T4S SERİSİNDE COMMON RAİL MOTOR


TRAKTÖRÜ DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUZ TT4.75 ALMAYI DÜŞÜNÜYODUK ANCAK ŞÖYLE BİR DURUM OLDU YENİ COMMON RAİL SİSTEMLER GELDİ TORK DEĞERLERİ OLSUN YAKIT TÜKETİMİ OLSUN TT4.75 MEKANİK MOTORDAN ÜSTÜN GELDİ BU ARADA T4.80S GELİCEK ARKADAŞLAR ÇOK KARARSIZIZ COMMON RAİL MOTORLARI ÜLKEMİZDE HENÜZ 80 BEYGİR ALTI KULLANIMI YAYGIN DEĞİL O YÜZDEN ENDİŞEMİ MAZUR GÖRÜN. COMMON RAİL MOTOR ÇEKİŞ VE YAKIT TÜKETİMİ OLARAK ÇOK ÇOK İYİ KAĞIT ÜZERİNDE PRATİKTE NASILDIR BİLEN VARSA YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM AKIL AKILDAN ÜSTÜNDÜR TEŞEKKÜRLER
 
TRAKTÖRÜ DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUZ TT4.75 ALMAYI DÜŞÜNÜYODUK ANCAK ŞÖYLE BİR DURUM OLDU YENİ COMMON RAİL SİSTEMLER GELDİ TORK DEĞERLERİ OLSUN YAKIT TÜKETİMİ OLSUN TT4.75 MEKANİK MOTORDAN ÜSTÜN GELDİ BU ARADA T4.80S GELİCEK ARKADAŞLAR ÇOK KARARSIZIZ COMMON RAİL MOTORLARI ÜLKEMİZDE HENÜZ 80 BEYGİR ALTI KULLANIMI YAYGIN DEĞİL O YÜZDEN ENDİŞEMİ MAZUR GÖRÜN. COMMON RAİL MOTOR ÇEKİŞ VE YAKIT TÜKETİMİ OLARAK ÇOK ÇOK İYİ KAĞIT ÜZERİNDE PRATİKTE NASILDIR BİLEN VARSA YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM AKIL AKILDAN ÜSTÜNDÜR TEŞEKKÜRLER
Tt4 75 tork ve beygir olarak 4 70 den ustun gorunuyo ama 4 silindir boş işlerde biraz yakar ve 4 70 in bakimlari biraz daha pahali olabilir commanrail oldugu icin.
 
CRDi motor olarak ,
NH T5.115 ve Kioti RX7320 Eco CRDi model kullanıyoruz.
Ağır pulluk sürümünde, mazot pompası ayarlı MC Cormick C95 Max modelden daha fazla yakıt tüketimi oldu.
T5 yazılımlı halde denemesini yapamadık, rodaj süresinde stok motor yakıtı bir tık fazlaydı.
Kioti ise 200 n.m. torka sahip bir motor kullanıyor , motor yük dengeleme devirleri 1700 - 2300 rpm , max çalışma devri 2600 rpm' dir.
Yakıt seçiyorlar.
Konuya dönersek, motor gücü yönetimi arasında farklar olacaktır. Şöyle ki ;
tt4.65 , 65 hp , 260 n.m. tork , Max tork 1500 rpm , max güç , 2300 rpm , max çalışma devri 2500 rpm olur.
Tork eğrisi Ford karakteristiğinde , tork eğrisinin ucu yüksek , motor anma gücünde 2000-2300 rpm devirlerde rampa tırmanışı yapabilir.
t4.70S , 65 hp , 296 n.m. tork , tork yedekleri yüksek. max tork 1400 rpm , max güç 2300 rpm denilse de
FPT CRDi , motorların 1400-1800 rpm aralığı sabit tork çizgisi , 1800-2300 rpm aralığı sabit güç bölgesi bulunmaktadır.
Stok motorların başlangıç torkları düşük olabiliyor, eski nesil motorlar gibi rölantide son vites kalkış yapılmaya çalışılabilir ve traktör stop ederse vay geldi garip başımıza. o_O Yazılımla tork eğrisi başlangıcı 1200 rpm devire çekilebilir.
Traktörün max tork ve max güç aralığı içinde devir seçerek kullanılması gerektiğini öğretmeliyiz.
Tork artış yüzdesi(tork yedeği) önemli olduğu kadar tork azalış yüzdesi de önemlidir , rampa da traktörün nasıl sinme yapacağını gösterir.
Motorun en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm aralığına çekiliyor ve aktif kullanım devirleri 1600-1900 rpm aralığı oluyor.
tt4.65 modelde 1600, 2300 rpm devirler aktif kullanılabilir, 12*12 şanzıman bu yüzden yeterli gibi durur.Fiat 65-46 modelle benzer nitelik gösterir, 1500 - 2200 rpm devirler aktif kullanılır. Zamanlama kayıpları aynıdır.
Motorun aktif çalışma devir aralığı kısa olduğundan rampa tırmanmaya başladığımızda çabuk vites düşme ihtiyacı hissedecek , fakat yük dengelemeye girdiğinde eski seri traktörden bir üst vitesle rampa tırmanmaya geçecektir.
tt4.75 model, t4.70 modelden bir kocaman adım farklı olacaktır.
Ford sürücüsü 1700 -2100 rpm motor yük dengeleme devri arar.
T5 ve Farmall C sürücüleri bu motor karakteristiğinde rahat edebilir.
Fiat 7056 ve 8066 modelden sonra yanına yanaşılacak traktör değildirler.
Kuyruk mili güç çıkışları 52,5 kw - 56 kw saman balyesi bağlayacak traktör gibi durmuyorlar.
Hassasiyet yayının kildi var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Şahin23
CRDi motor olarak ,
NH T5.115 ve Kioti RX7320 Eco CRDi model kullanıyoruz.
Ağır pulluk sürümünde, mazot pompası ayarlı MC Cormick C95 Max modelden daha fazla yakıt tüketimi oldu.
T5 yazılımlı halde denemesini yapamadık, rodaj süresinde stok motor yakıtı bir tık fazlaydı.
Kioti ise 200 n.m. torka sahip bir motor kullanıyor , motor yük dengeleme devirleri 1700 - 2300 rpm , max çalışma devri 2600 rpm' dir.
Yakıt seçiyorlar.
Konuya dönersek, motor gücü yönetimi arasında farklar olacaktır. Şöyle ki ;
tt4.65 , 65 hp , 260 n.m. tork , Max tork 1500 rpm , max güç , 2300 rpm , max çalışma devri 2500 rpm olur.
Tork eğrisi Ford karakteristiğinde , tork eğrisinin ucu yüksek , motor anma gücünde 2000-2300 rpm devirlerde rampa tırmanışı yapabilir.
t4.70S , 65 hp , 296 n.m. tork , tork yedekleri yüksek. max tork 1400 rpm , max güç 2300 rpm denilse de
FPT CRDi , motorların 1400-1800 rpm aralığı sabit tork çizgisi , 1800-2300 rpm aralığı sabit güç bölgesi bulunmaktadır.
Stok motorların başlangıç torkları düşük olabiliyor, eski nesil motorlar gibi rölantide son vites kalkış yapılmaya çalışılabilir ve traktör stop ederse vay geldi garip başımıza. o_O Yazılımla tork eğrisi başlangıcı 1200 rpm devire çekilebilir.
Traktörün max tork ve max güç aralığı içinde devir seçerek kullanılması gerektiğini öğretmeliyiz.
Tork artış yüzdesi(tork yedeği) önemli olduğu kadar tork azalış yüzdesi de önemlidir , rampa da traktörün nasıl sinme yapacağını gösterir.
Motorun en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm aralığına çekiliyor ve aktif kullanım devirleri 1600-1900 rpm aralığı oluyor.
tt4.65 modelde 1600, 2300 rpm devirler aktif kullanılabilir, 12*12 şanzıman bu yüzden yeterli gibi durur.Fiat 65-46 modelle benzer nitelik gösterir, 1500 - 2200 rpm devirler aktif kullanılır. Zamanlama kayıpları aynıdır.
Motorun aktif çalışma devir aralığı kısa olduğundan rampa tırmanmaya başladığımızda çabuk vites düşme ihtiyacı hissedecek , fakat yük dengelemeye girdiğinde eski seri traktörden bir üst vitesle rampa tırmanmaya geçecektir.
tt4.75 model, t4.70 modelden bir kocaman adım farklı olacaktır.
Ford sürücüsü 1700 -2100 rpm motor yük dengeleme devri arar.
T5 ve Farmall C sürücüleri bu motor karakteristiğinde rahat edebilir.
Fiat 7056 ve 8066 modelden sonra yanına yanaşılacak traktör değildirler.
Kuyruk mili güç çıkışları 52,5 kw - 56 kw saman balyesi bağlayacak traktör gibi durmuyorlar.
Hassasiyet yayının kildi var mı?
 
Hocam kullandığımız traktör tt4.65 tt4 .75 alcaktık ama bayi t4.80 s gelicek 75 beygir 4 silindir common rail deyince biraz geri durduk common rail motor daha avantajlı diye yardımcı olursan sevinirim hocam
Fiat 8066S yerine 56 kw kuyruk mili gücü bulunan traktör Farmall 85C modelidir.
Farmall 85C , 88 hp , 350 n.m. tork , motor haritasının yazılımla düzeltilmesi gerekiyor.
NH T4.80 S, 78 hp , 340 n.m. tork, kuyruk mili gücü olarak 53 kw civarları olacaktır.
Fiat 7056 S , 52,5 kw kuyruk mili gücü,
Fiat 7066 S , 50,5 kw kuyruk mili gücü,
Case JX75C , 50,5 kw kuyruk mili gücü,
NH tt4.75 , 50 kw kuyruk mili gücü bulunmaktadır.
Rampa arazide çalışılacaksa tt4.75 motor gücü yönetimi olarak farklı olur.
Düz arazide çalışılacaksa tercih sizindir.
Küçük farklar var gibi görünse de kullanımı etkileyeceğinden farkları belirtmek gereği duyduk.
Motor orta uzunlukta 1600-2300 rpm çalışmalı şekilden kısa devir çalışmalı 1600-1900 rpm şekle bürüneceği için şanzımanın 24*24 kullanılması gerekecektir.
Kullanım konforu için değil motorun şanzımanla uyumu için bu gereklidir.
 
Fiat 8066S yerine 56 kw kuyruk mili gücü bulunan traktör Farmall 85C modelidir.
Farmall 85C , 88 hp , 350 n.m. tork , motor haritasının yazılımla düzeltilmesi gerekiyor.
NH T4.80 S, 78 hp , 340 n.m. tork, kuyruk mili gücü olarak 53 kw civarları olacaktır.
Fiat 7056 S , 52,5 kw kuyruk mili gücü,
Fiat 7066 S , 50,5 kw kuyruk mili gücü,
Case JX75C , 50,5 kw kuyruk mili gücü,
NH tt4.75 , 50 kw kuyruk mili gücü bulunmaktadır.
Rampa arazide çalışılacaksa tt4.75 motor gücü yönetimi olarak farklı olur.
Düz arazide çalışılacaksa tercih sizindir.
Küçük farklar var gibi görünse de kullanımı etkileyeceğinden farkları belirtmek gereği duyduk.
Motor orta uzunlukta 1600-2300 rpm çalışmalı şekilden kısa devir çalışmalı 1600-1900 rpm şekle bürüneceği için şanzımanın 24*24 kullanılması gerekecektir.
Kullanım konforu için değil motorun şanzımanla uyumu için bu gereklidir.
bu dediğinizi anladığım şeklini şöyle söyleyim fpt motorla s8000 motor arasında karakteristik farklar var fpt olan yani case 75 c lerin kullandığı motor 4 silindirli olsada biraz devirlendirip öyle motor kendine geliyo s8000 serilerinde td 75 tt4.75 lerde td 90 vb lerde 8 gaza düşse bile motor toparlanıyo aradaki bu farkta stroktan dolayı olabilirmi acaba ? beyin fırtınası oluyo çok teşekkürler şimdiden ilgilendiğin için hocam
 
Bu dediğinizi anladığım şeklini şöyle söyleyim fpt motorla s8000 motor arasında karakteristik farklar var fpt olan yani case 75 c lerin kullandığı motor 4 silindirli olsa da biraz devirlendirip öyle motor kendine geliyo s8000 serilerinde td 75 tt4.75 lerde td 90 vb. lerde 8 gaza düşse bile motor toparlanıyor aradaki bu farkta stroktan dolayı olabilir mi acaba ? beyin fırtınası oluyo çok teşekkürler şimdiden ilgilendiğin için hocam
Case 75C nin 1300 rpm deki tork artış yüzdesi %43 , 1800 rpm deki tork artış yüzdesi %18 dir.
NH tt4.75 1400 rpm deki tork artış yüzdesi %32 .
Başlangıç devirleri olarak Case daha canlıdır.
Başlangıç torkunun düşük tercih edilmesi dizayn tercihidir, strokla ilgisi bulunmaz , motor haritalamasının düşük yapılmasından kaynaklanıyor.
Ayrıca rölanti devirde yakıt azaltmak için yapılan bir tercihtir.
Rölanti devirde kendini iyi toparlayan mazot pompası Bosch modellerde bulunur , MF 200 serilerinde vardır.
MF 5400 serisinde de benzer nitelik vardır.
Bunun sürüş esnasında yapılması motor için sağlıklı değildir. Düşük devirde motor yağlaması azalır.
JXC serisi sıkıştırmalarda 1500 rpm devirde tarla viteslerinde kendini patinaja verir.
 
Case 75C nin 1300 rpm deki tork artış yüzdesi %43 , 1800 rpm deki tork artış yüzdesi %18 dir.
NH tt4.75 1400 rpm deki tork artış yüzdesi %32 .
Başlangıç devirleri olarak Case daha canlıdır.
Başlangıç torkunun düşük tercih edilmesi dizayn tercihidir, strokla ilgisi bulunmaz , motor haritalamasının düşük yapılmasından kaynaklanıyor.
Ayrıca rölanti devirde yakıt azaltmak için yapılan bir tercihtir.
Rölanti devirde kendini iyi toparlayan mazot pompası Bosch modellerde bulunur , MF 200 serilerinde vardır.
MF 5400 serisinde de benzer nitelik vardır.
Bunun sürüş esnasında yapılması motor için sağlıklı değildir. Düşük devirde motor yağlaması azalır.
JXC serisi sıkıştırmalarda 1500 rpm devirde tarla viteslerinde kendini patinaja verir.
euro 4 motor tork rezervi tork olarak yakıt tüketimi olarak euro 3 motordan her türlü artıda görünüyo kağı üzerinde bu konu hakkındaki fikrin nedir hocam ?
 

Benzer Konular