oda doğruya en azından fazla kazıklayamayacaklar diyelim zuha-*-sköylü link=topic=47342.msg456664#msg456664 date=1318875630' Alıntı:onlar kaybetmez bizler kazıklanıyor ve kaybediyoruz.
Hâlâ öyle değil mi?köylü link=topic=47342.msg456666#msg456666 date=1318875860' Alıntı:reno-fıat az mı kazıkladı bizi
hirojenli sistemi yapsalar bile türklerin alım gücü belli ve elektriklinin tarmiri hidrojene göre daha kolay elektrik daha güzenli hirojen tesisi türkiyede sadece istenbulda var ama elektrik tesisini yaygınlaştırmak çok kolay hatta tesise bile gerek yok...insertend link=topic=47342.msg456703#msg456703 date=1318877354' Alıntı:jaguar yıllar önce yapmıştı tamamen elektrikli araba. üstünde birde jenarötör vardı uzun yollarda kendini şarj etmek için ama araba konsept olarak kaldı.
benim görüşüm bu işin elektrikten ziyade hidrojen ile çözüme kavuşacağı. çünkü su bedava. rüzgar türbünü ve güneş panellerinden aldığımız elektrikle suyu hidroliz ederiz. avrupada ilk hidrojenin içinde olduğu hibritli sistemleri polanya yaptı. halk otobüslerini mazot + hidrojenle çalışır hale getirdi. belli başlı gazhaneler hidrojende bulundurmaya başlamıştı şimdi ne seviyeye geldiler bilmiyorum. honda nın sitesine girirseniz ev enerji sistemi diye bir şey var. güneş panelleri elektrik üreterek evin enerji ihtiyacını karşılıyor ve suyu hidroliz ederek arabanın yakıtını karşılıyor. ayrıca hondanınkine benzer new hollandında bir animasyon vidyosu var
saimbal link=topic=47342.msg456707#msg456707 date=1318877537' Alıntı:hirojenli sistemi yapsalar bile türklerin alım gücü belli ve elektriklinin tarmiri hidrojene göre daha kolay elektrik daha güzenli hirojen tesisi türkiyede sadece istenbulda var ama elektrik tesisini yaygınlaştırmak çok kolay hatta tesise bile gerek yok...
akü evet maliyetli ama yorumlarımı okursan 100km yi 1 litre benzinle gidebilecek bir proje ortaya attık vede çok mantıklı ama yapmazlar adam arabadan deil aküden kazanacakinsertend link=topic=47342.msg456723#msg456723 date=1318878233' Alıntı:kardeşim elektriğin olduğu heryerde hidrojende olur. akümü pahalı olur bir tane hidrojen tesisimi. 10 milyon tane araba düşün 10 milyon akü, onunda ömrü 200 yada 300 bin km. sonra yenisini takacan. doblo yaptıda ne oldu. doblonun maliyeti 50 milyara çıktı ikinci kez akü değişim maliyetide 20 milyar
bence jaguarın yaptığı yıllarda elektrikli motorlar arabaya göre deilmiştir onun için fosil yakıtlara geri yönelmişlerdir ok-*-sinsertend link=topic=47342.msg456703#msg456703 date=1318877354' Alıntı:jaguar yıllar önce yapmıştı tamamen elektrikli araba. üstünde birde jenarötör vardı uzun yollarda kendini şarj etmek için ama araba konsept olarak kaldı.
benim görüşüm bu işin elektrikten ziyade hidrojen ile çözüme kavuşacağı. çünkü su bedava. rüzgar türbünü ve güneş panellerinden aldığımız elektrikle suyu hidroliz ederiz. avrupada ilk hidrojenin içinde olduğu hibritli sistemleri polanya (yada çek cumhuriyeti) yaptı. halk otobüslerini mazot + hidrojenle çalışır hale getirdi. belli başlı gazhaneler hidrojende bulundurmaya başlamıştı şimdi ne seviyeye geldiler bilmiyorum. honda nın sitesine girirseniz ev enerji sistemi diye bir şey var. güneş panelleri elektrik üreterek evin enerji ihtiyacını karşılıyor ve suyu hidroliz ederek arabanın yakıtını karşılıyor. ayrıca hondanınkine benzer new hollandında bir animasyon vidyosu var. ayrıca new holland ın üzerinde çalıştığı traktör hidrojenle çalışıyor elektrikle değil. haa bu arada uzelde eelektrikli 240 çıkaracaktı bayağıda reklamını yapmıştı
nh yaptı zaten hidrojenli traktör http://www.otomobilturk.com/haberDetay.aspx?id=471insertend link=topic=47342.msg456737#msg456737 date=1318879083' Alıntı:hondanın çalışması: http://www.honda.com.tr/ev_enerji_istasyonu_genel_bakis.aspx
new hollandın çalışması: Energy Independent Farm
köylü link=topic=47342.msg456888#msg456888 date=1318931764' Alıntı:ilerisi yok.tümosanda lpg li yaptı olmuyor yapamıyorlar.