TURBO ŞARJ ARIZALARI (tümosan) mutlaka okuyunuz....


Motorlar stop edildikleri zaman yağlama sisteminde bulunan yağlar karter içerisine süzülmekte ve yağ galerileri önemli ölçüde boşalmaktadır. Motorlar çalıştırıldıkları zaman ise yağ pompasının bastığı yağların yağ galerilerini doldurması ve yağın istenilen yerlere ulaşması zaman almaktadır. Bu nedenle turbo şarj uygulamalı motorlar soğukken çalıştırıldıkları vakit motor yağ pompasının basmış olduğu yağın turbo şarj sistemine ulaşması ve sağlıklı yağlamanın başlaması için belirli bir zamana ihtiyaç olup,bunun içinde soğuk veya uzun müddet çalıştırılmamış motorların çalıştırıldıklarında belli bir müddet rölanti devrinde çalıştırılmalıdırlar.

__Çok yüksek devirlerde ve müsaade edilen maksimum sıcaklıklarda çalışmış olan motorların aniden stop edilmesi halinde yüksek sıcaklığa ulaşmış olan turbo şarj komplesi hızla soğumakta ve hızlı soğuma turbo şarj milinde deformasyona sebep olmaktadır. Bu durumun önlenmesi için motor yüksek hızdan rölanti devrine indirildikten sonra belli bir müddet çalıştırılarak 100 C civarında sıcaklıktaki motor yağı ile turbo şarj komplesi yeterli düzeyde soğutularak milde oluşacak deformasyon önlenmesi amaçlanmaktadır.

__Yüksek devirlerde çalışan motorlarda turbo şarj devri 100000 D/D civarında olup motor aniden stop edildiği zaman motor yağlama sistemi durmakta, ancak çok yüksek devirde çalışan turbo şarj mili yağlama sistemi durduğu halde ataletinden dolayı yağsız olarak dönmekte bu durum ise mil ve yataklarında hasarlar oluşmaktadır. Belirtilen hasarın oluşmaması için motor yüksek devirden rölanti devrine indirildiği zaman belli bir müddet çalıştırılması gerekmektedir.

__Tıkanmış hava filtreleri nedeniyle turbo şarj içerisinde oluşan vakum mil keçelerinden yağ emilmesine sebep olmaktadır. Bu nedenle tıkalı hava filtresi kullanılmamalıdır.
Yukarıda belirtilen önerilere uyulmadığı takdirde turbo şarj ünitesinden silindirlere yağ kaçakları oluşmakta, dolayısıyla motor yağ sarfiyatı artmakta bu durumu kullanıcılar tarafından motor yağ yakıyor olarak belirtmekte, ayrıca yağ kaçakları turbo şarj türbinlerini etkileyerek turbo şarj basıncını düşürmekte dolayısıyla motor gücü azalmakta, eksozdan yağ atmakta ve eksoz dumanı artmaktadır.

Turbo şarjlı motorları aşağıda belirtilen kurallara uygun olarak çalıştırınız veya stop ediniz.

 Soğuk motor veya uzun müddet çalıştırılmamış motor çalıştırıldığında en az bir dakika rölanti devrinde veya 1000 D/D üzerine çıkmayacak devirlerde boşta çalıştırınız.

 Sıcak motor stop edileceğinde en az üç dakika rölanti devrinde veya 1000 D/D altında çalıştırıldıktan sonra stop ediniz.
 Turbo şarj türbün çarkı ve çarkı çevreleyen gövdede oluşan karbon birikintilerini tinere batırılmış sert ve kalın fırça ile temizleyiniz.

 Tıkalı hava filtresi kullanmayınız.
 
Ynt: TURBO ŞARJ ARIZALARI (tümosan) mutlaka okuyunuz....

Ayrıca Tümosan turbo hava filtresini temizle ikaz lambası yanmadan temizlemeyin birakın biraz tozlu olsun. 6 kere kulandıktan sonra 7 kere temizlemeyin.
 
Merhaba Arkadaşlar
Baba yadigarı TUMOSAN 60 80 DT var ve bu gün farkettim karterden turboya giden hortumun karter den çıkış kısmında yag sızıntısı var çok fazla değil gibi geldi bana ama sorun yaratırmı birde çözüm önerileriniz nelerdir artı başına gelen var mı.. Saygılarımla iyi geceler..
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20201017_184431.jpg
    IMG_20201017_184431.jpg
    3.8 MB · Görüntüleme: 93
  • IMG_20201017_184330.jpg
    IMG_20201017_184330.jpg
    3 MB · Görüntüleme: 88
  • IMG_20201017_184426.jpg
    IMG_20201017_184426.jpg
    2.9 MB · Görüntüleme: 88
Merhaba Arkadaşlar
Baba yadigarı TUMOSAN 60 80 DT var ve bu gün farkettim karterden turboya giden hortumun karter den çıkış kısmında yag sızıntısı var çok fazla değil gibi geldi bana ama sorun yaratırmı birde çözüm önerileriniz nelerdir artı başına gelen var mı.. Saygılarımla iyi geceler..
Orijinal turbo değil bildiğim kadarıyla 60 80 doğrumu
 

Benzer Konular