John deere 5083e hakkında!!

Katılım
21.06.2018
Mesajlar
11
Şehir
Afyon
Merhaba arkadaşlar grupta yeniyim bu konu daha önce açılmıssa da bulamadım. 5083 e almak istiyorm ancak e serisinde debriyajında çözülemeyen sorunlar oldugunu söylüyorlar. Yakıtlarının çok fazla oldugu söyleniyo. 5083e kullanıcısı varsa bana yardımcı olabilir mi?
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
8,146
Şehir
Sakarya
5093E kullanan arkadaş motor kalkış performansının zayıf olduğunu söylemişti, başlangıç torku önceki serilere nazaran düşük kalıyor.Traktörü 1900 devire çekip, hafif ön kepçede kullanabilirsiniz, deviri sabit kullanırsanız, iç pompalar verimli çalışacaktır.Rölanti devire yakın devirlerde debriyaj ayırmama sıkıntısı bu yüzden oluyor, hidrolik iç pompa performansı düşer.1300-1600 devir arası tork bandı, 1600-2100 devir arası tork yumuşuyor, düşüyor, 1900-2100 devir arası tam güç veriyor.Tork yumuşak olduğu için 1900 devirde vites değiştirmenin zararı olmaz, 200-300 devir sıkışıp, tekrar 1900 devire gelir.
Mazot pompası ve LDA ayarı isteyebilir, genelde düşük ayarlar var.
 
Katılım
13.11.2015
Mesajlar
684
Merhaba arkadaşlar grupta yeniyim bu konu daha önce açılmıssa da bulamadım. 5083 e almak istiyorm ancak e serisinde debriyajında çözülemeyen sorunlar oldugunu söylüyorlar. Yakıtlarının çok fazla oldugu söyleniyo. 5083e kullanıcısı varsa bana yardımcı olabilir mi?
Amcamda 5083 e var çok memnunuz yakıtı çok iyi bizde td90d var ondan çok çok az yakıyor.
7000 saate yanaştı çok büyük bi sıkıntı yaşamadık.
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
73
Yaş
22
Şehir
yozgat
5083e bizimki 1500 saate yaklaştı hiçbir arızası yok daha ama pulluk ta biraz yavaş onun harici yakıtına ve sağlamlığı çok iyi
 
Katılım
21.06.2018
Mesajlar
11
Şehir
Afyon
5083e bizimki 1500 saate yaklaştı hiçbir arızası yok daha ama pulluk ta biraz yavaş onun harici yakıtına ve sağlamlığı çok iyi
Bi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?
 
Katılım
21.06.2018
Mesajlar
11
Şehir
Afyon
Amcamda 5083 e var çok memnunuz yakıtı çok iyi bizde td90d var ondan çok çok az yakıyor.
7000 saate yanaştı çok büyük bi sıkıntı yaşamadık.

Debriyaj ile ilgili kronik bi sorun oldugu söyleniyor. Acaba amcanız böyle bi arızayla karşılaştı mı? Yakıt tüketimi ile ilgili daha somut bilgi alabilir miyim?
 
Katılım
13.11.2015
Mesajlar
684
Debriyaj ile ilgili kronik bi sorun oldugu söyleniyor. Acaba amcanız böyle bi arızayla karşılaştı mı? Yakıt tüketimi ile ilgili daha somut bilgi alabilir miyim?
Debriyaj geçen sene 5000 saat civarında değişti değiştikten sonra kavramasında vs. Farklilıklar oldu. Bide ilk aldığımızda ilk 500 saat civarında şatıl arıza yaptı garantiden hallettiler.

Hocam ünlü 4 lü 14 lü yaylı takıyoz dönüme 1,8 litre yakıyor arazi rampalı

Köyden çoruma ekin çekmede 12 ton civarı ekin yüklüyoz 60 km gidiş geliş 20 litre yakıyor. Yollar rampalı inişli çıkışlı.
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
73
Yaş
22
Şehir
yozgat
Bi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?
Evet debriyaj dan ayağını ne kadar yavaş çekersen çek traktör zıplıyordu 1200 saate yağ değişimi yapıldıktan sonra düzeldi
 
Katılım
16.03.2017
Mesajlar
242
Şehir
ankara
Bi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?

Bizim çevreden 3 tane 5083e sizin sorduğunuz debriyaj sorununu yaşadı hocam. Sorun onların anlattığına göre tombul valf diye bir valfin arızalandığı. 3 motorun 2 si 2 defa o tombul valfi değiştirtti garanti kapsamında. Hatta birisinin garanti süresi dolmuştu ama ufak bir ücretle değiştirdiler. 1 sene kadar sonra o da arızalandı ve 7 8 ay öyle kullandılar ki dediğiniz gibi römork takmak bile zulümdü frene basarak ayarlıyor, takıyorduk. 1 ay kadar önce servise götürdüler garanti yok. Valf değişimi ciddi bir ücret. Şikayet ettiler johndeere merkeze. Merkez ücretsiz değiştirtti servise. Yalnız bu sefer o girişe ayrı bir filtre boru vs gibi yeni parçalar taktılar.Büyük ihtimalle tombul valfe giden yağın önüne filtre takıldıki valf yine aynı arızayı yapmasın. Normal fiyatı 6 bin liraymış ama ücretsiz yaptılar. Bizim tahminimiz tasarım hatası, o filtreyi başta koymadıkları için böyle sorunlar yaşandı ve bunu takıp çözdüler. Muhtemelen yeni seriler direkt filtreli çıkacaktır. Çekiş konusuna gelince bu 3 kişide 0 aldığında traktörler 2. vitesle boş römorkla kalkamıyordu. 3ü de pompayı ünlü bir pompacıya gönderip ayarlattı ve sıkıntı çözüldü. Tabi bu normal, yeni traktörler markası ne olursa olsun pompa ayarı kısık oluyor ve ayar istiyor. Başka da ufak tefek sorunlar hariç öyle önemli bi şey olmadı. Diğer 50e serisi sahipleri arkadaşlar da bunu okuyorsa bence o düzeneği jhndeere'ye baskı yapıp taktırsın.
 
Katılım
14.10.2010
Mesajlar
1,701
Şehir
Amasya
Bizim çevreden 3 tane 5083e sizin sorduğunuz debriyaj sorununu yaşadı hocam. Sorun onların anlattığına göre tombul valf diye bir valfin arızalandığı. 3 motorun 2 si 2 defa o tombul valfi değiştirtti garanti kapsamında. Hatta birisinin garanti süresi dolmuştu ama ufak bir ücretle değiştirdiler. 1 sene kadar sonra o da arızalandı ve 7 8 ay öyle kullandılar ki dediğiniz gibi römork takmak bile zulümdü frene basarak ayarlıyor, takıyorduk. 1 ay kadar önce servise götürdüler garanti yok. Valf değişimi ciddi bir ücret. Şikayet ettiler johndeere merkeze. Merkez ücretsiz değiştirtti servise. Yalnız bu sefer o girişe ayrı bir filtre boru vs gibi yeni parçalar taktılar.Büyük ihtimalle tombul valfe giden yağın önüne filtre takıldıki valf yine aynı arızayı yapmasın. Normal fiyatı 6 bin liraymış ama ücretsiz yaptılar. Bizim tahminimiz tasarım hatası, o filtreyi başta koymadıkları için böyle sorunlar yaşandı ve bunu takıp çözdüler. Muhtemelen yeni seriler direkt filtreli çıkacaktır. Çekiş konusuna gelince bu 3 kişide 0 aldığında traktörler 2. vitesle boş römorkla kalkamıyordu. 3ü de pompayı ünlü bir pompacıya gönderip ayarlattı ve sıkıntı çözüldü. Tabi bu normal, yeni traktörler markası ne olursa olsun pompa ayarı kısık oluyor ve ayar istiyor. Başka da ufak tefek sorunlar hariç öyle önemli bi şey olmadı. Diğer 50e serisi sahipleri arkadaşlar da bunu okuyorsa bence o düzeneği jhndeere'ye baskı yapıp taktırsın.

Traktörü olupta Trakkulup'ü izlememek kişi için büyük hata.
 
Katılım
12.05.2014
Mesajlar
940
Şehir
Türkiye Cumhuriyeti
5093E kullanan arkadaş motor kalkış performansının zayıf olduğunu söylemişti, başlangıç torku önceki serilere nazaran düşük kalıyor.Traktörü 1900 devire çekip, hafif ön kepçede kullanabilirsiniz, deviri sabit kullanırsanız, iç pompalar verimli çalışacaktır.Rölanti devire yakın devirlerde debriyaj ayırmama sıkıntısı bu yüzden oluyor, hidrolik iç pompa performansı düşer.1300-1600 devir arası tork bandı, 1600-2100 devir arası tork yumuşuyor, düşüyor, 1900-2100 devir arası tam güç veriyor.Tork yumuşak olduğu için 1900 devirde vites değiştirmenin zararı olmaz, 200-300 devir sıkışıp, tekrar 1900 devire gelir.
Mazot pompası ve LDA ayarı isteyebilir, genelde düşük ayarlar var.

Hocam siz ne öğretmenisiniz ?
 
Katılım
28.06.2017
Mesajlar
48
Şehir
bilecik
Debriyaj ile ilgili kronik bi sorun oldugu söyleniyor. Acaba amcanız böyle bi arızayla karşılaştı mı? Yakıt tüketimi ile ilgili daha somut bilgi alabilir miyim?
Debriyaj sikintisi çözüldü artık ek filtre takıyorlar hangi bayiden alırsan servis direk takıyor 83 lere o filtre yumusaltiyor debriyajlı ve shuttleyi
 
Katılım
05.07.2014
Mesajlar
216
Şehir
Sivas
5083E serisi kompakt bir seridir. Çevik, güçlü Konforlu makinadır. Çekişi mükemmeldir ben 5'li 12 numara pulluk la yaklaşık 1000 dekar arazi sürdüm performansı gerçekten süperdi. John Deere'nin yağına suyuna dikkat et ömürlük makinadır kolay kolay arıza yapmaz.
 
Katılım
17.06.2019
Mesajlar
0
Dalgıç mazot basıyor mu kontrol et, mazot hortumları çatlama yapıyor, özellikle dalgıç depo arası önemli, mazot filtresi depişmediyse onu değiştir.sorun düzelmiyorsa sıkıntı pompaya inebilir, traktör kaç saatte
 
Katılım
12.12.2019
Mesajlar
528
Şehir
Samsun
Arkadaşlar merhaba bende jhondeere 5083e var traktör boş kalkısta sankı arkasında 2 ton yük varmış gıbı kalkıyor ve rampada bayılyor tez toplamıyor ne yapmalıyım
5083 euro 3 motor.Euro 3 un en kotu tarafi kendini zor toplamasi,bide motor sogukken cok zor kalkar.Yerine gore b ile kaltigimiz oluyo.Ama bizim traktor 3 silindir 5065.5083 4 silindir herkes cekisi iyi atik diyor.Yukarida Fuat abi soylemis onlara bak, bide mazot deposunun cikisinda icerde suzgec vardir oda tikanmis olabilir.Bizim basimiza gelmisti.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst