Tümosan 85-80 Hakkında Yorumlarınız..


Balya makinasında kullanmak üzere kabinli ve klimalı 85-80 almak istiyorum bu traktör hakkında değerli yorumlarınıza ihtiyacım var yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden çok teşekkür ediyorum...
 
Balya makinasında kullanmak üzere kabinli ve klimalı 85-80 almak istiyorum bu traktör hakkında değerli yorumlarınıza ihtiyacım var yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden çok teşekkür ediyorum...
Fiyati uygun olsada bizde 8175 kullanıyoruz balyede ama her sene 3000 TL veriyoz ustaya 2014 model yinede tercih sizin. Yerlide Erkunt önere bilirim ithalde zaten anlatmaya gerek yok hangisi olursa olsun işini görür.
 
2010 82.80 kullanıyorum arkadaşım 85.80 ile yıllardır balya işi yapıyor ben memnun değilken aksine o çok memnun kendinde 3-4 adet avrupa newholland var tümosanla yapıyor balya işini
 
4d 39t kodlu , 17:1 sıkıştırma oranlı , 3908 cc , 82 hp , 27 kg.m. (265 n.m. ) torklu ,
1500 rpm max tork tepesi , 1800 rpm tork,güç çizgisi kesişim devri , 2300 rpm max güç tepesi olan
Euro 2 özellikli motor kullanıyor.
8095 modelde ise 1400 rpm max tork tepesi , 1700 rpm tork,güç çizgisi kesişim devri var.
Devir konumlarında biraz kayma var, zamanlama kayıpları 800 rpm den 900 rpm devire çıkmış.
32 lt/dk pompa debisi , 2750 kg hidrolik kaldırma kapasitesi günün şartlarında biraz zayıf kalmış görünüyor.
Euro 3A motorun 1700 rpm devirde balye bağlaması beğeniliyor ama
Fiat 80 66S modeldeki gibi 1900-2300 rpm en az yakıt bölgesi devirleri kullanımından uzaklaşma görülüyor,
Motorun torklu devirlerinde daha az yakıt harcarız görüşü belirginleşmiş.
Fiat 8066S , 82 hp, 280 n.m. torka sahip olduğundan iş kaçırışı farklı olabilir.
15 n.m. tork farkından traktörün yürüyeni değişebilir.
Şanzıman 2500 rpm motor devrinde 29.5 km/h.
Motorun max çalışma devri 2550 rpm olur, daha üzeri devir çevirmemesi gerekir.
Günümüz CRDi motorlarda 75 hp , 375 n.m. torkta motorlar bulunabilmektedir.
Fakat motorun max tork devri ile max güç devri arasında devir değiştirerek vites değişimi yapması gerektiği göz ardı ediliyor, tork tepelerini iyice tepeliyorlar, kademesiz şanzımanla yürüyecek gibi motor dizaynları yapıyorlar.
75 80 kullanıcısı vardı , traktörün diferansiyelde ses olduğu için sattı.
Euro 2 motorlarda çekiş düşüklüğü şikayeti vardı, boşa değilmiş, motor dizaynları eski nesillerden geride kalanlar piyasada tutulmuyor.
 

Siz bilirsiniz ama 2004 temmuz ayından sonra çıkan Tümosan almak sanayiye gitmeye randevu almaktır...
Bahsettiğin tarihten sonra mühendisler üzerinde değişiklik vs. gibi bir durum mu var?
Eski Tümosan traktörler epey methediliyor fakat yenileri tartışma konusu, kendim de 2012 model 6155 kullandığım için bende bu kanıdayım.
 
Bizde 3 tane var fıstık patozunda kullanıyoruz balya makimesinden daha zor bir iş gayet memnunuz yıllardır kullanıyoruz büyük arıza olmadı daha şükür. Bizde 2006, 2007 be 2008 modeli var hor kullanmazsan sıkıntı çıkarmaz ayrıca yakıtta klasik kasalardan az yakıyor klasik kasada kullanıyoruz aynı zamanda
Aynen dediğiniz gibi hangi traktör olursa olsun düzgün kullanıp, bakımına dikkat edersen uzun ömürlü olur. İnsanlar kendi hata ve yanlışlarını da traktörlere yüklüyorlar.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt