Deutz 5110G Ön Diferansiyel


Herkese merhaba, hayırlı işler dilerim.
Daha önce de konu açmıştım, NH TD95D traktörden Deutz 5110G modeline geçiş yaptık. Birkaç aydır kullanıyoruz.
Traktörün çekişi özellikle yokuşlarda TD95 ile kıyaslanamayacak seviyede. TD95 en ufak bir yokuşta bayılıyordu. 5110G'nin çekişi, gidişi, konforu kesinlikle çok daha üst düzeyde.
Henüz traktöre uygun bir pulluk almadık. TD95 için yaptırdığımız 4x12 yerli yapım pulluk kullanıyoruz. Sorun şu ki 5110G çok fazla patinaja düşüyor. Bu sene sürüm yapmak için toprak yüzeyinin tam kurumasını bekleyemedik, toprak nemliyken sürmek zorunda kaldık. Özellikle yeşil ot olan tarlalarda diferansiyel kilidini kullanmadan traktör yürümüyor. Sol iki tekerlek tamamen patinaja düşüyor, diferansiyele bastığımda toparlanıyor. Her seferinde diferansiyeli kilitleyip, sıra sonunda açmak bir yerden sonra can sıkıcı oluyor. Otomatik olarak devreye girip çıksa problem değil. TD95te de her koşulda sürüm yaptık, bu kadar patinaja düşmüyordu.
Dikkatimi çeken nokta ise ön tekerleklerden sürekli soldakinin patinaja düşmesi. NH TD serilerinde bildiğim kadarıyla sınırlı kaydırmalı diferansiyel (LSD) kullanılıyor. Diferansiyelin içerisinde aksa bağlı konik dişlilerin arkasında balatalar bulunuyor. Ön tekerlerden biri patinaja düştüğünde balatayı sıkıştırarak gücü diğer tekerleğe de iletiyor.
Deutz G serilerinde de bu sistem mevcut mu? Bilen arkadaşlar var ise bilgi verebilir mi? Servise sordum balata yok dedi ancak konuştuğum kişi pek kendinden emin değildi. Eğer aynı şekilde balatalı bir sistem mevcut ise diferansiyeli açıp balataları değiştirmenin ve araya şim eklemenin bir yoluna bakacağım.
Bazı traktörlerde ise aynı arka diferansiyelde olduğu gibi kilit sistemi bulunuyor. G serisinde de bu şekilde olabilir mi? Ön diferansiyele giren herhangi bir yağ hortumu göremedim.
Dönüşlerinizi bekliyorum.
 
Herkese merhaba, hayırlı işler dilerim.
Daha önce de konu açmıştım, NH TD95D traktörden Deutz 5110G modeline geçiş yaptık. Birkaç aydır kullanıyoruz.
Traktörün çekişi özellikle yokuşlarda TD95 ile kıyaslanamayacak seviyede. TD95 en ufak bir yokuşta bayılıyordu. 5110G'nin çekişi, gidişi, konforu kesinlikle çok daha üst düzeyde.
Henüz traktöre uygun bir pulluk almadık. TD95 için yaptırdığımız 4x12 yerli yapım pulluk kullanıyoruz. Sorun şu ki 5110G çok fazla patinaja düşüyor. Bu sene sürüm yapmak için toprak yüzeyinin tam kurumasını bekleyemedik, toprak nemliyken sürmek zorunda kaldık. Özellikle yeşil ot olan tarlalarda diferansiyel kilidini kullanmadan traktör yürümüyor. Sol iki tekerlek tamamen patinaja düşüyor, diferansiyele bastığımda toparlanıyor. Her seferinde diferansiyeli kilitleyip, sıra sonunda açmak bir yerden sonra can sıkıcı oluyor. Otomatik olarak devreye girip çıksa problem değil. TD95te de her koşulda sürüm yaptık, bu kadar patinaja düşmüyordu.
Dikkatimi çeken nokta ise ön tekerleklerden sürekli soldakinin patinaja düşmesi. NH TD serilerinde bildiğim kadarıyla sınırlı kaydırmalı diferansiyel (LSD) kullanılıyor. Diferansiyelin içerisinde aksa bağlı konik dişlilerin arkasında balatalar bulunuyor. Ön tekerlerden biri patinaja düştüğünde balatayı sıkıştırarak gücü diğer tekerleğe de iletiyor.
Deutz G serilerinde de bu sistem mevcut mu? Bilen arkadaşlar var ise bilgi verebilir mi? Servise sordum balata yok dedi ancak konuştuğum kişi pek kendinden emin değildi. Eğer aynı şekilde balatalı bir sistem mevcut ise diferansiyeli açıp balataları değiştirmenin ve araya şim eklemenin bir yoluna bakacağım.
Bazı traktörlerde ise aynı arka diferansiyelde olduğu gibi kilit sistemi bulunuyor. G serisinde de bu şekilde olabilir mi? Ön diferansiyele giren herhangi bir yağ hortumu göremedim.
Dönüşlerinizi bekliyorum.

Mf lerde ön dingile yağ hortumu gider.Difransiyel kilidine bastığınızda 4 teker birden zorlar.Sınırlı kaydırma aslında iyi bir sistem değil.Sınırlı kaydırma ile hiçbir zaman %100 kilitleme elde edemezsin.En güzeli zor tarlalarda devamlı kilitli kullanmak.
Sizin traktörde sıra sonu hidroliği kaldırınca difransiyel kilidi otomatik devreden çıkmıyor mu?
 
Mf lerde ön dingile yağ hortumu gider.Difransiyel kilidine bastığınızda 4 teker birden zorlar.Sınırlı kaydırma aslında iyi bir sistem değil.Sınırlı kaydırma ile hiçbir zaman %100 kilitleme elde edemezsin.En güzeli zor tarlalarda devamlı kilitli kullanmak.
Sizin traktörde sıra sonu hidroliği kaldırınca difransiyel kilidi otomatik devreden çıkmıyor mu?
Evet, sınırlı kaydırma hiçbir zaman tam olarak 4x4 olamıyor ancak gündelik kullanım açısından daha kullanışlı olabilir. Keşke iki sistem birarada olsa. Sınırlı kaydırma sürekli çalışsa ancak yetersiz kaldığı durumda diferansiyel kilidini de devreye alabilsek.
Hidroliği kaldırınca dif kilidi devre dışı kalıyor mu net hatırlamıyorum, bir denerim. Ancak orada da şöyle bir konu var, Normalde diferansiyel kilidi dişlilerin birbirine kenetlenmesi ile çalışıyor. Bu şekilde olduğunda dişliler yükte iken diferansiyel kilidini devre dışı bırakmaya çalışsakta dişliler birbirinden ayrılamıyor. Sıra sonunda hidroliği kaldırdığımızda zaten tam dönüş yapmaya hazırlanmış oluyoruz ve dişliler boşa çıkmadığı için diferansiyel devreden çıkmıyor. TD95'te bunu yaşıyordum. Deutzda da boşa çıkmadan devreden çıkmıyor.
MF'te dişli sistemi yerine tamamen balatalı bir sistem kullanılıyorsa yükte dahi olsa kolaylıkta devreden çıkıyor olabilir.
Detaylı araştırmak gerekli.
 
Benim bildiğim deutzlarda lsd yok hidrolik kilitleme var ön diferansiyel ortasına giren boruyu farketmişsinizdir.hatta baz modellerde bile manuel kilitleme var bence bu sistem daha iyi.lsd her zaman randımanlı olmuyor.Deutzu 2. el mi aldınız acaba td95 den bariz şekilde güçlü demişsiniz normalde yazılımsız pek tad vermiyor o yüzden sordum.
 
Evet, sınırlı kaydırma hiçbir zaman tam olarak 4x4 olamıyor ancak gündelik kullanım açısından daha kullanışlı olabilir. Keşke iki sistem birarada olsa. Sınırlı kaydırma sürekli çalışsa ancak yetersiz kaldığı durumda diferansiyel kilidini de devreye alabilsek.
Hidroliği kaldırınca dif kilidi devre dışı kalıyor mu net hatırlamıyorum, bir denerim. Ancak orada da şöyle bir konu var, Normalde diferansiyel kilidi dişlilerin birbirine kenetlenmesi ile çalışıyor. Bu şekilde olduğunda dişliler yükte iken diferansiyel kilidini devre dışı bırakmaya çalışsakta dişliler birbirinden ayrılamıyor. Sıra sonunda hidroliği kaldırdığımızda zaten tam dönüş yapmaya hazırlanmış oluyoruz ve dişliler boşa çıkmadığı için diferansiyel devreden çıkmıyor. TD95'te bunu yaşıyordum. Deutzda da boşa çıkmadan devreden çıkmıyor.
MF'te dişli sistemi yerine tamamen balatalı bir sistem kullanılıyorsa yükte dahi olsa kolaylıkta devreden çıkıyor olabilir.
Detaylı araştırmak gerekli.

Sıra sonuna varınca zaten hidroliği kaldırıp önce geri gelip manevra yaptığımız için o dediğiniz boşluk dönmeden oluşuyor ve devreden çıkıyor.
Daha sonra dönüp sıraya girip hidroliği indirinde kendi otomatik yeniden devreye giriyor.Ama dönüş sırasında frene basarsanız dif. Kilidi yine kendi otomatik devreden çıkıyor.Mf lerde sistem böyle çalışıyor deutz dada muhtemelen aynıdır.
 
Sıra sonuna varınca zaten hidroliği kaldırıp önce geri gelip manevra yaptığımız için o dediğiniz boşluk dönmeden oluşuyor ve devreden çıkıyor.
Daha sonra dönüp sıraya girip hidroliği indirinde kendi otomatik yeniden devreye giriyor.Ama dönüş sırasında frene basarsanız dif. Kilidi yine kendi otomatik devreden çıkıyor.Mf lerde sistem böyle çalışıyor deutz dada muhtemelen aynıdır.
5450 de önlerde lsd mi yoksa hidrolik kilit mi var ?
 
Benim bildiğim deutzlarda lsd yok hidrolik kilitleme var ön diferansiyel ortasına giren boruyu farketmişsinizdir.hatta baz modellerde bile manuel kilitleme var bence bu sistem daha iyi.lsd her zaman randımanlı olmuyor.Deutzu 2. el mi aldınız acaba td95 den bariz şekilde güçlü demişsiniz normalde yazılımsız pek tad vermiyor o yüzden sordum.
Ön tekerlekleri askıya alıp diferansiyeli kilitleyerek bir deneyeceğim. Kilitleme tabiiki lsd'ye göre daha verimli ancak tamamen otomatik çalışabilen bir sistem olmalı.
Deutzu 1100 saatte 2. el aldık 2020 model mekanik tip. Td95 2010 model turbolu, intercoolersızdı. Katalog verisi olarak aralarında 9 hp güç, 60 Nm tork, en az 600 kg kadar ağırlık farkı var ancak Td95de intercooler olmamasından dolayı turbo tam basınçta çalışırken emme havası ısındıkça motorun katalog değerini veremediğine eminim. Bunun dışında anlayamadığım bir şekilde ağır işte de olsa yolda yük çekerken de olsa yokuşta fazla bayılıyordu. JD 5715 yokuşta daha iyiydi.
Deutzda bu sorunu yaşamadık. İlçeye buğday çekerken TD95 ile tek römork 9 ton buğday ile 2. vitese (yaklaşık 11 km/h hız) düştüğümüz yokuşta 5110G iki römork 15,5 ton buğday ile aynı yokuşta 10 km/h hıza düştü. Dik tarlalarda da aynı şekilde hafif bir eğim bile olsa vites düşüyorduk, deutz ile rahat şekilde çıkabiliyoruz.
Bu konu dışında deutz kalkışlarda maalesef hantal. Alt devirlerdeki tork değeri oldukça düşük, biraz devirli kalkarak turboyu doldurmak gerekiyor ama TD95 de kalkışlarda seri bir makine olmadığından durumu garipsemedik.
Yazılım konusunda tecrübeniz var ise veya yapan bir firma biliyorsanız alt devirleri canlandırma amaçlı bir görüşebilirim.
Sıra sonuna varınca zaten hidroliği kaldırıp önce geri gelip manevra yaptığımız için o dediğiniz boşluk dönmeden oluşuyor ve devreden çıkıyor.
Daha sonra dönüp sıraya girip hidroliği indirinde kendi otomatik yeniden devreye giriyor.Ama dönüş sırasında frene basarsanız dif. Kilidi yine kendi otomatik devreden çıkıyor.Mf lerde sistem böyle çalışıyor deutz dada muhtemelen aynıdır.
Bazı tarlalarda zaman kaybetmemek açısından yastık başını geniş bırakıp ileri-geri yapmadan sıraya girebiliyoruz. Ama sistem böyleyse tabiiki bir şekilde alışacağız.
Pulluk sürüm işlerinde ve kaygan zeminlerde traktöre geçici ağırlık uygulamayı deneyin daha kolay ve pratik bir çözüm olacağını düşünüyorum. Benim tecrübem bu yonde
Ekipman takılı değilken traktörün arkası sanırım oldukça hafif. Henüz kantara çıkarmadım ama arka tekerleklere ağırlık eklemeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Traktör genel ağırlığı 4300 kg , 200 kg kabin , 100 kg yakıt olsa 4600 kg civarları gelebilir.
Motor gücü olarak 81 kw, 425 n.m. tork, kasa ağırlığına göre iyi gibi duruyor.
Patinaj ortalaması olarak %10 değerler pulluk sürümünde iyidir.
Alt devirleri torkla dolduralım desek ,
1300 rpm de hidrolik debi 35 lt/dk,
1600 rpm de hidrolik debi 65 lt/dk,
2000 rpm de hidrolik debi 60 lt/dk,

Hidrolik debi kullanımında zayıflama olur.
 
Traktör genel ağırlığı 4300 kg , 200 kg kabin , 100 kg yakıt olsa 4600 kg civarları gelebilir.
Motor gücü olarak 81 kw, 425 n.m. tork, kasa ağırlığına göre iyi gibi duruyor.
Patinaj ortalaması olarak %10 değerler pulluk sürümünde iyidir.
Alt devirleri torkla dolduralım desek ,
1300 rpm de hidrolik debi 35 lt/dk,
1600 rpm de hidrolik debi 65 lt/dk,
2000 rpm de hidrolik debi 60 lt/dk,

Hidrolik debi kullanımında zayıflama olur.
Yorumunuz için teşekkürler hocam. Alt devirleri canlandırmayı sadece kalkıştaki hantallığın azalması için istiyorum. Traktörün nominal devrindeki torku bana göre gayet başarılı.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Arkadaşım öncelikle traktörün hayırlı olsun bence traktörün neden pati çekiyor ona odaklanmalısın. bizde 2014 yılında argofarm 410 modelini aldık yıllarca 4 lü 12 kulak 12 inç pulluk kullandık traktörümüz hem çok zorlandı hem çok pati çekerek tarlalarımızda sürüm yaptık bu sürede traktörün performansından da yakıtından da hiç memnun kalmadık sucu hep traktöre bağladık, taki pulluğumuzu değiştirip alplerin 14 kulak 14 inç pulluğunu traktörümüze alana kadar. bu pulluktan önce tarla sürüyorduk dememiz hata olurdu hatta traktörümüz hem 1 vites hızlandı , pati hiç kalmadı, yakıt düştü. Küçük pulluk büyük traktörde kasıntı yaptığı için sende aynı sıkıntıyı yaşıyorsun pulluğunu değiştirerek bu sıkıntından kurtulabilirsin biz difransiyel kilidini sadece yağmur yağarken sürüm yapıyorsak kullanıyoruz. bence güzel bir pullukla bu sıkıntıyı çözebilirsin.
 
Herkese merhaba, hayırlı işler dilerim.
Daha önce de konu açmıştım, NH TD95D traktörden Deutz 5110G modeline geçiş yaptık. Birkaç aydır kullanıyoruz.
Traktörün çekişi özellikle yokuşlarda TD95 ile kıyaslanamayacak seviyede. TD95 en ufak bir yokuşta bayılıyordu. 5110G'nin çekişi, gidişi, konforu kesinlikle çok daha üst düzeyde.
Henüz traktöre uygun bir pulluk almadık. TD95 için yaptırdığımız 4x12 yerli yapım pulluk kullanıyoruz. Sorun şu ki 5110G çok fazla patinaja düşüyor. Bu sene sürüm yapmak için toprak yüzeyinin tam kurumasını bekleyemedik, toprak nemliyken sürmek zorunda kaldık. Özellikle yeşil ot olan tarlalarda diferansiyel kilidini kullanmadan traktör yürümüyor. Sol iki tekerlek tamamen patinaja düşüyor, diferansiyele bastığımda toparlanıyor. Her seferinde diferansiyeli kilitleyip, sıra sonunda açmak bir yerden sonra can sıkıcı oluyor. Otomatik olarak devreye girip çıksa problem değil. TD95te de her koşulda sürüm yaptık, bu kadar patinaja düşmüyordu.
Dikkatimi çeken nokta ise ön tekerleklerden sürekli soldakinin patinaja düşmesi. NH TD serilerinde bildiğim kadarıyla sınırlı kaydırmalı diferansiyel (LSD) kullanılıyor. Diferansiyelin içerisinde aksa bağlı konik dişlilerin arkasında balatalar bulunuyor. Ön tekerlerden biri patinaja düştüğünde balatayı sıkıştırarak gücü diğer tekerleğe de iletiyor.
Deutz G serilerinde de bu sistem mevcut mu? Bilen arkadaşlar var ise bilgi verebilir mi? Servise sordum balata yok dedi ancak konuştuğum kişi pek kendinden emin değildi. Eğer aynı şekilde balatalı bir sistem mevcut ise diferansiyeli açıp balataları değiştirmenin ve araya şim eklemenin bir yoluna bakacağım.
Bazı traktörlerde ise aynı arka diferansiyelde olduğu gibi kilit sistemi bulunuyor. G serisinde de bu şekilde olabilir mi? Ön diferansiyele giren herhangi bir yağ hortumu göremedim.
Dönüşlerinizi bekliyorum.
Merhaba..
Deutz un 5090G Modelini Dijital ortamda Araştırmıştım. Yanılmıyorsam Otomatik Kilit Mevcut..
5110G varmı yokmu bilmiyorum..
Benim incelediğim 2021 Modeldi..
 
Herkese merhaba, hayırlı işler dilerim.
Daha önce de konu açmıştım, NH TD95D traktörden Deutz 5110G modeline geçiş yaptık. Birkaç aydır kullanıyoruz.
Traktörün çekişi özellikle yokuşlarda TD95 ile kıyaslanamayacak seviyede. TD95 en ufak bir yokuşta bayılıyordu. 5110G'nin çekişi, gidişi, konforu kesinlikle çok daha üst düzeyde.
Henüz traktöre uygun bir pulluk almadık. TD95 için yaptırdığımız 4x12 yerli yapım pulluk kullanıyoruz. Sorun şu ki 5110G çok fazla patinaja düşüyor. Bu sene sürüm yapmak için toprak yüzeyinin tam kurumasını bekleyemedik, toprak nemliyken sürmek zorunda kaldık. Özellikle yeşil ot olan tarlalarda diferansiyel kilidini kullanmadan traktör yürümüyor. Sol iki tekerlek tamamen patinaja düşüyor, diferansiyele bastığımda toparlanıyor. Her seferinde diferansiyeli kilitleyip, sıra sonunda açmak bir yerden sonra can sıkıcı oluyor. Otomatik olarak devreye girip çıksa problem değil. TD95te de her koşulda sürüm yaptık, bu kadar patinaja düşmüyordu.
Dikkatimi çeken nokta ise ön tekerleklerden sürekli soldakinin patinaja düşmesi. NH TD serilerinde bildiğim kadarıyla sınırlı kaydırmalı diferansiyel (LSD) kullanılıyor. Diferansiyelin içerisinde aksa bağlı konik dişlilerin arkasında balatalar bulunuyor. Ön tekerlerden biri patinaja düştüğünde balatayı sıkıştırarak gücü diğer tekerleğe de iletiyor.
Deutz G serilerinde de bu sistem mevcut mu? Bilen arkadaşlar var ise bilgi verebilir mi? Servise sordum balata yok dedi ancak konuştuğum kişi pek kendinden emin değildi. Eğer aynı şekilde balatalı bir sistem mevcut ise diferansiyeli açıp balataları değiştirmenin ve araya şim eklemenin bir yoluna bakacağım.
Bazı traktörlerde ise aynı arka diferansiyelde olduğu gibi kilit sistemi bulunuyor. G serisinde de bu şekilde olabilir mi? Ön diferansiyele giren herhangi bir yağ hortumu göremedim.
Dönüşlerinizi bekliyorum.
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Pullukla sürüm yapmışsın yag yakma oluyormu, oluyorsa ne kadar, bigi verebilirmisiniz.
 

Defransiyel kadar lastik te geniş yada dar olmasında etkilenir bazı zeminde
Pulluk ta sert kaygan ve çımenli zemin dar lastiği sever geniş lastiği sevmez
Çok haklısınız. Kaygan zeminde dar lastik daha iyi tutunuyor.

Arkadaşım öncelikle traktörün hayırlı olsun bence traktörün neden pati çekiyor ona odaklanmalısın. bizde 2014 yılında argofarm 410 modelini aldık yıllarca 4 lü 12 kulak 12 inç pulluk kullandık traktörümüz hem çok zorlandı hem çok pati çekerek tarlalarımızda sürüm yaptık bu sürede traktörün performansından da yakıtından da hiç memnun kalmadık sucu hep traktöre bağladık, taki pulluğumuzu değiştirip alplerin 14 kulak 14 inç pulluğunu traktörümüze alana kadar. bu pulluktan önce tarla sürüyorduk dememiz hata olurdu hatta traktörümüz hem 1 vites hızlandı , pati hiç kalmadı, yakıt düştü. Küçük pulluk büyük traktörde kasıntı yaptığı için sende aynı sıkıntıyı yaşıyorsun pulluğunu değiştirerek bu sıkıntından kurtulabilirsin biz difransiyel kilidini sadece yağmur yağarken sürüm yapıyorsak kullanıyoruz. bence güzel bir pullukla bu sıkıntıyı çözebilirsin.
Teşekkür ederim. Pulluğun traktöre uygun olmadığı sürüm yaparken hissediliyor. Pulluğumuz yerel kaynakçı yapımı. tahtaların açısı ünlü veya alper pulluktaki gibi değil. Toprağa dik bir açıyla giriyor ve toprağı aktarması gereken kısım da toprağı göğüslüyor bu da traktörü yoruyor. Ünlü veya alpler gibi bir pulluk ile problemin azalacağını düşünüyorum. Sonraki sezon 5-12 ünlü pulluk almayı düşünüyoruz.
Merhaba..
Deutz un 5090G Modelini Dijital ortamda Araştırmıştım. Yanılmıyorsam Otomatik Kilit Mevcut..
5110G varmı yokmu bilmiyorum..
Benim incelediğim 2021 Modeldi..
Özellikle deneme yaptım. Kollar aşağıdayken diferansiyeli kilitledim, biraz ilerleyip kolları kaldırdım ancak dif kilidi devreden çıkmadı. Debriyaja ve frene bastım yine devreden çıkmadı. Geri vitese taktım yine de devreden çıkmadı. Mutlaka düğmeye basıp manuel olarak devreden çıkarmak gerekiyor. Kolları kaldırınca otomatik olarak devreden çıksa oldukça kullanışlı olabilirdi.
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Pullukla sürüm yapmışsın yag yakma oluyormu, oluyorsa ne kadar, bigi verebilirmisiniz.
Td95te herhangi bir yağ yakma problemi ile karşılaşmadık. 5110G'de de yaşayacağımızı düşünmüyorum. Traktörün saatinden dolayı yağ yakabileceğine ihtimal vermedik ancak öyle bir durum söz konusu olursa traktörü değiştirmeyi düşünebiliriz.
 

Benzer Konular