Asansör Çeki Uygulaması (Yardım)

02.01.2016
2,334
3,121

Traktörümün (JD/5065-E) çeki demiri altta olduğu için karayolu yük taşımacılığında aşırı derecede traktöre baskı yapıp zıplatıyor. Bu olumsuzluğu gidermek için ASANSÖR ÇEKİ'yi düşünüyorum. Asansör çeki uygulaması güvenli mi, sonradan bir sorun yaratır mı? Ayrıca nerden temin edebilirim?
 
Abi, asönsör çeki dikey yüke pek gelmiyor. 4 ton ve üzeri yüklerde tehlike. Tandem için üretilmiş bence amacına uygun kullanın. Sonra yolda izde kırılıp sizi bırakmasın.
Yani sadece çeki gücünde kullanılıyor. Tek dingilli olup, traktöre yük bindiren römorklarda sıkıntılı mı? Örnek olarak, geçen gün tek dingilli römorkla 8,200 kg kum+1400 kg römork ağırlığı ile birlikte toplam 10 ton civarı yük taşıdım. Asansör çeki bu yüke dayanmaz mı?
 
Yani sadece çeki gücünde kullanılıyor. Tek dingilli olup, traktöre yük bindiren römorklarda sıkıntılı mı? Örnek olarak, geçen gün tek dingilli römorkla 8,200 kg kum+1400 kg römork ağırlığı ile birlikte toplam 10 ton civarı yük taşıdım. Asansör çeki bu yüke dayanmaz mı?
Alt çeki demirin üstünde yanlış hatırlamıyorsam 1500kg gibi bişey yazıyordu cenap. 10 ton yüke dayanabildiyse iyi[emoji16]
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Yani sadece çeki gücünde kullanılıyor. Tek dingilli olup, traktöre yük bindiren römorklarda sıkıntılı mı? Örnek olarak, geçen gün tek dingilli römorkla 8,200 kg kum+1400 kg römork ağırlığı ile birlikte toplam 10 ton civarı yük taşıdım. Asansör çeki bu yüke dayanmaz mı?
Abi naptın parçalar asönsörü o yük dikey değil yatay için yapılmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci96
Yani sadece çeki gücünde kullanılıyor. Tek dingilli olup, traktöre yük bindiren römorklarda sıkıntılı mı? Örnek olarak, geçen gün tek dingilli römorkla 8,200 kg kum+1400 kg römork ağırlığı ile birlikte toplam 10 ton civarı yük taşıdım. Asansör çeki bu yüke dayanmaz mı?
Asansör çekiler 4 sınıfı traktörlerde 3 ton yük kapasitesi var.
5 m^3 kum 8-9 ton(kuru-ıslak) civarı gelir, traktörün istiap haddi brüt 9 tondur, aşırı yükleme yapmayınız.
8 ton yüklediğiniz römork çift lastik olması gerekirdi , lastik patlayabilir , segman fırlayabilir , çok tehlikelidir.
Alt çeki uzun konumda ise traktörü geri kapaklayabilir.
Tandem çift dingilli römorkta arış seviyesini tutturmak için asansör çeki kullanışlı olur.
Sofralı römorklarda ise arış yere paralel veya bir tık üst seviyeden asansör çeki ayarlanırsa yük arka lastiklere iyi basar, tutunma artar, inişlerde bir tık alt seviye kullanılır , yük tekerleri yere doğru basar, frenleme miktarı artar.
Balye makinesinde alt çeki uzun konumda tutularak sıra dönüşleri rahatlatılır.
Tamburlu çayır makinesi kullanırken asansör çeki genelde sökülür, şaft çalışması rahatlatılır.
Tek dingil römorklarda genelde fren bulunmadığından traktörlerin diferansiyelini çok yorar.
Yükü traktörün cer dişlilerine taşıtmış olursunuz.
Tonajlı römorklarda damper çıkışlarıyla çalışan hidrolikli fren kullanıyoruz.
 

Benzer Konular