Turbo 480 fiat traktörde tork gücünü artırabilirmiyiz


arkadaşlar geçmiş senelerde birtakım motor güçlendirme durumuna girdik kullanıyoruzda traktörü. 48 beygirden 60 ile 70 beygir bir güç yaptık motoru. lakin 480 lerin torku ise 152nm/1600 idir. yanı 1600 devirde 152 nm tork veriyor. biz 70 beygire yakın traktörün torkunu nasıl attırabiliriz. olay iç aktarma difransiyel ve vites sanjumanından yapmak gerekirse nasıl bir dişililer kullanmalıyız. bunu dememin sebebi 2 gün öce 3 defa sağ teker kovan civata sıyırdı. yeniden diş açtırdık ve son hakkımızı kullandık. 50 yıllık motorun kovan aks giriş yerinden baktığımızda difransiyel dişleri aşınma oluşmuş ömrü tükeniyor. ayrıca birkezdaha kovan sıyırma yaparsa yeniden diş açmak imkanı yok ayrıca arkadan somon kaynat sıkma durumuda olumsuz çünkü içerde balata var. bu durum olursa dfransiyel gövdesi tamamen değişmek zorunda olacak. bu duruma gelirsek bende farklı bir şekilde torku attırayım diyorum. ne bileyim şöyle tümosanlardaki gibi 12+12 vites gibi bucuklu vites gibi farklı güçlü kalın dişler ile yapılabiliyormu. biraz uçuk durum oldu arkadaşlar kusura bakmayın özürdilerim
 
arkadaşlar geçmiş senelerde birtakım motor güçlendirme durumuna girdik kullanıyoruzda traktörü. 48 beygirden 60 ile 70 beygir bir güç yaptık motoru. lakin 480 lerin torku ise 152nm/1600 idir. yanı 1600 devirde 152 nm tork veriyor. biz 70 beygire yakın traktörün torkunu nasıl attırabiliriz. olay iç aktarma difransiyel ve vites sanjumanından yapmak gerekirse nasıl bir dişililer kullanmalıyız. bunu dememin sebebi 2 gün öce 3 defa sağ teker kovan civata sıyırdı. yeniden diş açtırdık ve son hakkımızı kullandık. 50 yıllık motorun kovan aks giriş yerinden baktığımızda difransiyel dişleri aşınma oluşmuş ömrü tükeniyor. ayrıca birkezdaha kovan sıyırma yaparsa yeniden diş açmak imkanı yok ayrıca arkadan somon kaynat sıkma durumuda olumsuz çünkü içerde balata var. bu durum olursa dfransiyel gövdesi tamamen değişmek zorunda olacak. bu duruma gelirsek bende farklı bir şekilde torku attırayım diyorum. ne bileyim şöyle tümosanlardaki gibi 12+12 vites gibi bucuklu vites gibi farklı güçlü kalın dişler ile yapılabiliyormu. biraz uçuk durum oldu arkadaşlar kusura bakmayın özürdilerim
Sen traktörle çok oynamışsın. Bundan sonra ne yaparsan yap hem masraf olcak hem de randıman vermeyecek.
 
Hocam bence o traktör ile vakit kaybetme .
Illakin3 silindir istiyorsan temiz bir TD 80 al ha ben güçlü traktör 4 silindir olsun diyorsan TD 75 alıp traktörün üzerine modifikasyon uygula.
Naçizane harcadığın zamana değsin
 
Bence daha fazla masraf yapmayın traktör güzel çekiyor siyiran dislinin yenisini alin. Veya hurdadan da alına bilir dahada masraf yapmayın
 
O traktörle daha fazla oynama bence.Yok ben bu işten keyif alıyorum dersen temizinden büyük cerli bir 188 mf veya 70 66 fiat alıyorsun oynayabildiğin kadar oynuyorsun.
 

gücü artırmışsın ama torku artırman için piston kolunu uzatman gerekir, oda imkansız. birde planet dişliyi değiştirebilsen tork artar, onuda nasıl yapılır araştırman taraştırman gerekir, dişli arası dahamı kısa olacak yoksa açık olacak ben anlamıyorum mesela, zor işler, sen en iyisi traktörü hurdaya çıkarmadan sat güçlü bişeyler al, ne uğraşıyonki, neyi ispatlıycaksın.
 
arkadaşlar geçmiş senelerde birtakım motor güçlendirme durumuna girdik kullanıyoruzda traktörü. 48 beygirden 60 ile 70 beygir bir güç yaptık motoru. lakin 480 lerin torku ise 152nm/1600 idir. yanı 1600 devirde 152 nm tork veriyor. biz 70 beygire yakın traktörün torkunu nasıl attırabiliriz. olay iç aktarma difransiyel ve vites sanjumanından yapmak gerekirse nasıl bir dişililer kullanmalıyız. bunu dememin sebebi 2 gün öce 3 defa sağ teker kovan civata sıyırdı. yeniden diş açtırdık ve son hakkımızı kullandık. 50 yıllık motorun kovan aks giriş yerinden baktığımızda difransiyel dişleri aşınma oluşmuş ömrü tükeniyor. ayrıca birkezdaha kovan sıyırma yaparsa yeniden diş açmak imkanı yok ayrıca arkadan somon kaynat sıkma durumuda olumsuz çünkü içerde balata var. bu durum olursa dfransiyel gövdesi tamamen değişmek zorunda olacak. bu duruma gelirsek bende farklı bir şekilde torku attırayım diyorum. ne bileyim şöyle tümosanlardaki gibi 12+12 vites gibi bucuklu vites gibi farklı güçlü kalın dişler ile yapılabiliyormu. biraz uçuk durum oldu arkadaşlar kusura bakmayın özürdilerim
Motorda yapılacak işlemler tıkandı ise vites ile arttırabilirsiniz
 
gücü artırmışsın ama torku artırman için piston kolunu uzatman gerekir, oda imkansız. birde planet dişliyi değiştirebilsen tork artar, onuda nasıl yapılır araştırman taraştırman gerekir, dişli arası dahamı kısa olacak yoksa açık olacak ben anlamıyorum mesela, zor işler, sen en iyisi traktörü hurdaya çıkarmadan sat güçlü bişeyler al, ne uğraşıyonki, neyi ispatlıycaksın.
Motor içinde maksimum zamanında yapmıştık. Piston kolları 480 640 780 34 mm kolları taktık ama 480 krank bu kollara göre zayıf kaldı. Beygir yönünden tork artısi var ama bu artısi traktörün iç organlara vermek daha iyi randıman almak için değişmesi lazım. Difransiyel ve vites dişliler vede buçuk koymak gibi araya.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt