Traktörün sağır kalması durumunda ne yapılmalı ?


5612 Massey Ferguson kullanıcısıyım bu sene dönerli pulluk aldım ayarlamaya geldiklerinde pulluğu ayarlayan usta traktörün gidemediğini gördü ve traktör sağır kalmış dedi aklıma takıldı eğer traktör sağır kaldıysa bu durum nasıl aşılır ?
IMG_20201021_100239.jpg
 
Traktörün motoruna yazılım gerekiyor, 600 n.m. torka motor açılırsa sağırlık kalmaz.
Hocam yazilim,eksantrik degisimi bunlarin motora bi zarari var midir?Özelliklede eksantrigin.Yaptiran herkes memnun ama benim icime pek yatmiyo,servis karteli yapacak,ön dingili ayiracakmis yapmak icin dingili sökmuşken eksantrikde yapalim diyor.Bu konuda sizin fikriniz nedir?Torkta felan bi artis olur mu?
 
Hocam yazilim,eksantrik degisimi bunlarin motora bi zarari var midir?Özelliklede eksantrigin.Yaptiran herkes memnun ama benim icime pek yatmiyo,servis karteli yapacak,ön dingili ayiracakmis yapmak icin dingili sökmuşken eksantrikde yapalim diyor.Bu konuda sizin fikriniz nedir?Torkta felan bi artis olur mu?
Yazılımlı T5 , egzantrik değişimi yapılmış TD75 kullanıyoruz, uygun motor yük dengeleme devirlerinde kullanılırsa yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Çekiş artmışsa torkta artmış demektir.
Bu tork artışı motor serilerinin başlangıç veya orta modellerine yapılıyor, seri sonundaki motora yakın motor gücü elde edilmiş oluyor.
Toplam traktör ağırlığı 3,5 ton ise 350 n.m. torktaki motorun tork ağırlık dengesi 10 n.m./kg olabilir.
11 n.m./kg tork-ağırlık dengesi üzerinde motor gücü kullanımında traktörün patinaj ortalaması %10 dan fazla değerlere geçebilir, yakıt fazla yakabilir.
5065E nin egzantrik değişse çok olsun 300 n.m. gibi değerlere gelsin, motorun tork yedekleri de %22 tercih edilmiş, baygın gider.
Egzantrik değişimiyle +50 n.m. gibi fark oluşur, bir vites hızlı çalışabilir, traktörde rahatlar, yaptırınız.
 
Yazılımlı T5 , egzantrik değişimi yapılmış TD75 kullanıyoruz, uygun motor yük dengeleme devirlerinde kullanılırsa yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Çekiş artmışsa torkta artmış demektir.
Bu tork artışı motor serilerinin başlangıç veya orta modellerine yapılıyor, seri sonundaki motora yakın motor gücü elde edilmiş oluyor.
Toplam traktör ağırlığı 3,5 ton ise 350 n.m. torktaki motorun tork ağırlık dengesi 10 n.m./kg olabilir.
11 n.m./kg tork-ağırlık dengesi üzerinde motor gücü kullanımında traktörün patinaj ortalaması %10 dan fazla değerlere geçebilir, yakıt fazla yakabilir.
5065E nin egzantrik değişse çok olsun 300 n.m. gibi değerlere gelsin, motorun tork yedekleri de %22 tercih edilmiş, baygın gider.
Egzantrik değişimiyle +50 n.m. gibi fark oluşur, bir vites hızlı çalışabilir, traktörde rahatlar, yaptırınız.
Bu iş yazılımla oluyorsa kimse seri sonu modeli satın almaz , yazılımla başlangıç ve orta modeli seri sonu yapar. MF 5410 u MF 5450 yapmak bu kadar kolay mı hocam, şanzıman ve aktarma organları değiştirilemediğine göre sonuç tatmin edici olur mu? Ayrıca traktör garanti dışı kalmaz mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: cemal ÖZTÜRK
Bu iş yazılımla oluyorsa kimse seri sonu modeli satın almaz , yazılımla başlangıç ve orta modeli seri sonu yapar. MF 5410 u MF 5450 yapmak bu kadar kolay mı hocam, şanzıman ve aktarma organları değiştirilemediğine göre sonuç tatmin edici olur mu? Ayrıca traktör garanti dışı kalmaz mı?
Aynen dediğiniz gibi olur, seri başı NH T6 140 alınırsa , 500 n.m. tork civarları motor torku bulunuyor, büyük işletmenin ot çevirme, ekim traktörü.
Yazılım yapılsa +100 n.m. tork artışı sağlansa, pullukta 7 km/h hızı zor görür.
NH TS135A , 650 n.m. motor torku bulunuyor, 8 km/h hızı pullukta rahat görebilir.
Arazi yapısı çok şeyi değiştirir.
 
Sağır kalma olayına bi türlü akıl erdiremedim.
Mekanik parça 500 saatte alışmaz ise 1000 Saatte alışamayıp ne yapacak ?
Hacım mesela pullukta hep 15 gaz ile sürüm yaptın motor o gaza göre alışır diğer devirlerde pek canlı olmaz o yüzden hemen hemen her devirde kullanmak gerekir bazende acımıyacan tam gaz verecen korkma hiç bi şey olmaz çok yakar diye korkuyosan aha böle sağır kalır bende hattat 285 var çok güzel açtım motoru [emoji6]
 

Sağır kalma olayına bi türlü akıl erdiremedim.
Mekanik parça 500 saatte alışmaz ise 1000 Saatte alışamayıp ne yapacak ?
Konfor özellikli motor dizaynları var.
Sisu motorlar , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı 2000-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor, tork yedekleri genelde %30 ortalama değerlerdedir.
MF 5455 , 4 lü döner pullukla 2000 rpm devirle sürüm yapar.
MF5612 , 4 lü döner pullukla 2000 rpm devirle sürüm yapar.
MF5713S , 1800 rpm le sürüm yapar.
MF 6714S , 2000 rpm le sürüm yapar
MF 7718S , 2000 rpm le sürüm yapar.
MF 7720S , 1600 rpm de sürüm yapar.
MF7724S te 1600 rpm de sürüm yapar.
Sadice kullanılan pulluk büyüklüğü fazla değişmez.
Traktörün motorunun çekişli olduğu devir tercihleri aranıyor, sabit tork aralığı 1500 rpm devirde bittiği için 1600 rpm devirle pulluk sürmeye çalışılıyor.
Sıra sonu dönüşlerde kullanılması gereken ara güç tercihiyle sırada yürümeye çalışıyoruz, motoru yarım güçte kullanıyoruz.
Arazi zorsa 5 ton traktörün 550 n.m. torku olursa pulluğu 5,5-6 km/h hızda ancak taşıyabilir ve de anma gücü 2000 rpm de çalışmak ister.
600 n.m. tork olduğu zaman 1600 rpm motor devriyle 7 km/h hızı görebiliyor.
Best Fuel Consemption , En iyi yakıt tüketim değerleri için ;
Tav durumunda 300+ hp sınıfı , 8 dönerli pullukta , 5,5 km/h hızla optimum sürüş yapabiliyor.
Lastik havaları 1 bar;15 psi basınca düşürülüp, 3-4 pırtık yere düz basar ayarlanıp aheste aheste sürüm yapılır.
%17 ye kadar düşük motor devriyle 1500 rpm de 40 km/h a çıkabiliyor.
Sanılıyor ki pullukta da aynı düşük devirlerde az yakıyor.Alt serilerde zorluk durumuna göre motor anma gücünde kullanılır.Yakıta bakılmaz.
JD 6130 R , 1400 rpm de yolda hızlanır , 6714S , 1500 rpm le yolda hızlanır.
JD6130 R , 1900 rpm de ek güç üretimini açar , 6714S , 2000 rpm de ek güç üretimi açar.
Sadice devir konumlamaları ve motor gücü tercihleri farkı var.
Tork yedekleri %30 civarları olduğundan Sisu motorlar orta kıvamda çeker.
JD ve New Holland %35 - 45 gibi tork yedekli motor kullandığından özellikle çamurda katır gibi çeker.
Fendth ise motorların torkunu kasaya göre bir tık yüksek tutmayı tercih ediyor, at gibi çekiyor.
Stok motor güçleri kumsal tarlalarda pek rahatsız etmez ama zor alanda yazılım ister.
Beygiri az geldiğinden satıyormuş , tabi küçük gelir , 7724 alacaktı, bilememiş , seri başı traktörü ekim mibzerinde kullanabilir, sürüme gelmez.
 
Yazılımlı T5 , egzantrik değişimi yapılmış TD75 kullanıyoruz, uygun motor yük dengeleme devirlerinde kullanılırsa yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Çekiş artmışsa torkta artmış demektir.
Bu tork artışı motor serilerinin başlangıç veya orta modellerine yapılıyor, seri sonundaki motora yakın motor gücü elde edilmiş oluyor.
Toplam traktör ağırlığı 3,5 ton ise 350 n.m. torktaki motorun tork ağırlık dengesi 10 n.m./kg olabilir.
11 n.m./kg tork-ağırlık dengesi üzerinde motor gücü kullanımında traktörün patinaj ortalaması %10 dan fazla değerlere geçebilir, yakıt fazla yakabilir.
5065E nin egzantrik değişse çok olsun 300 n.m. gibi değerlere gelsin, motorun tork yedekleri de %22 tercih edilmiş, baygın gider.
Egzantrik değişimiyle +50 n.m. gibi fark oluşur, bir vites hızlı çalışabilir, traktörde rahatlar, yaptırınız.
T5 yazılım yaptım demişsin kardeşim bende düşünüyorum ama aklıma 115 bg bunu 140 yaparsak motorda 140lık cüsse yok zararı olur gibi sorular geliyor siz bu konuda ne düşünüyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin5450

Benzer Konular