Saray, süt tesislerini bu yıl hizmete açacak

Saray, süt tesislerini bu yıl hizmete açacak
17 Mayıs 2013 Cuma 14:06

Sami Özdağ, 2010 yılında başladıkları UHT süt, süt tozu ve süt ürünleri tesislerini 2013 yılında hizmete açmayı planladıklarını bildirdi.

İSTANBUL - Avrupa ve Amerika pazarlarında güçlenmek için İsviçre ' de yaklaşık üç yıl önce bir şirket kurduklarını hatırlatan Saray Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sami Özdağ, büyüme sürecini hızlandırmak için aralarında İsviçre, Belçika ve Fransa ' nın da bulunduğu Avrupa ülkelerinde marka satın almak için görüşmeler yaptıklarını açıkladı. Gıda devi olma hedefi doğrultusunda atıştırmalık ürünlerin dışında hayvancılık, tarım ve süt sektörlerine de yatırımlar yaptıklarını söyleyen Özdağ, 2010 yılında başladıkları UHT süt, süt tozu ve süt ürünleri tesislerini 2013 yılında hizmete açmayı planladıklarını bildirdi. Özdağ, '2011 yılında başladığımız tarım ve hayvancılık sektöründe; 500 bin adetlik fidan projemizin, ilk etapta 20 bin ağaçlık modern elma bahçesi, tarımsal faaliyetlerimizin başlangıcı oldu. Pilot olarak 500 başlık büyükbaş hayvan çiftliği projesi de bu yıl hayata geçecek ve orta vadede 5 bin ve uzun vadede 10 bin baş besi hayvanı alımı planlanmaktadır' açıklamasını yaptı.

Her gün 7 milyon Saray markalı ürün tüketiliyor

Bu yılın ortalarına kadar Türkiye ' deki satış noktalarının yüzde 50 ' sinde olmayı planladıklarını kaydeden Özdağ, 'Bu, mevcut kadroların eğitimi anlamına geliyor. Bu konunun bilincinde olduğumuz için bizde eğitim hiç bitmez. Şu anda 2 bin kişinin çalıştığı bir grup haline geldik' dedi.

Bugün 400 çeşit ürünle piyasada iddialı olduklarını dile getiren Özdağ, ticarette 52, üretimde ise 32 ' inci yıllarını kutladıklarını vurguladı. Özdağ, konuşmasına şöyle devam etti: 'Her yıl olduğu gibi bu yıl da tüketicilerimize farklı lezzetler sunmak için çalışmalarımız var. Çıkaracağımız ürünler tüketicilerimizin damak zevklerine hitap edecek, çok farklı ürünler olacak. Atıştırmalık sektörde dediğimiz bisküvi ve çikolata sektörü ekonomik kriz hallerinde dahi insanların atıştırmaktan vazgeçmediği bir sektör. Her gün 7 milyon Saray markalı ürün tüketiliyor.'

2023 hedefi; 5 milyar lira ciro, 500 milyon dolar ihracat

Dünya pazarlarında markalı büyüme stratejisi izlediklerini kaydeden Özdağ, Afrika ' da iyi bir imajları olduğunu vurgulayarak, 'Bununla birlikte Ortadoğu, Avrupa, Amerika Kıtası ve Türk cumhuriyetlerinde varız. Ürünlerimiz 87 ülkeye gitmekle birlikte en az 25 ülkede tüketicinin tercih ettiği ürünler arasında yer alıyor. İhracatta 100 ülke portföyüne ulaşmayı planlıyoruz. Grup cirosunu hedef olarak belirlediğimiz 2023 yılında 5 milyar liraya, ihracatı ise 500 milyon dolara çıkarmayı planladık' diye konuştu.

'Markalı ürünlere talep artıyor'

Gıda sektörüyle ilgili değerlendirmede de bulunan Özdağ, sektörün Cumhuriyet ' in ilk yıllarından itibaren en hızlı gelişen sektörlerden biri olduğunu kaydetti. Özdağ, 'Türk ekonomisine mevcut katkısının yanı sıra sektörün gereksinim duyduğu hammaddenin büyük oranda yerli üretimle karşılanması ve sahip olunan coğrafi ve ekolojik fırsatlar gıda sektörünün büyümesine ve Türk ekonomisine daha ileri düzeyde katkı sağlamasına imkan tanımaktadır' dedi.

Gıda sektörünün yakaladığı hızlı büyüme eğiliminin, ülkenin sahip olduğu genç nüfus, gelir seviyesinin yükselmesi ve özel tüketim harcamalarının artmasıyla doğru orantılı olduğunu dile getiren Özdağ, tüketici ayağında, özellikle markalı ürünlere yönelik talebin hızla arttığına dikkat çekti. Özdağ, 'Bu durumun farkına varan yatırımcılar, gıda sektöründe markalaşmayı ön plana çıkarırken, yeni yatırımlarla birlikte bu durum, Türkiye ekonomisi açısından önemli bir gelişme sahası oluşturmaktadır' dedi.

Sektörün güçlü taraflarına değinen Özdağ, bu özellikleri: dışa bağlı olmayan tarımsal hammadde varlığı ve çeşitliliği, zengin sulanabilir alanların varlığı, coğrafi konumun getirdiği avantajlar, ihracat potansiyeli, trendleri çabuk uygulamaya yatkın, dinamik bir yapı ve sektörün potansiyelinin yabancı yatırımcıları cezbetmesi olarak sıraladı.
 

Benzer Konular