Turbo 480 Fiat traktör hidrolik kaldırma piston güçlendirmeye girdik


Merhaba sevgili arkadaşlar 2019 yılın eylül ayında 480 Fiat traktörü turbo ve çelik başlı pistonlar takarak büyültmüştük. Motor 65 56 newholland tarzında motor olmuştu. Bu sene 2 dönüm tarlaya patetes ekimi yaptık. Neticesinde sökümü olan arkadaşlara sökelim dedim doğru dürüst boş gün denk gelmedi. Kafa attı başlarım böyle işe deyip 140 binlira ya yarım palet patates söküm makinası aldım ve macera başladı. Makina 220 cm uzunluğunda olduğundan salım yükde traktörün hidroliği kaldırmadı. Ve hidrolik güclendirmeye girdik. Başlangıç olarak 70 lik hidrolik pompa taktık. Pombpa ve hidrolik direksiyon pompa dönüşünleri aynı yönde ayarladı ve pomba uzerine tornacıda rekor bağlamak için diş açtırdık. Hidrolik demir borularında kesme ve kaynak işi yaptık. Sonrasında koltuk altında hidrolik pustonu gömlek ile yeniledik. Hidrolik Pistona takılan plastik siyah conta takılan yeri tornacıda genişletme yaparak 2 lastik conta takıldı. Valfa takılan yay var onu newhollandın orjinal yayını aldı orjinal pullar jontalar takımlar ile hidrolik yenilendi. Bunları yapınca hidrolik güzel kaldırıyor ama yük ağır olduğu için ek yardımcı pistonları Konya'da yaptıracaz. Motorda 4 çıkış daha eklenecek. Şimdilik 12 bin TL para çıktı galiba 30 bine yaklaşacak galiba videolar atarım

 

Resimler ve ekler

  • FB_IMG_1698050861660.jpg
    FB_IMG_1698050861660.jpg
    65.5 KB · Görüntüleme: 108
  • FB_IMG_1698050858965.jpg
    FB_IMG_1698050858965.jpg
    67.8 KB · Görüntüleme: 75
  • FB_IMG_1698050856335.jpg
    FB_IMG_1698050856335.jpg
    67.7 KB · Görüntüleme: 99
  • IMG_20231023_115103.jpg
    IMG_20231023_115103.jpg
    135.5 KB · Görüntüleme: 101
Bayağı yenilikler olmuş 480 de. Sonuçları bekliyoruz, dilerim merak edenler için faydalı olacaktır konu..
aynen abi 2019 yılında motor güçlendirme rektefe, 2020 yılı kış şubat ayında sağ arka kovan ve kabin masrafı. 2023 yılı uçan enflasyonda hidrolik güçlendirme. eeehhh bu ekonomide herşey gittikçe uçarsa uçan 4 çeker 2024 yılında onu takacam :ROFLMAO::ROFLMAO:

yalnız abi bunu yapmak için usta kafadan çatlak azcık deli azcıkda uğraşan usta olması lazım.
 
Merhaba sevgili arkadaşlar turbo480 Fiat traktörümüze hidrolik çalışmalar devam ediyor. Bugün ek yardımcı pistonlar monte ediliyor. Gecengünler gergi zencirkeri attık yerine bu gergi kollarıni monte ettik. Newholland aittir 3 bin TL ye aldım. Tabi 1000 TL de montaj işciliği
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20231026-WA0021.jpg
    IMG-20231026-WA0021.jpg
    105.8 KB · Görüntüleme: 89
  • IMG-20231026-WA0019.jpg
    IMG-20231026-WA0019.jpg
    93.8 KB · Görüntüleme: 83
  • IMG-20231026-WA0012.jpg
    IMG-20231026-WA0012.jpg
    126.2 KB · Görüntüleme: 80
  • IMG-20231026-WA0010.jpg
    IMG-20231026-WA0010.jpg
    123.8 KB · Görüntüleme: 85
Sevgili arkadaşlar işlerden devam görüntüler atıyorum pistonlar takıldı şuan ama hidrolik bağlantılar yapılacak

 

Resimler ve ekler

  • IMG_20231031_150318.jpg
    IMG_20231031_150318.jpg
    253.2 KB · Görüntüleme: 69
  • IMG_20231031_150311.jpg
    IMG_20231031_150311.jpg
    266.8 KB · Görüntüleme: 67
  • IMG_20231031_150252.jpg
    IMG_20231031_150252.jpg
    327.6 KB · Görüntüleme: 65
  • IMG_20231031_150239.jpg
    IMG_20231031_150239.jpg
    98.4 KB · Görüntüleme: 67
  • IMG_20231031_150232.jpg
    IMG_20231031_150232.jpg
    102.8 KB · Görüntüleme: 62
  • IMG_20231031_150220.jpg
    IMG_20231031_150220.jpg
    84.1 KB · Görüntüleme: 58
  • IMG_20231031_150202.jpg
    IMG_20231031_150202.jpg
    121.9 KB · Görüntüleme: 68
Merhaba sevgili arkadaşlar turbo480 Fiat traktörümüze hidrolik çalışmalar devam ediyor. Bugün ek yardımcı pistonlar monte ediliyor. Gecengünler gergi zencirkeri attık yerine bu gergi kollarıni monte ettik. Newholland aittir 3 bin TL ye aldım. Tabi 1000 TL de montaj işciliği
Güzel olmuş, bir zamanlar bende 640 için böyle gergi kolları düşünmüştüm, yaptırmadım.
 
arkadaşlar denemeler devam ediyor. 70 lik hidrolik pompa taktık lakin 70 lik pompa hidrolikler ile kaldırıyor ama yardımcı pistonlar hidrolikten bağımsız olarak maalesef kaldırmadı. hidrolik ile kaldırıp yardımcı pistonları da kaldırdığımda güzel oluyor ama tam yükü yardımcı pistonlar saldığımda tutamıyor hafiften yardımcı pistonlar salıyor. işi inata bağladık daha büyük pompa bağlıyacaz. uyarsa td100 lerin hidrolik pompasını alacaz. bizim amacımız hidrolik yağını ısıtmamak. ısınan yağ torsiyon düşüyor hidrolikler zayıflıyor
 
Kaldirmak istediğiniz yük kac kg yardimci pistonlarin çapını büyütün
Yarım paletli patetes söküm makinası makine uzun 750 kg dediler ama salınımda ağırlık 2 tona yaklaşıyor. Alınan yardımcı pistonlar td100 td110 Lara tskılan pistonlar ile çapları aynı. Hidrolik kaldırma yapıyor. Ama hidrolik harici yardımcı pistonlar kaldıramadı. Hidrolik pompa ısınmaya başlayınca torsiyon düştüğü için hidrolik bile kaldırmada zorlanmaya başladı. Hayliyle pompayı yakacak. Takılan hidrolik pompası hema Pompası-1Pn.146.Ab11 bu pompa newholland 80/66 da kullanılıyormus internette gördüm ve 2700 kg kaldırabiliyor. Ustamız td90 ve td110 da kullanılan Fiat 110/90 Hidrolik Pompası-1Pn.192.Ab11bu pompa iş görür diyor. Hidrolik pompa değisimi yapar iken beynide yaptık. Koltuk altı daki piston ve gomleği aynı boyutkarla orjinal ile değistirdik. Konya pul orjinal takım taktık. Valf sağlam valfın yayıni newholland orjinal aldık. Yarın 2500 TL fiyatlı tranmisyon hidrolik newholland orjinal yağ katacaz ısınmaya dayanıklı olan
 
Pompa kaldirmada tek etken degil
Nasıl yani. Hidrolik pistonuda değidtirdik 480 lerin gömlek piston taktık. Hatta piston etrafına takılan lastikli jontasldan iki adet taktık tornada yuva açarak. Ek yardımci pistonlar bağlantısı hidrolikten ayrı bağlandı. Alınan ek pistonları kontrol eden levyede arızalı dedik. Sonra römork damper kaldıran levye bağladık yine kaldırmadı
 
Yardimci pistonlar daha kalin olursa rahat kaldirir tdlerin kendi kaldiricilari güçlü nhnin hidrolik kaldirici merkezi olmayam sadece pistonlar ile kaldiran t3b versiyonlarindaki yardimci pistonlari kullanabilirsin
 
Yardimci pistonlar daha kalin olursa rahat kaldirir tdlerin kendi kaldiricilari güçlü nhnin hidrolik kaldirici merkezi olmayam sadece pistonlar ile kaldiran t3b versiyonlarindaki yardimci pistonlari kullanabilirsin
konyada yardımcı ek pistonlar yapıldı. ölçümünü verdik 3 ton yük kapisete kaldırabilecek piston dedik bunları yapıp gönderdiler. bugün Td110 arka hidrolik sistemindeki yardımcı pistonları inceledim piston çapları aynı kalınlıkta tek yönlü yukarı basmalı. ayrıca formda şöyle bir yazı buldum tam olayı çözemedim

(Hidrolik sisteme güç veren pompanın litresinin artırılarak değiştirilmesi ,kaldırma kapasitesinin artacağı düşüncesi ilk başta mantıklı gelir ama!orjinal olan pompaya göre basınç hattı ve dönüş hattı çapları bellidir.Sonradan litresi artırlmış pompa takılıp basınç ve dönüş hattı değiştirilmediği için sistemde ısınma,yağda akışkanlığa karşı direnç ve pompanın ömrünün kısa olması gibi olumsuz durumlar meydana çıkar.Sonuçta pompa motor çalıştığı sürece hiç durmadan çalışır ve hidrolik yağı sürekli sistemde çevirmek zorundadır.)
 
Hidrolik pompanın debisinin ( akışının ) arttırılması , örneğin 30 lt/dk yerine 50 lt/dk debili pompa kullanılması sistemde ısınmaya neden olabilir, demek istenmiş.
3 luk salyangoz su pompasıyla normal boruyla su basılırken , 5 lik salyangoz su pompasıyla çıkışı 100 lük kullanmak gerekir gibi diyebiliriz.
Yağda akışkanlığa karşı direnç ;
90 no kalın yağ sistemde varsa olabilir.
Yağ soğuksa akışkanlık azalır.
Steyr 768 de hidrolik yağı 20 no olduğundan sorun olmuyor.
Fiat traktörde ise 80 no şanzıman yağı kullanılıyor.
Yeni nesil 10W30 şanzıman yağları 70 C sıcaklıkta çalışması gerekiyor.
Kısa süreli çalışmalarda 75 hp sınıfı traktörlerde şanzıman yağ soğutucu gerek görülmüyor.
Bir havalandırma deliği bırakılarak , yağ buharının çıkması sağlanıyor.
Rutin bakımlarda eksilen yağ tamamlanır.
Sıcaklık artmasını sorun olarak görenler çıkabiliyor.
Adana'dan gelen Başak 2085 te hidrolik tazyik sübabını büyütmüştük fakat soğuk iklimdeki kullanıcı için bu durum sorun teşkil eder. Soğuk iklimde yağın ısınması gerekiyor.

Konuyu geçmiş yıllarda ele almıştık ,
200 bar basınçta çalışan sistemin 190 kg.f/cm^2 gibi etkisi olur.
P=F/S ise F=P*S , Kuvvet = basınç * Yüzey alanı .
4 cm kalınlıktaki bir pistonun alanı
3,14 * 2^2 = 13 cm^2
F=190*13 = 2470 kg yaklaşık 2,5 ton yük kaldırır.
Kaldırma kapasitesini pistonların kalınlığı etkiler.
 
Hidrolik pompanın debisinin ( akışının ) arttırılması , örneğin 30 lt/dk yerine 50 lt/dk debili pompa kullanılması sistemde ısınmaya neden olabilir, demek istenmiş.
3 luk salyangoz su pompasıyla normal boruyla su basılırken , 5 lik salyangoz su pompasıyla çıkışı 100 lük kullanmak gerekir gibi diyebiliriz.
Yağda akışkanlığa karşı direnç ;
90 no kalın yağ sistemde varsa olabilir.
Yağ soğuksa akışkanlık azalır.
Steyr 768 de hidrolik yağı 20 no olduğundan sorun olmuyor.
Fiat traktörde ise 80 no şanzıman yağı kullanılıyor.
Yeni nesil 10W30 şanzıman yağları 70 C sıcaklıkta çalışması gerekiyor.
Kısa süreli çalışmalarda 75 hp sınıfı traktörlerde şanzıman yağ soğutucu gerek görülmüyor.
Bir havalandırma deliği bırakılarak , yağ buharının çıkması sağlanıyor.
Rutin bakımlarda eksilen yağ tamamlanır.
Sıcaklık artmasını sorun olarak görenler çıkabiliyor.
Adana'dan gelen Başak 2085 te hidrolik tazyik sübabını büyütmüştük fakat soğuk iklimdeki kullanıcı için bu durum sorun teşkil eder. Soğuk iklimde yağın ısınması gerekiyor.

Konuyu geçmiş yıllarda ele almıştık ,
200 bar basınçta çalışan sistemin 190 kg.f/cm^2 gibi etkisi olur.
P=F/S ise F=P*S , Kuvvet = basınç * Yüzey alanı .
4 cm kalınlıktaki bir pistonun alanı
3,14 * 2^2 = 13 cm^2
F=190*13 = 2470 kg yaklaşık 2,5 ton yük kaldırır.
Kaldırma kapasitesini pistonların kalınlığı etkiler.
bilgiler için teşekkürler şimdi bu teknik bilgilere göre 480 fiat traktörün hidrolik kaldırma gücü 1500 kg dan neden 2500 kg çıkamadı ve takılan 80/66 fiatın np01.146 hidrolik pompası neden çok ısınıyor ve kaldırmıyor yardımcı pistonları. sıkıntı traktörün hidrolik beynin bar basıncımı az geliyor kafalar fena karışık az kaldı hidrolik ustası olacam:)
 

Bunların yağı tutella olması lazımdı, belki yağ uymuyor.
8066 nın hidroliklerde bom ucunda 500 kg haşpayı kaldırmaz ki, hemen cızıklar.
Yarın 1 teneke 2500 TL hidrolik katılan transmisyon yağ mı ne en iyisini katacaz. Hani bu her römork başka motora takılınca sıkıntı olur durumu eden yağdan. Katarken resmini çekerim tenekenin. Ayrıca YouTube'a 8066 tek çeker 12 numara dönerli 4 lü pulluk ile çift sürüyordu. Pulluk ağırlığı 880 kg bu salımda yük daha fazla. Traktörun önünde 6 adet ağırlık var 240 falan önünü kaldırıyordu ama hidrolik çok güzel kaldırma yapıyordu. Hatta ustam fiyirki bu pompada bu senin Fiat 480 rolantide kaldırması lazım dedi ama yok tam gazda kaldırıyor
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt