Şavtsız 4x4 Sistemi Olur mu?


Geçtiğimiz aylarda eski Massey Ferguson ve Ford traktörlere 4x4 ekleyeceğini haberini duyuran Mehmet Şimşeker, önceki hafta ilk projesi olan "Massey Ferguson 165 4x4"ü Malatya'ya teslim etmişti. O traktörde 4x4 sisteminin şavtı açıkça gözüküyordu.

Şu anki projesi olan X65 model Massey Ferguson dönüştürme işlemi henüz bitmedi ama paylaştığı videolarda bir şavt gözükmüyor. Belki ilerleyen aşamada takılacak ama şavt takılmadan 4x4'e dönüştürme yapılabilir mi?

Böyle bir sistemi seri üretimdeki traktörlerde gören üyelerimiz oldu mu?

Screenshot_1.png


Screenshot_2.png


Screenshot_4.png


Screenshot_5.png
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Hidrolik pompaya güç nerden alınmış bence önemli olan bu...
Arka hidrolikteki gibi gaza basınca tepkimi gösteriyor yoksa şanzımandaki güç aktarım organlarındanmi alındı ???

Bu çok önemli gaza basınca tepki veriyorsa traktörün hangi viteste olduğunun bı önemi yok 😄
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci32
Hidro motor ucuz da değil bizim pancar sökmenin ana pompası 3. Senede yavaşladı değişim istiyor sezonda 2 ay çalışan makina .
Bu sürekli çalışacak ne kadar dayanır bilinmez .
Şanzıman la aynı devir saglayacaksa güzel sistem .
Ama bu adam bunu düşünmüştür herhal . Millte merak veriyor yandan yandan
 
  • Beğen
Tepkiler: Mltyusuf
Geçtiğimiz aylarda eski Massey Ferguson ve Ford traktörlere 4x4 ekleyeceğini haberini duyuran Mehmet Şimşeker, önceki hafta ilk projesi olan "Massey Ferguson 165 4x4"ü Malatya'ya teslim etmişti. O traktörde 4x4 sisteminin şavtı açıkça gözüküyordu.

Şu anki projesi olan X65 model Massey Ferguson dönüştürme işlemi henüz bitmedi ama paylaştığı videolarda bir şavt gözükmüyor. Belki ilerleyen aşamada takılacak ama şavt takılmadan 4x4'e dönüştürme yapılabilir mi?

Böyle bir sistemi seri üretimdeki traktörlerde gören üyelerimiz oldu mu?

Ekli dosyayı görüntüle 60503

Ekli dosyayı görüntüle 60504

Ekli dosyayı görüntüle 60505

Ekli dosyayı görüntüle 60506
Şaft eklenecektir o traktöre, yavru şanzımanı eklemişler eksik işleri bitince takarlar şaftı. O giden hortumlar ön aksın hidroliği için yani hidrolik direksiyon için.
 

Hidro motor ucuz da değil bizim pancar sökmenin ana pompası 3. Senede yavaşladı değişim istiyor sezonda 2 ay çalışan makina .
Bu sürekli çalışacak ne kadar dayanır bilinmez .
Şanzıman la aynı devir saglayacaksa güzel sistem .
Ama bu adam bunu düşünmüştür herhal . Millte merak veriyor yandan yandan
Motor mu yoksa pompa mi arizali anlayamadim. Hangisi olsa farketmez, kece sorunu vardir. Yenisini almayin kecesini degistirtin. Tamirci yoksa firmasini arayip kargo yapin cok cok ucuza gelir.
 
Şaft eklenecektir o traktöre, yavru şanzımanı eklemişler eksik işleri bitince takarlar şaftı. O giden hortumlar ön aksın hidroliği için yani hidrolik direksiyon için.
ben de konuyu gördüm araştırdım ettim detay göremedim. fakat göründüğü kadarıyla dediğiniz gibi yavru şanzıman var ön difransiyelde şaft için çıkış var. sadece bir şeyler denemek için sökmüşler gibi duruyor ön lastik bijon somunlarıda takılı değil artı olarak yağ hortumları direksiyon danfozundan geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: beytullah özcan
ben de konuyu gördüm araştırdım ettim detay göremedim. fakat göründüğü kadarıyla dediğiniz gibi yavru şanzıman var ön difransiyelde şaft için çıkış var. sadece bir şeyler denemek için sökmüşler gibi duruyor ön lastik bijon somunlarıda takılı değil artı olarak yağ hortumları direksiyon danfozundan geliyor
Aynen öyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mertcan39
Abi ne yağı bilgidiğin massey ön diferansiyeli şaftı takılacak
Yavru şanjımanı süs diye mi takmış foto da kabak gibi ortada yavru şanjıman 😂
Bu adam öyle birşey yapsa her yere broşürünü falan asardı ilk bizde diye 😂
165 e çifceker koydu şanki sıfırdan traktör yapmış gibi reklamını yaptı 😂
Kayseri sanayisinde günde bilmem kaç tane çiftçeker takılıyor masseylere adamlar işinde gücünde bu gibi reklamcî değil
120 bin lira tutmuş 165'in masrafı ne diyim Allah akıl fikir versin milli servettir geçen sene bu traktör 20 liraydı şimdi 50 lira en iyisi
Nineye gelinlik giydirip kız gibi göstermekten başka birşey değil yaptıkları milleti özendiriyorlar
Adamlar euro 5 ve elektrikli traktörden bahsederken biz 1965 model 55 yaşındaki traktör çiftçeker yapılmış yağlı mı şaftlı mı onu konuşuyoruz
Yıllarca eski kullandık elimiz yağdan çıkamadı
Emisyon değerleri de ortada eskiler çevreye zarar müzede çalışmadan görsel olarak sergilenebilir
 
Son düzenleme:
Ana pompa var kuyruk milin de diğer bantlari da hidro motor lar çeviriyor zamanla bozulan oluyor bunlarda
Pompanin su pompasindan farki yok, kecesi kacirmasa gucten dusmez, bozulsa komple durur. Motor da oyle , pompadan gelen yag pervaneyi cevirir o da mili cevirir, bozulsa tam stop eder.

Makinslarda kullandim ve tamir ettim, bilerek yaziyorum. Kendin acma keceleri bilmeyen takamaz, ucuzdur . Saglam damperci bulursan tamir eder.
 
Pompanin su pompasindan farki yok, kecesi kacirmasa gucten dusmez, bozulsa komple durur. Motor da oyle , pompadan gelen yag pervaneyi cevirir o da mili cevirir, bozulsa tam stop eder.

Makinslarda kullandim ve tamir ettim, bilerek yaziyorum. Kendin acma keceleri bilmeyen takamaz, ucuzdur . Saglam damperci bulursan tamir eder.
Güç den düşen bu abi ama 1500 TL istiyor yapmaya daha yollamadik seneye
Dediğin gibi birde küçük hidro motorlar var onunda biri durmuştu hiç çalışmadı komle yenisini aldım

Burda mili kırmıştı koptu freze kuyruk milinde kaldı pompa düştü 😊
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20201129_104503.jpg
    IMG_20201129_104503.jpg
    283.7 KB · Görüntüleme: 22
  • IMG_20201129_104451.jpg
    IMG_20201129_104451.jpg
    330.6 KB · Görüntüleme: 22
  • IMG_20201129_104251.jpg
    IMG_20201129_104251.jpg
    319.7 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_20201129_104236.jpg
    IMG_20201129_104236.jpg
    253.5 KB · Görüntüleme: 22

Darende arkadas kirilan buysa pompa degil, devir yukseltici reduktor. Tornaciya gitmeli, varsa azdirmaciya
( disli imalatcisi ) gitmeli.
 

Resimler ve ekler

  • a469360a2529436900eb19c85dda298c_1.jpg
    a469360a2529436900eb19c85dda298c_1.jpg
    33.7 KB · Görüntüleme: 8
Darende arkadas kirilan buysa pompa degil, devir yukseltici reduktor. Tornaciya gitmeli, varsa azdirmaciya
( disli imalatcisi ) gitmeli.
Biliyorum abi onu içinden söküp kırılan parçayı yataktan çıkarıp kaynattım Sekman ile sabitleniyor yuvaya keçeside aşınmış tı onu da değiştim .

Bu malzeme daha önce kuyruk miline takılan yerin freze dişlisini yemişti başka marka pompanınki uzun geliyordu kesip aynı ölçüde yaptık .
Bu seferde kaynaktan kırdı

Makinacı olduğun belli ince detayları hiç kaçırmıyon bende sana tam anlatayım.
İçinde bir büyük bir küçük dişli ve 3 tane rulman var büyük dişli içerde pompanın miline kama ile bağlantı yapılıyor rediktörü de toplarken klindirik conta yı parçanın üstünde anahtar ile vurarak conta kesiliyor.

Pompanın keçe tamirinin bu kadar pahalı olması pek aklıma yatmiyordu onu da söylediğin için teşekkür ederim yazın bir araştırma yapacam bunun için
 

Benzer Konular