• TrakKulüp Youtube'da Yayınlanan Son Videolar:
    ➤ Saman Yüklemenin Kolay Yolu: Ahtapot Kepçe. İzlemek için tıklayınız.
    ➤ Toprak Burgusu İle Toprağı Delmek Çok Kolay. İzlemek için tıklayınız.

4 lü 11 ÜNLÜ pulluk kulak catlaması

Katılım
03.01.2016
Mesajlar
1,095
Konum
Eskişehir
Geçmiş olsun Cemal Abi pulluk paralel ayarını traktöre göre mi yapıyosun? yoksa toprağa paralel mi? traktöre paralel ayarladığını varsayarak kafada simule ettiğimde kulakların uç kısımları toprağı çok kucakladığı için ön taraftaki deliğe fazla yük veriyo kastırıp çatlatmış olabilir hele birde toprağın akmadığını varsayarsak. firma kullanıcı hatası diyebilir ama bazı topraklarda farklı ayar çekmek gerekiyor yani zamanla çatlayabilir bana kalırsa gereklilik olabilir çatlama.
 
Katılım
04.02.2018
Mesajlar
31
Konum
BURSA
Ünlünün 10-11-12 no lu düz pulluklarının bıçak ve kulakları aynıdır.Sadece iki kulak arası farklıdır.Yani inç olarak 10 no ise 25 cm. -11 ise 27,5 cm. -12 ise 30 cm kulak arası var.Buradaki durum kulak şekli verilirken fazla ısıtılıp su verilmişse sertleşmiş yani çelik seviyesine gelmiş olabilir ve o yüzden de az bir esnemede çatlak meydana gelmiş olabilir.Yani imalat hatası gibi.
 
Katılım
23.04.2009
Mesajlar
9,158
Konum
Bilecik
Ünlünün 10-11-12 no lu düz pulluklarının bıçak ve kulakları aynıdır.Sadece iki kulak arası farklıdır.Yani inç olarak 10 no ise 25 cm. -11 ise 27,5 cm. -12 ise 30 cm kulak arası var.Buradaki durum kulak şekli verilirken fazla ısıtılıp su verilmişse sertleşmiş yani çelik seviyesine gelmiş olabilir ve o yüzden de az bir esnemede çatlak meydana gelmiş olabilir.Yani imalat hatası gibi.
Pulluk 28 cm aralar
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
5,407
Konum
Sakarya
Geçmiş olsun, suyunu iyi verememişler.
Bizde 25 yıllık, Alpler 3 9", 28 ara pulluk var, kanatlara 10 cm ilave yaptık, geriye kesek düşürmüyor.Kanatlar yarı yarıya inceldi, bıçakları da arada keskinletiriz, bitince değiştiriyoruz.
Taş denk gelirse nadiren bıçak ucunu yamuyor, ısıtıp düzeltiriz.
Bir komşuda boyun kısmının ortasından kopan gördüm, döküm kaynağı ile tamir edildi.
Tahir usta veya Şaban ustanın pullukları iyidir, denk gelirse tavsiye ederim.
 
Katılım
12.01.2010
Mesajlar
3,335
Konum
Bilecik / Eyüp UYSAL
Geçmiş olsun, suyunu iyi verememişler.
Bizde 25 yıllık, Alpler 3 9", 28 ara pulluk var, kanatlara 10 cm ilave yaptık, geriye kesek düşürmüyor.Kanatlar yarı yarıya inceldi, bıçakları da arada keskinletiriz, bitince değiştiriyoruz.
Taş denk gelirse nadiren bıçak ucunu yamuyor, ısıtıp düzeltiriz.
Bir komşuda boyun kısmının ortasından kopan gördüm, döküm kaynağı ile tamir edildi.
Tahir usta veya Şaban ustanın pullukları iyidir, denk gelirse tavsiye ederim.
Hocam sakaryada temiz iş devam ediyor mu ?Bizde 30 yılı geçkin 3-12 numarası var kulaklar çok iyi kapatıyor ama iz(yolak) yapıyor
 
Katılım
11.04.2010
Mesajlar
1,509
Konum
KARS
Geçmiş olsun Cemal. Bizim arazi taşlıdır. Uç demiri hatta deve boynu bile kırıldığı oluyor ama ilk kez kulakta çatlama gördüm. Merakla takipteyim.
 
Katılım
08.07.2017
Mesajlar
274
Konum
Ankara
Geçmiş olsun abi bize okulda anlatmışlardı bu konuyu malzeme ısıl işlemden çıktığında hatalı bir ısıl işlem yapılmışsa senin dışardan göremeyeceğin ama malzeme içinde çok ince kılcal çatlaklar oluşuyor ortadaki vida deliği de çentik etkisi yaratıyor bütün gerilme o vida deliğinin orda toplanıp bir anda kılcal çatlaklardan atıyor 2 parça oluyor sonra malzeme hepsi vida deliklerinden çatlamış zaten hatalı ısıl işlem yapılmış mazlemeye yoksa sadece yaz kış dışarda kalmyala böyle olmaz kolay kolay
 
Katılım
23.04.2009
Mesajlar
9,158
Konum
Bilecik
Geçmiş olsun Cemal. Bizim arazi taşlıdır. Uç demiri hatta deve boynu bile kırıldığı oluyor ama ilk kez kulakta çatlama gördüm. Merakla takipteyim.
Saģol abi resimleri firmaya attim bekliyorum sonucu
Geçmiş olsun Cemal , konuyu izliyoruz , gelişmeleri yazarsın
Sagol abi gelişmeleri yazarım
Geçmiş olsun abi bize okulda anlatmışlardı bu konuyu malzeme ısıl işlemden çıktığında hatalı bir ısıl işlem yapılmışsa senin dışardan göremeyeceğin ama malzeme içinde çok ince kılcal çatlaklar oluşuyor ortadaki vida deliği de çentik etkisi yaratıyor bütün gerilme o vida deliğinin orda toplanıp bir anda kılcal çatlaklardan atıyor 2 parça oluyor sonra malzeme hepsi vida deliklerinden çatlamış zaten hatalı ısıl işlem yapılmış mazlemeye yoksa sadece yaz kış dışarda kalmyala böyle olmaz kolay kolay
Sagol kardeşim ilk defa böyle bişey gordum
 


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt