Zetor-Case-Tumosan AYNI Tarlada

Bende zetorun modelini cikaramamistim videoda seyrettim sende buraya atmissin.Tumoya lafim yok.zetordan 11 casede 15 beygir ufak.Ama case resmen yerlerde surunmus.yakitta çok
 
Zetor 110 Tork:440 n.m Yedek:%35
Case 100 Tork:390 n.m yedek:%30
Tümosan 95 Tork:360 n.m yedek:%30
At,katır,eşek yarışı olmuş.
Adı aynı olanları 110 mesela yan yana koyunda inanalım.Zetor 110 a 105c artar,yeter.
 
Zetor 110 Tork:440 n.m Yedek:%35
Case 100 Tork:390 n.m yedek:%30
Tümosan 95 Tork:360 n.m yedek:%30
At,katır,eşek yarışı olmuş.
Adı aynı olanları 110 mesela yan yana koyunda inanalım.Zetor 110 a 105c artar,yeter.

Abi her karşılaştırmayı katalog üzerindeki torklardan yapıyorsunuzda gerçekde ne torku düşük olan motorların yüksek olanlarını solladıklarını gördüm ben herşey katalogdaki gibi olmuyor maalesefki.
 
Abi her karşılaştırmayı katalog üzerindeki torklardan yapıyorsunuzda gerçekde ne torku düşük olan motorların yüksek olanlarını solladıklarını gördüm ben herşey katalogdaki gibi olmuyor maalesefki.

Motor tork bandları değişiyor.Örneğin:
TL100A 1500 2300 devir arası sabit tork bandı var.
Deuthz 1600 2200 devir arası
Perkins 1000 1700 devir arası
John Deere 1400 1900 devir arası
Bu devir içinde motorlara gaz verirsen motor gaz yiyiyor.Tork ve tork yedekleride çekiş durumlarını değiştiriyor.Motor karakteristikleri arasında çok farklar var.
 
Videoyu atlamadan seyredince casenin 100 oldugunu gördüm.Evet zetor 6 hp buyuk adil degil gibi.Videoyu ceken arkadaslar madem motor deneyeceksiniz.neden beygirinde denemezsiniz
 
Motor tork bandları değişiyor.Örneğin:
TL100A 1500 2300 devir arası sabit tork bandı var.
Deuthz 1600 2200 devir arası
Perkins 1000 1700 devir arası
John Deere 1400 1900 devir arası
Bu devir içinde motorlara gaz verirsen motor gaz yiyiyor.Tork ve tork yedekleride çekiş durumlarını değiştiriyor.Motor karakteristikleri arasında çok farklar var.

Listeye göre perkins en güzeli o zaman yanlışmıyım ?
 
Listeye göre perkins en güzeli o zaman yanlışmıyım ?

İş sadece motordan bitmez.Uygun aralıklı ve vites boylu şanzıman,otomatik şanzıman,motor teknolojısı,donatılar.
Tork bandının düşük devirde olmasının çamur zeminde dezavantajı var.Patinaj eğilimi fazla oluyor.Motor tutundurmak için fazla ağırlık ister, buda şanzımana yük demektir.Ama zor tarla sürerken kalkışlar güçlü olduğu için kütür kütür sürer.Düşük devir bandında çalışırsın,motor yağlama ve soğutmasıda buna uygundur.
Yakıtta yük altında öyle büyük fark oluşturmaz.
Turbosu iyi,comman rail basıncı yüksek,4 valf,sıkştırma oranı yüksek olan motor en tasarruflusudur.
 

Bence de perkins motor daha iyi olacağı yönünde kanaatim. Rolantinin az bi üstünde tork devreye girmesi yakıt yönünden avantaj.
 
Ustununu bilmem ama klasik seriler daha seri nadasta.vatandas klasik seriyi beğeniyor
Zevkler tartışılmaz klasik sevilebilir ama nadasta seri olması imkansız.
Bende de klasik seriyle aynı sanjimana sahip 8185 var 12+12 sanjimana sahip olanların kaporta hariç her yeri aynı.
Yeni seri 8100 lerde 16+16 sanjiman var
Nadasta hangisi seri olur siz karar verin
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt