Yerli Newhollandlar ve Deutz Fahr


Selamın aleyküm abiler Newholland acaba neden yerli modellerindeki (tt, 56s tdd, tt4 vb) traktörlerine buçuk yada daha fazla vites seçeneğine sahip sanzumanlar kullanmıyo örneğin deutz fahr 4e serisindeki 30 +15 şanzuman gibi. 65 80 beygir arasında 3 veya 4 silindirli 250 (90 dönüm sulu) dönüm tarlayı ıdare edebilecek bundan memnun kalırsın seni üzmez dediğiniz traktör önerileriniz neler şuan tt55 kullanıyoruz Allah nasip edip okulu bitirince işleri biraz ilerletip sağmal 40 başlık ufak bi çiftlik açmayı düşünüyorum. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
Screenshot_20200403_011041.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Selamın aleyküm abiler Newholland acaba neden yerli modellerindeki (tt, 56s tdd, tt4 vb) traktörlerine buçuk yada daha fazla vites seçeneğine sahip sanzumanlar kullanmıyo örneğin deutz fahr 4e serisindeki 30 +15 şanzuman gibi. 65 80 beygir arasında 3 veya 4 silindirli 250 (90 dönüm sulu) dönüm tarlayı ıdare edebilecek bundan memnun kalırsın seni üzmez dediğiniz traktör önerileriniz neler şuan tt55 kullanıyoruz Allah nasip edip okulu bitirince işleri biraz ilerletip sağmal 40 başlık ufak bi çiftlik açmayı düşünüyorum. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Ekli dosyayı görüntüle 46655
Tt4.75 de 20×20 vites var
 
New Holland Agriculture (Tarım Kültürü) anlayışından kaynaklanıyor.
Orta uzun devir çalışmalı ve tork yedekleri yüksek olduğu için traktörlerin çekme özellikleri daha belirgindir.
Tarla işlemlerinde ara hızlar yerine göre aranıyor.
Nakliye ve taşımada şanzıman oranları motora uyumludur.
Yol vitesi ayrıdan kullanılsa daha da iyi olur.
Şanzıman serileştirilince vites araları fazla açılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı

New Holland Agriculture (Tarım Kültürü) anlayışından kaynaklanıyor.
Orta uzun devir çalışmalı ve tork yedekleri yüksek olduğu için traktörlerin çekme özellikleri daha belirgindir.
Tarla işlemlerinde ara hızlar yerine göre aranıyor.
Nakliye ve taşımada şanzıman oranları motora uyumludur.
Yol vitesi ayrıdan kullanılsa daha da iyi olur.
Şanzıman serileştirilince vites araları fazla açılır.
Makine mühendisimisin abi?
 
pullukta Bucuk kac km farkediyor en güzel l95 veya 90 serisi sanjimandi galiba ttde 8 ileri var 2200 sevirde 3.vites 8km 4.vites 10km 5.vites 12 km yapiyor
Pullukta 1600 devirde 3.vit 5.5km 4.vit 6.5 km 5.vit 8 km yapiyor yanlisim yoksa böyleydi ben 4 ve 5 i kullaniyorum 1600-1800 devirde
 
Son düzenleme:
pullukta Bucuk kac km farkediyor en güzel l95 veya 90 serisi sanjimandi galiba ttde 8 ileri var 2200 sevirde 3.vites 8km 4.vites 10km 5.vites 12 km yapiyor
Pullukta 1600 devirde 3.vit 5.5km 4.vit 6.5 km 5.vit 8 km yapiyor yanlisim yoksa böyleydi ben 4 ve 5 i kullaniyorum 1600-1800 devirde
Bende pulluk ta ağır 4 ve seri 1 i kullanıyorum ama ağır 4 seri 1 e göre daha iyi seri 1 vitesi baya devirli profile girip bakarsan gübre taşıyoruz diye bi video attım takviye 4 le arkada 3 ton gibi bi yuk varken 20 derece eğimli toprak yolda 9 10 gaza kadar kesip tekrardan yüklenince kendini çok çabuk topluyo ama seri 1 de ağır 4 kadar çabuk toplamaz.
 
New hollandin genel yapisi bu sekilde cvt yi saymazsak dev modellerde bile 16,24 vites öyle sdf gibi 60x30 vites yok
Landini Legend modelde, 108*54 , 54*27 , 30*15 + creeper( sürüngen+süper sürüngen) transmisyon mevcuttur.
Mc Cormick, X7.660 modelde yeni seri 54*27 şanzımanla sunuluyor.Motora göre şanzıman aralığı idealdir.
Bize göre en az yakıt devir aralığı içinde traktörün vites değiştirmesi yeterli olur.
Claas Axıon Hexashift modelde, max tork 1600 devirde, max güç 1900 devirdedir. Hexashift(6 bölmeli) araları 200 rpm aralıklıdır, rampa yukarı tıkır tıkır vites büyültür.Motorun tork artış yüzdeleri %50 gibi de dizayn edilebilir, çekiş karakteristiği artar.
Deuthz 5120C 60*60 vites ama tarla ve yol kademesi 30*30 vites aktif kullanılıyor.
Sürüngen ve süper sürüngen nerdeyse hiç kullanılmaz, opsiyonel olmalıdır.
Kullanmayacağımız kademe viteslerini niye satın alalım.
Puma serisi 19*6 şanzıman ileri ve geri vitesler tarla kademesindedir,
İyi şoför zaten hep ileriden döner, ileri ileri gider, geri gidişlerde kaza riski olur.
Tork artış yüzdeleri %30 ve altında olduğu zaman vites sayısı arttırılır, motor çabuk toplamaz.
Vites araları az olursa sönümlenme biraz daha uzun sürer.
3 vitesli İMT 558 rampacılığı hiç yoktur, 4 vitesli MF 165 daha iyi, buçuklu 265 S, vites araları 800-700-600 devir biraz daha iyi,
Mc Cormick CX serisi 3 bölmeli daha rahat kullanımı olur. 4 bölmeli kademe aralıklarına da gerek yoktur.
36*12 şanzıman gayet yeterli olur.Arka kepçe kullanılacaksa 36*36 şanzımana ihtiyaç olur.
Traktörleri düz tarlada çalışacak gibi dizayn ediyorlar.
 

Steyr zaten cnh grubunda suan styrin sahibide cnh :) var güzel sanjimanlarda trde alt serilerde yok bak td110 u bile elektrocommand yaptılar
Chn 'nin avrupa serilerindeki şanzımana laf yok zaten. Ama bizdeki serilerde ki şanzımanı bence daha iyi olmalı. Jx 110 kullanıyorum ama steyr in 30 sene önceki vites aralığını arıyorum zaman zaman [emoji2]
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22

Benzer Konular