Traktör seçiminde tavsiyeleriniz


Merhaba. Foruma yeni üye oldum. Konya'da 300 dekar sulu tarla işliyorum. Bu yıl mısır ekmeye de başlayacağım. Tarla harici çok az ufak tefek getir götür işlerim olur. Yani alacağım traktör hep tarlada kullanılacak. 2.el düşük saatli temiz ithal bir traktör almak istiyorum. Seçeneklerim Case Farmall115/105 c, New Holland T5 115/105, Deutz 5110/5100g, MF 5430/5440/5445, John Deere 5095/5105m,Claas axos 330,Landini 115h,Kubota m108(her ne kadar beğenmesemde). Aslan besliyorsan hesabı yakıta önem vermiyorum. Benim için önemli olan 1 konfor, 2 özellik ve 3 güç. Konya'da herhangi bir markanın servis sıkıntısı yok. Tüm markaların servisi var. Bu yazdıklarım aşağı yukarı birbirine yakın fiyatlı makineler. Max 200 bin TL gibi bir bütçe var kafamda. Seçiminiz ne olurdu? Herkes kendi fikrini ve beğendiği traktörü yazabilir. Lütfen tartışma olmasın. Kubota hariç hepsine aynı mesafedeyim. Dersiniz ki landinin fiyat-performans oranı iyidir. Onu da düşünürüm. Bunların içinde en pahalıları bildiğiniz gibi Mf ve Jd. O yüzden onların saati diğerlerinin 2 katı civarında oynuyor max. 200 bin TL bandı olduğu içinbunu da göz önünde bulundurun. Çok uzun yazdım kusura bakmayın. Forumun herhangi bir kuralını çiğnemiş isem lütfen uyarınız.
 
Bir kaç ay önce bende böyle bir arayıştaydım.Benzer bir liste bende de vardı, 100-110 Hp aralığında ve max 200bin bandında yerli montaj olmayan bir traktör istiyordum.İlk tercihim Mf 5000 serisiydi.Hatta 5430 bile aradım 92 hp olmasına rağmen.Ama limitim olan fiyatlara uygun mf bulamadım.Arayışlarım sonunda 2017 model 1000 saatte JD 5105m buldum onu aldım.İnsallah pişman olmam.
 
Listedeki class,kubota ve landiniyi eleyebilirsin.200 bin lira bütçe varsa deutzun g serisinde elemelisin 5110c olabilir.mf de ise 5440 ve üzeri düşün.farmall 115ide 105 de uyar.sahibindende 140 saatte farmall 105 var yeni tip satılmadıysa bakabilirsiniz

Deutz G serisi neden tavsiye etmiyorsunuz? Bizim bölgede birtane var satılık biz TD ile takasa girsek mi diye düşünüyorduk. + - yönleri nelerdir G serisinin?
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci35
Deutz G serisi neden tavsiye etmiyorsunuz? Bizim bölgede birtane var satılık biz TD ile takasa girsek mi diye düşünüyorduk. + - yönleri nelerdir G serisinin?
Sakıncası yoksa ben de neden Deutz u elediğimi söylemek istiyorum.Size yardımcı olmak açısından.
Üzerinde ki motor sdf grubunun motoru olsada deutz motor değildi (Çok fark olamayabilir ama deutz ismini görmek istiyor insan).
Katolog değerlerinde nominal gücü 102hp yazıyordu (arkamda pulluk varken bana vereceği güç bu).
Mekanik bir shuttle a sahip olması (Mekanik shuttle benim 2007 model td85 imde de var).Aslinda bu shuttle bile değil, mekik şanzıman diyebiliriz.
Deutzun piyasaya sürdüğü ürünleri kısa sürede satışını durdurup başka ürünleri satışa sunması.Mesela 5115 g vardı onu bitirdi 5110g sürdü gibi.
2. El piyasasının düşük olması.Sahibinden.com da gördüğüm fiyatlara göre konuşuyorum.
İllaki artısıda vardır ama benim ilk aşama da gördüğüm eksiklikler bunlar.
5110G için yazdım.
 
Deutz G serisi nede olsa ital bir seri olduğundan TD den iyidir kanısındayım
Ekteki linke göre yerli üretim.

Benim anladığım ise ana parçalar ithal geliyor.
Gönen de ki fabrikada montaj yapıyorlar.

 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Deutz G serisi neden tavsiye etmiyorsunuz? Bizim bölgede birtane var satılık biz TD ile takasa girsek mi diye düşünüyorduk. + - yönleri nelerdir G serisinin?
Tavsiye etmiyor değilim bilakis same motorunu deutzdan daha performanslı ve az yakıtlı olarak denemelerini yaptık.sadece arkadaşın konforlu kullanışlı olsun diye söyleyince okadar paraya mekanik shutle için dedim.yoksa alınacak motor
 
Sakıncası yoksa ben de neden Deutz u elediğimi söylemek istiyorum.Size yardımcı olmak açısından.
Üzerinde ki motor sdf grubunun motoru olsada deutz motor değildi (Çok fark olamayabilir ama deutz ismini görmek istiyor insan).
Katolog değerlerinde nominal gücü 102hp yazıyordu (arkamda pulluk varken bana vereceği güç bu).
Mekanik bir shuttle a sahip olması (Mekanik shuttle benim 2007 model td85 imde de var).Aslinda bu shuttle bile değil, mekik şanzıman diyebiliriz.
Deutzun piyasaya sürdüğü ürünleri kısa sürede satışını durdurup başka ürünleri satışa sunması.Mesela 5115 g vardı onu bitirdi 5110g sürdü gibi.
2. El piyasasının düşük olması.Sahibinden.com da gördüğüm fiyatlara göre konuşuyorum.
İllaki artısıda vardır ama benim ilk aşama da gördüğüm eksiklikler bunlar.
5110G için yazdım.
Mekanik shutle dışında dediklerinize pek katılamicam.elektronik shutle olsa m5105 yerine tercih edilir.sdf motor yukardada belirttiğim gibi deutz motordan az yakıyor.biz denedik bu şekilde çıktı sonuç
 
Bir kaç ay önce bende böyle bir arayıştaydım.Benzer bir liste bende de vardı, 100-110 Hp aralığında ve max 200bin bandında yerli montaj olmayan bir traktör istiyordum.İlk tercihim Mf 5000 serisiydi.Hatta 5430 bile aradım 92 hp olmasına rağmen.Ama limitim olan fiyatlara uygun mf bulamadım.Arayışlarım sonunda 2017 model 1000 saatte JD 5105m buldum onu aldım.İnsallah pişman olmam.
Hayırlı olsun inş pişman olmazsınız.

Deutz'un her ne kadar tasarımı ve kullanılan malzemesi kaliteli olsa da dediğiniz gibi mekanik shuttle olması kafamı kurcalıyor. Kullanılan motor Farmotion motor. Gene SDF grubunun bir motoru. Konya'da bayağı satılıyor Deutz. Onun haricinde yan köyde bulunan bir tanıdık 2015 MF 5430 unu satıcak 195 bin TL istiyor 1700 saatte. Fakat o da 92 beygir common rail vs. yok. Her traktörün artıları eksileri mevcut. Claas'ın 2. El piyasası çok kötü. Deutz kadar bile yok. New Holland T5 e gelince çekişi zayıf duyumları alıyorum neye göre diyorlar bilmiyorum ama listenin en ağır, en kalıplı, oturaklı traktörü 4700kg. Case'nin kasası kısa kalıyor şahlanma yapıyor diyorlar. Şu an büyük bir kararsızlık içindeyim. O yüzden yorumlarınız benim için önemli ve değerli. Güzel değerlendirmeler var. Case'in 140 saatte olanını gör açıkçası elim gitmiyor değil ani bir karar vermek de istemiyorum sonuçta aldığımda nasip olursa 10-15 yıl binmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailozmen74
Hayırlı olsun inş pişman olmazsınız.

Deutz'un her ne kadar tasarımı ve kullanılan malzemesi kaliteli olsa da dediğiniz gibi mekanik shuttle olması kafamı kurcalıyor. Kullanılan motor Farmotion motor. Gene SDF grubunun bir motoru. Konya'da bayağı satılıyor Deutz. Onun haricinde yan köyde bulunan bir tanıdık 2015 MF 5430 unu satıcak 195 bin TL istiyor 1700 saatte. Fakat o da 92 beygir common rail vs. yok. Her traktörün artıları eksileri mevcut. Claas'ın 2. El piyasası çok kötü. Deutz kadar bile yok. New Holland T5 e gelince çekişi zayıf duyumları alıyorum neye göre diyorlar bilmiyorum ama listenin en ağır, en kalıplı, oturaklı traktörü 4700kg. Case'nin kasası kısa kalıyor şahlanma yapıyor diyorlar. Şu an büyük bir kararsızlık içindeyim. O yüzden yorumlarınız benim için önemli ve değerli. Güzel değerlendirmeler var. Case'in 140 saatte olanını gör açıkçası elim gitmiyor değil ani bir karar vermek de istemiyorum sonuçta aldığımda nasip olursa 10-15 yıl binmeyi düşünüyorum.
10 15 yıl binmek mi istiyorsun kısa olmasın çekişide güzel olsun commanrail olsun şanzımanı güzel olsun diyorsan deuyz 5110c bulabilirsen temiz düşük saatli al arkana bakma
 
Yazdığın kriterleri değerlendirip Saydığın motorlar içinden 5445 i tercih ederdim.T5 yada farmall da tavsiye ederim yakıtları az ama 5445 e göre kısa.çok ağır ekipman kullanmayacak olursan o fiyata az saatli bulunabilir.Ayrıca piyasası da iyi.kısaca işin değişken gel git olaylarında çoksa farmallc veya t5.Ağır iş yapacağım kemikli ağır uzun istersen 5445 derim.Deutz c modelleri de kötü değil.
 
Son düzenleme:
1. massey ferguson
2. John deeere
3. Claas

Bu markaların saatleri diğer markaların saatlerinden yüksek olabilir! Fakat emin ol yüksek saat sizi korkutmasın hangi işte ve hangi sartlarda kullanıldığına bakın,

Fiyat performans olarak değerlendirme bence 200 bin iyi Bi rakam, landini vs. Markalara verilmez . Kötü değiller ama ederide değil,

Case alınabilir ama 200 bine ilk 3 sıradakileri tercih edin
 
  • Beğen
Tepkiler: gocabolulu
Hayırlı olsun inş pişman olmazsınız.

Deutz'un her ne kadar tasarımı ve kullanılan malzemesi kaliteli olsa da dediğiniz gibi mekanik shuttle olması kafamı kurcalıyor. Kullanılan motor Farmotion motor. Gene SDF grubunun bir motoru. Konya'da bayağı satılıyor Deutz. Onun haricinde yan köyde bulunan bir tanıdık 2015 MF 5430 unu satıcak 195 bin TL istiyor 1700 saatte. Fakat o da 92 beygir common rail vs. yok. Her traktörün artıları eksileri mevcut. Claas'ın 2. El piyasası çok kötü. Deutz kadar bile yok. New Holland T5 e gelince çekişi zayıf duyumları alıyorum neye göre diyorlar bilmiyorum ama listenin en ağır, en kalıplı, oturaklı traktörü 4700kg. Case'nin kasası kısa kalıyor şahlanma yapıyor diyorlar. Şu an büyük bir kararsızlık içindeyim. O yüzden yorumlarınız benim için önemli ve değerli. Güzel değerlendirmeler var. Case'in 140 saatte olanını gör açıkçası elim gitmiyor değil ani bir karar vermek de istemiyorum sonuçta aldığımda nasip olursa 10-15 yıl binmeyi düşünüyorum.
Kendimde farmall c kullanıcısı olarak belirteyim motor hacmi düşük olduğundan insan kafasında acaba diyor ama ben gerçekden o gücü yansıttığını düşünüyorum.2019 modelleri daha uzun ve eko şanzıman yanlışım yoksa 22 gazda tam hıza ulaştıktan sonra kendisini 18 gaza düşürerek ekonomi sağlıyor.Jd m serisine göre uzun 5445 e göre kısa motor.kısa olmasınında avatjları var güç kaybı daha az olur rampalarda vs daha tutarlı.farmall c kompakt tasarımlı gel-git li işiniz çoksa tercih edilebilir.Bütcenize uygun az yakıtlı ve temiz piyasası olan bir seri.crd motor hilo ve eko şanzıman.shuttle ve elektronik hidrolik kontrolü gibi güzel özellikler mevcut.ben 85c ye 1490 kilo 290 rötavatör aldım millet dalga geçti çalıştırmaz diye hatta bayi bile vermek istemedi ama diğer 85c kullanıcılarına danışarak sorun teşkil etmediğini duyunca kararım değişmedi.daha öncede yazdım 5445i de beğeniyorum.deutz5c de güzel.ha bu arada 4g hantal.2.vites gaz vermeden zor kalkıyor 90g.ben farmalla ayağımı sert kaldırmadıkca arkada römork varken gaz vermeden 4 le kalkıyorum.önüne güzel bir tampon takılırsa şahlanma sorunu pek olacağını sanmıyorum. Farmall c depo fula yakın 4460 kilo.
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun inş pişman olmazsınız.

Deutz'un her ne kadar tasarımı ve kullanılan malzemesi kaliteli olsa da dediğiniz gibi mekanik shuttle olması kafamı kurcalıyor. Kullanılan motor Farmotion motor. Gene SDF grubunun bir motoru. Konya'da bayağı satılıyor Deutz. Onun haricinde yan köyde bulunan bir tanıdık 2015 MF 5430 unu satıcak 195 bin TL istiyor 1700 saatte. Fakat o da 92 beygir common rail vs. yok. Her traktörün artıları eksileri mevcut. Claas'ın 2. El piyasası çok kötü. Deutz kadar bile yok. New Holland T5 e gelince çekişi zayıf duyumları alıyorum neye göre diyorlar bilmiyorum ama listenin en ağır, en kalıplı, oturaklı traktörü 4700kg. Case'nin kasası kısa kalıyor şahlanma yapıyor diyorlar. Şu an büyük bir kararsızlık içindeyim. O yüzden yorumlarınız benim için önemli ve değerli. Güzel değerlendirmeler var. Case'in 140 saatte olanını gör açıkçası elim gitmiyor değil ani bir karar vermek de istemiyorum sonuçta aldığımda nasip olursa 10-15 yıl binmeyi düşünüyorum.
Hocam eğer john deere bulamasaydım 190 saat te case 115c ye 203 bine pazarlık yapmıştım.
Case 2 şasesi var 2017 'den sonra 5 cm kadar şaseyi uzatmış.Benim pazarlık yaptigimda uzun şaseydi.Ama yine kısa kalıyor.(5105m 217 cm yani caseden dahada kısa ama onunda başka artıları var).Nh t5 ile aynı sayılır case biraz daha hafif.4200 kilo geliyor ek ağırlık hali.Benim gördüğüm dez avantajı motor hacmi küçük. 3.4 litre motora sahip.Bahsettiğiniz çekiş problemi de bundan kaynaklı olmalı.
 

Benzer Konular