Hararet göstergesi


7e030846af20de06a42b2db18cf877ba.jpg
çalışırken hararet kırmızıya dayanıyor ama sanki çivilemiş gibi ordan ileriye geçmiyor motor 5075e bu bir sorun mu acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: emin1071
Normalde termostatın açtığı yere kadar yükselip orda durur. Bende 65 var eski tip gösterge. Skalanın ortalatında bi çizgi var oraya kadar yükseliyor daha ileri geçmiyor. Yaz sıcağında o kadar silaj biçtim çift sürdüm yük çektim yükselmiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: arifatilla
7e030846af20de06a42b2db18cf877ba.jpg
çalışırken hararet kırmızıya dayanıyor ama sanki çivilemiş gibi ordan ileriye geçmiyor motor 5075e bu bir sorun mu acaba
Bende de 5065e varken bu şekilde sorunla karşılaşmıştım.1.si su az olabilir suyu tamamla sonrada servisle görüşüp müşürü değiştittir.ben sıfır aldım 2 yıl önce 1.5 ay öncede değiştirdim motoru 5e sınıfı biraz sıkıntılı motor
 
  • Beğen
Tepkiler: arifatilla
Soğutma sıvısını sadece antifriz kullananlar var, ısıl iletkenlik az olur, bunun için sıkıştırma durumlarında hararet yükselebilir, bomeye bakmak lazım.Pervane kayışı gevşek olabilir.Müşir bozuk olabilir.Klima 5 derece harareti yükseltir.Sulu gömlek motorların harareti 87 derece, klimada açıksa 95 dereceyi görebilir, fakat bu kuru gömlek 85-87 üzerini görmemesi lazım.
Termostatı şamandıralı kullanmakta fayda var, küçük bir delik ve minik bilye şeklinde topu var.Motor soğukken şamandıra açıktır ve bloğun suyu tam dolu olur, ısınınca termostat açar, şamandırasız olursa blokta su azdır ve verimli soğutma olmaz.
Klima ve radyatör peteği birbirine çok yakın ve yapışıksa toz çekme durumunda hararet yükselir, petekler arası 3 cm boşluk olmalıdır, motorun ön kısmında akü kenarlarında bazı traktörlerde hava çekebilecek büyük delikler olabiliyor, buralardan toz ve büyük parçalar girebiliyor, radyatör önünde de tül perde yoksa tıkama yapıyor, radyatör temizliği su ile yapılırsa çamurlaşma da yapabilir, petek gözleri dolar.
Pervane kanat sayısı yetersiz olabilir,
Viskoz fan geç devreye giriyor olabilir, derecesini düşürmek ister, daha önce yaşadık.
Servise gitseniz iyi olur.
 
Motorun suyunda antifrizinde vs bir sorun yok herşeyi tam. İşin ilginç yanı aynı dereceye yazın sıcağında da çıkıyor kışın soğuğunda da bazen yüksüz çalışrken bile yükseliyor. Klimanın açık veya kapalı olması bişeyi değiştirmiyor. Bu serileri kullananlar genelde aynı şeyi söylüyor ama hararet yaptıran almadı dahaca.servis de bu motora kolay kolay hararet yaptıramazsın diyor
 
Motorun suyunda antifrizinde vs bir sorun yok herşeyi tam. İşin ilginç yanı aynı dereceye yazın sıcağında da çıkıyor kışın soğuğunda da bazen yüksüz çalışrken bile yükseliyor. Klimanın açık veya kapalı olması bişeyi değiştirmiyor. Bu serileri kullananlar genelde aynı şeyi söylüyor ama hararet yaptıran almadı dahaca.servis de bu motora kolay kolay hararet yaptıramazsın diyor
Bence termostat orda açıyor açana kadar da hava soğuk dahi olsa yükseliyor. Servisin dediği gibi kolay kolay hararet yapacak bi motpr değil
 
  • Beğen
Tepkiler: arifatilla
Motorun suyunda antifrizinde vs bir sorun yok herşeyi tam. İşin ilginç yanı aynı dereceye yazın sıcağında da çıkıyor kışın soğuğunda da bazen yüksüz çalışrken bile yükseliyor. Klimanın açık veya kapalı olması bişeyi değiştirmiyor. Bu serileri kullananlar genelde aynı şeyi söylüyor ama hararet yaptıran almadı dahaca.servis de bu motora kolay kolay hararet yaptıramazsın diyor

5055E 2012 model en ağır şartlarda bile 1. çizgiyi geçtiğini görmedim servis haklı kolay kolay hararet yapmaz o traktör. aksamında problem var çok büyük ihtimal servise danışmakta fayda var. Ancak işten anlayan servis olmalı biz işten anlamayanlara 3 defa baskı balata değiştirdik 2 yılda (8 ayda bir baskı balata komple değişiyordu) en son anlayan adama değiştirdik daha sorun çıkmadı
 
5055E 2012 model en ağır şartlarda bile 1. çizgiyi geçtiğini görmedim servis haklı kolay kolay hararet yapmaz o traktör. aksamında problem var çok büyük ihtimal servise danışmakta fayda var. Ancak işten anlayan servis olmalı biz işten anlamayanlara 3 defa baskı balata değiştirdik 2 yılda (8 ayda bir baskı balata komple değişiyordu) en son anlayan adama değiştirdik daha sorun çıkmadı

Daha önce 2012 model bizde de vardı o da aynıydı kırmızıya yanaşıp orda kalıyodu ama gözümüz her an göstergeye bakmıyor farketmeden daha da yükselirse sıkıntı açarmıyız bilemiyorum
 
7e030846af20de06a42b2db18cf877ba.jpg
çalışırken hararet kırmızıya dayanıyor ama sanki çivilemiş gibi ordan ileriye geçmiyor motor 5075e bu bir sorun mu acaba

Öncelikle merhabalar;
Konu ile ilgili şikayet veya belirti;
Birkaç dakika işletimden sonra, soğutma sıvısı sıcaklık göstergesi, fiziksel soğutma belirti,göstermeden, kırmızı bölgeye doğru hareket ediyor.
Sorun ya da Durum:
Sıcaklık göstergesi, elektrik sistemindeki bir hata nedeniyle yanlış okuma gösteriyor.Termik direncin kendi kendisini ısıtma etkisi nedeniyle, yüksek sıcaklıkta direnç, sıcaklık göstergesi iğnesinin fazla sapmasına/göstermesine neden olduğu görülmektedir.
Çözüm:
Termik direnç değeri, yeni su sıcaklık sensöründe 470'den 560 ohm'a yükseltilmiştir. Gösterge grubu, sensördeki bu değişikliğin entegrasyonu için modifiye edilmiştir. Su sıcaklık sensöründe veya gösterge grubunda bir arıza durumunda, her iki parçayı modifiye edilmişlerle değiştirilmesi tavsiye etmekteyiz, böylece hem su sıcaklığı sensörünün hem de gösterge grubunun toleransları birbirleri ile kalibre edilmiş olacaktır.
ÖNEMLİ:
CAN bazlı gösterge grubu için, modifiye sensör ile değişime ek olarak, traktördeki yazılım dosyasının güncellenmesi gerekmektedir.
EK BİLGİLER:
Ek Bilgiler:
Soğutma sıvısı sıcaklık sensörü değişiminden önce, bir multimetre yardımıyla sensör direncinin ölçülmesi gerekmektedir.

Saygılar.
 

Benzer Konular