Deutz 5110G Nasıl?


Arkadaşlar merhaba yeni traktör almak istiyoruz köyde bu sene deutz alan çok oldu bende 5110g yi araştırıyorum gerçek kullanıcılar yorum yaparsa memnun olurum nasıl bir traktör performansı yakıtı vs nasıl tavsiye edermisiniz arıza yapıyormu beğenmediğiniz Bi tarafları varmı aceba
 
Ali bey detaylı anlatmış bende 5100 G GS modeli sahibi olarak kısa bilgi geçeyim. yeni seriler common rail olarak çıktı bu sene. bizim seriler direk enjeksiyonlu motora sahip. kalkışlarda boğulma ve duman atma 350 saatte yapılan pompa ayarı ile giderilecekmiş. bende sıkıntı olmuyor ben devir sabitleme ile kullanıyorum alıştırdım kendimi devirli kalkıyorum. traktör bildiğin yeşil dev gücü oturaklılığı güzel. yakıt bana göre az. konforunu çok beğeniyorum yormuyor. kumanda kolları tüm tuşlar yerli yerinde çok stabil kullanabiliyorsun. seri işçiliği var. frenleri çok iyi. ben mitas lastik olanını aldım petlas geldi ama sağolsunlar mitas lastik ile değiştirip teslim ettiler. alıştıkça daha mutlu oluyorum eve yorgun gitmiyorsun. tümosanla sanki bi kamyon dayak yemiş gibi giriyordum eve. ne merak ediyorsan sorabilirsin. kabin içi çok sessiz yazmadıysam bir daha yazayım.
 
2020 model bende var eksi yönleri vites seçenekleri çok olması (40+40) olması avantaj gibi görünse de bence çoğu bir işe yaramıyor. Yukarıda arkadaşların dediği gibi ilk kalkış biraz hantal kalıyor. Vitesteki buçuk 2 yerine 3 olsa süper olurmuş. Ve tabiki power shutle olmaması (yenilerde opsiyonel)
Artı yanları; kuyruk mil 1000eco su var 1000 devirde ihtiyaç duyan aletlerde yakıt tasarrufu sağlıyor. Kabin içi kalitesi ergonomisi iyi sesi az alıyor.
Parasına göre iyi bence .
 
2020 model bende var eksi yönleri vites seçenekleri çok olması (40+40) olması avantaj gibi görünse de bence çoğu bir işe yaramıyor. Yukarıda arkadaşların dediği gibi ilk kalkış biraz hantal kalıyor. Vitesteki buçuk 2 yerine 3 olsa süper olurmuş. Ve tabiki power shutle olmaması (yenilerde opsiyonel)
Artı yanları; kuyruk mil 1000eco su var 1000 devirde ihtiyaç duyan aletlerde yakıt tasarrufu sağlıyor. Kabin içi kalitesi ergonomisi iyi sesi az alıyor.
Parasına göre iyi bence .
Bendeki power shuttle olandan çok ciddi kolaylıkmış. Sizin dediğiniz gibi vitesleri daha kavrayamadım. Öğreneceğiz zamanla.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Modelin teknik analizini yapalım.
Eski bir Same Explorer kullanıcısı olarak motor grafiği farklarını belirtelim.
Same klasik motor grafiği ,
Tork eğrisi yay şeklinde , 1600 rpm max tork , güç eğrisi de yay şeklinde ve 1900-2200 rpm aralığında sabit güç aralığı veren şekilde idi.
1997 model Same' lere regülatör ayarı verilince traktör tarla çalışmalarında 2 vites fark edebiliyordu ve susmak nedir, bilmezdi.
Motor grafikleri sonradan 1000-1600 rpm sabit tork aralığı veya 1200-1600 rpm sabit tork aralığı verecek şekilde değiştirilmiş.
MF 3000 serileri bu tip motor kullanıyor ve en az yakıt bölgeleri 1200-1600 rpm aralığı tercih edilmiş.
Euro 3 motorlara geçilince, 4 ve 5 sınıfı motorlarda sabit tork aralığı 1600-1800 rpm olarak tercih edilmiş ve tekrardan yay şekline getirilmiş.
6 sınıfı modellerinde sabit tork aralığı, 1000-1600 rpm , 1200-1600 rpm , 1200-1800 rpm , 1000-1800 rpm sabit tork aralığı bulunan motorlar tercih edilmiş.
Sabit güç aralığı bırakılmış ve 1900 rpm de max güç tepe noktası tercih edilmiş, en az yakıt bölgesi 1200-1800 rpm olarak dizayn verilmiş.
Fendth 313 Vario modelde hidromotor yağ basıncının verimli kullanılabilmesi için motor devrinin max tork noktası üzeri devir kullanması gerekiyor.
Motorun rölanti devri yakıtının düşük olması için yapılan dizayn tercihidir.
En az yakıt bölgesi devirleri de 1600-1800 rpm aralığında seçiliyor.
Powershift şanzımanda aktif devir aralığı 200 rpm olduğu için 3 vites bölücü ister veya TTV kademesiz şanzıman kullanışlı olabilir.
Deuthz 5120C , 5125 , 6140 modelde sabit tork aralığı yazılımla 1400-1800 rpm olarak düzenlenebiliyor, 3 vites bölücü ile kullanım rahatlıyor.
Deuthz 6145 model ise Same Silver seri gibi 1200-1800 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi kullanıyor.
Hafif kuyruk mili işlerinde yem karma makinesi, patates söküm makinesi gibi işlerde bu durum beğenilebilir.
Fakat haşpaylı saman bağlama işlerinde motorun sabit güç aralığına sahip olup, sabit güç aralığı devirlerinde çalışmasını sağlıklı görürüz.
Traktörün kullanım alanına göre motor gücü yönetim tercihlerini bu yüzden eleştirmeyiz.
Hatta bu motor gücü yönetiminin devamı Fendth 942 model , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı veren motor olmuş.
Düşük devirde motor gücü yönetimi biraz daha abartılarak Fendth 1050 motor tasarımı gelmiş , 1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi tercih edilmiştir , 1500 -1700 rpm sabit güç aralığı devirlerinde motor kullanılmaz kabul edilmiştir.
Motor dizaynı sabit güç aralığı devirlerinde en az yakıt bölgesi verecek şekilde de dizayn verilebilirdi.
Motorda 1500 rpm devir sempatisi olanlara Magnum 380 CVX model de ek güç arttırımında 1500 rpm de max güç 2. tepe noktası tercih edilmiştir.
Acemi sürücü, mısır yerinde , kurak tavda 9 soklu çizi dışı pulluk denedi olmadı , T7070 e kurak tavda 7 soklu pulluk denedi , motoru yakacaktı , gene olmadı , en sonunda yaş tavda 5 soklu pullukla 6215R model ile randıman aldı. Aslında 5 soklu pulluğu Optum 300 modele takmalıydı. :)
Çoğu motorun ek güç üretimleri motor anma gücü devirlerinde bulunuyor.
Valtra T254 , çift katlı ek güç üretimiyle ödül almıştı.

Deuthz 5110G , powermix 282 gr.kw/h , Farmall C , 262 gr.kw/h ,
Tarla ve yol viteslerinde 3 bölücü , opsiyonel olarak sürüngen kademe vites kullanabilir.
Deuthz 4080E, Euro 5 motorda , 1900 rpm devirde 42 km/h de devir kesici kullanılmış .
Motorun sabit tork noktası 1400 rpm devire çekilmiş , minik Phantom traktör yapmışlar.
Devir kesicinin , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devrinin son devri 2200 rpm e konumlanması gerekir.
Motor max çalışma devri ise 2400 rpm, klasik olarak korunuyor.
Malzeme mukavemetleri olarak sabit tork aralığı kullanan tarımsal motor modelleri TSi araç motorlarına benziyor.
Düşük hacimli 1 lt gibi turbo beslemeli araba motorları 300 000 km lerde turbo sorunları göstermeye başlayabiliyor.
İn Türkish Meaning , Türkçe içindeki anlamı ,
Motorun üzerindeki yük turboya taşıtılmış oluyor, servis maliyetleri kullanıcının tercihidir.
Şehir içi hafif yük nakliyesi yapacak araba gibi traktör görüntüsü var.

MF 5400 seride 1600-1800 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında ve 4 bölücülü, 4 kademe yarı otomatik şanzıman kullanıyor.
Farmall 110A , 1500-1700 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında, 4 bölücülü , 4 kademe , yarı otomatik şanzımanı var.
5110G , pancar nakliyesi yapacak nitelik yok gibi duruyor.
3 yabalı haşpaylı saman bağlama makinesi için düşünmezdik.
2 sıralı bağımsız mısır silaj makinesi için bile bizi acaba da bırakır, sanırız.
 
  • Beğen
Tepkiler: abici
2020 model powershuttle olan seriyi kullanmaktayım. traktör 100 saatte iken shuttle arıza verdi şanzımanı tanımıyordu. fabrika yenisini yolladı. şuan bir problem yok. kalkış devirleri hantal olsada tarlada devir sabitleyici ile stabil ilerlemesi çok güzel. ünlü 4-14 döner kulak pulluk ile sivasın kurak ve çorak topraklarından yazıyorum :) kabin içi güzel ses yalıtımı güzel. henüz 220 saatte oldugu için sağlıklı bir yakıt tüketimi paylaşamıyorum. lastikler petlas geldi ama petlasa olan ön yargıyı bence kırmamız lazım..
 

2020 model powershuttle olan seriyi kullanmaktayım. traktör 100 saatte iken shuttle arıza verdi şanzımanı tanımıyordu. fabrika yenisini yolladı. şuan bir problem yok. kalkış devirleri hantal olsada tarlada devir sabitleyici ile stabil ilerlemesi çok güzel. ünlü 4-14 döner kulak pulluk ile sivasın kurak ve çorak topraklarından yazıyorum :) kabin içi güzel ses yalıtımı güzel. henüz 220 saatte oldugu için sağlıklı bir yakıt tüketimi paylaşamıyorum. lastikler petlas geldi ama petlasa olan ön yargıyı bence kırmamız lazım..
bence bu ön yargi petlas kendini duzeltene kadar kırılmaz ,gecen sene 2 cift Petlas lastik almistim maalesef 1 yilda disler paramparça oldu eridi gitti lastik , Dayıoğlu sıfır deutz bahçe 55 aldi daha 30 saatte lastik disleri paramparça olmus kesik kesik gelde bu ön yargıyı kır... ( 1defa fabrikaya gonderdim lastikleri kullanici hatasi denildi gönderildi starmaxx i 4 sene kullandik petlasi 1 sene)
 
Modelin teknik analizini yapalım.
Eski bir Same Explorer kullanıcısı olarak motor grafiği farklarını belirtelim.
Same klasik motor grafiği ,
Tork eğrisi yay şeklinde , 1600 rpm max tork , güç eğrisi de yay şeklinde ve 1900-2200 rpm aralığında sabit güç aralığı veren şekilde idi.
1997 model Same' lere regülatör ayarı verilince traktör tarla çalışmalarında 2 vites fark edebiliyordu ve susmak nedir, bilmezdi.
Motor grafikleri sonradan 1000-1600 rpm sabit tork aralığı veya 1200-1600 rpm sabit tork aralığı verecek şekilde değiştirilmiş.
MF 3000 serileri bu tip motor kullanıyor ve en az yakıt bölgeleri 1200-1600 rpm aralığı tercih edilmiş.
Euro 3 motorlara geçilince, 4 ve 5 sınıfı motorlarda sabit tork aralığı 1600-1800 rpm olarak tercih edilmiş ve tekrardan yay şekline getirilmiş.
6 sınıfı modellerinde sabit tork aralığı, 1000-1600 rpm , 1200-1600 rpm , 1200-1800 rpm , 1000-1800 rpm sabit tork aralığı bulunan motorlar tercih edilmiş.
Sabit güç aralığı bırakılmış ve 1900 rpm de max güç tepe noktası tercih edilmiş, en az yakıt bölgesi 1200-1800 rpm olarak dizayn verilmiş.
Fendth 313 Vario modelde hidromotor yağ basıncının verimli kullanılabilmesi için motor devrinin max tork noktası üzeri devir kullanması gerekiyor.
Motorun rölanti devri yakıtının düşük olması için yapılan dizayn tercihidir.
En az yakıt bölgesi devirleri de 1600-1800 rpm aralığında seçiliyor.
Powershift şanzımanda aktif devir aralığı 200 rpm olduğu için 3 vites bölücü ister veya TTV kademesiz şanzıman kullanışlı olabilir.
Deuthz 5120C , 5125 , 6140 modelde sabit tork aralığı yazılımla 1400-1800 rpm olarak düzenlenebiliyor, 3 vites bölücü ile kullanım rahatlıyor.
Deuthz 6145 model ise Same Silver seri gibi 1200-1800 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi kullanıyor.
Hafif kuyruk mili işlerinde yem karma makinesi, patates söküm makinesi gibi işlerde bu durum beğenilebilir.
Fakat haşpaylı saman bağlama işlerinde motorun sabit güç aralığına sahip olup, sabit güç aralığı devirlerinde çalışmasını sağlıklı görürüz.
Traktörün kullanım alanına göre motor gücü yönetim tercihlerini bu yüzden eleştirmeyiz.
Hatta bu motor gücü yönetiminin devamı Fendth 942 model , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı veren motor olmuş.
Düşük devirde motor gücü yönetimi biraz daha abartılarak Fendth 1050 motor tasarımı gelmiş , 1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi tercih edilmiştir , 1500 -1700 rpm sabit güç aralığı devirlerinde motor kullanılmaz kabul edilmiştir.
Motor dizaynı sabit güç aralığı devirlerinde en az yakıt bölgesi verecek şekilde de dizayn verilebilirdi.
Motorda 1500 rpm devir sempatisi olanlara Magnum 380 CVX model de ek güç arttırımında 1500 rpm de max güç 2. tepe noktası tercih edilmiştir.
Acemi sürücü, mısır yerinde , kurak tavda 9 soklu çizi dışı pulluk denedi olmadı , T7070 e kurak tavda 7 soklu pulluk denedi , motoru yakacaktı , gene olmadı , en sonunda yaş tavda 5 soklu pullukla 6215R model ile randıman aldı. Aslında 5 soklu pulluğu Optum 300 modele takmalıydı. :)
Çoğu motorun ek güç üretimleri motor anma gücü devirlerinde bulunuyor.
Valtra T254 , çift katlı ek güç üretimiyle ödül almıştı.

Deuthz 5110G , powermix 282 gr.kw/h , Farmall C , 262 gr.kw/h ,
Tarla ve yol viteslerinde 3 bölücü , opsiyonel olarak sürüngen kademe vites kullanabilir.
Deuthz 4080E, Euro 5 motorda , 1900 rpm devirde 42 km/h de devir kesici kullanılmış .
Motorun sabit tork noktası 1400 rpm devire çekilmiş , minik Phantom traktör yapmışlar.
Devir kesicinin , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devrinin son devri 2200 rpm e konumlanması gerekir.
Motor max çalışma devri ise 2400 rpm, klasik olarak korunuyor.
Malzeme mukavemetleri olarak sabit tork aralığı kullanan tarımsal motor modelleri TSi araç motorlarına benziyor.
Düşük hacimli 1 lt gibi turbo beslemeli araba motorları 300 000 km lerde turbo sorunları göstermeye başlayabiliyor.
İn Türkish Meaning , Türkçe içindeki anlamı ,
Motorun üzerindeki yük turboya taşıtılmış oluyor, servis maliyetleri kullanıcının tercihidir.
Şehir içi hafif yük nakliyesi yapacak araba gibi traktör görüntüsü var.

MF 5400 seride 1600-1800 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında ve 4 bölücülü, 4 kademe yarı otomatik şanzıman kullanıyor.
Farmall 110A , 1500-1700 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında, 4 bölücülü , 4 kademe , yarı otomatik şanzımanı var.
5110G , pancar nakliyesi yapacak nitelik yok gibi duruyor.
3 yabalı haşpaylı saman bağlama makinesi için düşünmezdik.
2 sıralı bağımsız mısır silaj makinesi için bile bizi acaba da bırakır, sanırız.

Hocam elinize sağlık guzel yazmışsınız. Peki Türkçe meali eski same explorer II 80 kullanicisi olarak sadece tarla icin (goble diskaro tiller mibzer vs ...) (nakliye olarakta sadece harmanda bugday ceker. Kuruk miliyle sadece ilac gubre atar) hasmet in yanina body olarak 110 bg deutz uyar mı? Marka hayranlığı ve ulasilabilecek limit bukadar malesef
 
bence bu ön yargi petlas kendini duzeltene kadar kırılmaz ,gecen sene 2 cift Petlas lastik almistim maalesef 1 yilda disler paramparça oldu eridi gitti lastik , Dayıoğlu sıfır deutz bahçe 55 aldi daha 30 saatte lastik disleri paramparça olmus kesik kesik gelde bu ön yargıyı kır... ( 1defa fabrikaya gonderdim lastikleri kullanici hatasi denildi gönderildi starmaxx i 4 sene kullandik petlasi 1 sene)
bizde sıfır aldık 220 saatte 600 dönüm kuru tarım yapıyorum dediklerinin hiçbiri olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
Hocam elinize sağlık guzel yazmışsınız. Peki Türkçe meali eski same explorer II 80 kullanicisi olarak sadece tarla icin (goble diskaro tiller mibzer vs ...) (nakliye olarakta sadece harmanda bugday ceker. Kuruk miliyle sadece ilac gubre atar) hasmet in yanina body olarak 110 bg deutz uyar mı? Marka hayranlığı ve ulasilabilecek limit bu kadar malesef
Naçizane kullanım niteliklerine dikkat edildikten sonra olur.
Motorun huyunu anlatmaya çalıştık.
Rölanti gazda kalkış yapmadıktan sonra da verim alınabilir.
bizde sıfır aldık 220 saatte 600 dönüm kuru tarım yapıyorum dediklerinin hiçbiri olmadı.
Petlas TA 300 seri lastiklerden bizde memnunuz.
 
Modelin teknik analizini yapalım.
Eski bir Same Explorer kullanıcısı olarak motor grafiği farklarını belirtelim.
Same klasik motor grafiği ,
Tork eğrisi yay şeklinde , 1600 rpm max tork , güç eğrisi de yay şeklinde ve 1900-2200 rpm aralığında sabit güç aralığı veren şekilde idi.
1997 model Same' lere regülatör ayarı verilince traktör tarla çalışmalarında 2 vites fark edebiliyordu ve susmak nedir, bilmezdi.
Motor grafikleri sonradan 1000-1600 rpm sabit tork aralığı veya 1200-1600 rpm sabit tork aralığı verecek şekilde değiştirilmiş.
MF 3000 serileri bu tip motor kullanıyor ve en az yakıt bölgeleri 1200-1600 rpm aralığı tercih edilmiş.
Euro 3 motorlara geçilince, 4 ve 5 sınıfı motorlarda sabit tork aralığı 1600-1800 rpm olarak tercih edilmiş ve tekrardan yay şekline getirilmiş.
6 sınıfı modellerinde sabit tork aralığı, 1000-1600 rpm , 1200-1600 rpm , 1200-1800 rpm , 1000-1800 rpm sabit tork aralığı bulunan motorlar tercih edilmiş.
Sabit güç aralığı bırakılmış ve 1900 rpm de max güç tepe noktası tercih edilmiş, en az yakıt bölgesi 1200-1800 rpm olarak dizayn verilmiş.
Fendth 313 Vario modelde hidromotor yağ basıncının verimli kullanılabilmesi için motor devrinin max tork noktası üzeri devir kullanması gerekiyor.
Motorun rölanti devri yakıtının düşük olması için yapılan dizayn tercihidir.
En az yakıt bölgesi devirleri de 1600-1800 rpm aralığında seçiliyor.
Powershift şanzımanda aktif devir aralığı 200 rpm olduğu için 3 vites bölücü ister veya TTV kademesiz şanzıman kullanışlı olabilir.
Deuthz 5120C , 5125 , 6140 modelde sabit tork aralığı yazılımla 1400-1800 rpm olarak düzenlenebiliyor, 3 vites bölücü ile kullanım rahatlıyor.
Deuthz 6145 model ise Same Silver seri gibi 1200-1800 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi kullanıyor.
Hafif kuyruk mili işlerinde yem karma makinesi, patates söküm makinesi gibi işlerde bu durum beğenilebilir.
Fakat haşpaylı saman bağlama işlerinde motorun sabit güç aralığına sahip olup, sabit güç aralığı devirlerinde çalışmasını sağlıklı görürüz.
Traktörün kullanım alanına göre motor gücü yönetim tercihlerini bu yüzden eleştirmeyiz.
Hatta bu motor gücü yönetiminin devamı Fendth 942 model , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı veren motor olmuş.
Düşük devirde motor gücü yönetimi biraz daha abartılarak Fendth 1050 motor tasarımı gelmiş , 1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi tercih edilmiştir , 1500 -1700 rpm sabit güç aralığı devirlerinde motor kullanılmaz kabul edilmiştir.
Motor dizaynı sabit güç aralığı devirlerinde en az yakıt bölgesi verecek şekilde de dizayn verilebilirdi.
Motorda 1500 rpm devir sempatisi olanlara Magnum 380 CVX model de ek güç arttırımında 1500 rpm de max güç 2. tepe noktası tercih edilmiştir.
Acemi sürücü, mısır yerinde , kurak tavda 9 soklu çizi dışı pulluk denedi olmadı , T7070 e kurak tavda 7 soklu pulluk denedi , motoru yakacaktı , gene olmadı , en sonunda yaş tavda 5 soklu pullukla 6215R model ile randıman aldı. Aslında 5 soklu pulluğu Optum 300 modele takmalıydı. :)
Çoğu motorun ek güç üretimleri motor anma gücü devirlerinde bulunuyor.
Valtra T254 , çift katlı ek güç üretimiyle ödül almıştı.

Deuthz 5110G , powermix 282 gr.kw/h , Farmall C , 262 gr.kw/h ,
Tarla ve yol viteslerinde 3 bölücü , opsiyonel olarak sürüngen kademe vites kullanabilir.
Deuthz 4080E, Euro 5 motorda , 1900 rpm devirde 42 km/h de devir kesici kullanılmış .
Motorun sabit tork noktası 1400 rpm devire çekilmiş , minik Phantom traktör yapmışlar.
Devir kesicinin , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devrinin son devri 2200 rpm e konumlanması gerekir.
Motor max çalışma devri ise 2400 rpm, klasik olarak korunuyor.
Malzeme mukavemetleri olarak sabit tork aralığı kullanan tarımsal motor modelleri TSi araç motorlarına benziyor.
Düşük hacimli 1 lt gibi turbo beslemeli araba motorları 300 000 km lerde turbo sorunları göstermeye başlayabiliyor.
İn Türkish Meaning , Türkçe içindeki anlamı ,
Motorun üzerindeki yük turboya taşıtılmış oluyor, servis maliyetleri kullanıcının tercihidir.
Şehir içi hafif yük nakliyesi yapacak araba gibi traktör görüntüsü var.

MF 5400 seride 1600-1800 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında ve 4 bölücülü, 4 kademe yarı otomatik şanzıman kullanıyor.
Farmall 110A , 1500-1700 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında, 4 bölücülü , 4 kademe , yarı otomatik şanzımanı var.
5110G , pancar nakliyesi yapacak nitelik yok gibi duruyor.
3 yabalı haşpaylı saman bağlama makinesi için düşünmezdik.
2 sıralı bağımsız mısır silaj makinesi için bile bizi acaba da bırakır, sanırız.

Hocam Deutz 110G ye acımamışsınız, bu kadar not kırılmaz ki.Notunuz çok kıt.
Şehiriçi hafif yük nakliyesi yapar görüntüsü var demişsiniz, sanki benim MF 240S ten bahsediyorsunuz.Bu, 110 HP 4 WD aslan gibi traktör.
Pancar nakliyesi yapacak traktör değil demişsiniz.Benim Leyland 240 (70 HP 2 WD) , 7 ton pancarı çamur tarladan 40 yıl önce çıkarıyordu (şimdi de çıkarır),Deutz 110 HP mi çıkaramayacak, uçurur o yükü.
Bence notunuz çok kıt, Deutz çok çok iyi bir traktör.

bence bu ön yargi petlas kendini duzeltene kadar kırılmaz ,gecen sene 2 cift Petlas lastik almistim maalesef 1 yilda disler paramparça oldu eridi gitti lastik , Dayıoğlu sıfır deutz bahçe 55 aldi daha 30 saatte lastik disleri paramparça olmus kesik kesik gelde bu ön yargıyı kır... ( 1defa fabrikaya gonderdim lastikleri kullanici hatasi denildi gönderildi starmaxx i 4 sene kullandik petlasi 1 sene)

MF 240S ( 2000 model, 1450 saatte) arkalar fabrika çıkışı Lassa, hiç problem yok ,dişler gayet yeterli.İki yıl önce önlerde düzensiz aşınma vardı, Lassa bir kat pahalıydı, Petlas alıp önlere taktım hiç sorun yok.
Performanslı kullanmadığım için otomobillerime de Petlas takıyorum hiç sorun yaşamadım.
Erkunt 110 üzerinde Lassa ile geldi, öpüp başımıza koyduk, seve seve kabul ettik. Şu anda 4 lastiğinin fiyatı 40 bin lira.Erkunt seçim şansı vermemiş direkt kaliteyi takmış.

Starmaxx, Petlas üretimi, Petlas'ın diğer markası.

Kaliteye itirazım yok ama aynı markada (Petlas) sorun yaşamanın şans işi olduğuna karar verdim . Böyle mi olmalı,hayır.
 
Hocam Deutz 110G ye acımamışsınız, bu kadar not kırılmaz ki.Notunuz çok kıt.
Şehiriçi hafif yük nakliyesi yapar görüntüsü var demişsiniz, sanki benim MF 240S ten bahsediyorsunuz.Bu, 110 HP 4 WD aslan gibi traktör.
Pancar nakliyesi yapacak traktör değil demişsiniz.Benim Leyland 240 (70 HP 2 WD) , 7 ton pancarı çamur tarladan 40 yıl önce çıkarıyordu (şimdi de çıkarır),Deutz 110 HP mi çıkaramayacak, uçurur o yükü.
Bence notunuz çok kıt, Deutz çok çok iyi bir traktör.



MF 240S ( 2000 model, 1450 saatte) arkalar fabrika çıkışı Lassa, hiç problem yok ,dişler gayet yeterli.İki yıl önce önlerde düzensiz aşınma vardı, Lassa bir kat pahalıydı, Petlas alıp önlere taktım hiç sorun yok.
Performanslı kullanmadığım için otomobillerime de Petlas takıyorum hiç sorun yaşamadım.
Erkunt 110 üzerinde Lassa ile geldi, öpüp başımıza koyduk, seve seve kabul ettik. Şu anda 4 lastiğinin fiyatı 40 bin lira.Erkunt seçim şansı vermemiş direkt kaliteyi takmış.

Starmaxx, Petlas üretimi, Petlas'ın diğer markası.

Kaliteye itirazım yok ama aynı markada (Petlas) sorun yaşamanın şans işi olduğuna karar verdim . Böyle mi olmalı,hayır.
starmaxx tan bölge olarak memnunuz şikayetçi olan görmedim nh fabrika cikislilar , lassada da sorun yasayan vardi ama fabrika urunune sahip çıktı fazla aşınan lastigi yenisi ile degisti petlasta sikayet sayisi fazla ama çözüm de sunulmuyor kullanici hatasi denilip geçiliyor ,fiyatina hicbir itirazim yok lassa 4 cift lastik 9 ila 10 bin arasindayken petlasi 5.5 a almıştık ama bu kadar cabuk aşınmasini beklemezdim amacım marka kötülemek degil sadece ürünün arkasinda durmuyorlar yoksa Fiyat olarak petlas la kimse yarışamaz . sorunu tek ben yasasam yine amenna ama memnun kalan görmedim bolgede buralarda genelde lassa dan memnun insanlar
 
2021 5110g poweshutle kullanıcısıyız traktör benim değil dayımın ancak uzun saatler geçirdim üstünde ilk geldiğinde 20 30saate kadsr kara duman gaz yememe gibi sorunlarla karşılaştık servise gidince turbo saplaması olmadıgı ve hava aldıgı ortaya çıktı o sorun tamir edilince 10saat sonra randıman vermeye başladı alacaksanız kontrol etmenizi öneririm. Yakıt MC t 100max a göre 1l fark ediyor hemen hemen yüksek konfor olarak araba rahatlığı şanzımanda bol bol vites seçeneği mevcut hidrolik ve kabin içi kalitesine denecek yok frenleri ancak bu kadar güzel olabilir 4 lastik birden kitliyor ve motor sanki yere çakılıyor güven hat üst düzey. Sessiz ve çok temiz çalışan bir motora sahip çekiş olarak gayet başarılı çeltik yerlerinde 5 12necio tutmaz Uzunköprü yuh yapısı pulluk ile (kara toprak agır yer) merhaba 2 2.2l gibi yakıtı var ilk zamanlarda yüksek devir ilerleyen zamanlarda 16 17devirkerde çekiş güzel 300saat sonunda pompa ayarı ile motor çok değişiyor ilk saatlerde tatmin etmese de ilerleyen zamanda çok değişiyor. Seri ve pratik manevra öyle iyi ki motor oldugu yerde dönüyor. Yakıt kapasitesi 160l oldugu için rahat rahat uzun saatler iş yaptırıyor. Bu kadsr iyi özelliğin yanında eksilerinden de bahsedelim. El viteslerinde tuşa sadece iki seçenek atanmış 3 4 ara tuş vitesi olsa tadından yemnezmiş hava filtresi hortumlar denk geldiği için sökümü 1 2 dk fazla uğraşıtırıuot alışıldığı zaman oda sıkıntı değil koltuk MC t dersinde bile havalı iken bunda çevirerek ayarlanıyor o ikinci kötü yanı bizim tarlalarımızda agaç dal setlerde oldugu için aynalar biraz fazla dışarıda çarpma yapıyor ancak hiç kırılmadı sağlam yolda ekipman varken seri 5e atamıyorsunuz motoru çok gezdiriuot çok hızlı gittiği için ön agırlık lara biraz ilave isriyot ve kapı mandalı sık sık aç kapa yağıldogı için belli bir saaten sonra kuvvetli çekip oturtmak gerekşyor sanroof olmadıgı için gökyüzünü göremiyorsunuz ancak kabin için ferah oldugu için fazla ihtiyaç duyulmuyor ama sanroof isterseniz bilginiz olsun genel olarak topladıgımkz zaman motor açıldıktan sonra performanslı yakıt düşük ve işletmesi kolay bir motor fiyatını bizce hak ediyor tercih sizin hakkınızda hayırlısı tavsiye ederim
Yakıt ort
Çeltik yeri agır kara toprak
Goble 2
Pulluk 2 2.2
Tiller 1.4 1.6
Bayır kuru tarım kepir
Pulluk 1.7 2l
Goble 1.5
Tırmık 450 500g
Ekim havalı ,hububat 500 600g
İlaç gübre 1400 devirde 300 400g
Yolda ekonomik ölçülmedi ancak tshimin 20km yol 4 5 arası
Merdanei 35li Aysan 1l
Benim tecrübelerim bu şekilde diğer traktörlerimize göre ekonomik
 
Hocam Deutz 110G ye acımamışsınız, bu kadar not kırılmaz ki. Notunuz çok kıt.
Şehir içi hafif yük nakliyesi yapar görüntüsü var demişsiniz, sanki benim MF 240S ten bahsediyorsunuz. Bu, 110 HP 4 WD aslan gibi traktör.
Pancar nakliyesi yapacak traktör değil demişsiniz. Benim Leyland 240 (70 HP 2 WD) , 7 ton pancarı çamur tarladan 40 yıl önce çıkarıyordu (şimdi de çıkarır),Deutz 110 HP mi çıkaramayacak, uçurur o yükü.
Bence notunuz çok kıt, Deutz çok çok iyi bir traktör.
Arkadaşlar bize uzman öğretmenim, derler.
Sürücü profilleri nasıl diye merak etmiştik.
Viteslere 3 bölücü gelmesi çokta maliyetli bir şey olmasa gerek.
1600-1900 rpm en az yakıt bölgesi olan Kubota 9540 Hi Lo modelde , 6 vites, 3 kademe ,
vites araları 300 rpm olduğundan buçuğa gerek yok demiştik ama
Motor grafiğine göre de şanzıman tavsiyesi vermek durumundayız.
 
2021 5110g poweshutle kullanıcısıyız traktör benim değil dayımın ancak uzun saatler geçirdim üstünde ilk geldiğinde 20 30saate kadsr kara duman gaz yememe gibi sorunlarla karşılaştık servise gidince turbo saplaması olmadıgı ve hava aldıgı ortaya çıktı o sorun tamir edilince 10saat sonra randıman vermeye başladı alacaksanız kontrol etmenizi öneririm. Yakıt MC t 100max a göre 1l fark ediyor hemen hemen yüksek konfor olarak araba rahatlığı şanzımanda bol bol vites seçeneği mevcut hidrolik ve kabin içi kalitesine denecek yok frenleri ancak bu kadar güzel olabilir 4 lastik birden kitliyor ve motor sanki yere çakılıyor güven hat üst düzey. Sessiz ve çok temiz çalışan bir motora sahip çekiş olarak gayet başarılı çeltik yerlerinde 5 12necio tutmaz Uzunköprü yuh yapısı pulluk ile (kara toprak agır yer) merhaba 2 2.2l gibi yakıtı var ilk zamanlarda yüksek devir ilerleyen zamanlarda 16 17devirkerde çekiş güzel 300saat sonunda pompa ayarı ile motor çok değişiyor ilk saatlerde tatmin etmese de ilerleyen zamanda çok değişiyor. Seri ve pratik manevra öyle iyi ki motor oldugu yerde dönüyor. Yakıt kapasitesi 160l oldugu için rahat rahat uzun saatler iş yaptırıyor. Bu kadsr iyi özelliğin yanında eksilerinden de bahsedelim. El viteslerinde tuşa sadece iki seçenek atanmış 3 4 ara tuş vitesi olsa tadından yemnezmiş hava filtresi hortumlar denk geldiği için sökümü 1 2 dk fazla uğraşıtırıuot alışıldığı zaman oda sıkıntı değil koltuk MC t dersinde bile havalı iken bunda çevirerek ayarlanıyor o ikinci kötü yanı bizim tarlalarımızda agaç dal setlerde oldugu için aynalar biraz fazla dışarıda çarpma yapıyor ancak hiç kırılmadı sağlam yolda ekipman varken seri 5e atamıyorsunuz motoru çok gezdiriuot çok hızlı gittiği için ön agırlık lara biraz ilave isriyot ve kapı mandalı sık sık aç kapa yağıldogı için belli bir saaten sonra kuvvetli çekip oturtmak gerekşyor sanroof olmadıgı için gökyüzünü göremiyorsunuz ancak kabin için ferah oldugu için fazla ihtiyaç duyulmuyor ama sanroof isterseniz bilginiz olsun genel olarak topladıgımkz zaman motor açıldıktan sonra performanslı yakıt düşük ve işletmesi kolay bir motor fiyatını bizce hak ediyor tercih sizin hakkınızda hayırlısı tavsiye ederim
Yakıt ort
Çeltik yeri agır kara toprak
Goble 2
Pulluk 2 2.2
Tiller 1.4 1.6
Bayır kuru tarım kepir
Pulluk 1.7 2l
Goble 1.5
Tırmık 450 500g
Ekim havalı ,hububat 500 600g
İlaç gübre 1400 devirde 300 400g
Yolda ekonomik ölçülmedi ancak tshimin 20km yol 4 5 arası
Merdanei 35li Aysan 1l
Benim tecrübelerim bu şekilde diğer traktörlerimize göre ekonomik
Çok güzel özetlemişsiniz. Ben çok memnunum. Rabbim gönlünde bu traktörleri almayı düşünenlere nasip etsin.
 

Biraz konu dışına çıkayım,
Elektrikli traktörün motor grafiği için
1000-2000 rpm sabit tork aralığı , 2100 rpm max güç tepesi olabilir, demiştik.
Bu motor haritası Deuthz 6185 motor haritasına yakın özellik gösterecektir.
Sabit güç aralığı şekli elektrikli motorda simüle etmesi zor olacağından
Haşpaylı sap bağlama işleri ve dik rotovatör çalışmaları için yetersizlik görülebilir.
Yaş zemin pulluk sürümlerinde tutunma nitelikleri zayıf olan bir yapıda olabilir.
Fakat kuru tarım için çoğu işlerde yeter performans sağlanabilir.

5110G modelde , motorun tork , güç eğrisi kesişim devri 1600 rpm .
Traktör utulity model olduğu için devir konum tercihi doğrudur.
JD 6M serisinde tork güç eğrisi kesişim devri 1900 rpm ,
Sabit güç aralığı devirleri 1900-2200 rpm dir.
Yol vitesinin 1900 rpm devire verilmesi doğru tercihtir.
Tork, güç eğrisinin kesişim devri tercihine göre her zaman yol vitesinin sabit güç aralığı devir sonunu kullanması gerekmez.
Deuthz 4080 E deki motor haritasına göre bu kullanılır, dedik.
Farklı motor ailelerinde durum değişkenlik gösterebilir.
Bilginize sunarız, efendim.
 
2020 model powershuttle olan seriyi kullanmaktayım. traktör 100 saatte iken shuttle arıza verdi şanzımanı tanımıyordu. fabrika yenisini yolladı. şuan bir problem yok. kalkış devirleri hantal olsada tarlada devir sabitleyici ile stabil ilerlemesi çok güzel. ünlü 4-14 döner kulak pulluk ile sivasın kurak ve çorak topraklarından yazıyorum :) kabin içi güzel ses yalıtımı güzel. henüz 220 saatte oldugu için sağlıklı bir yakıt tüketimi paylaşamıyorum. lastikler petlas geldi ama petlasa olan ön yargıyı bence kırmamız lazım..
Kalkış devirlerindeki hantallık ;
800 rpm rölanti devrinde motorun torku max torkun neredeyse yarısı kadar olmasından kaynaklanıyor.
Eski nesil motor haritalarında bu durum farklıydı, çok az bir miktarda azlık söz konusuydu.

Traktör motorunu araba motoru gibi kandırarak süremeyiz.
Araba motorunda sabit tork aralığı başlangıç devrini rampa aşağı inişlerde kullanabiliriz.
4 lt lik motorda 1400-1700 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm max güç tepesi tercihi yapılmış.
Tohum ekimi işlerinde 1400 rpm tercihi yapan oluyor ama
en az yakıt bölgesinin ortanca devirleri 1600-1700 rpm devirlerde kullanmak iyi gibi duruyor.
19:1 motor sıkıştırma oranı partikül , is , duman oluşumu sınırında tercih edilen bir ayardır.

Deuthz 6145 modeldeki motoru istediğimiz gibi kandırabiliriz.
1200-1800 rpm aralığında en az yakıt bölgesi var.
Ekim işlemlerinde 1300 rpm devirle düz arazide çalışabilir.
 

Benzer Konular