HSX


Ynt: HSX

Kısaca en iyisi powershutt daha makbul dediğini anladım.. zaten Hidromek, JCB jazıcı yükleyicilerde debriyaj HİÇ yok, ileri geri çok kolay..

Peki Tork konventörü ne ? powershuttle anladık, biliyoruz da.. fark..vs.
 
Ynt: HSX

UÖZKAN.77 link=topic=68367.msg779078#msg779078 date=1380366326' Alıntı:
Kısaca en iyisi powershutt daha makbul dediğini anladım.. zaten Hidromek, JCB jazıcı yükleyicilerde debriyaj HİÇ yok, ileri geri çok kolay..

Peki Tork konventörü ne ? powershuttle anladık, biliyoruz da.. fark..vs.
kıtaptan paylasıcam abı tork konvertorunu ok-*-s anlş-*s ayrıntılı bir sekılde..
 
Ynt: HSX

UÖZKAN.77 link=topic=68367.msg779078#msg779078 date=1380366326' Alıntı:
Kısaca en iyisi powershutt daha makbul dediğini anladım.. zaten Hidromek, JCB jazıcı yükleyicilerde debriyaj HİÇ yok, ileri geri çok kolay..

Peki Tork konventörü ne ? powershuttle anladık, biliyoruz da.. fark..vs.

abi tork konvertörü baskı balata yerine kullanılır..onun görevini hidrolik yağla yapar..baskı balata derdin ortadan kalkaaarrr :)bakımı çok daha kolay ortalama 1000-1500 sate bir yağını değiştirirsin..değişimide çok kolayda bilmeyenin eline geçerse ki(genelde öyle olu:))) torku şişirir çekişin düşer ayırma işlemi sarsıntılı olur .şansıman yağıyla beraber beraberde kontrolü yapılır..şanzıamn yada motor yağı gibi çubuğu yoktur..kontrolü çok kolay...%8-10 arası eğimli bir yerde aracı durdurursun..debriajı bıraktığında(otomobilde freni braktığında)araç geriye doğru hafifte olsa kaçırma yağıyosa yada ileri doğru kendini atmıyosa yağ eksik demektir...ağır vasıta ve traktörlerde debriajı bıraktığınzaman geriye doğru kaçmaz ama ileride atılmaz olduğu yerde mootru hafi yığdırarak durur...yada hafif gaza basarak ileri atılmasını yada geri kaçırığ kaçırmadığını görürsün..ben en son claas arin 410u denedim 200saatteydi öylesine denedik..arion debrajı bırakınca olduğu yerde 1-2 sn duruyor gaza 100 devir kaadr dokunmassan hafif kaçırmaya başlıyor ve hemen 10-15cm kaçırdıktan sonra toparlıyor devirir artırmana gerek kalmadan kalkıyor..bu sağlıklı oldudğunu gösterir..işallah doğru anlatabilmişimdir.:)
 
Ynt: HSX

önemli nokta kapalı sistem olan konvertöre yağ nasıl konur???

kendi yağını şanzımandan alır...ponpa bağımsız olmasına rağmen aynı yağı kullanır(buda demek oluyorki şanzıman tamamen sae10-80 yada AFT yağı kullnılıyordur) kendi yağını kendi tamamlayan bi sisyem nasıl yağ eksiltir?yada nasıl konur?

araç viteste iken debriya bırakılırf rene basılı tutulur(otomobilde frende tutulur)relantinin hemen üstünde bir devirde(ör.relanti 700 araç hareket etmiyosa 800de tutulur) araç kavrayıp tamamen freni zorlar motor devrini yığdırı hale gelinceye kadar bu işlem terkedilmez..ve bu konumda iken stop edilir(yağı geri salmaya fırsat vermeden)şanzıman yağına bakılır nekadar eksiltti ise tamamlanır..konvertör yağı tamdır:) değişiminde ise yağ salınır tamamen boşaltılır(sıcak olursa çok mükemmel sonuş alınır)araç mesela 30lt yağ alıyosa kuru çalışmaması için 10lt kadar koyuluR(yani 3/1)daha sonra araç çalıştırılır..uzun süre eksik yağ ile çalışmasına fırsat vermeden ağır ağır ama sürekliliği kesmeden yağ koyulmaya devanm edilir(tork konvertörü hızlı bişekilde kendini doldurur pompa önce konvertörü dolduracak şekilde tasarlanmıştır)değişim tamamlanmış olur.değişim sonrası seviye kontrolüde araç çalışırken sıcakken yağ tüm şanzımanı sarmışken ÇALIŞIRKEN yapılır..eğer çalışıtırmadan yaparsanız kesinlikle yağı fazla görürsünüz(çünkü kovertör stop halinde ike yağı şanzımana salar)sizde piyasadaki işbilmezler gibi amanın yağ fazla diye fazlayı tahliye dersiniz..ondansonra ' ' anam girdi 5000lira hay bu konvertörü bulanın ' ' diye başlarsınız:)))
 
Ynt: HSX

UÖZKAN.77 link=topic=68367.msg779078#msg779078 date=1380366326' Alıntı:
Kısaca en iyisi powershutt daha makbul dediğini anladım.. zaten Hidromek, JCB jazıcı yükleyicilerde debriyaj HİÇ yok, ileri geri çok kolay..

Peki Tork konventörü ne ? powershuttle anladık, biliyoruz da.. fark..vs.

pardon abi konu dağıldı oyüzden tam anlatamamışız...powershuttle varsa baskı balata yoktur..kavramayı baskı balata tertibatı yerine tork konvertörü yapar..şimdi net olmuştur heralde..yani debraj balatası baskısı bilyası vs.arama çünkü yok..onun yerine prizdreğe direkt monte tork konvertörü var(yağ torku)katologlarda broşürlerde tek diskli yağlı tip yada kuru tek kavrama hidrolik kontrollü diye yazıyosa bu direk konvertör var demektir..disk dediğide (3.20 de anlatmaya başlıyor) videoda alatıldığı gibi kaçırmayı önleyen METAL YAYLI YAĞ BASINCIYLA KONVERTÖRÜ KİLİTLEYEN bir plakadır...videoyu tekrara ekleyim hemen izle daha anlaşılır olur ..


www.otobil.net
 
Ynt: HSX

haa şimdi diveksinki debraj niye var ozman??
debraj powershuttle videosunda ki hidrolik valfe kumanda ediyor...power şifte manuel olarak vitesi sıra atlayarak yada ağırdan seri bilmem kaça direk çıkbilmeniz için vardır(yani hareketi manuel olarak kesme şansı veriyor)..o olmasa vites sıralarını sırası ile takip ederek yükseltmek gerekir(otomatik şanzıman gibi )müdehale etmeden sıralı bi şekilde yükseltmek gerekir...
 
Ynt: HSX

UÖZKAN.77 link=topic=68367.msg779114#msg779114 date=1380374476' Alıntı:
Tüm powerstul ' lılar da tork konvertörü vardır desek, tork konvertörü varsa baskı balata yoktur.. tamamdır herhal.

nispeten doğru abi çünkü baskı balata kullananda var...mesela case ih jx nh td.d dikkat edin bunları broşürlerinde tekdiskli kuru tip yazar...
 
Ynt: HSX

İçin rahat olsun zetorun düşmanı olmaz sadece 'ama parça-servis, 2. el' bahaneleri olur.. :)

Kalite farkı konusu; KESİNLİKLE yok.

Dünyada sadece 1 tane ZETOR fabrikası var, 1.200.000 adeti aşan üretim tek elden tek yerden yapılmış... Aslen şura malı ama şura patentiyle şurada üretilmiş ama şu adla satılıyo, ama parçaları da şu... tavşanın suyunun suyu hikayesi Zetorda YOK!

Zetor, Zetordur dünyanın neresinde olursa olsun...

Bi ara zetoru getiren Federal grupta çalışan bi mühendisin şu sözlerini paylaşmak isterim 'zetora, yetkililerine şurasını az küçültsek şurasını az inceltsek..vs. gibi Türkiyede çok satsın diye malzemeden çalıp fiyatı düşürmeyi ima-teklif etmişler... adamlar bizi resmen fırçaladı neredyse kovdu'.. diye anlattı..

Bu kadar iyiyse burad niye yok derseniz? Çok basit adamlar motorun icat edildiği yatağı olan İngiltere, Kuzey Amerika..vs. gibi ülkelerde ciddi söz-pay sahibi bize düşmüyor! Üretimleri 5-10 bin adet/yıl seviyesinde ve %90 ' ı 90 kadar ülkeye şak diye satılıyor.

Bizdede ne zaman ciddi firmalar ve tüketici bilinci artarsa o zaman çokca görürüz....
 
Ynt: HSX

UÖZKAN.77 link=topic=68367.msg779078#msg779078 date=1380366326' Alıntı:
Kısaca en iyisi powershutt daha makbul dediğini anladım.. zaten Hidromek, JCB jazıcı yükleyicilerde debriyaj HİÇ yok, ileri geri çok kolay..

Peki Tork konventörü ne ? powershuttle anladık, biliyoruz da.. fark..vs.
http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-205/tork-konvertoru-!!!-%28guc-aktarma-organlari%29/msg779550/?topicseen#new

konusunda kıtabımdan cektıgım fotolarda yazıyor abi anlş-*s
 

Benzer Konular