TÜMOSAN 8105

Katılım
03.07.2013
Mesajlar
358
Konum
Edirne

Neden tekrar tümosan almak yerine case aldınız ozaman? Veya neden hala case kullanmaya devam ediyorsunuz tümosana geçiş yapmak varken.
Tümosanı satmamdaki en önemli neden ileri-geri sırabaşlarında çok zor olmasıydı.(ortadan vites). Case yi tercih etmemdeki en büyük nedende shuttle olması. Tümosan hala daha mekanik levye kullanıyor.
Case den memnunum o yüzden kullanıyorum. Ama değiştirmeye karar verirsem kesinlikle avrupa traktör olur. Çünkü yerlilerin kalitesi belli..
 
Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,551
Yaş
19
Konum
Aksaray
Traktörünüz hangi modeldi ve kabin, klima var mıydı? Biz 5 senedir kullanıyoruz, satmayı da düşünmüyoruz hatta traktörü yenileyeceğimiz zaman tercihimiz yine Tümosan olur. HP gücü bakımından emsali olan ve fiyatları yakın olan traktör söyleyin tercihimiz ondan yana olsun.
Bir de üslup açısından insanları kıracak cümlelere gerek yok. Bence derdimizi daha uygun cümlelerle anlatabileceğimizi düşünüyorum. Sonuçta hiç bir şey insan kalbinden üstün değildir.
Konudan bağımsız olarak bir sorum daha olacak fikirlerinizin çevreniz tarafından önemsenmediğini yazmışsınız bu fikirler neler söylerseniz sevinirim bu konuda hemfikir olabiliriz :)
Traktörümüz 97 model 74.80N. İlk kasa olduğu için orjinal dar kabinli versiyonu. Klima bildiğim kadarıyla Tümosan'larda klasik olmayan kasalarda çıktı, yani bizimkinde yok. 2013-2017 arası arkadaşım gibiydi benim. Ne projeler tasarladım kafamdan... Elektrohidrolik sistemleri, sensörleri parça parça toplayıp sırf 74.80 için yazılım öğrenip sistemi toparlayacaktım. Böyle kompleks bir proje tasarlayan biri için kabini geniş olanlarına çevirmek, klima, ek piston vs vız gelirdi zaten.Dostumun geldiği günden beri ölü olduğunu, eski tümosan kalitesi sayesinde hala işimizi gördüğü ve son demlerini yaşadığını kabullenmek zor oldu. Ölü haldede epey iş gördü, elinin artığı 550bin balyayı 8 sezonda bağladı. Steyr haşpaysız 10bin balya bağladıktan sonra arkayı dağıtmıştı. Bizde bu dün böyle gitmez diyerek almıştık Tümosanı. Arka kısımda ilk arızası yanlış hatırlamıyorsam ( forumdada konusunu açmıştım) 350bin balya civarında kuyruk milinin pimini kesmesi sonucu 300 lira bayılmamız olmuştu sadece.Önceki sahibinin satmadan önce traktörü su pompasına kurup, fanın kayışının kopmasını farketmediğinden dolayı pistonları eritmesi yüzünden yazın haşpaylı balya doğru düzgün yapamazdık. Şimdi rektefiyelik oldu. Genede ölü haliyle 640'ı 3 kere mezara gömecek traktördü. Önceki sahibinin ölü halde satması, bizim mecburiyetten almamız, babamın bakımları umursamaması, hidroliğini paragöz ustanın birinin tornada oynaması sonucu hiç randıman alamayışımız benide soğuttu. Ne diyelim, güzel motordu 74.80. Hidroliği çalışırken tekerler %10'du, patinaja çalışırdı. Tekerler sıfırlandı , bu seferde usta sağolsun hidrolik öldü :) Yani tam kapasite kullanamayıp hala içimde kalan bir traktördü kendisi. Eskilerinin de temizi bulunmadığından; yedek parçanın yeni fabrikaya bindiğinden; artık benim için Tümosan markası, 2005 öncesi istisnası bulunmayan bir Tümosan haline dönüştü. Ne diyelim, iyi bilirdik.

Alt tarafı bi Tümosan için kimseyi kırmaya değmez haklısınız.

Aslında köy halkı tarafından fikirlerimin önemsenmediğini söylesem yalan olur :). Benim ısrarım üzerine bir defalığına patlatma çektirip, patlatmasız tarla işlemeyen bir kitle oluşturdum. Bir kaç kişi içinde kıt bilgimle arpada hastalık analizi yaptığım doğrudur. Ama babam ve amcamın ,yani patronların, huylarına gidip tam istedikleri kara düzen sistemde köle olarak çalışmadığım için anşalamıyoruz. Forumdan bir çok abi sabretmem gerektiğini; onların yolcu, benim hancı olacağımı söylemişti. Duruma bakıyorumda, handa onların olsun diyarda. 40 senede geçse anlaşamayız. Konuya tümosandan girdik, o yüzden fazla dağıtmak istemiyorum.
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
727
Yaş
32
Konum
Samsun
Traktörümüz 97 model 74.80N. İlk kasa olduğu için orjinal dar kabinli versiyonu. Klima bildiğim kadarıyla Tümosan'larda klasik olmayan kasalarda çıktı, yani bizimkinde yok. 2013-2017 arası arkadaşım gibiydi benim. Ne projeler tasarladım kafamdan... Elektrohidrolik sistemleri, sensörleri parça parça toplayıp sırf 74.80 için yazılım öğrenip sistemi toparlayacaktım. Böyle kompleks bir proje tasarlayan biri için kabini geniş olanlarına çevirmek, klima, ek piston vs vız gelirdi zaten.Dostumun geldiği günden beri ölü olduğunu, eski tümosan kalitesi sayesinde hala işimizi gördüğü ve son demlerini yaşadığını kabullenmek zor oldu. Ölü haldede epey iş gördü, elinin artığı 550bin balyayı 8 sezonda bağladı. Steyr haşpaysız 10bin balya bağladıktan sonra arkayı dağıtmıştı. Bizde bu dün böyle gitmez diyerek almıştık Tümosanı. Arka kısımda ilk arızası yanlış hatırlamıyorsam ( forumdada konusunu açmıştım) 350bin balya civarında kuyruk milinin pimini kesmesi sonucu 300 lira bayılmamız olmuştu sadece.Önceki sahibinin satmadan önce traktörü su pompasına kurup, fanın kayışının kopmasını farketmediğinden dolayı pistonları eritmesi yüzünden yazın haşpaylı balya doğru düzgün yapamazdık. Şimdi rektefiyelik oldu. Genede ölü haliyle 640'ı 3 kere mezara gömecek traktördü. Önceki sahibinin ölü halde satması, bizim mecburiyetten almamız, babamın bakımları umursamaması, hidroliğini paragöz ustanın birinin tornada oynaması sonucu hiç randıman alamayışımız benide soğuttu. Ne diyelim, güzel motordu 74.80. Hidroliği çalışırken tekerler %10'du, patinaja çalışırdı. Tekerler sıfırlandı , bu seferde usta sağolsun hidrolik öldü :) Yani tam kapasite kullanamayıp hala içimde kalan bir traktördü kendisi. Eskilerinin de temizi bulunmadığından; yedek parçanın yeni fabrikaya bindiğinden; artık benim için Tümosan markası, 2005 öncesi istisnası bulunmayan bir Tümosan haline dönüştü. Ne diyelim, iyi bilirdik.

Alt tarafı bi Tümosan için kimseyi kırmaya değmez haklısınız.

Aslında köy halkı tarafından fikirlerimin önemsenmediğini söylesem yalan olur :). Benim ısrarım üzerine bir defalığına patlatma çektirip, patlatmasız tarla işlemeyen bir kitle oluşturdum. Bir kaç kişi içinde kıt bilgimle arpada hastalık analizi yaptığım doğrudur. Ama babam ve amcamın ,yani patronların, huylarına gidip tam istedikleri kara düzen sistemde köle olarak çalışmadığım için anşalamıyoruz. Forumdan bir çok abi sabretmem gerektiğini; onların yolcu, benim hancı olacağımı söylemişti. Duruma bakıyorumda, handa onların olsun diyarda. 40 senede geçse anlaşamayız. Konuya tümosandan girdik, o yüzden fazla dağıtmak istemiyorum.
Sıkma canını aynı sorunları bende yaşıyorum duymazdan geliyorum bazen takmıyorum canımın istediği gibi yapıyorum. Bazende hep bırakıyorum onlar yapıyor
Bi şekilde işler yürüyor.
Yapacak bişi yok
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt