Case jx65c ile tt465nh hangisini tercih etmeliyim


Kaç model olduğu önemli değil ama bir MF den sonra bu bahsi geçen makinelerin hiç birisi ile mutlu olamayacaksınız. Bütçe dahilinde, MF seçeneklerini de bir gözden geçirmeden karar vermeyin derim.
MF tartışılmaz yağ su mazot yola devam sesiyle apayrı güzel özellikle 2008 e kadar modeller şimdilerde 54 serileri ekonomi güç meselesi yapacak birşey yok tt475 e yazıldık hayırlısı olur inşallah
 
İsabetli seçim olmuş.bende t4.75 kullanıyorum.butun isteklerini karşılayacak bir traktör.her konuda seni tatmin edeceğine inanıyorum.
Traktör henüz gelmedi çevremde kullananlar arkadaşlar var yarısı çok iyi diyor yarısı uzak dur diyor kendi köyümde kullanan bir arkadaş sıfır aldı 230 saatte satıp td90 aldı bilmiyorum bu iyi değil diyenler beklentilerimi yüksek veya Kullanımda mı yanlışlık yapıyorlar yada gerçek iyi değilmi siz hangi şehirde kullanıyorsunuz kaç saatte traktörünüz kaç numara pulluk kullanıyorsunuz arazi yapınız nasıl cevaplarsanız sevinirim
 
Merhaba değerli trakkulüp üyeleri ve takipçileri casejx65c ile tt4nh arasında kaldım bu iki traktörden hangisini tercih etmeliyim bulunduğumuz en yakın yerde NH bayisi ve Servisi mevcut case de bayi ve servis yok il merkezinde var kuru tarım yapıyoruz yılda 200 ila 250 dekar yer işletiyorum benim traktör 265 maseyy 92 model düz bunu verip bu iki traktörden birisini almak düşüncesindeyim case 4 silindir NH 3 silindir arazimiz pek düz sayılmaz bu iki traktörü de kullanan varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim NH 220 fiyat case 230 fiyat
65c yerine 75e modelini de düşünebilirsiniz hocam. 4 12 yada 4 14 te sorun yaşamazsınız. Hem 4 silindir hemde ağırlık olarak 3.660kg. Onun fiyatı da 250 olması lazım
 
Traktöre yazilmişsiniz hayirli olsun simdiden biz suan aktif olarak erkunt 90e+ 640 fiat mf 3085d tek ceker td100d tr5110 var.akrabimizin 5430vardi.bu nuda kullandik 3075d ciftceker phantomda kullandik hic bir traktör mf ile yarişamiyor size söyleyim ben tek ceker mf ile gaza basmadan arkada 5 ton yükle kalkabiliyorum ama tr5 td ile 13 14 gaz vermeme rahmen motor boğuluyor ve beni cileden cikariyor bu traktörler yerine 3075 ciftceker bulabilseydiniz bunlarin hepsine her işde tur bindirirdi.tt4.75 icine bindim ufak kibar vitesleri daha rahat shutle ve lift o matik daha iyi tdlere göre ama mf fani değilim fakat gercekleri söylemek gerekirse bir 3000 serisi bundan 15 sene önce cikan bir seri etmez hicbiri. Erkuntda iyiki almamişsiniz tt td caseden iyi ceker ama sacma sapan arizalar acar liftomatic calismaz shutle halatli arizalanir vs vs sorunu bitmez.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: The_Hoca
Traktöre yazilmişsiniz hayirli olsun simdiden biz suan aktif olarak erkunt 90e+ 640 fiat mf 3085d tek ceker td100d tr5110 var.akrabimizin 5430vardi.bu nuda kullandik 3075d ciftceker phantomda kullandik hic bir traktör mf ile yarişamiyor size söyleyim ben tek ceker mf ile gaza basmadan arkada 5 ton yükle kalkabiliyorum ama tr5 td ile 13 14 gaz vermeme rahmen motor boğuluyor ve beni cileden cikariyor bu traktörler yerine 3075 ciftceker bulabilseydiniz bunlarin hepsine her işde tur bindirirdi.tt4.75 icine bindim ufak kibar vitesleri daha rahat shutle ve lift o matik daha iyi tdlere göre ama mf fani değilim fakat gercekleri söylemek gerekirse bir 3000 serisi bundan 15 sene önce cikan bir seri etmez hicbiri. Erkuntda iyiki almamişsiniz tt td caseden iyi ceker ama sacma sapan arizalar acar liftomatic calismaz shutle halatli arizalanir vs vs sorunu bitmez.
Önerin ve görüşlerin için çok teşekkür ederim Bi kanala girdik hakkımızda hayırlısı makina birazda beyaz eşya gibi şans işi derler doğrumudur bilmiyorum mf alacaktım 54 serisi hariç içim ısınmadı o diğer serilerini 54 de gücümüz yetmedi erkunt alacaktık bayi sözleşme yapmıyor aylık gelmeyen traktöre zam yapıyor case ilçede servisi yok ile uzaklık 100 km durum böyle
 
  • Beğen
Tepkiler: baran705
Merhaba değerli trakkulüp üyeleri ve takipçileri casejx65c ile tt4nh arasında kaldım bu iki traktörden hangisini tercih etmeliyim bulunduğumuz en yakın yerde NH bayisi ve Servisi mevcut case de bayi ve servis yok il merkezinde var kuru tarım yapıyoruz yılda 200 ila 250 dekar yer işletiyorum benim traktör 265 maseyy 92 model düz bunu verip bu iki traktörden birisini almak düşüncesindeyim case 4 silindir NH 3 silindir arazimiz pek düz sayılmaz bu iki traktörü de kullanan varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim NH 220 fiyat case 230 fiyat
Case jx65 c al c ler yarı avrupa oldugu icin ithal motor herzaman daha iyi olur daha pratik newhollanda göre özellikleri daha fazla suan 2021 model ler commanrail pompa olarak cıkıyor anlık ne kadar yaktıgınu bile gösteriyor ekranda yol bilgisayarı koymuşlar
Jx65 c 4 lü 14 lü ünlü yaylı pulluk denedik güzel cekiyor
Komsuda jx75 c var 5 li 12 numara takıyor ünlü yaylı güzelde cekiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han
Traktöre yazilmişsiniz hayirli olsun simdiden biz suan aktif olarak erkunt 90e+ 640 fiat mf 3085d tek ceker td100d tr5110 var.akrabimizin 5430vardi.bu nuda kullandik 3075d ciftceker phantomda kullandik hic bir traktör mf ile yarişamiyor size söyleyim ben tek ceker mf ile gaza basmadan arkada 5 ton yükle kalkabiliyorum ama tr5 td ile 13 14 gaz vermeme rahmen motor boğuluyor ve beni cileden cikariyor bu traktörler yerine 3075 ciftceker bulabilseydiniz bunlarin hepsine her işde tur bindirirdi.tt4.75 icine bindim ufak kibar vitesleri daha rahat shutle ve lift o matik daha iyi tdlere göre ama mf fani değilim fakat gercekleri söylemek gerekirse bir 3000 serisi bundan 15 sene önce cikan bir seri etmez hicbiri. Erkuntda iyiki almamişsiniz tt td caseden iyi ceker ama sacma sapan arizalar acar liftomatic calismaz shutle halatli arizalanir vs vs sorunu bitmez.
Çileden çıkmadan nasıl traktörü sürmeliyiz konusuna katkı vereceğiz, şu anda fazla zamanım yok.
 
75 C yi nasıl sürüyoruz.
Devir tercihlerimiz nasıl değişiyor.
Traktörü ısıtıp ibreler yerine oturduktan sonra
Pulluk sürümünde el gazını 1300 rpm devire çekeriz. ( 1300 rpm tork artış yüzdesi %43 motor şahlanması var ayrıca hassasiyet algılaması etkin olur , takviye 4. viteste ek şanzıman yağlaması var olduğundan %10 güç aktarımı iyileşir, motor sesi de değişiyor.)
Toprak sertliğine göre pulluk gerekiyor, 3 14" sabit pulluk bizim toprak yapımıza uyuyor.
Tav durumunda 1600-1700 rpm devirle süreriz, ağır tav durumunda çekebildiği kadar devir 2600 rpm e kadar kapatılabilir.
Motorun güç eğrisi 1600-2600 rpm arası hafif yumuşayan şekilde verilmiş, 1600 rpm de güç tepesi bulunuyor.
Nakliye, taşıma işlerinde vitesler 1500-2600 rpm aralığı değişebiliyor.
Tarlaya tırmık çekilirken 1500-2600 rpm devirler arasını rahatlıkla kullanabiliriz.
Güç sonu 2600 rpm devirde bulunuyor.
Perkins motor 2000 rpm max güç 2200 rpm max çalışma devri olduğundan 2200 rpm den sonra yakıt arttırır. Mercedes motor özelliği 2600 rpm de yakıt arttırmaz, motorun max çalışma devri 2750 rpm de bulunuyor, 2600 rpm den sonra spesifik yakıt tüketim 300-350-400 gr.kw/h gibi katlayarak yükseldiği için %30 gibi yol yakıtını arttıracaktır, 2600 rpm le yol gitsek 10 lt yaktığı yerde 2750 rpm le yol gidersek 12-13 lt yakabilir.
Kuyruk mili, şanzıman uyumu olarak baktığımızda Fiat 7056S , 500 rpm vites araları, max tork ve güç devir aralığı da 500 rpm olduğundan gayet uyumludur.
2015 model JXC vites araları 800-600-500-500 rpm olarak ayarlanmış, kuyruk mili 540 1950 rpm devirde bulunuyor,
Mevcut motor karakterine göre 1000 rpm aktif çalışma devir aralığı mevcuttur.
Samanda 580 rpm , ot bağlamada 500 rpm balye makinesine devir gerekebiliyor.
Kuyruk mili 540 devir , motor devri 1600-2400 rpm arası her devire konumlanabilir.
Vites aralarının tamamı 800 rpm devirle uyumlu hale getirilebilir.
Alışkanlıklarımıza uyar mı kullanışlı olur mu tartışılır çünkü Fiat 2200 rpm , Ford 2100 rpm , JD 1900 rpm , 2300 rpm (bazı modellerinde 2400 rpm güç sonu var.) , Steyr 2200 rpm , Landini Globus 2300 rpm tercih ediyor.
2300 rpm devir üstü 540 kuyruk mili konumlaması bulunmuyor.
2300 rpm e 540 deviri konumlandırsak motor yakıt arttırmaz, güç eğrisi de yumuşayarak azalan şeklindedir.
Kuyruk mili 540 devir 2200 rpm devire konumlanıp 600 rpm vites aralıklarıyla traktör şanzıman kuyruk mili devri olarak Fiat 7056S modele benzetilebilirdi.
Traktör utility model olduğundan nakliye ve ön kepçe çalışmalarına daha yatkındır, 1500-2600 rpm aralığı aktif kullanılır.
Deuthz motor tork eğrisi yarım yay şeklinde 1600 rpm max tork veriyor, en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm devir aralığı , Euro 2 motorların tork artış yüzdeleri %35 dolaylarında olabiliyor , toprak işlemede 1200-1600 rpm devirler yumuşak alanlarda çok tercih ediliyor ve düşük devir aralığında motor tepkileri ve yakıt tüketim değerleri iyi oluyor,
Fark motor gücü 2200 rpm de max durumdadır, max tork noktası civarında motor gücünün yarısı gibi kullanılıyor.
Düşük devirlerde en az yakıt bölgesi olan motorun erken devirde açan turboya gereksinimi olur, yağlama ve soğutma sistemleri ona göre ayarlanmak durumundadır, beğenmediğimiz konu malzeme mukavemetleri olarak devir alamamış motorun krank yükü yüksek olur, tasarımında ona göre yapılması gerekir, krank yatakları v.s.
Fendth 1050 Vario örneğinde olduğu gibi ( 360 000 euro)
1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 1500-1700 rpm sabit güç aralığı , 1300-1400 rpm en az yakıt devir bölgesi , 517 hp, 2400 n.m. tork olmasına karşın 1400 rpm devirde bu gücün tamamı kullanılmaz.
Magnum 340, 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm güç tepesi , 1500 rpm ek güç arttırımında 400 hp güç tepesi bulunuyor, en az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm devir aralığıdır.
Lastik tekerle tav durumunda motor 1500 rpm le 6-8m dik rotovatörde mükemmel işçilik çıkarır, balye makinesinde de aynı olur, 1900 rpm de 340 hp ile balye bağlar 1500 rpm de sıra dönüşleri daha pratik olur.
Deuthz 9340 ile farkı , 1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi , ek güç üretiminde, güç arttırımlı devir bölgesi 1900-2200 aralığında bulunuyor, dik rotovatörü 1900 rpm devirde çeker, güç tercihlerinin konumları değişmiştir.
Yaş zemin pulluk sürümünde Magnum 340 , 1500 rpm de 400 hp , Deuthz 9340 , 300 hp gibi güçle çalışır.
Bebek motor benzetmesi bu yüzden olmaktadır.
Ebatlar büyük yaş zemine girince 4 lü dönerli pulluk kullanmak durumunda kalır.
Optum 300 CVX , 211000 euro dan 185 000 euroya fiyat indirimi yapılmış , sahibinin gaanı ağrımış, şeker şelbeti iyi gelir.
Yoğun basınçlı balye makinesini mis gibi çalıştırır, row trak model olarak 6 dönerli pulluk kullanır , 8 li çekili pulluk kullanır, biraz tav olsun, yaş kuru fark etmez.
En az yakıt bölgesi 1100-1500 rpm devire gömülmediği için motor kötü olmaz.
8-9 sınıfı motorları 1200-2200 rpm aktif devir aralığına hapsetmişler, en az yakıt bölgelerini 1200-1600 rpm gibi konumlamışlar, 1800-2200 rpm gibi en az yakıt bölgesi konumlaması yapılsa malzeme mukavemetleri açısından doğru tercih yapılmış olurdu.
Bol beygirli mevcut gücünün yarısını kullanabildiğimiz modeller var.
TIRTIL olsa paletli, 15 pulluğu traktör gibi çekerdi.
İş gücü olarak pullukta Fenth 1050 modelin iki katı olur.
Motor dizaynında sevmediğim konu , motor çalışma devirlerinin 1000-2500 rpm arasına konumlandırılmasıdır, üst serilere geçildikçe motor çalışma devir aralığının kısılması hiç hoşumuza gitmiyor, siz ne dersiniz, efendim.
 
75 C yi nasıl sürüyoruz.
Devir tercihlerimiz nasıl değişiyor.
Traktörü ısıtıp ibreler yerine oturduktan sonra
Pulluk sürümünde el gazını 1300 rpm devire çekeriz. ( 1300 rpm tork artış yüzdesi %43 motor şahlanması var ayrıca hassasiyet algılaması etkin olur , takviye 4. viteste ek şanzıman yağlaması var olduğundan %10 güç aktarımı iyileşir, motor sesi de değişiyor.)
Toprak sertliğine göre pulluk gerekiyor, 3 14" sabit pulluk bizim toprak yapımıza uyuyor.
Tav durumunda 1600-1700 rpm devirle süreriz, ağır tav durumunda çekebildiği kadar devir 2600 rpm e kadar kapatılabilir.
Motorun güç eğrisi 1600-2600 rpm arası hafif yumuşayan şekilde verilmiş, 1600 rpm de güç tepesi bulunuyor.
Nakliye, taşıma işlerinde vitesler 1500-2600 rpm aralığı değişebiliyor.
Tarlaya tırmık çekilirken 1500-2600 rpm devirler arasını rahatlıkla kullanabiliriz.
Güç sonu 2600 rpm devirde bulunuyor.
Perkins motor 2000 rpm max güç 2200 rpm max çalışma devri olduğundan 2200 rpm den sonra yakıt arttırır. Mercedes motor özelliği 2600 rpm de yakıt arttırmaz, motorun max çalışma devri 2750 rpm de bulunuyor, 2600 rpm den sonra spesifik yakıt tüketim 300-350-400 gr.kw/h gibi katlayarak yükseldiği için %30 gibi yol yakıtını arttıracaktır, 2600 rpm le yol gitsek 10 lt yaktığı yerde 2750 rpm le yol gidersek 12-13 lt yakabilir.
Kuyruk mili, şanzıman uyumu olarak baktığımızda Fiat 7056S , 500 rpm vites araları, max tork ve güç devir aralığı da 500 rpm olduğundan gayet uyumludur.
2015 model JXC vites araları 800-600-500-500 rpm olarak ayarlanmış, kuyruk mili 540 1950 rpm devirde bulunuyor,
Mevcut motor karakterine göre 1000 rpm aktif çalışma devir aralığı mevcuttur.
Samanda 580 rpm , ot bağlamada 500 rpm balye makinesine devir gerekebiliyor.
Kuyruk mili 540 devir , motor devri 1600-2400 rpm arası her devire konumlanabilir.
Vites aralarının tamamı 800 rpm devirle uyumlu hale getirilebilir.
Alışkanlıklarımıza uyar mı kullanışlı olur mu tartışılır çünkü Fiat 2200 rpm , Ford 2100 rpm , JD 1900 rpm , 2300 rpm (bazı modellerinde 2400 rpm güç sonu var.) , Steyr 2200 rpm , Landini Globus 2300 rpm tercih ediyor.
2300 rpm devir üstü 540 kuyruk mili konumlaması bulunmuyor.
2300 rpm e 540 deviri konumlandırsak motor yakıt arttırmaz, güç eğrisi de yumuşayarak azalan şeklindedir.
Kuyruk mili 540 devir 2200 rpm devire konumlanıp 600 rpm vites aralıklarıyla traktör şanzıman kuyruk mili devri olarak Fiat 7056S modele benzetilebilirdi.
Traktör utility model olduğundan nakliye ve ön kepçe çalışmalarına daha yatkındır, 1500-2600 rpm aralığı aktif kullanılır.
Deuthz motor tork eğrisi yarım yay şeklinde 1600 rpm max tork veriyor, en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm devir aralığı , Euro 2 motorların tork artış yüzdeleri %35 dolaylarında olabiliyor , toprak işlemede 1200-1600 rpm devirler yumuşak alanlarda çok tercih ediliyor ve düşük devir aralığında motor tepkileri ve yakıt tüketim değerleri iyi oluyor,
Fark motor gücü 2200 rpm de max durumdadır, max tork noktası civarında motor gücünün yarısı gibi kullanılıyor.
Düşük devirlerde en az yakıt bölgesi olan motorun erken devirde açan turboya gereksinimi olur, yağlama ve soğutma sistemleri ona göre ayarlanmak durumundadır, beğenmediğimiz konu malzeme mukavemetleri olarak devir alamamış motorun krank yükü yüksek olur, tasarımında ona göre yapılması gerekir, krank yatakları v.s.
Fendth 1050 Vario örneğinde olduğu gibi ( 360 000 euro)
1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 1500-1700 rpm sabit güç aralığı , 1300-1400 rpm en az yakıt devir bölgesi , 517 hp, 2400 n.m. tork olmasına karşın 1400 rpm devirde bu gücün tamamı kullanılmaz.
Magnum 340, 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm güç tepesi , 1500 rpm ek güç arttırımında 400 hp güç tepesi bulunuyor, en az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm devir aralığıdır.
Lastik tekerle tav durumunda motor 1500 rpm le 6-8m dik rotovatörde mükemmel işçilik çıkarır, balye makinesinde de aynı olur, 1900 rpm de 340 hp ile balye bağlar 1500 rpm de sıra dönüşleri daha pratik olur.
Deuthz 9340 ile farkı , 1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi , ek güç üretiminde, güç arttırımlı devir bölgesi 1900-2200 aralığında bulunuyor, dik rotovatörü 1900 rpm devirde çeker, güç tercihlerinin konumları değişmiştir.
Yaş zemin pulluk sürümünde Magnum 340 , 1500 rpm de 400 hp , Deuthz 9340 , 300 hp gibi güçle çalışır.
Bebek motor benzetmesi bu yüzden olmaktadır.
Ebatlar büyük yaş zemine girince 4 lü dönerli pulluk kullanmak durumunda kalır.
Optum 300 CVX , 211000 euro dan 185 000 euroya fiyat indirimi yapılmış , sahibinin gaanı ağrımış, şeker şelbeti iyi gelir.
Yoğun basınçlı balye makinesini mis gibi çalıştırır, row trak model olarak 6 dönerli pulluk kullanır , 8 li çekili pulluk kullanır, biraz tav olsun, yaş kuru fark etmez.
En az yakıt bölgesi 1100-1500 rpm devire gömülmediği için motor kötü olmaz.
8-9 sınıfı motorları 1200-2200 rpm aktif devir aralığına hapsetmişler, en az yakıt bölgelerini 1200-1600 rpm gibi konumlamışlar, 1800-2200 rpm gibi en az yakıt bölgesi konumlaması yapılsa malzeme mukavemetleri açısından doğru tercih yapılmış olurdu.
Bol beygirli mevcut gücünün yarısını kullanabildiğimiz modeller var.
TIRTIL olsa paletli, 15 pulluğu traktör gibi çekerdi.
İş gücü olarak pullukta Fenth 1050 modelin iki katı olur.
Motor dizaynında sevmediğim konu , motor çalışma devirlerinin 1000-2500 rpm arasına konumlandırılmasıdır, üst serilere geçildikçe motor çalışma devir aralığının kısılması hiç hoşumuza gitmiyor, siz ne dersiniz, efendim.
75 C yi nasıl sürüyoruz.
Devir tercihlerimiz nasıl değişiyor.
Traktörü ısıtıp ibreler yerine oturduktan sonra
Pulluk sürümünde el gazını 1300 rpm devire çekeriz. ( 1300 rpm tork artış yüzdesi %43 motor şahlanması var ayrıca hassasiyet algılaması etkin olur , takviye 4. viteste ek şanzıman yağlaması var olduğundan %10 güç aktarımı iyileşir, motor sesi de değişiyor.)
Toprak sertliğine göre pulluk gerekiyor, 3 14" sabit pulluk bizim toprak yapımıza uyuyor.
Tav durumunda 1600-1700 rpm devirle süreriz, ağır tav durumunda çekebildiği kadar devir 2600 rpm e kadar kapatılabilir.
Motorun güç eğrisi 1600-2600 rpm arası hafif yumuşayan şekilde verilmiş, 1600 rpm de güç tepesi bulunuyor.
Nakliye, taşıma işlerinde vitesler 1500-2600 rpm aralığı değişebiliyor.
Tarlaya tırmık çekilirken 1500-2600 rpm devirler arasını rahatlıkla kullanabiliriz.
Güç sonu 2600 rpm devirde bulunuyor.
Perkins motor 2000 rpm max güç 2200 rpm max çalışma devri olduğundan 2200 rpm den sonra yakıt arttırır. Mercedes motor özelliği 2600 rpm de yakıt arttırmaz, motorun max çalışma devri 2750 rpm de bulunuyor, 2600 rpm den sonra spesifik yakıt tüketim 300-350-400 gr.kw/h gibi katlayarak yükseldiği için %30 gibi yol yakıtını arttıracaktır, 2600 rpm le yol gitsek 10 lt yaktığı yerde 2750 rpm le yol gidersek 12-13 lt yakabilir.
Kuyruk mili, şanzıman uyumu olarak baktığımızda Fiat 7056S , 500 rpm vites araları, max tork ve güç devir aralığı da 500 rpm olduğundan gayet uyumludur.
2015 model JXC vites araları 800-600-500-500 rpm olarak ayarlanmış, kuyruk mili 540 1950 rpm devirde bulunuyor,
Mevcut motor karakterine göre 1000 rpm aktif çalışma devir aralığı mevcuttur.
Samanda 580 rpm , ot bağlamada 500 rpm balye makinesine devir gerekebiliyor.
Kuyruk mili 540 devir , motor devri 1600-2400 rpm arası her devire konumlanabilir.
Vites aralarının tamamı 800 rpm devirle uyumlu hale getirilebilir.
Alışkanlıklarımıza uyar mı kullanışlı olur mu tartışılır çünkü Fiat 2200 rpm , Ford 2100 rpm , JD 1900 rpm , 2300 rpm (bazı modellerinde 2400 rpm güç sonu var.) , Steyr 2200 rpm , Landini Globus 2300 rpm tercih ediyor.
2300 rpm devir üstü 540 kuyruk mili konumlaması bulunmuyor.
2300 rpm e 540 deviri konumlandırsak motor yakıt arttırmaz, güç eğrisi de yumuşayarak azalan şeklindedir.
Kuyruk mili 540 devir 2200 rpm devire konumlanıp 600 rpm vites aralıklarıyla traktör şanzıman kuyruk mili devri olarak Fiat 7056S modele benzetilebilirdi.
Traktör utility model olduğundan nakliye ve ön kepçe çalışmalarına daha yatkındır, 1500-2600 rpm aralığı aktif kullanılır.
Deuthz motor tork eğrisi yarım yay şeklinde 1600 rpm max tork veriyor, en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm devir aralığı , Euro 2 motorların tork artış yüzdeleri %35 dolaylarında olabiliyor , toprak işlemede 1200-1600 rpm devirler yumuşak alanlarda çok tercih ediliyor ve düşük devir aralığında motor tepkileri ve yakıt tüketim değerleri iyi oluyor,
Fark motor gücü 2200 rpm de max durumdadır, max tork noktası civarında motor gücünün yarısı gibi kullanılıyor.
Düşük devirlerde en az yakıt bölgesi olan motorun erken devirde açan turboya gereksinimi olur, yağlama ve soğutma sistemleri ona göre ayarlanmak durumundadır, beğenmediğimiz konu malzeme mukavemetleri olarak devir alamamış motorun krank yükü yüksek olur, tasarımında ona göre yapılması gerekir, krank yatakları v.s.
Fendth 1050 Vario örneğinde olduğu gibi ( 360 000 euro)
1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 1500-1700 rpm sabit güç aralığı , 1300-1400 rpm en az yakıt devir bölgesi , 517 hp, 2400 n.m. tork olmasına karşın 1400 rpm devirde bu gücün tamamı kullanılmaz.
Magnum 340, 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm güç tepesi , 1500 rpm ek güç arttırımında 400 hp güç tepesi bulunuyor, en az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm devir aralığıdır.
Lastik tekerle tav durumunda motor 1500 rpm le 6-8m dik rotovatörde mükemmel işçilik çıkarır, balye makinesinde de aynı olur, 1900 rpm de 340 hp ile balye bağlar 1500 rpm de sıra dönüşleri daha pratik olur.
Deuthz 9340 ile farkı , 1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi , ek güç üretiminde, güç arttırımlı devir bölgesi 1900-2200 aralığında bulunuyor, dik rotovatörü 1900 rpm devirde çeker, güç tercihlerinin konumları değişmiştir.
Yaş zemin pulluk sürümünde Magnum 340 , 1500 rpm de 400 hp , Deuthz 9340 , 300 hp gibi güçle çalışır.
Bebek motor benzetmesi bu yüzden olmaktadır.
Ebatlar büyük yaş zemine girince 4 lü dönerli pulluk kullanmak durumunda kalır.
Optum 300 CVX , 211000 euro dan 185 000 euroya fiyat indirimi yapılmış , sahibinin gaanı ağrımış, şeker şelbeti iyi gelir.
Yoğun basınçlı balye makinesini mis gibi çalıştırır, row trak model olarak 6 dönerli pulluk kullanır , 8 li çekili pulluk kullanır, biraz tav olsun, yaş kuru fark etmez.
En az yakıt bölgesi 1100-1500 rpm devire gömülmediği için motor kötü olmaz.
8-9 sınıfı motorları 1200-2200 rpm aktif devir aralığına hapsetmişler, en az yakıt bölgelerini 1200-1600 rpm gibi konumlamışlar, 1800-2200 rpm gibi en az yakıt bölgesi konumlaması yapılsa malzeme mukavemetleri açısından doğru tercih yapılmış olurdu.
Bol beygirli mevcut gücünün yarısını kullanabildiğimiz modeller var.
TIRTIL olsa paletli, 15 pulluğu traktör gibi çekerdi.
İş gücü olarak pullukta Fenth 1050 modelin iki katı olur.
Motor dizaynında sevmediğim konu , motor çalışma devirlerinin 1000-2500 rpm arasına konumlandırılmasıdır, üst serilere geçildikçe motor çalışma devir aralığının kısılması hiç hoşumuza gitmiyor, siz ne dersiniz, efendim.
Maşallah hocam yine döktürmüşsünüz traktör konusunda bu kadar donanımlı olupta case 75 C kullandığınızda göre bu traktör beklentileriniz cevap veriyordur umarım şahsen ben bu kadar bilgi ve donanıma sahip olsaydım acaba ne alırdım diye düşünüyorum alacağım tt4.75 New holland traktör hakkındaki bilgim turbo intercoll olması halk deyimiyle çift çeker olması🤭
 
  • Muhteşem
Tepkiler: The_Hoca
Maşallah hocam yine döktürmüşsünüz traktör konusunda bu kadar donanımlı olupta case 75 C kullandığınızda göre bu traktör beklentileriniz cevap veriyordur umarım şahsen ben bu kadar bilgi ve donanıma sahip olsaydım acaba ne alırdım diye düşünüyorum alacağım tt4.75 New holland traktör hakkındaki bilgim turbo intercooler olması halk deyimiyle çift çeker olması🤭
Kimi sürücülerin devir takıntıları var, bunun yersiz bir ön yargı olduğunu anlatmaya çalıştık.
Toprak sertliğinde çeki gücü değerleri etkili olur.
75C yi sürüş keyfi ve konfor iyi olduğu için tercih ettik.
Ot biçme, çevirme , silaj yapma , ekim işleri , ilaç ve gübreleme , özellikle de nakliye işleri çoğunlukta olduğu için tercih ettik.
 
Merhaba değerli trakkulüp üyeleri ve takipçileri casejx65c ile tt4nh arasında kaldım bu iki traktörden hangisini tercih etmeliyim bulunduğumuz en yakın yerde NH bayisi ve Servisi mevcut case de bayi ve servis yok il merkezinde var kuru tarım yapıyoruz yılda 200 ila 250 dekar yer işletiyorum benim traktör 265 maseyy 92 model düz bunu verip bu iki traktörden birisini almak düşüncesindeyim case 4 silindir NH 3 silindir arazimiz pek düz sayılmaz bu iki traktörü de kullanan varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim NH 220 fiyat case 230 fiyat
Case 4 pistondur nh 3,c serisi ithal dir kalite ve cekis yönünden daha iyidir.ancak servis yedek parça piyasa hareketliliğin yönünden nh onde gelir.ama nh düşünürsen tt degil td serisini düşün derim
 
Kimi sürücülerin devir takıntıları var, bunun yersiz bir ön yargı olduğunu anlatmaya çalıştık.
Toprak sertliğinde çeki gücü değerleri etkili olur.
75C yi sürüş keyfi ve konfor iyi olduğu için tercih ettik.
Ot biçme, çevirme , silaj yapma , ekim işleri , ilaç ve gübreleme , özellikle de nakliye işleri çoğunlukta olduğu için tercih ettik.
Devir takıntısı bende de var eski mf 285 kullanıcısıyım yine kalıplarımın dışına çıkmadım hattat 285 aldım 4x4 2018 makina ve eski mf den daha seri daha güçlü vites aralıkları iyi düşük devirlerde güç veriyor bana yanı sıra 2 3 yıllık td65d kullanıyorum beni deli ediyor motor yolda bile 1500 rpm ile 2000 rpm de aynı hızda gidiyor sanki devir değişiyor motorda fark yok 3 silindir ve hattat 285 yük altında gaz verince motor topluyor kendini açıyor nh hangi devirde bayıldıysa o devirde kalıyor kendini açmıyor 280 tork motor eski mf de 290 torktu ama yine açıyordu nh yürümüyor
 
Devir takıntısı bende de var eski mf 285 kullanıcısıyım yine kalıplarımın dışına çıkmadım hattat 285 aldım 4x4 2018 makina ve eski mf den daha seri daha güçlü vites aralıkları iyi düşük devirlerde güç veriyor bana yanı sıra 2 3 yıllık td65d kullanıyorum beni deli ediyor motor yolda bile 1500 rpm ile 2000 rpm de aynı hızda gidiyor sanki devir değişiyor motorda fark yok 3 silindir ve hattat 285 yük altında gaz verince motor topluyor kendini açıyor nh hangi devirde bayıldıysa o devirde kalıyor kendini açmıyor 280 tork motor eski mf de 290 torktu ama yine açıyordu nh yürümüyor
Performans olarak , egzantrik ve mazot pompası yapılı TD75 BM , rampayı gaz kesmeden çıkar, T5040 da sadece mazot pompası ayarıyla rampa tarlada rahat çalışıyor.
MF 3075 Phantom traktörü verip Hattat 285S ve T4110 alan yakınımız rampa tarlada çalışma konusunda pek bir fark göremediğini söylemişti.
MF 3085 Phantom traktörde var , Hattat 285S ile kıyaslamayız.
Mc Cormick C 90 Max modelde aynı motoru kullanıyor, vites konusunda Hattat 285S modelden daha başarılıdır, Erkunt 85 Lüx model traktörde var, 16*16 powershift , her türlü Hattat 285S modelden farklıdır.
Valtra A 85 modelde bulunuyor, kaba ve ağır bir traktör olsa da çekişte yine Hattat 285S modelden fazladır.
Same Explorer 85T model balye bağlamada Hattat 285S modelden farklı iş yapar.
Bizim yağışlı iklime de pek uymayan bir traktör olduğundan yakın çevrede hiç tercih edilmeyen bir traktör olmuştur.
 

Benzer Konular