Boru tip remork dingili kaç ton çeker


Arkadaşlar merhabalar, elimizde eski ekermak remork var, dingiller eski tip boru tipi, acaba bu dingiller kaç tona kadar çeker?

WhatsApp Image 2023-05-22 at 00.05.51.jpeg
 
Genelde 4 , 5 ton civarı
acaba 7-8 ton çekmez mi kapakları ve ilaveleri yeniledim, 60cm kapak+30 +30 cm, 2 kat ilave attım, iç hacmi ise 9,6m^3 ulaştı yani yaklaşık 8 ya da 8.5 ton alır diye düşünüyorum acaba dingiller çeker mi,

Lastikler çekmeyeceği için 9.00-16 lastik aldım ama henüz değiştiremedim. tamamlayınca resim atarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
acaba 7-8 ton çekmez mi kapakları ve ilaveleri yeniledim, 60cm kapak+30 +30 cm, 2 kat ilave attım, iç hacmi ise 9,6m^3 ulaştı yani yaklaşık 8 ya da 8.5 ton alır diye düşünüyorum acaba dingiller çeker mi,

Lastikler çekmeyeceği için 9.00-16 lastik aldım ama henüz değiştiremedim. tamamlayınca resim atarım.
Sadece dingille bitmez o iş lastik makamlar şase hepsi etken 9 00 16 8 tona dayanmaz
 
ben çeker diye tahmin ediyorum hem remork şase hem dingil hemde lastikler, şöyle bir tezim var abilerim, kardeşlerim, normalde 4 tonluk remorka kum ya da taş sardığımızda yaklaşık 6-8 ton arası yüklemiş oluyoruz, ben sadece tarladan eve arpa buğday çekeceğim oda işimi görür diye tahmin ediyorum. Bu arada bu kum yüklediğimizde lastikler de 7.5- 16 çekebiliyor yeniyse, eski lastik zaten çekmiyor
 
Makasların 8-9 tona zayıf kalır, düzleşmiş makasla tarla yolunda ekin taşımak zor, olabilir dikkatli olursun yavaş gidersin vs. ama sonuçta 14 kat lastiği tavsiye ederim, aldıklarını takmadıysan ve 12 kat ise değiştir 14 kat lastikle kafan rahat olsun, muavin makas takarak romorkunu güçlendirirsen çok rahat edersin.
 
Makasların 8-9 tona zayıf kalır, düzleşmiş makasla tarla yolunda ekin taşımak zor, olabilir dikkatli olursun yavaş gidersin vs. ama sonuçta 14 kat lastiği tavsiye ederim, aldıklarını takmadıysan ve 12 kat ise değiştir 14 kat lastikle kafan rahat olsun, muavin makas takarak romorkunu güçlendirirsen çok rahat edersin.
sizin dediğiniz gibi muavin makas da ilave ettirdim, yılda max 8-10 remork çekecek çok değil
 

Rulman+borya pek dayanmıyor, bunlar max 5,6 ton
arka teker rulmanlarda boşluk var ustam en kısa zamanda rulmanları değiştirmem lazım, ama nasıl yapacağımı bilmiyorum, teker göbeğinde bir civata var onu sökünce göbek içinde bir civata daha var diye biliyorum onu da sökünce teker gelir mi acaba yani kolayca rulmanı değiştirebilir miyim bilginiz varsa yardımcı olabilir misiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Alexander
Hocam eskiyle uğraşmak bazen yorucu oluyor.
Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
3.5 tonluk römork.sofrali daha sonra komple tahtadan olan 3.80x 190 römorku şase ve kasayı yaptırdım.80mm lik şase yi 120mm120mmyaptirfim damperli yaptırdım.4m2m.50 kapak 40+40 çift ilave lastiker 7.50 16 ydi 9.00r16 lastik uyguladim.7.5 ton buğday ile 18km taşıdım.hep proplem.
Romorkun orjinal dingiller boru dingil ama dar olmasından dayı dönerken ödüm kopuyor devrilecek diye .9.00 r16 lastikler 12 kat.ama randıman vermedi.gecenlerde jantlarıyla birlikte lastikleri sattim.
4 adet 265.70r17.5 lastik ve jant ayarladım.yakin zamanda lastikleri takicam.şuan elimde 7.00r20 tekerler vardı onları taktım geçici olarak.uzun lafın kısası ne kadar modifikasyona yapsak sağlıklı sonuçlar alamıyoruz.
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20230523-WA0022.jpeg
    IMG-20230523-WA0022.jpeg
    456.6 KB · Görüntüleme: 71
  • Screenshot_20230525-003321_Gallery.jpg
    Screenshot_20230525-003321_Gallery.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 61
  • Screenshot_20230525-003318_Gallery.jpg
    Screenshot_20230525-003318_Gallery.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 59
  • Screenshot_20230525-003219_Gallery.jpg
    Screenshot_20230525-003219_Gallery.jpg
    964.4 KB · Görüntüleme: 56
  • Screenshot_20230525-003207_Gallery.jpg
    Screenshot_20230525-003207_Gallery.jpg
    934 KB · Görüntüleme: 57
  • Screenshot_20230525-003140_Gallery.jpg
    Screenshot_20230525-003140_Gallery.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 61
  • Screenshot_20230525-003010_Gallery.jpg
    Screenshot_20230525-003010_Gallery.jpg
    904.6 KB · Görüntüleme: 58
  • Screenshot_20230525-002958_Gallery.jpg
    Screenshot_20230525-002958_Gallery.jpg
    1.3 MB · Görüntüleme: 72
Son düzenleme:
Hocam eskiyle uğraşmak bazen yorucu oluyor.
Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
3.5 tonluk römork.sofrali daha sonra komple tahtadan olan 3.80x 190 römorku şase ve kasayı yaptırdım.80mm lik şase yi 120mm120mmyaptirfim damperli yaptırdım.4m2m.50 kapak 40+40 çift ilave lastiker 7.50 16 ydi 9.00r16 lastik uyguladim.7.5 ton buğday ile 18km taşıdım.hep proplem.
Romorkun orjinal dingiller boru dingil ama dar olmasından dayı dönerken ödüm kopuyor devrilecek diye .9.00 r16 lastikler 12 kat.ama randıman vermedi.gecenlerde jantlarıyla birlikte lastikleri sattim.
4 adet 265.70r17.5 lastik ve jant ayarladım.yakin zamanda lastikleri takicam.şuan elimde 7.00r20 tekerler vardı onları taktım geçici olarak.uzun lafın kısası ne kadar modifikasyona yapsak sağlıklı sonuçlar alamıyoruz.


Yani elbette ne desek az ustam, sonuçta 1986 model remork bizdeki de Ekermak yapımı, 4mx2m boyutları var dediğin gibi yükselti arttıkça dönüşler çok büyük problem. Benim arabanın da şase demiri 100 lük kapaklar 60cm ilavelerim de 30+30cm lik toplam iç hacim 9.6m^3 oluyor. İnşallah problemsiz yük taşıyabilirim.

Lastiklere gelince ustam belki bilginiz vardır KAYIHAN marka remork a onlar önceden hep 9.00-16 lastik kullıyorlardı. ve piyasada bizim köyde de çift ilaveli yaklaşık 9ton buğday taşıyabilen remorklar - şimdilik bir problem görmedik. İnşallah da görmeyiz.

:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alexander
Hocam eskiyle uğraşmak bazen yorucu oluyor.
Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
3.5 tonluk römork.sofrali daha sonra komple tahtadan olan 3.80x 190 römorku şase ve kasayı yaptırdım.80mm lik şase yi 120mm120mmyaptirfim damperli yaptırdım.4m2m.50 kapak 40+40 çift ilave lastiker 7.50 16 ydi 9.00r16 lastik uyguladim.7.5 ton buğday ile 18km taşıdım.hep proplem.
Romorkun orjinal dingiller boru dingil ama dar olmasından dayı dönerken ödüm kopuyor devrilecek diye .9.00 r16 lastikler 12 kat.ama randıman vermedi.gecenlerde jantlarıyla birlikte lastikleri sattim.
4 adet 265.70r17.5 lastik ve jant ayarladım.yakin zamanda lastikleri takicam.şuan elimde 7.00r20 tekerler vardı onları taktım geçici olarak.uzun lafın kısası ne kadar modifikasyona yapsak sağlıklı sonuçlar alamıyoruz.
Abi römorkun modifikasyonu ve işçiliği çok güzel olmuş ama her şeyin de kapasitesi belli. Her şey bir yere kadar. 3.5 tonluk römork ilavelerle maks 5.5 6 ton çeker. Size yetersiz geldiği için fazlaca ilave eklemişsiniz belli ki. Bana yüksek geldi ilaveler 5 tonluk römork olsaydı belki olabilirdi ama artık büyük işlere eski ve küçük ekipmanlar gitmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alexander
arka teker rulmanlarda boşluk var ustam en kısa zamanda rulmanları değiştirmem lazım, ama nasıl yapacağımı bilmiyorum, teker göbeğinde bir civata var onu sökünce göbek içinde bir civata daha var diye biliyorum onu da sökünce teker gelir mi acaba yani kolayca rulmanı değiştirebilir miyim bilginiz varsa yardımcı olabilir misiniz
Boryada iki adet konik makaralı rulman olur, biri önde biri arkada, artadaki somunu sökünce borya milden ayrilir, rulmanlar boşa çıkar, hafif tıklatarak eski rulman zarflarını çıkarip yenisini çakarsın. Önce somunu biraz sıkıp boşluğu almayı deneyebilirsin, belki rulmanlar sağlamdır.
 
Eğer o römorka 8 ton atmak istiyorsanız mutlaka muavinli makas ve 12'lik vs kapama npu dingil, ona göre de porya takmanız lazım. Çekmesine çeker ama altı da dağılır. Senede 1 sefer bile yapacak olsa riske atmaya değmez. O römorkun makası oysa zaten kapasitesi 4 tondur. Şaseyi de ona göre yapmışlardır. Kasayı değiştirmek yetmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
Eğer o römorka 8 ton atmak istiyorsanız mutlaka muavinli makas ve 12'lik vs kapama npu dingil, ona göre de porya takmanız lazım. Çekmesine çeker ama altı da dağılır. Senede 1 sefer bile yapacak olsa riske atmaya değmez. O römorkun makası oysa zaten kapasitesi 4 tondur. Şaseyi de ona göre yapmışlardır. Kasayı değiştirmek yetmez.
Hocam merhaba, muavin makas montajı yaptırdım birde benim şaselerim 100mmlik ve iç içe birde U profil montajlanmış ama poryalarım da herhangi bir güncelleme yapmadım, porya değiştirmek gerekir mi yine de ? porya çeşitleri konusunda aslına bakarsanız hiç bilgim yok.
 
Boryada iki adet konik makaralı rulman olur, biri önde biri arkada, artadaki somunu sökünce borya milden ayrilir, rulmanlar boşa çıkar, hafif tıklatarak eski rulman zarflarını çıkarip yenisini çakarsın. Önce somunu biraz sıkıp boşluğu almayı deneyebilirsin, belki rulmanlar sağlamdır.
Ustam Merhaba,
Dün jant göbeğini söktüm ve oradaki civatayı sıkılayarak rulmandaki boşluğu aldım şimdi hiçbir boşluk kalmadı. Bilgi ve desteğin için teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: grall

Hocam eskiyle uğraşmak bazen yorucu oluyor.
Eski bir romorkumuz vardı özyatağanli konya yapımı sanirim.
3.5 tonluk römork.sofrali daha sonra komple tahtadan olan 3.80x 190 römorku şase ve kasayı yaptırdım.80mm lik şase yi 120mm120mmyaptirfim damperli yaptırdım.4m2m.50 kapak 40+40 çift ilave lastiker 7.50 16 ydi 9.00r16 lastik uyguladim.7.5 ton buğday ile 18km taşıdım.hep proplem.
Romorkun orjinal dingiller boru dingil ama dar olmasından dayı dönerken ödüm kopuyor devrilecek diye .9.00 r16 lastikler 12 kat.ama randıman vermedi.gecenlerde jantlarıyla birlikte lastikleri sattim.
4 adet 265.70r17.5 lastik ve jant ayarladım.yakin zamanda lastikleri takicam.şuan elimde 7.00r20 tekerler vardı onları taktım geçici olarak.uzun lafın kısası ne kadar modifikasyona yapsak sağlıklı sonuçlar alamıyoruz.
Ustam bu arada senin yaşadığın problem çoğunlukla remork dolu iken dönüşlerde mi yaşıyorsun, lastik ve jant işi çözüldükten sonra anladığım kadarıyla başka bir problem kalmayacak.
 
Arazimiz ova olmamasından dolayı yokuş lu inişli yerler çoğunlukta.
9.00r16 lastikler uzun yolda ısınıyor. Kaşısa girince veya jant içindeki çember iç lastiği ısırıyor o yüzden yolda kaldığım oldu.
9.00 r16 lastik balon yapılı.
Ama 7.50 r16 jant dar yapılı.
Bu önemli bir durum.9.00r16 lastiğe 9.00r16 jant olmalıydı.o yüzden problemler yaşadım.
Bu saatten sonra jant lastik modifikasyonu yapacak arkadaşlara tavsiyem.
285 70 r19.5 jant lastik uygulaması yapsınlar.
Veya bir tim daha alçak olsun diyorsanız.265 70 r17.5 lastik jant.
13 ton üzeri yük tasimaciliginda
8 bijon ve 385 55 r19.5
8 bijon 435 55 r19.5
Dorse midilli tipi jant lastik uygulamaları çok faydalı olur nacizane tavsiyem.
 

Benzer Konular