Elektrikli traktör artık seri üretime geçiyor

Elektrikli otomobil üreticileri çok mesafe katettiler, BYD markası eleltriklş otomıbilde lider konumda, güzel araçlar yapmışlar satıyorlar, hızla gelişiyor elektrikli araç piyasası.

İçten yanmalı motorlar icat edilmesiyle ve ilk otomobil üretiminden bugüne zaman içinde gelişerek bugünkü haline geldi, fakat fosil yakıt hem sonsuz değil hemde dünyamızı çok kirletti, artık içten yanmalı motorlar devri yavaş yavaş kapanacak, peki neden yavaş yavaş?

Çünkü dev araç üreticileri ani bir geçişe hazır değil, yokolmak istemiyorlar, bu yüzden temkinli hareket ederek, halihazırdaki pazardan yüksek kazanç elde etmeyi başaran üretime devam ediyor, yanısıra elektrirkli teknolojisini geliştirmeye kaynak ayırıyor, maksat piyasadan düşmemek ve yokolmamak, ama bunları yapamayan üreticiler ya kapanıyor yada satılarak başka marka ile birleşmeye gidiyor.

Burada en önemli konu, elektrikli araç teknolojisi ve üretimi nasıl şekillenecek, yani hangi üreticiler dünyanın kullanımına en kullanışlı telnolojiyi sunacak, atandardı temeli kimler nasıl atacak.

Bu konuda dev markaların çalışmaları net belirleyici olacağı ortada denilebilir, şimdiye kadar piyasada çıkanlar kesinlikle teknolojik değişime uğrayacak, çünkü henüz kullanılacak pil telnolojisi ve pili dolduracak teknoloji gelişme aşamasında ama ayakta kalmak için yine birleşmeler ve markaların pazar payları avantaj olacağıda bir gerçek.

Toyota içten yanmalı motorlara sahip araçların üreticisi olarak en büyük ve en başta gelen üretici konumunda, elektirikli araçların en büyüğü BYD ile ortaklığa gitti, artık birlikte elektrikli araç yapacaklar.

Toyota yeni geliştirdiği katı hal bataryası ile elektrikli otımobilde yeni standardı belirleyecek görünüyor, bu bataryanın yangın riski diğer bataryalardan daha az olduğu ve yüksek enerji yoğunluğunu mümkün kılmasıyla, daha uzun menzil ve daha kısa şarj süresini sağlamasıyla ön plana çıkmış, teknolojiyi devler sırayla ve rakiplerini eleyecek zamanlamayı kollayarak çıkarmakta haklı, geliştiriyor bekliyor ve zamanı gelince aşamalı olarak işe başlıyorlar, yani oyun değiştiriyorlar, böylece ayakta kalmanın hamlelerini görmüş oluyoruz, geleceğin devleri olmak için yapılan hamleleri görüyoruz, tarihe tanıklık ediyoruz biryerde.

Tüm bu olanlara bakınca, bizim ülkemizdede elektrikli araç ve elektrikli tarktör üretimi konusundaki çalışmalar hakikaten çok güzel, fakat oyun giderek büyüyor ve hızlanıyor, rekabet ve kullanışlı teknoloji geliştirenler yarışıyor, bu yarışta galip gelen yine büyükler olacak, bunun tersini düşünmek biraz saflık olur, o zaman demek oluyorki yerli üreticlerimizde ayakta kalmak için varolmak için daima güncel teknolojiyi dikkate alamlı ve adımlarını öyle atmalı, iş kolay değil, hemde hiç kolay değil.

Düşünsenize, Toyota duyurduki katı hal bataryası ile 1200 km menzilli otomobil üretecek, hem kısa zamanda şarj olacak, hem yangın tehlikesi diğer pillerden çok düşük, katı hal bataryası geleneksel lityum iyon bataryalardan farklı olarak sıvı elektrolitler yerine katı elektrolitler kullanılarak üretiliyormuş.

Eh ne diyelim, japon kardeşlerimizin beyinlerine emeklerine sağlık, dünyayı kurtaracak teknoloji geliştirmede yine öncülük yapıyorlar, darısı başımıza.

Yada o pillerden bizim yerli traktörede takılsın, japonlarla ortaklığa gitmekte bir alternatif, hemde güzel bir alternatif bence, daha uzun saatler çalışabilen daha az hacimli ve yangın tehlikesi az olan son teknoloji elktrikli traktör yapmak iyi olurdu.
 
Aslında kendiside bahsediyor biliyor. batarya teknolojisi çok süratli değişiyor diyor.

Büyük bir yatırım kararı almadan, biran önce üretim yaparak, sedece büyük çiftçiye değil, isteyen her sektöre kullanmaları için satmaya girişerek para kazanmaya başlamlılar, çünkü zaman hızlı akıyor, teknoloji hızlı değişiyor, bu yüzden bu yıl ürettiği model, seneye değiştirerek, teknolojik değişime ayak uydurararak her yıl sürekli üretimden düşmeden satış yapmaya devam etmeliler

Teknolojinin hızlı değiştiği dünyada bunu yapmazsanız, bir yatırım yapıcam onyıllarca aynı modeli ufak değişikliklerle üreticem milyar dolarlar kazanıcam mantığı işlemez, çünkü sürekli değişimin olacağı net.

Örnek vermek gerekirse, cep telefonu çıktı motorola nokia marka idi, ne oldu peki şimdi, bir diğer teknolji akıllı telefon ıphone sildi onu, sürekli değişen teknoloji elektrikli araçlardada yaşanacak, önümüzdeki on yıl içinde sayısız içten yanmalı araç markası tarih olacak, elektrikli araçlarda ayakta kalmak için daima üretim yaparak ama daima teknolojiyi üretmesi gerekecek, dev yatırım yerine kur fabrika binasını bir an önce koy işçini takır takır üretebildiğin kadar üret sat pazar edinmeye bak, para kazan isim yap, her yıl yeni modeli gelişen teknolojiye adapte et version yenile.

Yoksa yapar yapar piyasaya süremeden bakar kalırlar.
 

Benzer Konular