Steyr 768 traktörümüz zor çalışıyor


81 model steyr 768 traktörümüz günün ilk marş basmasında çalışmıyor ilk aldığımızda tekte alıyordu motorcuya gidip bi sağına soluna baktırdık filtreleri kontrol edildi yağı suyu eklendi ne olduysa ondan sonra oldu marş almamaya başladı. Eski leylandlar gibi hıyhıyhıy edip kalıyor aküyü bitiriyor marş basarken, koltuğun sağında ve solunda 2 tane akü çukuru var aldığımızda tek akü vardı dedik ki akü yetersiz veya küçük geliyor ikinci bi akü de koyduk yine çalışmadı ve iki aküyü de bitirdi anca takviye yaparak çalışıyor fakat bir defa da çalıştı mı istop edip tekrar marşa basıyoruz bu sefer de tekte alıyor bilen veya daha önce başına gelen varsa bi yazıversin
 
kaç yıldır kullanıyorsun, soğuklarda yapar traktörler bu şekil gıy gıy.

Takviye ile çalışıyorsa aküler zayııf işte, şarz dinamosunun kömürleri bitmiştir aküyü şarz etmiyordur, zayıf akü soğuklarda gıy gıy yapar çalıştırmaz traktörü, takviye ile çalışır, çekersin vurdurursun çalışır, soğuk havalarda kaliteli mazot iyi akü ile zorda olsa çalışması gerekir.
 
Son düzenleme:
Traktör akülerinin üzerinde diyelim 12 V 100 A yazıyor, illaki çevirme gücüde yüksek olmalı, en sonda yada aşağısında 800 rakamını görmek lazım 800-820-840 vs..vs..bu rakamı 800 den aşağısını kullanmamak laızm 720 falan olması akünün dolu olması falan işe yaramayabilir, 12 V 115 A yazar ama dediğim rakam 720 ise o traktör aküsü olamaz, soğuk havalarda çevirmek kolay değil her tarafı donmuş mazot akışkan değil traktörün yağlar akışkan değil malum çevirme gücü düşük kaldığında almıyor, mazotunda kaliteli olması iyi oluyor çok farkediyor.

40 yıllık Steyr 768 seninki orjinal avrupada imal edilmiş, yazın sıcak günlerde az bir tümsekten itelesen tıkırdar alır hemen çalışır, ama kışın soğuk havalarda akü dediğim gibi traktör aküsü ve kaliteli mazot olduğunda bile basarsın çalışırken yoğun duman atarak alır, yalnız kalitesiz mazot olsun akü iyide olsa almaz, yani eskidimi çok değişik bir traktör oluyor şaşırtıyor her haliyle, bir bakarsın tıkır tıkır, bir bakarsın mazot beğenmiyor, pompasıda anahtar değmemiştir onun muhtemelen güzel pompa vardır iyi bak ona, kaliteli mazot koy her tür mazotu yakıyor diye ne varsa koyma, yoksa az bir soğuklarda nazlanır böyle mazot seçer çalışmaz.
 
kaç yıldır kullanıyorsun, soğuklarda yapar traktörler bu şekil gıy gıy.

Takviye ile çalışıyorsa aküler zayııf işte, şarz dinamosunun kömürleri bitmiştir aküyü şarz etmiyordur, zayıf akü soğuklarda gıy gıy yapar çalıştırmaz traktörü, takviye ile çalışır, çekersin vurdurursun çalışır, soğuk havalarda kaliteli mazot iyi akü ile zorda olsa çalışması gerekir.
Daha yeni bir yıl olmadı. Ama bu sorun yazdan beri var sıcak havalarda da yapıyor
Şarj dinamosu değişti
 

Traktör akülerinin üzerinde diyelim 12 V 100 A yazıyor, illaki çevirme gücüde yüksek olmalı, en sonda yada aşağısında 800 rakamını görmek lazım 800-820-840 vs..vs..bu rakamı 800 den aşağısını kullanmamak laızm 720 falan olması akünün dolu olması falan işe yaramayabilir, 12 V 115 A yazar ama dediğim rakam 720 ise o traktör aküsü olamaz, soğuk havalarda çevirmek kolay değil her tarafı donmuş mazot akışkan değil traktörün yağlar akışkan değil malum çevirme gücü düşük kaldığında almıyor, mazotunda kaliteli olması iyi oluyor çok farkediyor.

40 yıllık Steyr 768 seninki orjinal avrupada imal edilmiş, yazın sıcak günlerde az bir tümsekten itelesen tıkırdar alır hemen çalışır, ama kışın soğuk havalarda akü dediğim gibi traktör aküsü ve kaliteli mazot olduğunda bile basarsın çalışırken yoğun duman atarak alır, yalnız kalitesiz mazot olsun akü iyide olsa almaz, yani eskidimi çok değişik bir traktör oluyor şaşırtıyor her haliyle, bir bakarsın tıkır tıkır, bir bakarsın mazot beğenmiyor, pompasıda anahtar değmemiştir onun muhtemelen güzel pompa vardır iyi bak ona, kaliteli mazot koy her tür mazotu yakıyor diye ne varsa koyma, yoksa az bir soğuklarda nazlanır böyle mazot seçer çalışmaz.
2 akü var traktörde hala aynı sorun devam ediyor. Sonradan aldığımız 2. El kağıdı yok üzerinde bilgileri yazmıyor diğeri ise 105 A ama dediğiniz sayı 750. Bu sayıyı 2. Akü tolare etmez mi
 
eski akülerle işin zor, ama zaten şarj dinamosunu değiştirmişsin, şarj edip etmediğini kontrol etmen lazım, şarj ediyor ama şarjı kesmiyorda olabilir, üzerindeki orijinal olsaydı kömür değiştireydin yeterdi, kömür bitince şarj etmez zaten başka şekil şarj dinamosunu değiştirecek kadar ne olduki?

Takviye yaparak çalıştıktan sonra sıkıntısı yok bence, üzerine taktığınız şarj dinamosunda var bir sıkıntı, aküyü bitirdiğine göre ya şarjı kesmiyor aküyü öldürüyor, yada şarj etmiyor aküyü bitiriyor.

Orjinal şarj dinamosunu baktırıp takacaktınız, kömürü bittiğinde kömür bulunmuyor sanırım şimdilerde, kömür bulup takıp devam edecektiniz, sıfır dinamomu taktın ikinci el işe yaramaz bişeymi taktın bilemem ama sıkıntınız burada bence, yoksa tek akü yeter senin traktöre, bak aşağıda iki örnek aküden resim aldım atıyorum, yazılarına bak, markaları resimde çıkarmadım, ama gördüğün gibi 800 den yukarıda ama biri 105 biri 100 amper, ikiside olur sana, fakat şarj dinamosu işini iyi halledememişin bence.



1676057986328.png




1676058018869.png
 
eski akülerle işin zor, ama zaten şarj dinamosunu değiştirmişsin, şarj edip etmediğini kontrol etmen lazım, şarj ediyor ama şarjı kesmiyorda olabilir, üzerindeki orijinal olsaydı kömür değiştireydin yeterdi, kömür bitince şarj etmez zaten başka şekil şarj dinamosunu değiştirecek kadar ne olduki?

Takviye yaparak çalıştıktan sonra sıkıntısı yok bence, üzerine taktığınız şarj dinamosunda var bir sıkıntı, aküyü bitirdiğine göre ya şarjı kesmiyor aküyü öldürüyor, yada şarj etmiyor aküyü bitiriyor.

Orjinal şarj dinamosunu baktırıp takacaktınız, kömürü bittiğinde kömür bulunmuyor sanırım şimdilerde, kömür bulup takıp devam edecektiniz, sıfır dinamomu taktın ikinci el işe yaramaz bişeymi taktın bilemem ama sıkıntınız burada bence, yoksa tek akü yeter senin traktöre, bak aşağıda iki örnek aküden resim aldım atıyorum, yazılarına bak, markaları resimde çıkarmadım, ama gördüğün gibi 800 den yukarıda ama biri 105 biri 100 amper, ikiside olur sana, fakat şarj dinamosu işini iyi halledememişin bence.



Ekli dosyayı görüntüle 73936



Ekli dosyayı görüntüle 73937
Değiştiden kastım bakıldı anlamında hem kömürleri değişti hem de üzerinde kollektöre bakıldı şarj dinamosunun şarj etmesinde bir sıkıntı yok ediyor. Sanayine kontrol edildi kabloları lamba düzeneğine bağlanıp çevrildi ve lambaları yaktı.
Şarj kesmeme durumu hakkında bir bilgim yok fakat marşa basarak bitirdiği aküleri takviyeyle çalıştıktan sonra şarj edip akülerde yeşil ışığı yakıyor dediğiniz gibi aküyü öldürme durumu varsa akü çabuk dolup çabuk boşalıcaktır diye tahmin ediyorum.
Resimlerdeki gibi 800 ün üzerinde akü koysam şarj kesmeme durumu varsa onu da öldürmez mi
 
Değiştiden kastım bakıldı anlamında hem kömürleri değişti hem de üzerinde kollektöre bakıldı şarj dinamosunun şarj etmesinde bir sıkıntı yok ediyor. Sanayine kontrol edildi kabloları lamba düzeneğine bağlanıp çevrildi ve lambaları yaktı.
Şarj kesmeme durumu hakkında bir bilgim yok fakat marşa basarak bitirdiği aküleri takviyeyle çalıştıktan sonra şarj edip akülerde yeşil ışığı yakıyor dediğiniz gibi aküyü öldürme durumu varsa akü çabuk dolup çabuk boşalıcaktır diye tahmin ediyorum.
Resimlerdeki gibi 800 ün üzerinde akü koysam şarj kesmeme durumu varsa onu da öldürmez mi
evet şarj kesmeme durumu aküyü öldürür.

onu ölçtürün bakın, sonrada 800 den aşağı olmıycak bir akü bağlayın derim, en az 800 yazsın üzerinde, yerli üretim kaliteli marka yeni akü 5 yıl gidiyordu ama herşey o kadar değiştiki, ihracat yapıyorlar içeriye iyi akü verilmiyor, eski aküyü alıyorlar onun malzemesini tekrar kullanarak kalitesiz aküyü içeriye veriyorlar sanırım, o yüzden 1 numara akü olsa iyi olur, bi zamanlar 1 numara aküden 12 V 110 A 840 yazanı vardı hala varmı bilmiyorum o iyi oluyordu, araba aküsü gibi ucuz ufak akü değil traktör aküsü, ama iyisi olmadan olmuyor malesef , ucuzuda 1 yılda işgörmez olur, parayı vermişken iyisine verip daha uzun yıl kullanmak ve rahat etmek mantıklı, çünkü zaten traktör aküsü ufak araba aküsünden pahalı olur,
 
Son düzenleme:
Bak şimdi aklıma geldi, gösterge panelinde kare kare uyarı ışıkları vardır, kontağın açık olduğunu vs, gösteren ışıklar, çalıştırdıktan sonra ortalarda bir ışık şarj ışığıdır, onun ampülü yandıysa aküyü şarj etmiyordu galiba, ampülün yenisini takıcaksın traktör çalışırken kontağı kapatınca ışık yanarsa şarj olmadığını gösterecek, bunun için ampülün sağlam olması gerekir malum, traktör çalışır durumda kontak açıkken ışık yanıyorsa gaz ver devir artınca ışık sönmeli, yani şarj oluyor demektir bu, sigortasına falanda bakmalı, öyle bir durum işte, dinamo şarj ediyordur ama gerçekte akü şarj olmuyordur karmaşa vardır belki, bildiğim bunlar, steyr den anlayan birilerine göstersen iyi olur, orada bir karmaşa varmı bakılmalı derim, şarj önemli sonuçta, takviye ile çalıştıktan sonra senin traktör iyi bir akü ile çalışır sonuçta, yeterki akün çabuk boşalıp zayıflamasın.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar sıkıntı olabilecek durumları yazmışlar. Motor yağının kalın olma durumu da olabilir. Soğuklarda daha da kalınlaşan motor yağı nedeniyle ilk çalışmada zorluk olabilir. Benim traktörüm de 1983 model. Bu yaşına kadar benzer çalışma problemi iki kez yaşadım, birisinde sipoplardan kaçırma vardı, diğerinde de eleman. Avusturya koşullarında üretilen bir traktör olarak steyr kış şartlarında çok kolay çalışan bir traktör.
 

Motor sıcaktada çalışmayıp veya marşı uzatarak alıyorsa bi avans verdirin subap ayarlarını kontrol ettirin marşı ağır basıyorsa marş motorunun bakımını yaptırın yine düzelmesse pompa enjektör bakımı şart gibi
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt