Bu iki marka neden bu kadar çok satılıyor


valla newholland'ı bılmem ama case baya kalıtelı galıba duyduklarıma gore son yapılan degısklıklerle dahada kaltelı olmus bıde bu newholland'ın tt4 serısı hosuma gıdıo guzel traktorler arkadasın dedıgı daha cok teknolojık konforlu traktorlergelmesı lazım avrupadakınler gıbı
 
Uzel liderdi ama TT ün pazar payı da Uzel ile at başı gidiyordu. Uzel in bıraktığı boşluktan en büyük payı doğal olarak TT kaptı. Bizim ticari araç seçimimizde algı ilk plandadır. Tutulan malı almaya özen gösteririz. Uzel ve TT yıllarca %40 ar civarı pazar payına sahip oldular. TT bunun meyvelerini topluyor.

Uzel konusunda benim üzüntüm ülkenin otomotiv konusundaki büyük bir deneyimini ve büyük bir markasını kaybetmiş olması. Uzel e yedek parça üreten firmalar traktör üretimine girdiler, belki Uzel ayakta olsa çoğu parçasını gene bu firmalar üretecekti ancak pazar paylarını arttıramıyorlar. Oluşturulması çok zor olan marka algısını Uzel maalesef mundar etti.

Uzel üretimi MF markalı traktörlerin büyük kısmının döküm aksamında Erkunt logosunu görürsünüz. Motoru şanzımanı ithal eden Erkunt Uzel ayarında traktör mü yapamayacak? Elbette yapar ancak çiftçiye o güveni vermek uzun yıllar gerektiriyor. Kısır çekişmelerle böyle bir markayı nasıl yok ettiler akıl alır gibi değil.
 
aile içi geçimsizlik batırdı Uzel i diyorlar ama aslı ne..

uzel türkiye değil dünya devleri arasındaydı vaktiyle..

Miras paylaşımı kavgası nedeniyle battılar. Dünya devi değildi ancak ülkenin ihtiyaçlarına uygun traktörler üretiyorlardı. En önemlisi de otomotivde asıl zor olan marka algısı ve satış sonrası hizmetlerini oturtmuş olmalarıydı. Sizin iyi bildiğiniz Aslan traktör belki Uzel'den daha kaliteli traktörler üretecek ama o kalite algısını ve satış sonrası hizmetlerini oluşturmaları zaman alacak. Fabrika arsası satılmış, makina teçhizatı elden çıkmış bunlar kısa zamanda yerine getirilir. Marka ve know-how larını mundar ettiler, çok yazık oldu.
 
Kendi tasarımı olmayan, kendi motoru olmayan mf nin taşeronluğunu yapan uzelmi dünya devleri arasındaydı?
Tamam kaliteli ürünler üretmiş olabilir ama mf nin gölgesi altındaydı uzel
Uzel birzamanlar dünya devi ise agco sdf cnh jd... ne oluyor?

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

Tespitiniz doğru. Uzel dünya devi değil Türkiye deviydi. MF ile lisans anlaşması bittikten sonra UZEL markasıyla üretim yapmaları da bir fırsattı aslında. İç pazarda payınız sağlamsa bu gücü kullanarak kendi motor ve şanzımanınızı tasarlayıp dünyaya açılabilirsiniz. Kia firması otomotiv işine başladığında bizim gibi fiat 124 ü lisansla üretiyordu. İç pazarda kuvvetli oldukları için zamanla kendi tasarımlarına yönelip dünya devi oldular. Uzel Kia örneğine en yakın otomotiv firmasıydı. Bu fırsat maalesef basit bir miras kavgası nedeniyle kaçtı. Yerli otomobilde bir babayiğit arıyoruz ya, o babayiğit çok sudan bir nedenle öldü.
 
New holland artık ne yazıkki fason mal üretiyor.eski tdler yenilerine göre daha az arıza açıyordu.artık new holland bazı markalara döküm vb. Başka markalara yaptırıyor.örn. 70 56 ların bazılarında erkunt yazısı görürüz...uzel ise gerçekten döküm dahil bir çok parçasını kendisi yapar ve kalitesiz yapmazdı.şu an hattat uzelin yerini kapmaya çalışsada milletin hattatla yaşanmış kötü anıları var.kalite ve sağlamlık uzeli aratıyor.o yüzden pek tercih edilmiyor.erkunt ise gerçekten döküm kalitesi bakımından dünya markasıyla yarışıyor.ama bu sadece zf için geçerli.e serisi carraro şanzıman hindistandan bütün geliyor...artı dişliler yerkli başka firmalar tarafından yapılıyor ve kalitesiz.erkuntun en çok arıza açan yeri şanzımanıdır zaten.başak ise erkunttaki e serisi üzere kurulu.artık günümüzde firmaların motor ve şanzımanları verimlilik üzerine kurulu johndeere massey ....bir çok firma için aynı şey söz konusu.sağlamlık 2.planda kalıyor.
Ama erkunt masseyin 3.000d serisini kullansa new hollandın veye valtranın distirbitörü ve yedek parça üreticisi olsa fiyatta uygun satılacağından hepimiz eminiz.


TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

Uzel liderdi ama TT ün pazar payı da Uzel ile at başı gidiyordu. Uzel in bıraktığı boşluktan en büyük payı doğal olarak TT kaptı. Bizim ticari araç seçimimizde algı ilk plandadır. Tutulan malı almaya özen gösteririz. Uzel ve TT yıllarca %40 ar civarı pazar payına sahip oldular. TT bunun meyvelerini topluyor.

Uzel konusunda benim üzüntüm ülkenin otomotiv konusundaki büyük bir deneyimini ve büyük bir markasını kaybetmiş olması. Uzel e yedek parça üreten firmalar traktör üretimine girdiler, belki Uzel ayakta olsa çoğu parçasını gene bu firmalar üretecekti ancak pazar paylarını arttıramıyorlar. Oluşturulması çok zor olan marka algısını Uzel maalesef mundar etti.

Uzel üretimi MF markalı traktörlerin büyük kısmının döküm aksamında Erkunt logosunu görürsünüz. Motoru şanzımanı ithal eden Erkunt Uzel ayarında traktör mü yapamayacak? Elbette yapar ancak çiftçiye o güveni vermek uzun yıllar gerektiriyor. Kısır çekişmelerle böyle bir markayı nasıl yok ettiler akıl alır gibi değil.

Servisler şirketin dumanını çıkardı.
 
Uzel yeri ni almaya çalışan bir suru firma var bu projeleri Nasıl ele geçirdiler merak ediyorum Uzel Mi sattı acaba hepsi kardeş gibi biri biri nin fotokopisi
Uzel de çalışan bir abimin babasının söylediği uzel batınca erkunt hars gibi markalara patentini vermiş diye duydum uzel her yıl para alıyormuş diye de duydum

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

Benzer Konular