Amcamda 5083 e var çok memnunuz yakıtı çok iyi bizde td90d var ondan çok çok az yakıyor.Merhaba arkadaşlar grupta yeniyim bu konu daha önce açılmıssa da bulamadım. 5083 e almak istiyorm ancak e serisinde debriyajında çözülemeyen sorunlar oldugunu söylüyorlar. Yakıtlarının çok fazla oldugu söyleniyo. 5083e kullanıcısı varsa bana yardımcı olabilir mi?
Bi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?5083e bizimki 1500 saate yaklaştı hiçbir arızası yok daha ama pulluk ta biraz yavaş onun harici yakıtına ve sağlamlığı çok iyi
Amcamda 5083 e var çok memnunuz yakıtı çok iyi bizde td90d var ondan çok çok az yakıyor.
7000 saate yanaştı çok büyük bi sıkıntı yaşamadık.
Debriyaj geçen sene 5000 saat civarında değişti değiştikten sonra kavramasında vs. Farklilıklar oldu. Bide ilk aldığımızda ilk 500 saat civarında şatıl arıza yaptı garantiden hallettiler.Debriyaj ile ilgili kronik bi sorun oldugu söyleniyor. Acaba amcanız böyle bi arızayla karşılaştı mı? Yakıt tüketimi ile ilgili daha somut bilgi alabilir miyim?
Sizin burda bahsettiğiniz gibi bir sorun yaşamadık.Bi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?
Debriyaj ile ilgili kronik bi sorun oldugu söyleniyor. Acaba amcanız böyle bi arızayla karşılaştı mı? Yakıt tüketimi ile ilgili daha somut bilgi alabilir miyim?
Evet debriyaj dan ayağını ne kadar yavaş çekersen çek traktör zıplıyordu 1200 saate yağ değişimi yapıldıktan sonra düzeldiBi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?
Bi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?
Bizim çevreden 3 tane 5083e sizin sorduğunuz debriyaj sorununu yaşadı hocam. Sorun onların anlattığına göre tombul valf diye bir valfin arızalandığı. 3 motorun 2 si 2 defa o tombul valfi değiştirtti garanti kapsamında. Hatta birisinin garanti süresi dolmuştu ama ufak bir ücretle değiştirdiler. 1 sene kadar sonra o da arızalandı ve 7 8 ay öyle kullandılar ki dediğiniz gibi römork takmak bile zulümdü frene basarak ayarlıyor, takıyorduk. 1 ay kadar önce servise götürdüler garanti yok. Valf değişimi ciddi bir ücret. Şikayet ettiler johndeere merkeze. Merkez ücretsiz değiştirtti servise. Yalnız bu sefer o girişe ayrı bir filtre boru vs gibi yeni parçalar taktılar.Büyük ihtimalle tombul valfe giden yağın önüne filtre takıldıki valf yine aynı arızayı yapmasın. Normal fiyatı 6 bin liraymış ama ücretsiz yaptılar. Bizim tahminimiz tasarım hatası, o filtreyi başta koymadıkları için böyle sorunlar yaşandı ve bunu takıp çözdüler. Muhtemelen yeni seriler direkt filtreli çıkacaktır. Çekiş konusuna gelince bu 3 kişide 0 aldığında traktörler 2. vitesle boş römorkla kalkamıyordu. 3ü de pompayı ünlü bir pompacıya gönderip ayarlattı ve sıkıntı çözüldü. Tabi bu normal, yeni traktörler markası ne olursa olsun pompa ayarı kısık oluyor ve ayar istiyor. Başka da ufak tefek sorunlar hariç öyle önemli bi şey olmadı. Diğer 50e serisi sahipleri arkadaşlar da bunu okuyorsa bence o düzeneği jhndeere'ye baskı yapıp taktırsın.
5093E kullanan arkadaş motor kalkış performansının zayıf olduğunu söylemişti, başlangıç torku önceki serilere nazaran düşük kalıyor.Traktörü 1900 devire çekip, hafif ön kepçede kullanabilirsiniz, deviri sabit kullanırsanız, iç pompalar verimli çalışacaktır.Rölanti devire yakın devirlerde debriyaj ayırmama sıkıntısı bu yüzden oluyor, hidrolik iç pompa performansı düşer.1300-1600 devir arası tork bandı, 1600-2100 devir arası tork yumuşuyor, düşüyor, 1900-2100 devir arası tam güç veriyor.Tork yumuşak olduğu için 1900 devirde vites değiştirmenin zararı olmaz, 200-300 devir sıkışıp, tekrar 1900 devire gelir.
Mazot pompası ve LDA ayarı isteyebilir, genelde düşük ayarlar var.
Hocam siz ne öğretmenisiniz ?
Debriyaj sikintisi çözüldü artık ek filtre takıyorlar hangi bayiden alırsan servis direk takıyor 83 lere o filtre yumusaltiyor debriyajlı ve shuttleyiDebriyaj ile ilgili kronik bi sorun oldugu söyleniyor. Acaba amcanız böyle bi arızayla karşılaştı mı? Yakıt tüketimi ile ilgili daha somut bilgi alabilir miyim?
Satilli traktorlerin arkalarina baglanti yaparken farklı yag karistirmamaya ozen gosterilmeli. Bozuk yag valfi ciziyor. Erken bozuyor.Debriyaj sikintisi çözüldü artık ek filtre takıyorlar hangi bayiden alırsan servis direk takıyor 83 lere o filtre yumusaltiyor debriyajlı ve shuttleyi
5083 euro 3 motor.Euro 3 un en kotu tarafi kendini zor toplamasi,bide motor sogukken cok zor kalkar.Yerine gore b ile kaltigimiz oluyo.Ama bizim traktor 3 silindir 5065.5083 4 silindir herkes cekisi iyi atik diyor.Yukarida Fuat abi soylemis onlara bak, bide mazot deposunun cikisinda icerde suzgec vardir oda tikanmis olabilir.Bizim basimiza gelmisti.Arkadaşlar merhaba bende jhondeere 5083e var traktör boş kalkısta sankı arkasında 2 ton yük varmış gıbı kalkıyor ve rampada bayılyor tez toplamıyor ne yapmalıyım