Enjektör Temizliği ve Pompa Ayari


MF 265s traktörüm var 2300 saatte daha hiç enjektör temizliği ve Pompa ayarı yapilmadi ve traktor çok yakıyor çekmiyor duman atıyor acaba enjektörleri temizletip pompa ayarı yaptirsak maliyeti ne kadar olur 20181020_124106.jpg
 
Traktör temiz duruyor bence hiç kurcalatmayın
Evet traktor temiz ama son 1 senedir çekişi zayıfladı ve çok duman atmaya başladı motorda felan bi sıkıntı yok ama enjektörlerin temizlenip pompanın ayarlanması gerektiğini düşünüyoruz traktor gücünü tam yansıtmıyor bende traktore eziyet yapmak istemiyorum bi bakim olursa faydalı olacağını düşünüyorum
 
Enjektor, pompa ayari ve subap ayarini isinin ehli iyi bir yere yaptirdiktan sonra hicbir sikinti olmaz.Daha once hic ayar yaptirmamissaniz yaptirinca farkini gorursunuz.Duman yapmasi mazot filtrelerinden veya mazotun kalitesindende olabilir.Pompa enjektorde onemli olan iyi bir usta bulmak her pompaciya pompa yaptirilmaz isinin ehli bir usta olduktan sonra hicbir sekilde sikinti yasamazsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrearda1a
Enjektor, pompa ayari ve subap ayarini isinin ehli iyi bir yere yaptirdiktan sonra hicbir sikinti olmaz.Daha once hic ayar yaptirmamissaniz yaptirinca farkini gorursunuz.Duman yapmasi mazot filtrelerinden veya mazotun kalitesindende olabilir.Pompa enjektorde onemli olan iyi bir usta bulmak her pompaciya pompa yaptirilmaz isinin ehli bir usta olduktan sonra hicbir sekilde sikinti yasamazsiniz.
Bizde öyle düşünüyoruz ilçede söktürüp iyi bi ustaya götürecez mazotu hep turk petrollerinden alıyoruz ondan sıkıntı yapacağını düşünmüyorum
 
Yolda çok yakmasının sebebi 60 derece termostat kullanmaktır, orijinal termostat 82 derecedir, genelde 74 derece tercih edilir, daha az termostat kullanmayınız, aşırı soğuklarda motor ısınmıyor, 60 derece termostatta gezmeli işlerde 4 lt/saat gibi yakar, 82 derece termostatta 3 lt/saat gibi yakıtı olur, pulluk yakıtı tavda 2 lt civarlarıdır.
Subap ve pompa ayarı genelde istemez.7000 saatten sonra çekiş zayıflamaya başlar.
Enjektörler; 10 no yağ kullanımı olmadıktan sonra delik uçları büyümez.Bakılmasında fayda var.
Duman yapması genelde kalitesiz yakıttan kaynaklanır, yakıt kirli ise depo ve mazot pompasının önündeki küçük filtrelere bakmakta yarar vardır.
Depo temizliği ve filtre değişikliği yapınız ve farklı yakıtla bir deneyiniz, olmazsa enjektör bakımı yaptırırsınız.Termostatı da kontrol ettiriniz.
 
Yolda çok yakmasının sebebi 60 derece termostat kullanmaktır, orijinal termostat 82 derecedir, genelde 74 derece tercih edilir, daha az termostat kullanmayınız, aşırı soğuklarda motor ısınmıyor, 60 derece termostatta gezmeli işlerde 4 lt/saat gibi yakar, 82 derece termostatta 3 lt/saat gibi yakıtı olur, pulluk yakıtı tavda 2 lt civarlarıdır.
Subap ve pompa ayarı genelde istemez.7000 saatten sonra çekiş zayıflamaya başlar.
Enjektörler; 10 no yağ kullanımı olmadıktan sonra delik uçları büyümez.Bakılmasında fayda var.
Duman yapması genelde kalitesiz yakıttan kaynaklanır, yakıt kirli ise depo ve mazot pompasının önündeki küçük filtrelere bakmakta yarar vardır.
Depo temizliği ve filtre değişikliği yapınız ve farklı yakıtla bir deneyiniz, olmazsa enjektör bakımı yaptırırsınız.Termostatı da kontrol ettiriniz.
Biraz sıcakta hararet sorunu var radyatör değişmesi gerek petekler çok sık içinden iğne ancak geçer 1999 yılında bayiden aldığımızda serviste radyatörü ücretsiz degistiriyolarmis ama bayi bize soylemedi
Depoyu 2 yıl önce temizlettirdik biraz pislik çıkmıştı ama şu anda pislik olduğunu sanmıyorum
Geçen yıl bilader depoya 1.5 litre 10 numara yağ koymuş sıkıntılar ondan sonra başladı duman yapma çekmeme vs... ustaya sorduk meme uçlarını açmıştır dedi cekmemeside pompanın basıncının düşmüş olacağından söyledi zaten 19 yıllık traktor bakilmasinda fayda var dedi
 
Biraz sıcakta hararet sorunu var radyatör değişmesi gerek petekler çok sık içinden iğne ancak geçer 1999 yılında bayiden aldığımızda serviste radyatörü ücretsiz degistiriyolarmis ama bayi bize soylemedi
Depoyu 2 yıl önce temizlettirdik biraz pislik çıkmıştı ama şu anda pislik olduğunu sanmıyorum
Geçen yıl bilader depoya 1.5 litre 10 numara yağ koymuş sıkıntılar ondan sonra başladı duman yapma çekmeme vs... ustaya sorduk meme uçlarını açmıştır dedi cekmemeside pompanın basıncının düşmüş olacağından söyledi zaten 19 yıllık traktor bakilmasinda fayda var dedi
Traktörün suyunda motoru -24 C ye kadar koruyacak açık yeşil renkli, (ömürlük, eskimeyen) antifriz bulunuyor, çok zehirlidir, bu su kanallarına pas yaptırmaz, çıkan antifrizi tekrar kullanınız, farklı renkte antifriz kullanmayınız, çökelme ve çamurlaşma yapabiliyor, yeni antifriz çeşitleri organik bazlı, eskilerde kimyasal nitelik var, uyuşmuyor, antifriz yoksa pas ihtimali olabilir, temizlik gerekir.
1/3 10 no yağ, 2/3 mazotla, 2 yıl çalışan traktörün, sadece 1 enjektörde çok hafif açılma gördük, depoya 1,5 litre 10 no veya 30 no yağla enjektörlere zarar vermez, aksine mazot pompasının yağlanıp iyi çalışmasına yardımcı olur.
Fakat 20W50 yağ kullanılmışsa mazota karışmıyor, bu sıkıntı yapabilir.
Kalitesiz yakıt, çekişi %20 gibi etkileyebiliyor, bariz fark edilir.Pompaya ihtimal vermiyorum.
Traktör 35 C gibi sıcakta 82 termostatla çok sıkıştırılırsa hararete meyledebilir, Temmuz ve Ağustos aylarında termostatı tamamen sökerekte kullanabilirsiniz, kışın ise 82 termostat tavsiye ederim.
Mevsime göre termostat kullanmak gerekiyor.Soğuk zamanda düşük termostat segmanların tam ısınıp yerine oturmasını engelliyor ve motor kompresyonunu düşürüyor, buda fazla yakıt demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrearda1a
Traktörün suyunda motoru -24 C ye kadar koruyacak açık yeşil renkli, (ömürlük, eskimeyen) antifriz bulunuyor, çok zehirlidir, bu su kanallarına pas yaptırmaz, çıkan antifrizi tekrar kullanınız, farklı renkte antifriz kullanmayınız, çökelme ve çamurlaşma yapabiliyor, yeni antifriz çeşitleri organik bazlı, eskilerde kimyasal nitelik var, uyuşmuyor, antifriz yoksa pas ihtimali olabilir, temizlik gerekir.
1/3 10 no yağ, 2/3 mazotla, 2 yıl çalışan traktörün, sadece 1 enjektörde çok hafif açılma gördük, depoya 1,5 litre 10 no veya 30 no yağla enjektörlere zarar vermez, aksine mazot pompasının yağlanıp iyi çalışmasına yardımcı olur.
Fakat 20W50 yağ kullanılmışsa mazota karışmıyor, bu sıkıntı yapabilir.
Kalitesiz yakıt, çekişi %20 gibi etkileyebiliyor, bariz fark edilir.Pompaya ihtimal vermiyorum.
Traktör 35 C gibi sıcakta 82 termostatla çok sıkıştırılırsa hararete meyledebilir, Temmuz ve Ağustos aylarında termostatı tamamen sökerekte kullanabilirsiniz, kışın ise 82 termostat tavsiye ederim.
Mevsime göre termostat kullanmak gerekiyor.Soğuk zamanda düşük termostat segmanların tam ısınıp yerine oturmasını engelliyor ve motor kompresyonunu düşürüyor, buda fazla yakıt demektir.
Tessekkür ederim yorumların çok önemli faydalı kardeşim
3 sene önce termostadı söktük yinede yaz günleri traktor hararet yapıyor motor şişiyor gitmiyor ama çok kullanmıyoruz zaten daha 2300 saatte senelik 120 saat yapıyor bu yüzden üstüne çok düşmedik
 

Benzer Konular