
Hoca sana göre alınacak traktör hangisi.hem toprak işlemede hem büyük balya makinasında vs gibi.Hepsinin buluşutuğu marka model hangisi.Ama kaçak cevap değil net olsun.bizde bilelim ki alırsak değerlendirelimFendt 700 serisi ;
Max tork tepesi 1500 rpm , Max güç tepesi 1900 rpm , 2300 rpm motor max çalışma devrine sahiptir.
Motorun max çalışma devri neden 2300 rpm de kesiliyor derken meğerse eski nesil motorları da 2300 rpm devirde son çalışma devirleri var, spesifik yakıt tüketimleri 210 gr.kw/h ile emsal modellerden iyicene duruyor.
Motor yükü tercihleri %60 seviyelerinde optimum düzeyde bulunuyor.
Balye makinesi ile uyum olarak tavsiye edilmez.
Fendt 828 modelde olduğu gibi 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri bulunmuyor.
Motorların tork artış yüzdeleri , yedekleri , %30 seviyelerde, ortalama değerler veriyor.
CNH ve JD traktörler gibi çok atak hızlanma yapmayacaktır.
Konforlu, sarsıntısız sürüş için bu durum kullanıcısını memnun edebilir.
Aşiret paket, ok gibi fırlayan araba hissiyatı bulunmaz.
Havada oturuyormuş gibi giden araç hissiyatına yaklaşır.
Orta ve hafif bünyeli toprak yapısında toprak işleme ve nakliye işlerine uygun duruyor.
Günlük 8 ha (hektar, 10000 m^2) pulluk sürümü yapabilir. 2 lt/dk yakıtla sürüm yapabilir.
Pullukta Case Magnum 400 modelin motor haritası daha cazip duruyor.
Traktör 1840 rpm devirde nominal 300 hp , rampa tırmanışa geçtiğinde motor 1500 rpm devire sıkışmaya başladığında 400 hp max güç veriyor, İn Türkish Meaning , motorun rampacılığı ve batakçılığı bulunuyor.
Fendt 700 serisi 20 tonluk sıvı gübre taşıma işlerinde düz arazi şartlarına göre dizayn verilmiş.
Motorun zamanlama kayıpları , 1500 - 1900 rpm , 400 rpm ,
Fendt 313 modelde 1600 rpm den 1800 rpm e devir yükseltmelerde güç iyi hissedilirken , 700 seride 1500 rpm den 1900 rpm devire yükseldiğimizde güç yeterli hissedilebilir.300 serinin motor hissiyatı bu modelde bulunmaz.
Motor haritası gayet sade nitelik gösteriyor.
Euro 5 modellerde traktöre ön kepçe takılacak , egzoz donatılarının konumlarından dolayı kepçe takılamıyor.
Traktörün camlarına ızgara takacağız , ot makinesinden taş fırlar v.s. , kabinin delinmesi gerekebilir.
Yakınlarımızda , fakir çiftçi traktörü NH T7070 ve Puma 210 modelden başka traktör görmedik.Hoca sana göre alınacak traktör hangisi. hem toprak işlemede hem büyük balya makinasında vs gibi. Hepsinin buluştuğu marka model hangisi. Ama kaçak cevap değil net olsun. bizde bilelim ki alırsak değerlendirelim
Yani chn grubu diyorsunuzYakınlarımızda , fakir çiftçi traktörü NH T7070 ve Puma 210 modelden başka traktör görmedik.
Yağışlı iklim kuşağında olduğumuzdan Puma 240 CVX , hayallerde bekliyor.
Fendt 828 de , her ne kadar tekerleri jantta çevirse de bize uyacak model gibi duruyor.
Her yiğidin bir yoğurt yiyişi varmış.Yani cnh grubu diyorsunuz
Yakınlarımızda , fakir çiftçi traktörü NH T7070 ve Puma 210 modelden başka traktör görmedik.
Yağışlı iklim kuşağında olduğumuzdan Puma 240 CVX , hayallerde bekliyor.
Fendt 828 de , her ne kadar tekerleri jantta çevirse de bize uyacak model gibi duruyor.
Traktörlerin kuru zemin rampa tırmanış performansını görmüş olduk.. Yorumunu bekliyorum hoca
Hep diyosunuz ya deutzun beygirleri biraz bakımsız.hatta yeni 7250 için torku artmış ama hala yetrrsiz demiştiniz. Burada hem beygir hem torku olmasına rağmen deutz çekide üstün geldi. Genelde siz chn nin tork eğerisinin daha iyi olsuduğundan ve çekide kuvvetli olduğunu söylüyordunuz. Bunlara istinaden videodaki durum neden ibaret ona bir açıklama istedim.deutz neden kazandı kısacasıTraktörlerin kuru zemin rampa tırmanış performansını görmüş olduk.
Ne konuda yorum beklediniz?
Motor haritası farklarını mı değerlendirelim?
Eco yol viteslerinin durumunu değerlendirelim?
Traktör, motor ve şanzımanıyla bir bütündür.
Şanzıman verimliliği konusuna mı bakalım.
Sorunuzun daha detaylı ve anlaşılır olmasını bekleriz.
Devirli kullanılmış , rodajı düzgün bir motorla , hep minimum devir tercihiyle kullanılmış traktörün çekişleri arasında bile fark oluyor.
Kitabın tam ortasında oldu bu soruda.Hep diyosunuz ya deutzun beygirleri biraz bakımsız.hatta yeni 7250 için torku artmış ama hala yetrrsiz demiştiniz. Burada hem beygir hem torku olmasına rağmen deutz çekide üstün geldi. Genelde siz chn nin tork eğerisinin daha iyi olsuduğundan ve çekide kuvvetli olduğunu söylüyordunuz. Bunlara istinaden videodaki durum neden ibaret ona bir açıklama istedim.deutz neden kazandı kısacası
Hocam sizin rakip firma fakir 10u filoya getirdi bunlar bukadar bicerle napıyorlarTraktörlerin kuru zemin rampa tırmanış performansını görmüş olduk.
Ne konuda yorum beklediniz?
Motor haritası farklarını mı değerlendirelim?
Eco yol viteslerinin durumunu değerlendirelim?
Traktör, motor ve şanzımanıyla bir bütündür.
Şanzıman verimliliği konusuna mı bakalım.
Sorunuzun daha detaylı ve anlaşılır olmasını bekleriz.
Devirli kullanılmış , rodajı düzgün bir motorla , hep minimum devir tercihiyle kullanılmış traktörün çekişleri arasında bile fark oluyor.
Hoca yine grafikler tork eğrisi tepe noktası der yine biz bişey anlamayız gibi geliyor. Bende bekliyorum cevabını. Hocada bilgi çok çokta ben dilinden fazla anlayamıyorum. Bize net cevaplar lzm anca öyle anlıyoruzKitabın tam ortasında oldu bu soruda.Cevabı merakla bekliyorum.
Bizim komşuya sorduk,Hep diyorsunuz ya deutzun beygirleri biraz bakımsız. Hatta yeni 7250 için torku artmış ama hala yetersiz demiştiniz. Burada hem beygir hem torku olmasına rağmen deutz çekide üstün geldi. Genelde siz chn nin tork eğrisinin daha iyi olduğundan ve çekide kuvvetli olduğunu söylüyordunuz. Bunlara istinaden videodaki durum neden ibaret ona bir açıklama istedim. neden kazandı kısacası
Ağır devirli traktor herzaman iyidirHocama giydirmeden zorlamadan basitçe bir örnek düşünsek mesela tork değeri motor karesteristiğine girmeden mesela şöyle yıllar yıllar öncesine dönsek 90 lı yılların sonu 2000 li yılların başlangıcı traktör alıyoruz hepimiz mesela başak diyelim yada newholland ile beraber Türk Fiat yada Massey Ferguson Uzel yapımı bu traktörler de 30 km hız varken same Deutz ve Lamborghini traktörlerde 40 km hız yazar mıydı yada birilerinde 25 km diğerlerinde 30 yazar mıydı tarih çok eski 20 yıl 25 yıl önce bir düşünelim o zamanlar daha çocukdum mesela fark ettiğim noktalardan biri ama hatırlayamadım rakamları özür dilerim sizlerden ancak hatırladığım tek şey same Deutz Lamborghini markalarının yol hızlarının hepsinden fazla oluşu bilmem katılır mısınız? Şimdi gelelim Deutz ve Case farkına yolda mil üstünde yüklü olan araç kaç ton olursa olsun düz yolda vites hızı sebebiyle geçtiniz diyelim hızlı ve seri şanzımanınız var peki aynı yükü tepeden aşağı indirebilir misiniz? Devri ağır şanzıman ve motor karekteri düzgün bir traktörünüz var ise yolda hızlı gitmesenizde istediğiniz yükü istediğiniz rampadan indirebilirsiniz peki seri bir şanzımanınız var ve tork degerleriniz yeterli değilse fren kuvvetine ne kadar iş başara bilirsiniz? Lütfen motor karakterini şanzımanı ağır işlerde pulluk gibi tartalım acizane fikrim budur hocam detaylı anlatır da anlatır bilirim de bu da biraz anlama yönünden birbirimizi traktörlerimizi küçük bir nokta olsun herkese hayırlı geceler