Pancar damlama

Katılım
30.08.2008
Mesajlar
178

Slm ikinci el atmış dönümlük bi damlama sulama sistemi aldım 4 lük sistem herşey dahil bu 80 dönüm yerim var 30 da denemeyi düşünüyom tecrübesi olan arkadaşlardan yardım ve fikir beyan etmelerini bekliyom
 
Katılım
23.04.2009
Mesajlar
10,286
Konum
Bilecik
Ynt: Pancar damlama

arkadaşım biz damlamayı 15 senedir kavun karpuz ve domateste kullanıyoz gayet güzel bence pancarı bırakmasaydık ondada kullancaktım ama denemek nasip olmadı bence olur
 
Katılım
30.08.2008
Mesajlar
178
Ynt: Pancar damlama

sağul yoruma korkuyom biraz bilen bilmeyen herkes bişe sölüyo püf noktaları neler sizce
 
Katılım
17.08.2010
Mesajlar
1,614
Konum
Sivas
Ynt: Pancar damlama

damlama sulama tüm bitkiler için en verimli en az suyla en yuksek verım elde edılen bır yontem. Pancara kesınlıkle cok ıyı olacaktır bıtkı gelısmeyı hıc durdurmadan sürdürüyor dolayısıyla gelısımı ıyı olur. BUrda dıkkat etmenız gereken pancarın çapa ve bakımındakı hortumların zarar gormemesı onun dısında sulama mıktarı hakkında pancar koorparatıflerınden bılgı alabılırsınız.
 
Katılım
23.04.2009
Mesajlar
10,286
Konum
Bilecik
Ynt: Pancar damlama

şimdi nasıl tarıf edeyim senin memleket nere bizim tarlada 40 bin metre yayılı yerinde gör uzak deilse ben bilecikliym
 
Katılım
30.08.2008
Mesajlar
178
Ynt: Pancar damlama

Kırşehir 80 dönüm pancarım var 30 dönümünü yapacam bu sene tutarsa seneye 100 dönüme çıkaracam suyum az bu tarlada 15 20 ton arası saatte ne kadar sular sızce biseferde
 
Katılım
16.04.2010
Mesajlar
692
Konum
0629
Ynt: Pancar damlama

Damlama sulamada dönüme 1 ton su verilir. Sulama bilgisayar destekli olursa o zaman 300 kg kadar düşülebilir.
Damlama sulama ideal bir sulama sistemidir. Gübreyi de gübre tankından vereceğinden gübrede; asgari tüketimden azami verim elde edilecektir.
Sulama doğrudan hedef bitkiye yapılacağından yabancı otların gelişimi önemli ölçüde azalacaktır.
Uzun zamandır bahcede damlama sulama uguluyorum. Vanayı açıp bırakıyorsun. Hepsi bu.
Bu yıl malç uygulamaya da başladım bakalım sonuç nasıl olacak?
Pancarda malç ve damlama sulama uygulandığını bir düşünsenize, ne kadar mükemmel olur diye düşünüyorum ?
 
Katılım
30.08.2008
Mesajlar
178
Ynt: Pancar damlama

bendeki damlatıcılar jain 1.6 litre yazıyo saatte pancarda 90 cm bi hat konuya ben bu litre hesabını pek anlamıyom senin dedigine göre eger 1 tonsan 20 ton suyum var 20 dönümmü çıkaracak acaba
 
Katılım
03.02.2009
Mesajlar
559
Konum
Kırşehir
Ynt: Pancar damlama

damlama borularındaki her damlama memesi saatte yaklaşık 2 litre su damlatır damlama borularındaki meme aralıkları kaç santim bilmiyorum ama pancar için 25 santimlik yeterlidir bu hesapla her bir metre ,çin 8 litre suya ihtiyacın var demektir yani yüz metrelik her hat için 800 litre yapar bir dönüme 100 er metrelik 12 hat yaparsan saatte 9600 litre suya ihtiyacın olur senin suyunla ancak her seferde 2 dönüm yer sulayabilirsin .
 
Katılım
30.08.2008
Mesajlar
178
Ynt: Pancar damlama

kulup uyeleri daha damlamayı döşemeden vaz gececem bugun paancar koparatifine gittim mühendis bi dönem bi hevesle bi kaç tarlada uyguladıklarını ama istenilen sonuçları alamadıklarını söyledi tekrar yagmurlamaya dönmüşler artık tavsiye etmiyoz diyolar pancarda damlama uygulayan kimse yokmu acilen fikir ve bilgi bekliyorum
 
Katılım
14.03.2010
Mesajlar
5,903
Konum
Bilecik
Ynt: Pancar damlama

3 4 dönümlük bir tarlaya bu cumartesi bizde döşedik ilk defa. 700 lira faln tuttu masrafı. delikler 5cm fasulyede kullanacagız. iyi olacagını tahmin ediyorm. :) bizim depo 18ton fln su alıyor havuz gibi altta deliğe bagladık suyu basıyor. :) sadece 5er li açtık 5 boruya basıyor. 30 boru var. basarmı blmem tabi motorsuz. :) sizinki motorludur zaten :)
 
Katılım
30.08.2008
Mesajlar
178
Ynt: Pancar damlama

verim nasıl kardeş geçmiş senelerde kullandınızmı ben ekipmanı aldım 2 litrelikmiş damlatıcılar 4 litre dahamı uygun pancar bilgi lütfen
 
Katılım
30.08.2008
Mesajlar
178

Ynt: Pancar damlama

damlatıcıların mesafesi benimkilerin 60 metreyi geçmemesimi lazım
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt