Turbo yerine kompressör?


Zaman zaman gerek modifiye istegi,gerek yukselen maliyetler sebebiyle eski tip motorlarimiza turbo taktiriyoruz,yada en azindan soruşturuyoruz, acaba eski tip motor icin turbo yerine kompressor daha verimli olabilir mi?
 
Bana göre olmaz,kompressör gücünü hızda gösterir, Ne kadar hızlı o kadar Hava emer, Ne kadar Hava emerse o kadar pistonlara basınç yapar, piston ne kadar devirli olursa o kadar hız ve döngü tamamlanmış olur, Belki bir çaresi vardır belki bulurlar ama traktörü hız lazım değil ki....
 
Kompresör alt devirlerde başarılı olur . Devir yükseldikçe verimliliği düşer . Bildiğim kadar kurulum ve bakım maliyeti turbo dan yüksek .
Turboların problemleri çözülüp ayrıca ömürleri uzayınca üreticiler kompresör kullanmaktan vazgeçtiler
 
Aslında klimadan gelen soğuk havayı emme manifolduna verilebilse iyi olmazmiydi acaba,soğuk hava=bol bol oksijen yanıcı hava demek.
 
onu anlatıyorum neden terk edildiğini bildiğinde zaten verimlilik soruna cevap bulucan . Tekrar keşfetmeye gerek var mı ? En çok kullanan Mercedes bıraktı .
Bildiğim en son model wosvagen scirocco da kullanıldı . Oda bitti
 
Mercedes Compresör araçta turbo, krank mili devriyle hareket eder.Motor esnek çalışmalı değilde sert çalışmalı yapılsa malzeme dayanmaz.Binaenaleyh, fizibl (işletilebilir) olan budur.
Basınçlı havayı direk motora vermek var, tüpte biriktirip vermek var, yol uzatılmış oluyor, verimlilik azalır, böyle bir uygulamada yok sanırım.
 

Sanirim, mersedes ve ww benzinli araclarinda kullandilar.dizelde boyle bir uygulamaya rastlamadim, bu yuzden bilgi icin konuyu actim,evet turbo teknolojisi cok gelisti, buna ragmen hala yakitin bi kismini yakabiliyoruz,
hatta formda gordugum kadariyla crdi motorlu traktorlerdigerlerine gore bile ayni sistem otomobiller kadar yakiti azaltamadi buda ayri mevzu olsa gerek, ne dersiniz?
 
Traktör sürekli güç kullanan bir makinedir ve kısa devir çalışmalıdır, otomobiller uzun devir çalışmalı motorlara sahiptir,4000 devir çalışma aralığında güç kontrolü daha fazla yapılır, ayrıca tork konvertörü bulunuyor, üst sınıf motorlarda özgül yakıt tüketimleri 230 gr dan 192 gr a, powermix ler 330 gr lardan 233 gr lara kadar gelmiştir.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt