4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği


Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

ek olarak %100 olan arka kilitler ÇOK etkili ve önemlidir.. iddia ederim.. 4x2 ama arkalar kilitli bi motor 4x4 ama arkayı kilitlememişten daha iyi gider.. çamurda veya ıslak rampada vs..


kamyon 10 tonun, motorda 5 tonun üstünde.. takviye 1 + dif kilid.. tatlı tepeye yukarı, kar-çamur karışımında.. çekiyo işte.. arka klit yerinde zamanında kullanılırsa ÇOK faydalı-etkilidir..


ZETOR 90/KAMYON ÇEKERKEN/BAYBURT.
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

samelerde ve tumosanın 52 serısınde on dıf lock dumesı var dıger traktorlerde masseyde ve new hollandlarda lsd olması gerekıyor dıye bılıyorum başak jd carraro landını hepsı lsd
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

UÖZKAN.77 link=topic=78249.msg926019#msg926019 date=1413300091' Alıntı:
videodaki MF ' de önler kesinlikle LSD ' li.. yani sınırlı-otomatik kilitli.. yoksa havadaki HİÇ çabalamazdı..

yalnız bu vatandaş geri giderken kilidi kullansa çıkar ordan hiç uğraşmadan..

videodan şuda anlaşılıyo.. motorun aslı arkalardır.. arkadaki kilidi bağladığında çıkamayacağın yerden büyük ihtimalle önlerde %100 kilit olsada bağlasan bile yine çıkmaz.. çıkacağı yerden zaten sadece arkalar kilitliykende çıkar..


arka %100 kilit + ön LSD o yüzden şu an için tüm marka modellerin en çok tercih ettiği yol..
sebazios link=topic=78249.msg926025#msg926025 date=1413300873' Alıntı:
Siz çok yanlış gelmişsiniz gençler. O LSD bu LSD değil :D

'Limited slip Differantial' diye aratınca gideceğiniz yeri gösterirler.

Bazı kurbağalar panik halinde salgılıyor sizin LSD ' yi. Bir çok uyuşturucunun ham maddesi. O kurbağayı yiyen yılanın hali de bu yüzden öyle. :)

1 gramı 1 milyar beyin hücresi öldürür, uyarayım..
Sımdı abilerim yanlışsam düzeltin. Diferansiyel mantığı: traktörün hangi lastiği çevirmesi daha Kolaysa kovan içindeki Dişli sistemi ile zeminin durumuna göre gücü çoğunlukla bazen de daima o lastiğe aktarır. Biz de diferansiyel kilidine basarak gücü iki lastiğe ortak olarak bölmesini sağlarız. Yanlışsam düzeltin...
--------
Şimdi örnekteki videoda ön lastiklerden biri yerden kesildiğinde gücü o lastiğe aktarıyor ve darbe şeklinde ön sol lastiğe iletiyor. Merak ettiğim eğer LSD Dediğimiz olay bu ise bu bizim bildiğimiz klasik diferansiyel mantığı.
Şayet gücü sınırlı da olsa diğer lastiğe de uygulamış olsaydı benim için bir özellik olmuş olurdu. Yani lsd olayında bir Çelişki var diye düşünüyorum :S naçizane fikrim :)
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

LSD adı üstünde SINIRLI.. mesela %30 diyelim ki yaklaşık bu ornlarda kullanılıyo..

teorik olarak şu anlama gelir.. tekerlerden biri diğerinden %30 ' dan fazla dönmeye başladımı klit devreye girer.. sonra normale bindimi devreden çıkar.. sürücü HİÇ bişeye müdahale etmez.. hatta devreye girip çıktığının bile farkında değildir çoğu zaman..

yani diyelim ön tekerden biri 10 tur atarken diğeri 13 tur ve üzeri atmaya başladı.. yani biri pati çekiyo.. devreye girer birlikte dönmeye zorlar.. durum 10 ' a 10 oldumu devreden çıkar..

avantajı kullanım kolaylığı.. Carrao ön dingil kullanan hatta tüm firmaların %99 ' u bugün bunu tercih ediyo.. arızası tehlikesi derdi yok.. beceri de dikkat de istemez..


Arkalar ise %100 ' dür yani tekerden biri 1 tur atacaksa mecbur öbürü de 1 tur atacak.. anca beraber kanca beraber.. işte bu durum motora süper bi çekiş ve tehlikeli rampa inişlerinde güvenlik sağlıyo..

ama özellikle 4x4 motorlarda arkalar kilitliyken önleri sağ-sol yaptımı.. arkalara dümdüz git derken önleri sağa sola zorladımı kilit zarar görür.. kırılı-dökülür-bozulur..

direksiyonu DÜMDÜZ tutacan.. 4x2 ' de çok tehlikeli değil çünkü arkalar kilitliykende diekisyonu istediğin kadar sağ sol yap dinlemez dümdüz gider:) yine de yapmamalı..

%100 kilit daha güçlü etkili.. ama dikkat ister.. bu yüzden de ülkemizdeki motorların %99 ' unun altında takoz vardır ve senlerce orda öylece durur:)

oysa çoğu yerde yardımsız motoru kurtarmaya yeter %100 kilit..


13-14 ton yük var.. dolgu yer gömüldü.. çekilmedi çıktı burdan.. kilit ve ikiz dingil römorkun kerameti..





 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

UÖZKAN.77 link=topic=78249.msg926118#msg926118 date=1413312244' Alıntı:
LSD adı üstünde SINIRLI.. mesela %30 diyelim ki yaklaşık bu ornlarda kullanılıyo..

teorik olarak şu anlama gelir.. tekerlerden biri diğerinden %30 ' dan fazla dönmeye başladımı klit devreye girer.. sonra normale bindimi devreden çıkar.. sürücü HİÇ bişeye müdahale etmez.. hatta devreye girip çıktığının bile farkında değildir çoğu zaman..

yani diyelim ön tekerden biri 10 tur atarken diğeri 13 tur ve üzeri atmaya başladı.. yani biri pati çekiyo.. devreye girer birlikte dönmeye zorlar.. durum 10 ' a 10 oldumu devreden çıkar..

avantajı kullanım kolaylığı.. Carrao ön dingil kullanan hatta tüm firmaların %99 ' u bugün bunu tercih ediyo.. arızası tehlikesi derdi yok.. beceri de dikkat de istemez..


Arkalar ise %100 ' dür yani tekerden biri 1 tur atacaksa mecbur öbürü de 1 tur atacak.. anca beraber kanca beraber.. işte bu durum motora süper bi çekiş ve tehlikeli rampa inişlerinde güvenlik sağlıyo..

ama özellikle 4x4 motorlarda arkalar kilitliyken önleri sağ-sol yaptımı.. arkalara dümdüz git derken önleri sağa sola zorladımı kilit zarar görür.. kırılı-dökülür-bozulur..

direksiyonu DÜMDÜZ tutacan.. 4x2 ' de çok tehlikeli değil çünkü arkalar kilitliykende diekisyonu istediğin kadar sağ sol yap dinlemez dümdüz gider:) yine de yapmamalı..

%100 kilit daha güçlü etkili.. ama dikkat ister.. bu yüzden de ülkemizdeki motorların %99 ' unun altında takoz vardır ve senlerce orda öylece durur:)

oysa çoğu yerde yardımsız motoru kurtarmaya yeter %100 kilit..


13-14 ton yük var.. dolgu yer gömüldü.. çekilmedi çıktı burdan.. kilit ve ikiz dingil römorkun kerameti..





abi peki videodaki 2620de neden diğer ön lastiğe az da olsa güç aktarılmıyor o zaman? Lsd yok diyecegım ama diferansiyelin etiketinde carraro yazıyor :S
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

UÖZKAN.77 link=topic=78249.msg926118#msg926118 date=1413312244' Alıntı:
LSD adı üstünde SINIRLI.. mesela %30 diyelim ki yaklaşık bu ornlarda kullanılıyo..

teorik olarak şu anlama gelir.. tekerlerden biri diğerinden %30 ' dan fazla dönmeye başladımı klit devreye girer.. sonra normale bindimi devreden çıkar.. sürücü HİÇ bişeye müdahale etmez.. hatta devreye girip çıktığının bile farkında değildir çoğu zaman..

yani diyelim ön tekerden biri 10 tur atarken diğeri 13 tur ve üzeri atmaya başladı.. yani biri pati çekiyo.. devreye girer birlikte dönmeye zorlar.. durum 10 ' a 10 oldumu devreden çıkar..

avantajı kullanım kolaylığı.. Carrao ön dingil kullanan hatta tüm firmaların %99 ' u bugün bunu tercih ediyo.. arızası tehlikesi derdi yok.. beceri de dikkat de istemez..


Arkalar ise %100 ' dür yani tekerden biri 1 tur atacaksa mecbur öbürü de 1 tur atacak.. anca beraber kanca beraber.. işte bu durum motora süper bi çekiş ve tehlikeli rampa inişlerinde güvenlik sağlıyo..

ama özellikle 4x4 motorlarda arkalar kilitliyken önleri sağ-sol yaptımı.. arkalara dümdüz git derken önleri sağa sola zorladımı kilit zarar görür.. kırılı-dökülür-bozulur..

direksiyonu DÜMDÜZ tutacan.. 4x2 ' de çok tehlikeli değil çünkü arkalar kilitliykende diekisyonu istediğin kadar sağ sol yap dinlemez dümdüz gider:) yine de yapmamalı..

%100 kilit daha güçlü etkili.. ama dikkat ister.. bu yüzden de ülkemizdeki motorların %99 ' unun altında takoz vardır ve senlerce orda öylece durur:)

oysa çoğu yerde yardımsız motoru kurtarmaya yeter %100 kilit..


13-14 ton yük var.. dolgu yer gömüldü.. çekilmedi çıktı burdan.. kilit ve ikiz dingil römorkun kerameti..





m.aktaş75 link=topic=78249.msg926123#msg926123 date=1413312878' Alıntı:
bence o massey de lsd yok gibi ama iyice bilen birine sormak lazım
Pekıı videoda neden traktörün on sol lastiğine güç aktarılmıyor. On sağ lastik yerden kesildiği için bütün güç ona aktarılıyor. 2620lerin on diferansiyeli carraro Oysaki.
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

difransiyeli anlatan harika bi video.. işin garibi 'auto LSD' dediği (3:58) normal LSD ' den çok iyi kurudaki tekere daha fazla güç iletiyo.. yani %100 kadar etkli sayılabilecek bi LSD çeşidi.. yeni gördüm..

4 çeşit dif.. ayrıntılı anlatıyo.. açık-normal/LSD/%100 klitli ve auto LSD..

How a Differential Works and Types of Differentials


DÜZELTME: havadaki, boşluktaki pati çeken teker boşa dönerken yerdekide az-çok çabalıyorsa LSD vardır.. hepten çabalıyorsa %100 kilit vardır..

MF ' nin öndeki yerdeki teker hiç çabalamıyo gibi.. ufak bi atılacak gibi oluyo o kadar..
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

Carraro dıfrensıyelde kılıt yok on dıfrensıyelde sadece lımıted slip var yani lsd sınırlı kaydırma
 

Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

Carraonun hepsinde tüm serilerinde olmayabilir..

burda KESİN önde hiç bişe yok açık-open/normal difransiyel (üstte attığım videodaki İLK çeşit difransiyel)..

dikkat edilirse ön sol (görünmeyen çabalıyo) bu taraftaki görünen ön sağda HİÇ çaba yok.. yani HİÇ bişe yok.. LSD yok..

Massey ferguson 2620 Wtopa 1
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

UÖZKAN.77 link=topic=78249.msg926118#msg926118 date=1413312244' Alıntı:
LSD adı üstünde SINIRLI.. mesela %30 diyelim ki yaklaşık bu ornlarda kullanılıyo..

teorik olarak şu anlama gelir.. tekerlerden biri diğerinden %30 ' dan fazla dönmeye başladımı klit devreye girer.. sonra normale bindimi devreden çıkar.. sürücü HİÇ bişeye müdahale etmez.. hatta devreye girip çıktığının bile farkında değildir çoğu zaman..

yani diyelim ön tekerden biri 10 tur atarken diğeri 13 tur ve üzeri atmaya başladı.. yani biri pati çekiyo.. devreye girer birlikte dönmeye zorlar.. durum 10 ' a 10 oldumu devreden çıkar..

avantajı kullanım kolaylığı.. Carrao ön dingil kullanan hatta tüm firmaların %99 ' u bugün bunu tercih ediyo.. arızası tehlikesi derdi yok.. beceri de dioykkat de istemez..


Arkalar ise %100 ' dür yani tekerden biri 1 tur atacaksa mecbur öbürü de 1 tur atacak.. anca beraber kanca beraber.. işte bu durum motora süper bi çekiş ve tehlikeli rampa inişlerinde güvenlik sağlıyo..

ama özellikle 4x4 motorlarda arkalar kilitliyken önleri sağ-sol yaptımı.. arkalara dümdüz git derken önleri sağa sola zorladımı kilit zarar görür.. kırılı-dökülür-bozulur..

direksiyonu DÜMDÜZ tutacan.. 4x2 ' de çok tehlikeli değil çünkü arkalar kilitliykende diekisyonu istediğin kadar sağ sol yap dinlemez dümdüz gider:) yine de yapmamalı..

%100 kilit daha güçlü etkili.. ama dikkat ister.. bu yüzden de ülkemizdeki motorların %99 ' unun altında takoz vardır ve senlerce orda öylece durur:)

oysa çoğu yerde yardımsız motoru kurtarmaya yeter %100 kilit..


13-14 ton yük var.. dolgu yer gömüldü.. çekilmedi çıktı burdan.. kilit ve ikiz dingil römorkun kerameti..





on dıfrensıyelın pedalı ayrı arka dıf lock un pedalı ayrı yanı bı sıkıntı yok tek kullanımda ancak cok zorlu alanlarda ıkı pedala bırden basılabılır ama dıkkat etmek gerekır
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

UÖZKAN.77 link=topic=78249.msg926169#msg926169 date=1413316597' Alıntı:
Carraonun hepsinde tüm serilerinde olmayabilir..

burda KESİN önde hiç bişe yok açık-open/normal difransiyel (üstte attığım videodaki İLK çeşit difransiyel)..

dikkat edilirse ön sol (görünmeyen çabalıyo) bu taraftaki görünen ön sağda HİÇ çaba yok.. yani HİÇ bişe yok.. LSD yok..

Massey ferguson 2620 Wtopa 1
massseyın kullandıgı carraro da lsd var fakat keceleri ve orıng lerı arızalanınca kacırma yapar yokmus gıbı davranır
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

Arkadaşlar bu sınırlı kaydırmalı diferansiyel meselesini anlamak için öncelikle diferansiyelin çalışma prensibini anlamanız lazım. kısaca şöyle anlatmaya çalışayım. araç viraja girdiği zaman içeride kalan tekerleğin azalan devir sayısı kadar dışarıdaki tekerleğin devrini artırmak. görevi çok kısa şekliyle budur. tabi böyle bir sistemde tekerlegin biri yumuşak veya kaymaya müsait bir zemin bulduğu zaman iki katı hızla dönmeye başlar diğer tekerlek durur. Şimdi gelelim diferansiyel kilidine, diferansiyel kilidi iki tekerleğin hareketini birbirine bağlar. yani bağımsız çalışamazlar. diferansiyel kilitliyken direksiyonu döndürerek şansınızı fazla zorlarsanız diferansiyeli arkadan toplarsınız.
bide sınırlı kaydırmalı diferansiyel var: bunun değişik isimleri var ama hepsinin işi aynı. yani bir tekerlek tam durup diğeri tam çalışmaz sistem buna müsade etmez. yani havadaki tekerlek çok rahat çalışamaz. ama çalışır. yerdeki tekerlekten daha fazla döner ama yerdeki tekerlek tamamen durmaz. faydalı olabildiysem ne mutlu bana
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

LSD ' nin de 3-5 çeşidi var.. üstte anlatım videosundaki AUTO LSD neyse tuttum onu.. sağlamda olana daha fazla güç.. pati çekene daha az güç sevkediyo.. normal LSD tam tersidir..


arka sağ teker görünmüyo ama.. bu kadar zor bi yerden dengeli, yara yara çıkışa bakarak önde LSD var arkalarıda kilitlemiş.. tekerler hep birlikte çabalıyo.. işte kilidin lsd ' nin faydası..

hatta önler o kadar birlikte çabalıyoki bilmesem önler %100 kilitli diyecem ama değil..

http://www.youtube.com/watch?v=frCMTb0I-JA#t=48


*******

şu konuda vaktiyle açılmış.. LSD üzerine..

http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-220/lsd-limited-slip-differential(sinirli-kaydirmali-diferansiyel)/msg410143/#msg410143
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

dogannnn link=topic=78249.msg926173#msg926173 date=1413316955' Alıntı:
Arkadaşlar bu sınırlı kaydırmalı diferansiyel meselesini anlamak için öncelikle diferansiyelin çalışma prensibini anlamanız lazım. kısaca şöyle anlatmaya çalışayım. araç viraja girdiği zaman içeride kalan tekerleğin azalan devir sayısı kadar dışarıdaki tekerleğin devrini artırmak. görevi çok kısa şekliyle budur. tabi böyle bir sistemde tekerlegin biri yumuşak veya kaymaya müsait bir zemin bulduğu zaman iki katı hızla dönmeye başlar diğer tekerlek durur. Şimdi gelelim diferansiyel kilidine, diferansiyel kilidi iki tekerleğin hareketini birbirine bağlar. yani bağımsız çalışamazlar. diferansiyel kilitliyken direksiyonu döndürerek şansınızı fazla zorlarsanız diferansiyeli arkadan toplarsınız.
bide sınırlı kaydırmalı diferansiyel var: bunun değişik isimleri var ama hepsinin işi aynı. yani bir tekerlek tam durup diğeri tam çalışmaz sistem buna müsade etmez. yani havadaki tekerlek çok rahat çalışamaz. ama çalışır. yerdeki tekerlekten daha fazla döner ama yerdeki tekerlek tamamen durmaz. faydalı olabildiysem ne mutlu bana
http://youtu.be/wFfqvSTuJrg anlatmak istediğin bu sanırım abi
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

Sınırlı falan hep hikaye. Kilit olacak. Hard olacak.

Offroad da dahil ağır arazi koşullarında 1. kural ön arka %100 difflocktur.

Tank gibi olacak araç. Var olan tüm gücü aktaracak. Orası kaçırır mı, burası tutar mı derdi olmayacak.

4 tekerlekten 1 tanesi bile kaçırsa, araç var olan gücünün ancak %75 ' ini aktarabilir.

Kısaca difflock iyidir. ESP hatta ACSH dahil hiçbir sistem mekanik tam kilidin yerini tutmaz.
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

Lsd güzel sistem ihtiyaca cvp veriyor fakat tolerance fazla oluyor . Diğer arkadaslarimizinda dediği gibi kilidi kullanmayı unutan okadar kişi var ki ...

Küçük ise yarar bir bilgi verim normal taşıtlar için

Eger kilitler yok ise araçta hafif frene basın lsd dif gibi davranır araç . Kısaca ESP mantığı gibi olur.
 

Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

UÖZKAN.77 link=topic=78249.msg926257#msg926257 date=1413355360' Alıntı:
Yılmaz.. daha LSD ' yi çözemedik.. başımıza bide ESP-ACSH ' yi icat etme :)

Aynen abi :)

Şimdi konuyu toparlayacak olursak videodaki 2620 de lsd yok di mi :D
 
Ynt: 4x4 traktörlerde ön diferansiyel kilidi eksiği

Bizim tümosanın öndefransiyel corrara , sistemini şöyle anlattı usta.
Direksiyon düz iken ikisi beraber kilitli gibi .
Direksiyon sağa dönünce sağ tekerlek içte olduğu için sistem boşa çıkarıyor içteki tekeri sağ teker asılmıyor.
Direksiyon sola dönüncede yine aynı soldaki teker içte kaldığı için boşa çıkıyor dıştaki asılıyor.
Sistem nasıl çalışıyor dersek yukarıda videoda görünen defrasiyelin biraz değişiği.
Ayna mahruti dişlileri ile aks arasındaki aktarma milinin üzerinde balatalar varmış .
Balatalar direksiyona duyarlı direksiyonu çevirdikçe gerektiği gibi açılıp kapanıyormuş .
Sistemin ismini bilmiyorum hangi sisteme girer.

Ama ben isterim bir düğme önleri bağlasın.
Bir düğme ön defransiyeli ayrı kilitlesin .
Bir düğme arkayı ayrı kilitlesin .
Bir düğme ön ve arkayı beraber kilitlesin .,

Biz çok yağış alan bir bölgede olduğumuz için çok kullanırım kilit
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt