neye 4 valf diyor landinide crd motor perkins traktör yok adblue olmadan egr partikül filtreli satan arkadaşlar 8 valf makinaları ithal edip traktör çöplüğüne dönen türkiyeye getiriyolar sorsunlar yarın egr partikül dolunca kaçlira yapılacak landinide 6c serisi crd motor ondada da adblue var. sıkıntı şu yarın sabah traktörünüzün başına gidin ve havalandırma hortumunu arayın eski 285 masseydeki 240 daki fiatın 640 70-56 80-66 deki havalandırma hortumu na ne oldu bu buhar hafif yağ sızıntısı nerden tahliye ediliyor yada edilemiyorda yeniden motorun içine mi basılıyor. eksantirik mili değiştirip motorun çalışma sistemini eski sisteme çevirmek açık kalp ameliyatıdır elbet sonradan takılan damar en kolay çatlayan olucaktır bunlarıda konuşalım
http://www.trakkulup.net/showthread...-traktor-teknolojisinde/page2?highlight=uyuma
Motor teknolojileri konusunda yeterli açıklama yaptım.EGR kolay arıza verecek bir sistem değildir.Yalnız common rail motor mazot seçer.Taksilerdeki durum traktör motoru için geçerli değildir.Taksilerde kirli mazot kullanıldığında EGR valfleri kurum bağlar ve çalışmaz olur, önlemenin yolu arada bir kurum sökücü kullanmaktır.EGR valfi dolarsa işin kolayına kaçılıyor, temizlemek yerine yenisi takılıyor.Kirli mazot ikaz ışığı olan motor kullandığımız için hangi markanın mazotunun en temiz olduğunu biliyoruz.
DPF dizel partikül filtresi, filtre büyüklüğüne göre belli süre sonra dolacaktır.Bu takılmazsa motor Euro4,Stage4,FinalTier4 emisyonlarını egzoz sağlayamaz.
CRD+EGR= İnterim Tier 4 (Geçici Euro 4 standartları)
CRD+SCR2 veya CRD+SCR1+DOC = İnterim Tier 4 gibi eklentilerle bu standartlar sağlanmaktadır.
2018 Eylül ayına kadar Euro3,Stage3,Tier3 standartları geçerlidir.Üst serilerde farklı donatılarda motorlar mevcuttur.