Traktörlerde Yakıt Soğutucu


Yoğun iş zamanı bazen 10 saat ve üzeri hiç durmadan traktörlerle arazide çalışabiliyoruz. Bu durumda özellikle sıcak havalarda ısınan yakıtın viskozitesi bozulup daha akışkan bir hale gelebiliyor. Böylece verimsiz yakıt sarfiyatı söz konusu olabiliyor.

Bu olumsuzluklara karşılık traktörlerinizde yakıt soğutucu var mı? Varsa eğer bu sisteminin faydası nasıl?
 
Benim gözlemlerim: sıcak havalarda çalıştığım zaman depodaki yakıtın daha erken bittiğini, kış aylarında daha uzun sürdüğünü söyleyebilirim.
 
Şu an her ithal markalarda ve bazı yerli serilerde var bu sistem hemde çok basit.
Bendeki hattat 398 de var mesela en öne küçük bi radyatör koyarak yakıtı radyatörden dolaştırarak pompaya ulaştırıyor.
Ne kadar faydası vardır onu bilmem

Okuduğum bazı makalelerde soğutulmuş yakıtın enjektör ucundan püskürtüldüğünde, sıcak yakıta göre çok daha küçük partiküllere ayrıldığını ve daha verimli yanma meydana geldiğinden bahsediliyor.
 
Şu an her ithal markalarda ve bazı yerli serilerde var bu sistem hemde çok basit.
Bendeki hattat 398 de var mesela en öne küçük bi radyatör koyarak yakıtı radyatörden dolaştırarak pompaya ulaştırıyor.
Ne kadar faydası vardır onu bilmem

Okuduğum bazı makalelerde soğutulmuş yakıtın enjektör ucundan püskürtüldüğünde, sıcak yakıta göre çok daha küçük partiküllere ayrıldığını ve daha verimli yanma meydana geldiğinden bahsediliyor.
O halde bunu şöyle açıklayabiliriz: darbe karşısında sert bir cisimden çıkan parça sayısı yumuşak cisme göre daha fazladır.
 
John deere 5083 ve 5105te mevcut. Küçük bir radyotör içinden mazot geçirilerek soğutma işlemi gerçekleşiyor. Mazot soğuk daha iyi kullanım sağlıyor mu araştırmak lazım.
 
Massey Ferguson 3060 ta hemen radyatörün önünde bulunuyor, depodan çıkan yakıt ilk bu soğutucuya geliyor daha sonra mazot otomatiğine filtresine gidiyor demek ki gerekli bir parça. Ayrıca dikkatimi çeken şey ise turbolu traktörülerde bulunması aynı markanın 3050 ve 3056 modellerinde bu mazot soğutucu yok.
 
Massey Ferguson 3060 ta hemen radyatörün önünde bulunuyor, depodan çıkan yakıt ilk bu soğutucuya geliyor daha sonra mazot otomatiğine filtresine gidiyor demek ki gerekli bir parça. Ayrıca dikkatimi çeken şey ise turbolu traktörülerde bulunması aynı markanın 3050 ve 3056 modellerinde bu mazot soğutucu yok.
Bizdede 3060 vardı
Ozaman bukadar traktorla haşır naşıŕ değildim hiç dikkat etmemiştim
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt