzda depremden dolayı herkes ev arıyor diye cevap verdi. Traktörde aynı şekil herkes traktör alıyor banka kredileriyle bu yüzden kar oranları yükseliyor. Maliyet ne kadar yükselsede bu kadar arttırmaz fiyatları 2 yıl önce dolar 7.5 i geçmişti bu gerekli olan zamlar yapılmıştı, dolar düştüğünde indirim görmedim. Bu sene tekrar 7.5 a gelene kadar 4 kere zam yaptılar.
 
Katılım
07.12.2018
Mesajlar
240
Konum
edirne
Yerli traktörde olsa şanzıman motor yerli değil pompa vs dışarıdan geliyor yerli dediklerimizin %80 anca kalanı yabancı para tutan motor perkins şanzıman zf vs bunlar kaporta lastik lamba ne cam kabin ne tutar dolarla geliyor elektrik mazot zamlanınca bunlarda artar mahliyet patronda parayı sevince ucuyor
 
Katılım
05.03.2018
Mesajlar
231
Konum
MANİSA
Yerli traktörde olsa şanzıman motor yerli değil pompa vs dışarıdan geliyor yerli dediklerimizin %80 anca kalanı yabancı para tutan motor perkins şanzıman zf vs bunlar kaporta lastik lamba ne cam kabin ne tutar dolarla geliyor elektrik mazot zamlanınca bunlarda artar mahliyet patronda parayı sevince ucuyor
Tamam ama anlatamadigim nokta döviz orantili olarak ithalle yerliyi pahalandirdi diyelim.

Ben diyorum ki bizimkinde ötv yok ve 1e3 gibi bir ötvden bahsediliyor. Yani burada fiyat araligi uçurum olmasi lazim. Ha arac parcalarindan butun arac ladar ötv aliniyorsa onu bilemem ama sanmiyorum.
 
Katılım
07.12.2018
Mesajlar
240
Konum
edirne
Tamam ama anlatamadigim nokta döviz orantili olarak ithalle yerliyi pahalandirdi diyelim.

Ben diyorum ki bizimkinde ötv yok ve 1e3 gibi bir ötvden bahsediliyor. Yani burada fiyat araligi uçurum olmasi lazim. Ha arac parcalarindan butun arac ladar ötv aliniyorsa onu bilemem ama sanmiyorum.
Ötv hepsinde varda ülkemizde neresi üretiliyor plastiklerin dahil hammaddesi ithal herşeyde dışarı bağımlıyız yinede çok yüksey fiyat çekiyorlar konutlarda ki gibi bir bina kaça mal olur milleti kazıklamak amaçları
 
Katılım
12.11.2010
Mesajlar
14,774
Konum
Erzurum
Yerli traktörde olsa şanzıman motor yerli değil pompa vs dışarıdan geliyor yerli dediklerimizin %80 anca kalanı yabancı para tutan motor perkins şanzıman zf vs bunlar kaporta lastik lamba ne cam kabin ne tutar dolarla geliyor elektrik mazot zamlanınca bunlarda artar mahliyet patronda parayı sevince ucuyor
özeti budur işte,,
yerli deyip övündüğümüz markalarda,
bize ait yüzde 15-20 malzeme var.
motor,şanzıman v.s hepsi yine ithal.
 
Katılım
07.12.2018
Mesajlar
240
Konum
edirne
özeti budur işte,,
yerli deyip övündüğümüz markalarda,
bize ait yüzde 15-20 malzeme var.
motor,şanzıman v.s hepsi yine ithal.
Ülkemiz mahlesef dışarı bağımlı çalıştığım fabrika kamyon otomobil kastiklerini fırında imah eder belediyelerin ayrıştırlmış çöplerini gemilerden çıkan cürüfleri daha niceler atık yağ bunlar alternatif yakıtlar saatte 18ton ithal kömür yakacagına 3.5 tona düşürüyor bunların çoğu dışarıdan geliyor konteynırlarla avrupanın çöpünğ güzelim ülkemşzde yakıyoruz fabrikada italyanları milli ükümetimiz para gelsinde kimden gelirse dedi hepsini yabancılara sattı paralar yabancılara gidiyor vergi ülkemize 1961 de %100 yerli devrim yapan 1926 larda uçak yapan 1987 de tuzla jip yapan bunların hepsi %100 yerli yapım şimdi elektrikli traktörr araba yersen yabancının çöpüne muhtaç ettiler erkunt vergiden yabancılara satışdı ülkemizde kaç yerli firma kaldı yağfabrikalarına bakıyorum çoğu yabancı oldu 5 sene öncesine kadar yerliydiler fabrika uzanlardayken kütahya tuğlası kullanırdı italyan alınca alman tuğlasına döndü traktör alırız lastikleri hoodyeer olsun deriz kalite petlas niçin kuruldu aselsan roketsan hevaldan vs tümosan tuzlajip bunlar yerli farkına varmafan hepsi nin içine edildi toplu iğne yapamaz duruma geldik poşetin hammaddesi dahil dışarıdan geşiyor asfalt vs bor toryum kömür madenleri altın kurom daha niceleri ülkemizde var kullanıyormuyuz rahmetli valimiz vardı öldürüldü uranyum bulunduğunda numuneyi ankaraya götürürken makam arabasını ucurdular halk olarak hangisinin arkasında durduk koreye bakın almanya. Bataktan sanayii ile dünyayı başkaldırıyor kore otomabil teknoloji vs biz madenlerimşzi dahil tarlalarımıza kullanamıyoruz meralarımızıda daha çok yazılacak şey varda halk olarak uyansak adamlar resmen 1 traktör yerine 3 parası alıyorlar vergilerle ptomobilde aynı
 
Katılım
18.07.2017
Mesajlar
961
Konum
Kocaeli
Ülkemiz mahlesef dışarı bağımlı çalıştığım fabrika kamyon otomobil kastiklerini fırında imah eder belediyelerin ayrıştırlmış çöplerini gemilerden çıkan cürüfleri daha niceler atık yağ bunlar alternatif yakıtlar saatte 18ton ithal kömür yakacagına 3.5 tona düşürüyor bunların çoğu dışarıdan geliyor konteynırlarla avrupanın çöpünğ güzelim ülkemşzde yakıyoruz fabrikada italyanları milli ükümetimiz para gelsinde kimden gelirse dedi hepsini yabancılara sattı paralar yabancılara gidiyor vergi ülkemize 1961 de %100 yerli devrim yapan 1926 larda uçak yapan 1987 de tuzla jip yapan bunların hepsi %100 yerli yapım şimdi elektrikli traktörr araba yersen yabancının çöpüne muhtaç ettiler erkunt vergiden yabancılara satışdı ülkemizde kaç yerli firma kaldı yağfabrikalarına bakıyorum çoğu yabancı oldu 5 sene öncesine kadar yerliydiler fabrika uzanlardayken kütahya tuğlası kullanırdı italyan alınca alman tuğlasına döndü traktör alırız lastikleri hoodyeer olsun deriz kalite petlas niçin kuruldu aselsan roketsan hevaldan vs tümosan tuzlajip bunlar yerli farkına varmafan hepsi nin içine edildi toplu iğne yapamaz duruma geldik poşetin hammaddesi dahil dışarıdan geşiyor asfalt vs bor toryum kömür madenleri altın kurom daha niceleri ülkemizde var kullanıyormuyuz rahmetli valimiz vardı öldürüldü uranyum bulunduğunda numuneyi ankaraya götürürken makam arabasını ucurdular halk olarak hangisinin arkasında durduk koreye bakın almanya. Bataktan sanayii ile dünyayı başkaldırıyor kore otomabil teknoloji vs biz madenlerimşzi dahil tarlalarımıza kullanamıyoruz meralarımızıda daha çok yazılacak şey varda halk olarak uyansak adamlar resmen 1 traktör yerine 3 parası alıyorlar vergilerle ptomobilde aynı
Doğru söylüyorsun üstadım, geçende Tuzla jip fabrikasıyla ilgili bi yazı okudum, içler acısı.sifirdan her şeyini kendi yapan fabrika hatta kendi patentli jip yapıp ihraç bile etmiş. şuanda eski arbalara bakım yapılıyormuş. İpin ucu iyice kaçmadan yakalamak gerekiyor.yerli ve milli sözü havada kalıyor.sonra maliyeti 5 cent olan dolar fiyatları uçuruyor
 
Katılım
02.01.2016
Mesajlar
2,165
Konum
Adıyaman
Yerli ve milli diye sadece kandırıyorlar. Sakarya'da çekici kasalarını yapıp satan bir arkadaşım, "parçalarımız hep yurtdışından geliyor ama ısrarla yerli istiyorum diyenler için yerli etiket, ithal ürün istiyorum diyenler için markanın orjinal etiketini yapıştırıp gönderiyoruz" dedi. Ayrıca ordaki birçok esnaf bunu yapıyormuş.

Yerli olması için tarikatlara ve derneklerine giden parayı bilime ayırırsın, ARGE'ni geliştirirsin, o zaman yerli de olur milli de olur. Bu nedenle yerli traktörün pahalı olması, yeterince yerli olmaması ve TL'nin değer kaybetmesinden ileri geliyor.
 
Katılım
06.10.2019
Mesajlar
47
Konum
balikesir

Sözde yerli oldukları için sadece tümosan yerli gerisi dışarıdan aldığı için ve milleti kazıklamak için pahalı satıyorlar
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt