YOĞUN İSTEK ÜZERİNE BİODİZEL




ARKADAŞLAR BAZI ARKADAŞLAR ÇOK MERAK EDİYOMUŞ BİODİZELİ BENDE ARAŞTIRMA SONUCUNDA BİŞEYLER BULDUM

Uzmanlara göre dünyada, yalnızca 41 yıllık petrol, 218 yıllık kömür ve 63 yıllık doğalgaz rezervi kalmıştır; bu nedenle alternatif yakıt türlerine olan gereksinim yadsınamaz bir gerçektir. Biodizel de dizele alternatif olarak üretilen bir yakıt türüdür.

Kanola, soya, ayçiçeği ve diğer yağlı tohum bitkileri gibi tohumunda yüksek miktarda yağ barındıran bitkilerden elde edilen yağlara veya hayvansal veya evsel atık yağlara metil alkol katılması sonucunda elde edilen biodizel, 2005 yılı başından itibaren Avrupa Birliği (AB) ' ye üye ülkelerde dizel yakıt içerisinde % 2 oranında karıştırılarak satılması zorunlu hale getirilmiştir. Avrupa Birliği enerji politikalarının belirtildiği 'Beyaz Kitap'a göre, biodizelin motorine karışım oranının 2005 yılında % 5.75 ' e, 2010 yılında % 10 ' a ve 2020 yılında % 20 ' ye çıkartılması hedeflenmiştir.

Dizel ile biodizel arasındaki en temel farklılık, ilkinin rezervleri giderek azalan bir fosil yakıt olmasına karşılık ikincinin tarımsal etkinliklerle ve evsel atık yağların geri dönüşümü ile sürekli yenilenebilen bir ürün olma niteliğidir.


Biodizel, yağlı tohum bitkilerinden elde edilen yağların, hayvansal yağların ve evsel atık yağların bir katalizör eşliğinde kısa zincirli bir alkol ile (metanol ) reaksiyonu sonucunda açığa çıkan ve yakıt olarak kullanılan bir üründür. Biodizel petrol içermez; fakat saf olarak veya her oranda petrol kökenli dizelle karıştırılarak yakıt olarak kullanılabilir. Saf biodizel ve dizel-biodizel karışımları herhangi bir dizel motoruna, motor üzerinde herhangi bir modifikasyona gerek kalmadan kullanılabilir.

Biodizel, dizel ile karışım oranları bazında aşağıdaki gibi adlandırılmaktadır:

B5 : % 5 Biodizel + %95 Dizel
B20 : % 20 Biodizel + %80 Dizel
B50 : % 50 Biodizel + %50 Dizel
B100 : %100 Biodizel Biodizelin çevresel özellikleri ise;
Sera gazları içinde büyük bir pay sahibi olan CO2 dünyanın en önemli çevre sorunu olan küresel ısınmaya neden olmaktadır ve yanma sonucu ortaya çıkan bir emisyondur. Yine yanma sonucu açığa çıkan ve sera gazları arasında yer alan CO, SOx, NOx emisyonları insan sağlığına da zararlıdır. Biodizel, tarımsal bitkilerden elde edilmesi nedeniyle, biyolojik karbon döngüsü içinde, fotosentez ile CO2 ' i dönüştürüp karbon döngüsünü hızlandırdığı için sera etkisini artırıcı yönde etki göstermez. Yani biodizel CO2 emisyonları için doğal bir yutak olarak düşünülebilir. Ayrıca CO, SOx emisyonlarının, partikül madde ve yanmamış hidrokarbonların (HC) daha az salındığı kanıtlanmıştır. Biodizelin NOx emisyonları dizel yakıta göre daha fazladır. Emisyon miktarı motorun biodizel yakıta uygunluğuna bağlı olarak değişir. NOx emisyonlarının %13 oranına kadar arttığı test edilmiştir. Bununla birlikte biodizel kükürt içermez. Bu yüzden NOx kontrol teknolojileri biodizel yakıtı kullanan sistemlere uygulanabilir. Konvansiyonel dizel yakıtı kükürt içerdiği için NOx kontrol teknolojilerine uygun değildir. Ozon tabakasına olan olumsuz etkiler biodizel kullanımında dizel yakıta nazaran % 50 daha azdır. Asit yağmurlarına neden olan kükürt bileşenleri biodizel yakıtlarda yok denecek kadar azdır. Biodizel yakıtlarının yanması sonucu ortaya çıkan CO (zehirli gaz) oranı dizel yakıtların yanması sonucu oluşan CO oranından %50 daha azdır.
 
: YOĞUN İSTEK ÜZERİNE BİODİZEL

BUDA ARKADAŞLAR BİODİZEL İN AVANTAJLARI

Biodizelin Avantajları



Mevcut dizel motorlarında değişiklik yapılmadan veya küçük değişikliklerle kullanılabilir.

• Petrol dizelinin depolanma koşullarında depolanabilir,

• Petrol dizeli ile her oranda karıştırılarak veya saf olarak kullanılabilir,

• Küçük işletmelerde lokal olarak üretimi mümkündür,

• Biyodizel petrol dizeline oranla daha iyi bir yağlayıcı olduğundan motorun ömrünü uzatır. Yakıt tüketimi, otomatik tutuşma, güç çıktısı ve motor gücü Biyodizel kullanımından olumsuz etkilenmez,

• Biyodizel taşınması ve depolanması güvenli bir yakıttır. Ayrıca yüksek alevlenme noktasına (149 °C) sahiptir. Bu değer petrol dizeli için 125 ° C ' dir,

• Bitkisel hammaddelerden (tohumdan) üretimi kırsal kesimde sosyo-ekonomik yapının gelişmesine katkıda bulunur, işsizliğin önemli boyutlara ulaştigi günümüzde yeni iş imkanlarının doğmasını sağlar,

• Biyodizel, petrol dizeline göre yaklaşık %80 daha az karbondioksit emisyonu vererek yanar. Ayrıca hammaddesi çoğunlukla bitkisel kaynaklı olduğundan fotosentez nedeniyle karbondioksit için doğal bir yakıttır. Yanmamış hidrokarbon oranı petrol dizeline göre %90, kanserojen etkisi olan aromatik hidrokarbonlara göre ise %75-90 oranında daha azdır. Biyodizel partikül madde ve CO emisyonlarında da önemli derecede azalma sağlar. Ancak, NO x emisyonları petrol dizeline göre yüksektir,

• Bitkisel üretim yalnızca kırsal nüfusu değil enerji dahil birçok sanayi sektörünü etkilemesi nedeniyle metropollerin ekonomilerine kadar tüm ülke ekonomisini de ilgilendirmektedir. Kırsal üretimin etkinliğinin artırılması, bölgeler arası ve kentlerle kırsal alanlar arasındaki sosyal ve kültürel farklılıkların azalmasını sağlayacaktır.

BIYODIZEL ' IN ÜLKE EKONOMISI IÇIN GETIRILERI

Petrol Dizeli

Kendi öz kaynaklarimizdan elde ettigimiz petrol dizeli ülkemiz ihtiyacinin yok denebilecek kadar küçük bir kismini karsilamaktadir ve petrol ürünleri üzerindeki verginin yüksek olmasi sebebiyle üretim maliyetleri her geçen gün artmaktadir.

Bununla birlikte:

- Ülkemiz petrolde ithalat bagimlisidir,

- Çevresel etki açisindan telafisi çok yüksek maliyetlere varan zararlara neden olmaktadir. Tüm gelismis ülkelerde petrol dizelinin dogurdugu negatif etkilerin giderilmesi için çalismalar sürmekte bunun için de büyük bütçeler ayrilmaktadir.

- Petroldeki sahtecilik ve kaçakçilik devlete milyarlarca dolar zarar vermektedir.

- Çiftçiye ucuz mazot sunulmasi petrol ithalatçisi konumunda olan ülkemiz açisindan son derece zordur. Gerek petrol üzerindeki vergiler, gerekse petrol dizelinin agirlikli olarak ticari araçlarda ve enerji elde etmek amaciyla sanayi tesislerinde kullanilmasindan dolayi yalnizca çiftçiye ucuz mazot verilmesinin çifte standarda neden olacagi gerekçesiyle ticari araç sahipleri ve sanayi tesislerinin de ayni istekte bulunmalarina bir sebep teskil edecektir.

Biyodizel

- Üretimin tamamen yerli olmasi sebebiyle ithal bagimliligi ortadan kalkacaktir. Bu enerji ayni zamanda yenilenebilir ve stratejik bir enerji kaynagidir.

- Biyodizel ' in maliyeti mazota oranla yüksektir. Ancak çevresel ve tarimsal avantajlari nedeniyle tüm dünyada vergilerden muaf ve tesvik edilen bir ürün konumundadir. Ayrica tüm katma deger ülkede kalacak ve istihdam, gelir ve tüketim faktörlerindeki çarpan etkisi her katmanda kendini gösterecektir.

- Devletin gelir kaybina ugrayacagi düsüncesi yanlistir. Yurtiçinde yapilan her yatirim istihdam, is ve vergi demektir. Bununla birlikte, en ucuz ürünün temin edilebilen ürün oldugu unutulmamalidir.

- Biyodizel temiz ve homojen bir yakittir. Çevre kirliliginin önlenmesi için gelecekte olusturulacak bütçeler simdiden temiz enerji kullanimi ile minimuma indirilecektir. Ayrica, ülkemizin ekosistemini korumak insanlik görevidir.

- Biyodizel temelde mazota rakip degil alternatiftir. Ülkemizde mazot tüketimi yillik 15.000.000 ton civarindadir. Bu tüketim miktarinin %10-20 arasi bir miktar biyodizel olarak üretilebilir. Üretilen ürünler katki olarak kullanildigi zaman mevcut dizel yakitlarin kalitesini Avrupa normlarina tasiyacaktir. Fiyat ve nitelik açisindan oldukça farkli bir ürün olan biyodizel mazot sahteciligi ve kaçakçiliginin önüne geçerek devletimizi kayiptan kurtaracaktir.

- Biyodizel sera etkisini artirmaz, egzozlardan atilan duman ve kurumu %70 ' ten fazla bir oranda azaltir, araçlarda motor ömrünü uzatir, vuruntuyu önler ve aracin sessiz çalismasini saglar. Üretim tesisinin bertaraf özelligi ise, atiklarin degerlendirilip çevreyi kirletmeden ekonomik deger kazandirilmasini saglar.
 
: YOĞUN İSTEK ÜZERİNE BİODİZEL

Melih BOLSU link=topic=2240.msg22428#msg22428 date=1206975485' Alıntı:
yapma yaw motorun ömrünü kaç yıla indiriyor bi araştır bakalım
sanırım kaynakların birgün bitebileceği düşünülürse,yani yaşaşmın bitebileceği sanırım motora acımayız.
Güzel ve yaralı bir paylaşım olmuş bizde biyogaz tesisi kurmayı planlıyoruz epey bi döküman var elimde buraya koyarım bi ara gerçekten yararlı oluyo biyogaz da
 
: YOĞUN İSTEK ÜZERİNE BİODİZEL

çok güzel bir araştırma , dünyada petrol rezervlerinin azalması ,bio dizelin sera etkisine ( küresel ısınmaya ) petrol yakıtlarına oranla daha az etki etmesi önemli . acaba tarımda kullanılan , hangi traktörlere daha uygun ?
 
: YOĞUN İSTEK ÜZERİNE BİODİZEL

fendt traktörlerinde 1991 yılında deneme yapıldığını duydum. yeni nesil fendtlerde , ve özellikle fendt 820 vario GREENTEC te tam olarak bio diezel uygulaması var diye düşünüyorum...
 
Ynt: YOĞUN İSTEK ÜZERİNE BİODİZEL

geweze_dj link=topic=2240.msg47742#msg47742 date=1213265750' Alıntı:
ben bı kamyoncu abı gormustum bıldıgımız ayıcek yagını kattı depoya ve guldur guldur calıstırdı iş yaptu bu konuda bılıgısı olan var mı
?
tabi kardeşim bizim burdada bi abi var aynı dediğin gibi nasıl yapıyorlar bilemiycem.
 
Ynt: YOĞUN İSTEK ÜZERİNE BİODİZEL

atilla link=topic=2240.msg23587#msg23587 date=1207160436' Alıntı:
çok güzel bir araştırma , dünyada petrol rezervlerinin azalması ,bio dizelin sera etkisine ( küresel ısınmaya ) petrol yakıtlarına oranla daha az etki etmesi önemli . acaba tarımda kullanılan , hangi traktörlere daha uygun ?


yurt dışında %100 biodizel yakma kapasiteli traktörler var
bio-dizel aslen mazottan daha kalın bi maddeymiş : buda yakıtın bi kısmını egzozdan attığı anlamına gelir... bunu yabancılar geliştirmiş ve %100 bio-dizel yakma kapasiteli motor üretmiş : buda yakıtta azalmaya neden olur... normalde Türkiye şartlarında (traktörlerde) bio-dizeli mazotla karıştırmak gerekir
kimilerine göre zamanla motorda arızaya sebep olabiliyormuş... bizim burda su motorlarında dahi kullanmıyorlar...
 

Benzer Konular