Sen şu Ergutu al önce de , ondan sonra atar yap benceHem bnimle kapışma sakın TL YE KAFA TUT
![]()
Ergut'a gerek yok Ferguson'un adı yeter alayına gider
Sen şu Ergutu al önce de , ondan sonra atar yap benceHem bnimle kapışma sakın TL YE KAFA TUT
![]()
Sallar diye tahmin ediyorum. TLA' larda bildiğimiz Fiat şanzımanı var. Yani 1-2-3-4 tak sırasıyla gidiyor. Buçuk yaparsan daha bir rahatlıyor. Erkunt' da ise 3 ile 4 arası geçiş buçuksuz pek randımanlı olmuyor. 3,3.5,4 şeklinde takmak lazım. Yoksa bayılıyor direkt 4 seri geliyor. 16 vites olmasından ve şanzıman yapısından sanırım. TLA gibi 24 ileri 24 geri bir şanzıman olsa daha randımanlı olabilir diye düşünüyorum. Yada 4 kademe powershift şeklinde 16 ileri 16 geri de olabilir.
Aynen doğru söylüyorsun 3 le 4 ün arası biraz açık sadece kültivatörde kullandığım, römorkta kullanmadığım için ne etki yapar bilemiyorum. Ama notlarıma aldığım kadarıyla 3.5 tan 4 e geçmeye çalıştığımda debriyaja bastığım halde power tak diye vuruyordu. Deneme traktörüne özgümüdür bilmiyorum ama hoş değildi, bu şekilde kullanmak sorunlara yol açabilir diye buçuklu vites artırmaktan ve düşürmekten kaçındım başkalarında da aynı şekil ses yapıyormu bilmiyorum.
Eğer aynı sesten bahsediyorsak bizimkilerden de tak diye ses geliyor. Power shift şanzımana sahip traktörlerde daha çok power shift kademesini düşürürken tak sesine benzer bir ses gelebiliyor. Bu ses plakanın yağ basıncını görünce karşı tarafa hızla çarpıp yaptığı ses. Biz yüklü yada yüksüz durumlarda vites düşerken elimizden geldiğince debriyaj kullanıyoruz. Diğer türlü sistemin ömründen yiyor. Aslında Powershiftin devri bitti artık. Devir Vario devri. Vario özgürlüktür [emoji4]
İslam abi konuyu yeni gördüğümden daha yeni katılıyorumYa abi ne TL A Sı yaaa sen yapma bari gözünü seveyim. TLA Nerdee 5440 nerde. Tl 100 a nın segmenti ufak bir kere. Onu Erkunt 80 le falan kıyaslarım ben [MENTION=43940]KAZIM SAPMAZ[/MENTION] kardeşimde var . Denk gelirsek kapışacaz hatta. Köfteleri yiycem Kazımdan. Bak bakalım tl 100 a nın teknik özelliklerine bu saydığım CLAAS axos 330 ve 5440 ın yanına gelebiliyor mu ? Hem sen geçen demiyormuydun ben TL yi 3.085 le zorladım diye şimdi niye TL yi üste çıkarıyorsun?
Abi 3.095D ile TLAyı pullukta arka arkaya kullandık serilik olarak TLA pullukta daha hızlı çiziden çıktıktan sonra çiziye girmek için shuttle dolayısıyla daha pratik kabin içi 3.095ten daha geniş ve daha ferah ikisinide uzun zaman kullanırsanız TLA daha az yorar TLA kabin içine daha az ses alıyor ve vites seçeneği olarak TLA 24×24 3.095D 12×12 diye biliyorumErgut'a gerek yok Ferguson'un adı yeter alayına giderney TL mi ? Ben TL yi kaale almıyorum yav hantal kalıyor 3.095 le az bastırmadım onu. TL-A 3.095 e rakip olamaz...
Yeni modellerde 4.vites dişlisini küçültmüşler bayilmayi çözmek için nasil bi çözümse motorun hızı düşecek bu şekildeSallar diye tahmin ediyorum. TLA' larda bildiğimiz Fiat şanzımanı var. Yani 1-2-3-4 tak sırasıyla gidiyor. Buçuk yaparsan daha bir rahatlıyor. Erkunt' da ise 3 ile 4 arası geçiş buçuksuz pek randımanlı olmuyor. 3,3.5,4 şeklinde takmak lazım. Yoksa bayılıyor direkt 4 seri geliyor. 16 vites olmasından ve şanzıman yapısından sanırım. TLA gibi 24 ileri 24 geri bir şanzıman olsa daha randımanlı olabilir diye düşünüyorum. Yada 4 kademe powershift şeklinde 16 ileri 16 geri de olabilir.
Tam olarak nerden geldiğini çözemedim ama vites değişimiyle aynı anda power basınca geliyordu bu ses. Artırırkende azaltırkende bir vuruntu oluyor. Vites değiştirmeden power kullandığında sıkıntı yok gayet iyi bir geçişi var. Benim bildiğim NH lerde bahsettiğim olaydan meydana gelen ses yok sadece Erkunt'ta rastladım. Vario bu ülkede kdv ler bu derece olduğu müddetçe zor yayılır![]()
Vites ve power ayni anda gecirilirken bi el çabuklugu yapmak gerekiyor yani tam vites yuvaya girdigi anda powere basmak gerekiyor vites geçişinin başında yada ortasında powere basinca bi cayirti gibi bi vuruntu geliyor o da gişlinin tam oturamamasindan kaynaklaniyorTariflerine göre vuruntu ve beraberinde ses normal gibi duruyor. Bizim L95'te de benzer durumlarda ses ve vuruntu olabiliyor. Çeşke traktör dururken ve vites boştayken de deneseydin. O zaman daha belirgin oluyor. Fakat aynı ses Valtra'da yok onun sistemi daha farklı. Hatta 2000 den sonra çıkanlarda powershift balataları arasında minik yaylar var. Bu yaylar sayesinde vuruntu bir miktar azalıyor. Muhtemelen ses kullanılan teknolojiye ve seçilen powershift kademesi oranlarına bağlı olan bir şey. Oran büyükse haliyle şanzımanda senkronize olmakta zorlanıyor.
Vites ve power ayni anda gecirilirken bi el çabuklugu yapmak gerekiyor yani tam vites yuvaya girdigi anda powere basmak gerekiyor vites geçişinin başında yada ortasında powere basinca bi cayirti gibi bi vuruntu geliyor o da gişlinin tam oturamamasindan kaynaklaniyor
LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İslam abi konuyu yeni gördüğümden daha yeni katılıyorum
Daha önceki mesajları pek okuyamadım ama anladığım kadarıyla TLA serisini yerli TDD serisi ile karıştırmışsınız ve 80lik erkuntla falan karşılaştırmışsın TLA serisini bu karşılaştırmayı yaparken hiç araştırmadın galiba TLA serisinde 4.5 litre motor hacmi var
Konuyu açan [MENTION=1484]ali[/MENTION] Gümüş abiye tarafsız olarak hemde bir New Holland kullanıcısı olarak TL100A T5050 T5060 T5.105 hilo veya electro command MF 3.095D phantorm 3.105D phantorm 5440 5445 Jhon Deere 5820 Claas axos330 340 tavsiye edebilirim...
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Abi konuyu baştan yeni okudum dediğim traktörlerin ikinci eline baktığımız zaman New Hollandın t5 ve MF 5440 bariç hepsi 100000e yakın traktörlerKazım adam 100 bin Tl ye kadar traktör arıyor. Sen bir Fend 313 ü yazmamışsınVallahi Tla konusuna gelirsek Phantom serisi kullanmadım daha önce. Deutz motor avantajıyla motor ömrü olarak TL a Dan üstün olabilir. Gerisi diğer teknik özelliklere kalmış .
Abi 3.095D ile TLAyı pullukta arka arkaya kullandık serilik olarak TLA pullukta daha hızlı çiziden çıktıktan sonra çiziye girmek için shuttle dolayısıyla daha pratik kabin içi 3.095ten daha geniş ve daha ferah ikisinide uzun zaman kullanırsanız TLA daha az yorar TLA kabin içine daha az ses alıyor ve vites seçeneği olarak TLA 24×24 3.095D 12×12 diye biliyorum
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tariflerine göre vuruntu ve beraberinde ses normal gibi duruyor. Bizim L95'te de benzer durumlarda ses ve vuruntu olabiliyor. Çeşke traktör dururken ve vites boştayken de deneseydin. O zaman daha belirgin oluyor. Fakat aynı ses Valtra'da yok onun sistemi daha farklı. Hatta 2000 den sonra çıkanlarda powershift balataları arasında minik yaylar var. Bu yaylar sayesinde vuruntu bir miktar azalıyor. Muhtemelen ses kullanılan teknolojiye ve seçilen powershift kademesi oranlarına bağlı olan bir şey. Oran büyükse haliyle şanzımanda senkronize olmakta zorlanıyor.
Süleyman abi benim kasım gibi Trakklüpe attığım bir video vardı o videoda her ikisininde nasıl performans sergilediği ortadaKazım sen nerdesin seni konuya çekemiycez diye göbeğimiz çatladıYok canım performans olarak tutunamaz tam randımanla kullanılmamştır rahatlık olarak her dediğine harfi harfine katılırım bende L95 te var çünkü. Ferguson 12+4 vites
Hodri meydan..
Boştaykende denedim küt küt vuruyor dedim şimdi alıcaz şanzıman üst kapağını elime. NH lerinkisi daha soft bunun yanında. Fatih'in dediği gibi seri geçiş yapmak lazım zaten ERkunt'un vites kolu çok rahat hareket ediyor vitesi takıp seri bir şekilde power kullanmak lazım.
Kazım sen nerdesin seni konuya çekemiycez diye göbeğimiz çatladıYok canım performans olarak tutunamaz tam randımanla kullanılmamştır rahatlık olarak her dediğine harfi harfine katılırım bende L95 te var çünkü. Ferguson 12+4 vites
Hodri meydan..
Boştaykende denedim küt küt vuruyor dedim şimdi alıcaz şanzıman üst kapağını elime. NH lerinkisi daha soft bunun yanında. Fatih'in dediği gibi seri geçiş yapmak lazım zaten ERkunt'un vites kolu çok rahat hareket ediyor vitesi takıp seri bir şekilde power kullanmak lazım.
Süleyman abi benim kasım gibi Trakklüpe attığım bir video vardı o videoda her ikisininde nasıl performans sergilediği ortadaAz önceki yazımda yakıta değinmeği unutmuşum o sabah her iki traktöründe mazotlarını full yaptık 80 dekar tarlanın sonunda TLA 102 Litre 3.095 93 litre aldı buda demek oluyorki aslan besleyen yemini düşünmez
![]()
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Boştaykende denedim küt küt vuruyor dedim şimdi alıcaz şanzıman üst kapağını elime. NH lerinkisi daha soft bunun yanında. Fatih'in dediği gibi seri geçiş yapmak lazım zaten ERkunt'un vites kolu çok rahat hareket ediyor vitesi takıp seri bir şekilde power kullanmak lazım.
Süleyman abi benim kasım gibi Trakklüpe attığım bir video vardı o videoda her ikisininde nasıl performans sergilediği ortadaAz önceki yazımda yakıta değinmeği unutmuşum o sabah her iki traktöründe mazotlarını full yaptık 80 dekar tarlanın sonunda TLA 102 Litre 3.095 93 litre aldı buda demek oluyorki aslan besleyen yemini düşünmez
![]()
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Süleyman, Kazım: Bu işte bir terslik var, ihtimalki traktör kapıştırmaya karar verirseniz bence Süleymanın L95 ile Kazım'ın TL100A'yı Yine Süleyman'ın 3.095 fantom ile Kazım'ın 3.095 fantom'u kapıştırın.
Kısacası aynı marka traktör kapıştırın derim. MF-NH kapışması ile bu işin içinden çıkılmayacak gibi geliyor bana..![]()
sevdim bu konuyuarada evdeki traktörleri deniyorum. Mesela; el freni çekili 265s i 276 g rahat itiyor kafa kafaya, 265 in lastikler sıfır ve özka, 276 da kabak lassa var., 265s e binip, 276 gold u itimeye çalışıyorum 1 cm oynamıyor yerinden, 265s olduğu yerde pati çekiyor.
Ha ha senin denemede iyiymiş Nail abikabak bile olsa Lassa candır diyebilirmiyiz
![]()