Traktör Tavsiyesi


Herkesin sezonu bereketli olsun.
- Bu yıl ilk ekin senem. İlk Kez ektim, ücret mukabilinde ektirdim. 150 dekar kuru tarla için Traktör, pulluk vb. İhtiyacım var. Şuan elimde ekipman ve diğer araçlar yok. Yani sıfırdan başlıyorum.

Sadece Traktör için 600.000 TL kadar bütçem var. Bu tutar da alabileceğim traktör marka model ve sonrasında pulluk ve diğer ekipman önerileriniz nelerdir? En kolay ve ucuz yollu ekipman tavsiyeniz de ögrenmek isterim. Ekipman bütçesi bahsettiğim tutara dahil değil.

Görüşleriniz izleyeceğim yol için aydınlatıci olacak. Herkesin görüşü çok kıymetli. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Senin arkadaşın sulu ziraat vs yapıyordur, her türlü ağır aletide zaman kazanmak için vs kullanmaya ihtiyacı vardır, o zaman tamam, gerçi 285 de yetmiyordu sulu tarımda çiftçiye ama çiftçinin şartları eskiden anca o traktörü görüp bildiğinden onlan yapmaya çalışıyordu işi, o durumlar biraz elim vakaydı, ülke şartları diyebilirsin, fakat saydığım aletlerle kuruda 70 ile işini görürsün, 70 ile tabiyki bir goble disk çekemezsin ama kuruda bunada gerek yok, gider hidrolikli bir vanvey alırsın 9 lu 11 li herneyse, o yeter, ona göre kazayağı vs.. takımı ona göre dizersen işi rahat görürsün, altı üstü 150 dekar yer yahu, bütün mesele bu yani.

Şimdi bakın traktör kıyaslaması diye bişey yok, işe göre traktör ve ekipman ayarlamak mesele, ilaçlama makinesi vs hepsini dizeceksin, şu 3095 ilede görürsün kuruda 150 dekar işini, ama yani insaf yahu buna ben goble disk çektirecem diye uğraşmıycamki, ilaç atsam 3095 le 150 dekara yazık yahu yakılan mazota, birşeyin mantıklı olanı bütçeye göre olanı lazımki gideri olsun. Ha şu var, sulu kuru bir sürü ekilişi olan arkadaşta gider 3095d ile işi yapmaya kalkarsa, bu seferde işini görsede sıkıntı çıkaracak traktördür 3095d, kapıya soksan bir türlü sokmasan bir türlü, en iyisi hiç kafa yorma geç başka traktör düşün daha iyi.
Hocam bizim burada 10 -15 sene öncesine kadar büyük traktör 285 di.Zaman değişti 300-500 dekar çalışanlar New Holland a döndü, şimdi 285 le ilaç atıp,getir götür yapıyorlar.Zannimca bu tercihte once 54 serisi şimdi 5s serisinin pahalı olması etkili oldu.Is sahipleri işinin yürümesine bakıyor A yada B farketmiyor hatta arızaya takılmıyor değiştirip yoluna bakıyor.
Bu arada vallah benim traktör seri ve küçük direksiyon. Manevrasi çok iyi...
 
Köyümüzde eskiden Allis Chalmers 4*4 çeker traktör varmıştı.
Sonradan Fiat 8066 4*4 , Same Explorer 80 4*4 , Landini 8860 4*4 , Tümosan 82 80 4*4 , traktörler alınmış.

Same Explorer 70 Special , debriyaj , levye, kuyruk mili , frenler yağ banyoludur.
Manevra harika, ön tekerler 85 derece kırılabiliyor. Hararet derdi olmaz.
Direksiyon turu 3 turda döner, hidrolik kapasite 2500 kg ,
Sürüş ve kullanım konforu var.
Tarlada biraz ağır ayak çalışır, rampaya yüzü azdır ama
Akşamleyin kafada sübap sesi çınlamaz.

İç anadolu-orta karadenizde same-landininin ne kendini ne ustasını ne parçasını bulabilirsin.Ama MF-Fiatın parçasını bakkalda bile bulursun.
285 in debriyajı, arka aksları, fren sistemi, gücü,buçuklu ise şanzımanı (vites seçeneği) 70 56 fiattan üstündür.Fiatta kuyruk mili ve hararette üstündür.
 
Hangi tarlada hangi şartlarda sürdüğü önemli olmakla beraber 1 tavşan ile 285 yer süruyor ama kaplumbağa ile de sürüyor kaç dekar surecegine gelince ise tarla köseli düz büyük olur 50 dekar sürer tarlalar küçük olur girdi çıktı veya köşe felan çok olur 40 sürer üstünde de sonuçta insan var oda yoruluyor yemek yiyor tuvalete gidiyor. Gerçi çiftçiler hızlı insanlar ama çok fazla etken var yani yada sanki biz çiftçilik yapmıyoruz hiç kimsenin işi aksamiyor tek bizde mi sorun çıkıyor sabah köye gidiyon pulluğu takiyon tarla ya gidiyon 10 sefer gidiyon demir oynuyor veya bı cıvata kopuyor en az yarım saat gidiyor felan filan herkes bütçesine ve aklına ne yatarsa onu alsin hatta kuru tarım yapacaksa bu aralar cokda niyetlenmesin
 
285 senelerce kullanıyoruz tek başına iken 250 dönüm tarlayı rahat rahat işliyordu. Günde 35 dönüm 3 li 14 numara ile 4lu sekiz numara ile 60 dönüm yer sürüyordu. Çift çeker gibi rahat değil ama işimizi yapıyordu. Çamur sevmez hemen pAtiye kalkar. Huyunu suyunu öğrenince tüm işleri yaparsın. Suan 13.6-36 lastik taktım getir götür traktöru ilaçlama işleri için kullanıyorum. Kolay kolay satmam
 
285 senelerce kullanıyoruz tek başına iken 250 dönüm tarlayı rahat rahat işliyordu. Günde 35 dönüm 3 li 14 numara ile 4lu sekiz numara ile 60 dönüm yer sürüyordu. Çift çeker gibi rahat değil ama işimizi yapıyordu. Çamur sevmez hemen pAtiye kalkar. Huyunu suyunu öğrenince tüm işleri yaparsın. Suan 13.6-36 lastik taktım getir götür traktöru ilaçlama işleri için kullanıyorum. Kolay kolay satmam
285 veya başka bir traktör çok iş yapıyor abi aslında ama şu anda hız önemli adam memurluk yapıyor izin alip geliyor hemen işi bitirmek istiyor büyük traktöre ondan da ihtiyaç var birde şimdi çiftçilerin bazıları büyük ugrasiyor
 
İyi o zaman MF ciler biriniz 600 bine 285 bulunda şöyle kabinide olsun bi zahmet, iç anadolu ayazında soğukta iş gördürmeyin arkadaşa, hadi arayın bulun 600 bine temiz olsun, mesele neymiş biraz görün artık, yahu bunun kötüsüne 750 , kabinli biraz düzgün bişeye 970 bin çekiyolar, insaf, parçası ucuz olsa ne olur onun, hadi bulun 600 bine 150 dekar kuruda işi görün.. :) bütçe 600 bin yazıyor okumuyormusunuz?:ROFLMAO:

para olsa 5120M alırım ben olsam kuruda150 dekar yer için noolcak, daha iyi iş görür.
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: cemilAltan
Herkesin sezonu bereketli olsun.
- Bu yıl ilk ekin senem. İlk Kez ektim, ücret mukabilinde ektirdim. 150 dekar kuru tarla için Traktör, pulluk vb. İhtiyacım var. Şuan elimde ekipman ve diğer araçlar yok. Yani sıfırdan başlıyorum.

Sadece Traktör için 600.000 TL kadar bütçem var. Bu tutar da alabileceğim traktör marka model ve sonrasında pulluk ve diğer ekipman önerileriniz nelerdir? En kolay ve ucuz yollu ekipman tavsiyeniz de ögrenmek isterim. Ekipman bütçesi bahsettiğim tutara dahil değil.

Görüşleriniz izleyeceğim yol için aydınlatıci olacak. Herkesin görüşü çok kıymetli. Teşekkürler.
600 bine hem traktör hem alet olmasını istiyorsan sana mf 185 veya 265s önerebilirim 150 dönüm yeri rahat işlerler kalan paran ilede ekipman alabilirsin ben sana pullugu 4/11 almanı öneririm tabi toprağınıza göre numarasını değistir ama 265s 4lüde zorlanabilir en iyisi 185 lik al
 
İyi o zaman MF ciler biriniz 600 bine 285 bulunda şöyle kabinide olsun bi zahmet, iç anadolu ayazında soğukta iş gördürmeyin arkadaşa, hadi arayın bulun 600 bine temiz olsun, mesele neymiş biraz görün artık, yahu bunun kötüsüne 750 , kabinli biraz düzgün bişeye 970 bin çekiyolar, insaf, parçası ucuz olsa ne olur onun, hadi bulun 600 bine 150 dekar kuruda işi görün.. :) bütçe 600 bin yazıyor okumuyormusunuz?:ROFLMAO:

para olsa 5120M alırım ben olsam kuruda150 dekar yer için noolcak, daha iyi iş görür.
Hocam efsane sitem olmuş, valla 285 in hala konuşuluyor olması da güzel bir olay...
Ayrıca atismalar da seviyeli,herkes kendi açısından değerlendiriyor.Tebrik ederim...
 

Hocam efsane sitem olmuş, valla 285 in hala konuşuluyor olması da güzel bir olay...
Ayrıca atismalar da seviyeli,herkes kendi açısından değerlendiriyor.Tebrik ederim...
Ne yapalım, kış günü vakit geçiriyoruz, yakalamışız MF cileri, hemen atladı geldiler ama bulun deyince kayboldular galiba, bakalım arayıp bulacaklarmı?, belki kendi 285 ini satan olur ucuza:ROFLMAO:
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
Ne yapalım, kış günü vakit geçiriyoruz, yakalamışız MF cileri, hemen atladı geldiler ama bulun deyince kayboldular galiba, bakalım arayıp bulacaklarmı?, belki kendi 285 ini satan olur ucuza:ROFLMAO:
Hocam bu piyasa şartlarında böyle bir efsane satılır mı? Satilanlara bak,böyle sahiplelenileni var mı?
Allah herkese aklından geçeni nasip etsin,emeklerimizi zayi etmesin...
 
  • Beğen
Tepkiler: toztoprak
Hocam bu piyasa şartlarında böyle bir efsane satılır mı? Satilanlara bak,böyle sahiplelenileni var mı?
Allah herkese aklından geçeni nasip etsin,emeklerimizi zayi etmesin...

Amin, Allah sattırmasın.

Tabi son zamanlarda komple takımı taklavatı satıp bırakanda gördük, böyle zamanda traktör ve ekipman dizme düşüncesinde olanda görüyoruz, kolay değil, hiçkimseninki kolay kolay hoop gökten zembille inmedi, sabırla zamanında mücadele ile kimi zaman kuraklık kimi zaman hastalık ve piyasa şartları derken iman gücüyle diyorum ben bu durumlara, bu günlere gelindi.

Tarla olsada sıfırdan tezgahı dizmek, işe başlamanın güçlüğü var, en iyi yorumu dün çiftçi gardo yaptı, bu zamanda kuru tarım yapacaksa çokda niyetlenilmesin diyerek.

Ama işte dünya böyle biyer, devri alem biryer, kimi bırakacak kimi başlayacak telaşında, sonunda kimseyede kalmıycak bırakıp gideceğiz hepimiz, fakat her işinde zamanlamasını tuturmaya çabalamak lazım bencede, şu zaman sahipsiz çiftçilerin zamanı görünmüyor, devir deviri tutmuyor.
 
600 bine hem traktör hem alet olmasını istiyorsan sana mf 185 veya 265s önerebilirim 150 dönüm yeri rahat işlerler kalan paran ilede ekipman alabilirsin ben sana pullugu 4/11 almanı öneririm tabi toprağınıza göre numarasını değistir ama 265s 4lüde zorlanabilir en iyisi 185 lik al


İşte yakaladım Doğukanın attığı videoda kullanılmış 185 var bi tane, fiyatı 550 bin Lira

O ne yahu, 79 modelmi bu 185 ne biliyim, bu fiyata tuzlu biber aslında, ufaklığımda bundan vardı sıfır alınmıştı bir tane ama çok az durdu bizde, yerine sıfır ingiliz 6600 ford gelmişti, ne günlerdi.

videoda bi tane 2008 Td 75 var, çiftçeker hemde, fiyatıda 580 bin, iş görüre benziyor.

ayrıca bi tanede 1990 model 7056 varki samanlıkta yatmış, kabinli ve fiyatı 425 bin, bu fiyat fena değil gibi.

vay beee, zamanın makineleri.

Şimdi 185 e 550 ver
TD 75 e ise 580 ver

mantıklı olan hangisi?

Bu arada satılık 285 yok videoda, reşat altını ya muhtemelen saklıyor herkes garajında.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan

İşte yakaladım Doğukanın attığı videoda kullanılmış 185 var bi tane, fiyatı 550 bin Lira

O ne yahu, 79 modelmi bu 185 ne biliyim, bu fiyata tuzlu biber aslında, ufaklığımda bundan vardı sıfır alınmıştı bir tane ama çok az durdu bizde, yerine sıfır ingiliz 6600 ford gelmişti, ne günlerdi.

videoda bi tane 2008 Td 75 var, çiftçeker hemde, fiyatıda 580 bin, iş görüre benziyor.

ayrıca bi tanede 1990 model 7056 varki samanlıkta yatmış, kabinli ve fiyatı 425 bin, bu fiyat fena değil gibi.

vay beee, zamanın makineleri.

Şimdi 185 e 550 ver
TD 75 e ise 580 ver

mantıklı olan hangisi?

Bu arada satılık 285 yok videoda, reşat altını ya muhtemelen saklıyor herkes garajında.

Modeli eski olabilir ama 185 de yabana atılacak bir makina değil.Gerek yakıt gerek güç olarak 285 den önde olduğunu söyler hep kullananlar.
ArkadaştaTurbolu 185 var.Rampada benim 5450 ile kapıştır fırsatım oldu.İkimizdede boş römork vardı benle aynı hızla çıktı.5450 ninde rampada ne kadar seri olduğunu bilen bilir.Orada çok şaşırmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
Modeli eski olabilir ama 185 de yabana atılacak bir makina değil.Gerek yakıt gerek güç olarak 285 den önde olduğunu söyler hep kullananlar.
ArkadaştaTurbolu 185 var.Rampada benim 5450 ile kapıştır fırsatım oldu.İkimizdede boş römork vardı benle aynı hızla çıktı.5450 ninde rampada ne kadar seri olduğunu bilen bilir.Orada çok şaşırmıştım.


Şimdi 185 in üzerinde kabinide yok ama 550 bin fiyata, evet değerleri yakıtı performansı dediğin gibidirde, ordaki td75 tak çiftçekere onun kadar asılır tarlada işe koşarsan, fiyat 580 bin, modelde 2008, durumu nedir hiçbirini buradan bilemeyiz tabiykide.
 
Yorumlarınız için çok teşekkürler.
Traktörü aldım. Muhtemelen belirli zaman sonra kabinlisine geçiş yaparım.

Şimdi ise pulluk problemimiz var. Ne önerirsiniz. Tarla durumu görselini ekledim.

Kıymetli yorumlarınız için teşekkürler.
1000032140.jpg
 

Resimler ve ekler

  • 1000031250.jpg
    1000031250.jpg
    78.9 KB · Görüntüleme: 36
Son düzenleme:

Şimdi 185 in üzerinde kabinide yok ama 550 bin fiyata, evet değerleri yakıtı performansı dediğin gibidirde, ordaki td75 tak çiftçekere onun kadar asılır tarlada işe koşarsan, fiyat 580 bin, modelde 2008, durumu nedir hiçbirini buradan bilemeyiz tabiykide.
İşte o öyle olmuyor hocam, 265 (turbolu) ve 4x4 td75 , ikisinde de 4x14 otomatik ünlü birlikte bir gece sürümden sonra nh nin sahibi, 110’lukla değiştirdi traktörü. 2 katı mazot yaktı aynı dekarda td75.
Yorumlarınız için çok teşekkürler.
Traktörü aldım. Muhtemelen belirli zaman sonra kabinlisine geçiş yaparım.

Şimdi ise pulluk problemimiz var. Ne önerirsiniz. Tarla durumu görselini ekledim.

Kıymetli yorumlarınız için teşekkürler.
Ekli dosyayı görüntüle 79576
Hayırlı olsun. Eğimli ve taşlı arazi, dönüşlerde dalgınlıkla traktörü devirmeye müsait görünüyor. Altta büyük taşlar varsa 4x14 otomatik ünlü, yoksa 5x12 deveboynu veya pimkesen olabilir.
 
İşte o öyle olmuyor hocam, 265 (turbolu) ve 4x4 td75 , ikisinde de 4x14 otomatik ünlü birlikte bir gece sürümden sonra nh nin sahibi, 110’lukla değiştirdi traktörü. 2 katı mazot yaktı aynı dekarda td75.

Hayırlı olsun. Eğimli ve taşlı arazi, dönüşlerde dalgınlıkla traktörü devirmeye müsait görünüyor. Altta büyük taşlar varsa 4x14 otomatik ünlü, yoksa 5x12 deveboynu veya pimkesen olabilir.
Niye 110 lukla değiştirmiş ,oysa 110 luk daha çok içer mazotu ve 110 luktan hiç memnun kalmaması gerekirdi,

turbolu 265 neymiş öyle çok ilginç, demek td 75 de varmış bir sıkıntı, yakar yakmasınada, 2 katı yakması için sıkıntılı olması lazım.2 katı biraz abartı yakmış, bazen oluyor öyle, sıkıntılı traktörle sıkıntısız traktör kıyaslanmamalı.

Sıfır aldığım bir traktörü 2 gün kullandım yakıt muazzam, depo boşalıveriyor, alın götürün dedim, hemen ertesi gün yenisini getirdiler 2 gün kullandığımı.aldı götürdüler, aynı traktör ama yakıt normal, sebebini sonra anlattılar bu kısım uzun, kısaca imalat hatası denilir, sonradanda sıkıntı yaşar traktörler, o yüzden her duyduğuma inanırımda, yakın güçte ve motor hacminde traktörler arasında 2 katı duyunca direk sıkıntılı traktör olduğuna hükmederim, başka bir açıklama beni kesmez.
 

Benzer Konular