Türk fiat 480 tutulan modelleri ve teknik özellikleri nelerdir?
110x100 3 silindir diye biliyorum, 640 ta 110x100 4 silindir, yani 1 silindir eklenmiş motor var.Piston çap ve strok ölçülerini biliyor musun?
110x100 3 silindir diye biliyorum, 640 ta 110x100 4 silindir, yani 1 silindir eklenmiş motor var.
Bu listenin en başında yaziyo 100 mm. blok 480 ve 640. Yine 100 mm 55-56 ve 70-56 için. 60-56 ve 80 66 icin 104mm yaziyor. Tabi ki motor hacmi piston capindan ibaret değil, büyük ihtimal 480 ve 640 ın piston kol boyları kısa 56 serisine göre ama 480 ve 640 sadece farkı silindir sayisı.
Vites şeması bu. Yuvarlak olan yerler boşkonuyu tekrar hortlatmış olmak istemezdim ama sormak istediğim soru ile ilgisi olduğu için yeni konu açmayarak buradan devam etmek istedim. benim amcam bir kaç gün önce Fiat 480 aldı 1984 model ben daha önce 640 fiat kullandım bende Mf var arkadaşımda 640 var bir iki kez binmek nasip oldu ama 480 e hiç binmedim sormak istediğim soru şu Fiat 480 in vites şeması nasıldır traktöre dün bindim tek vites kolu var takviyeside seriside o koldakullananlarda bilir inanın allaha emanet bir iki yapabildim seride. Fiat 480 vites şeması nasıl bilen kullanan arkadaşlar kolay anlaşılabilir şekilde anlatabilirlermi rica etsem. (vitesin hemen altında gövdede şema var ama neyin nerde olduğu anlayamadım şemada orjinal hali gibi değil silik silik) iki kol da sorum yok biri takviye seri diğeri 1/2/3/4 çıkar indir ama tek bir kola bağlı 4 takviye ileri 4 seri ileri 1 takviye geri 1 seri geri baya bir zor gibi geldi el alışsa belki kolaydır 480 de çok kullanılan bir model aslında öyle dandik bir traktör değil kaportası gücü yaptığı işi görünce hoşuma gitti ama vites kolu tek oluşu birde kuyruk mili çift baskı debriyaj eğer yanlış görmediysem ondan sizlerden bilenlerden sormak öğrenmek istedim abilerim kardeşlerim cavaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Vites şeması bu. Yuvarlak olan yerler boşEkli dosyayı görüntüle 26133
Çok rahat hissedersin ama 4 ten 3 e yada 3 ten 4 e geçerken çok yavaslaman gerek yoksa dişlilerden cartlama sesi gelirçok teşekkür ederim abi. o zaman önemli ve dikkat etmem gereken üç adet boş luğa dikkat edecem ben. alt boşlukta diyelim bir iki yaptım üst boşluğa geçtiğini hissedebilirmiyim peki
Zor bi yanı yok çok çabuk alışırsınÇok rahat hissedersin ama 4 ten 3 e yada 3 ten 4 e geçerken çok yavaslaman gerek yoksa dişlilerden cartlama sesi gelir
Zor bi yanı yok çok çabuk alışırsın
anladım abi seri ve takviye geçişlerine dikkat edecem devir düşeceği için öyle yapıyor demekki arabalardaki gibi. peki kuruk mili debriyaj çift yapılıyor demi onuda sorayım size artı 480s8 ile ne farkı var bu konularda bilginiz varmıÇok rahat hissedersin ama 4 ten 3 e yada 3 ten 4 e geçerken çok yavaslaman gerek yoksa dişlilerden cartlama sesi gelir
S8 ile şanzuman farkı var. Bide 84 85 gibi yüksek modellerde tapalı denilen motor var. Kuyruk mili için debriyaj iki kademe. Debriyaja basınca ilk şanzuman ayrılıyo biraz daha basınca kuyruk mili ayrılıyo. ama kuyruk mili kısmı çok sert oluyoanladım abi seri ve takviye geçişlerine dikkat edecem devir düşeceği için öyle yapıyor demekki arabalardaki gibi. peki kuruk mili debriyaj çift yapılıyor demi onuda sorayım size artı 480s8 ile ne farkı var bu konularda bilginiz varmı
S8 ile şanzuman farkı var. Bide 84 85 gibi yüksek modellerde tapalı denilen motor var. Kuyruk mili için debriyaj iki kademe. Debriyaja basınca ilk şanzuman ayrılıyo biraz daha basınca kuyruk mili ayrılıyo. ama kuyruk mili kısmı çok sert oluyo
S8 ile 480 de aynı motor var. 84 85 86 gibi modellerde yine her ikisindede tapalı dediğimiz motor var. Yani şanzuman dışında fark yok diyebiliriz. 19.5 yıl fiat 450 kullandık 480 ile pek farkı yok sayılır. Gerçekten yakıtı az biçok işin üstesinden gelebilen sağlam motorlardıranladım demekki kuyruk milini doğru gözlemlemişim. ben biraz acemilikten yarıyı az biraz geçirip vites değiştirdim rahat geçti dibine kadar köklemeden %60 gibi baskı ile vites geçişi yaptım. fiyat olarak 480 ile 480S8 4/5 bin tl farklı ondan sordum demekki fark olduğu için farklı ben ikiside aynı motor diye düşünmüştüm. 480 ler 3 vites anladığım kadarıyla. ama ne olursa olsun ben 14 yaşımdan beri massey kullanan biriyim fiat güzel traktör gerçekten silindir ve beygir olarak düşük olması (640 dan) yakıt sarfiyatı konusunda baya iyi amcam bir haftadır kullanıyor gayet memnun sonuçta maksimum 7 ton yük çekiyor muhakkak yokuş iniş farkı olur 640 ile 480 in ama düz yolda aynı yük çok bir sürüş farkı olmaz diye düşünüyorum Mf 135 den her halükarda daha güçlü bir kez kullanmama rağmen kısa mesafede dahi farkı anlaşılıyor.