Tümosan ile Tarla Sürümü

1- iklim koşulları ve sürücü becerisi
2- Arazinin yapısı ve fiziki konumu.
3- Traktörün motoru ve şanzımanı.
4- Ekipman ve zaman.

Bunların hepsi yakıta etki eder.


Ateşli motorlarda hareket 2 ana unsura bağlıdır.
1- motor devri
2- transmisyon

Bunlardan dolayı bir motorda devir artıkça yakıt artar. 1500 motor devrinde 1 saatlik zaman dilimi içerisinde Vites 1 de olsa 4 de olsa devir değişmediği sürece yakıt hep aynı olur. Standart yakıt tüketimini dahada düşürebilmek için 1 saatlik zaman dilimi içerisinde daha çok mesafe kat ederek bunu başarabiliriz.

Öyleyse burda bizim yapmamız gereken şey uygun aktarımı tercih etmek. Bunu yaparken de tercih ettiğimiz aktarıma uygun ekipman kullanmak.
Böylelikle uygun aktarım ve uygun ekipmanla kısa zamanda uzun bir alan kat ederek yakıtı hatırı sayılır bir şekilde düşürdük.

Sonuç olarak sloganımız nedir?

"UYGUN EKİPMAN VE UYGUN VİTES"
 
3 silindir TÜMOSAN ile düşük devirde toprak yumuşak ise dekara (1000 metre kare) 1,5 litre gibi düşük değerlere ulaşabilirsiniz. Fakat toprak yapısı sert, ve araziler ufak ise yani 2 dakikada bir dönmek zorunda kalıyorsanız tüketim 3 litre civarında bile olabilir..

Ben genelde yakıt tüketimi hesaplarken ortalama devirde bir saatlik çalışma diye hesaplarım.

Yani 1500 devirde saatte şu kadar yaktı, 2000 devirde şu kadar yaktı diye..

Fazla uzatmadan;
Tahimi olarak; Normal tavlı bir tarlada 2.9 litre 3 silindir bir motora sahip olan TÜMOSAN traktör saatte 1,5 ila 3 litre tüketir. Bu bir saatte artık kaç dekar yer sürersiniz orası size kalmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: F1453
Bunlardan dolayı bir motorda devir artıkça yakıt artar. 1500 motor devrinde 1 saatlik zaman dilimi içerisinde Vites 1 de olsa 4 de olsa devir değişmediği sürece yakıt hep aynı olur. Standart yakıt tüketimini dahada düşürebilmek için 1 saatlik zaman dilimi içerisinde daha çok mesafe kat ederek bunu başarabiliriz.

Devir aynı olsa bile motor yükü yakıtları değiştirir.Uygun ekipman önemlidir.Fakat aynı devir aynı vites zor arzide yakıt fazladır, kolay arazide yakıt azdır.Power mix testlerinde cevap var.
Kumsal arazi 5 9 inch pulluk motor saati 1500 saatin üstünde ve rodaj(motor alıştırması) iyi yapılmışsa 1,5 litre civarı yakıt var.Fakat arazi zor ise yakıt 4 litre civarlarına yaklaşır.Tecrübeyle sabittir.
 

Bunlardan dolayı bir motorda devir artıkça yakıt artar. 1500 motor devrinde 1 saatlik zaman dilimi içerisinde Vites 1 de olsa 4 de olsa devir değişmediği sürece yakıt hep aynı olur. Standart yakıt tüketimini dahada düşürebilmek için 1 saatlik zaman dilimi içerisinde daha çok mesafe kat ederek bunu başarabiliriz.

Devir aynı olsa bile motor yükü yakıtları değiştirir.Uygun ekipman önemlidir.Fakat aynı devir aynı vites zor arzide yakıt fazladır, kolay arazide yakıt azdır.Power mix testlerinde cevap var.
Kumsal arazi 5 9 inch pulluk motor saati 1500 saatin üstünde ve rodaj(motor alıştırması) iyi yapılmışsa 1,5 litre civarı yakıt var.Fakat arazi zor ise yakıt 4 litre civarlarına yaklaşır.Tecrübeyle sabittir.

Hocam bende aynısını söyledim. Yük fazla olursa ve arazi şartları ağır olursa tabi buna birde iklim koşulları eklenince yakıt sarfiyatı artar. Benim esas değinmek istediğim
"arazi yapısına ve traktore göre ekipman tercihinde bulunursak eğer hem traktör zorlanmaz ve hem de daha erken işimiz biter"
Erken zamanda biten bir işin yakıt tasarrufuna yapacağı katkıyı hiç bir mühendislik ve teknolojinin yapacağını sanmıyorum.
Benim traktörüm jd65 Geçen sene 3/16 pullukla bir yer sürdüm yaklaşık olarak yakıt tüketimi 3 litre nin üzerinde idi. Buna karşılık bu yılda 3/14 pullukla bir deneme yaptım tahminimce 1,5 litre nin çok az üstü bir yakıt tüketimi gerçekleşti.

Teknolojik açıklamaların için teşekkür ederim abi. Forumda yararlı ayrıntılara hep deginiyorsunuz.
 
Turbo 1,5 ila 3 atm basınçta havayı motora verir ve %15-20 arası ek güç %30 civarı ek tork(çekiş) sunar.4 valf olursa değişken geometrili sübap açma kapama teknolojisiyle uzun bir band boyunca bu sabit torku alabiliriz.
Çekici araçlarda traktör, kamyon gibi ihtiyaçtır.Motor ömründen kısaltma yapmaz.Malzeme kalitesi iyi olmak şartıyla, malzeme kalitesi azalırsa motor ömrü azalır.
Sistem maliyetleri olarak düşünülürse sabit kanatlı turbo,değişken geometrili kanatlı turbo, elektronik kontrollü turbo, çift turbo bakım masrafları var.
Turbo özellikle taksilerde motor ağırlığını azaltmak için önemlidir.Atmosferik motora göre iki kat çekiş ve güç verebilir.Yalnız küçük motor kullanılıp motor sürekli turboya çektirilirse turbo fazla yük altında kalıyorsa turbo arızaları baş gösterebilir.Kasaya ve motor kalitesine göre tercih edilir.
Ayrıca yüksek rakımlı yerlerde çekiş düşüklüğü yaşanmaz.
Motorları aynı saat kullandığımızı düşünürsek serviste fazladan turbo bakımı olacak ama arazide yaptığımız işleri düşünürsek enaz %30 farklı işgücü demektir.Fayda yönü ağır basar.
Yakıt kaliteleride iyileşmiştir.Atmosferik motorda bu yakıtı yakmak %20 gibi kayıp demektir.
 

Benzer Konular