John deere 5083e hakkında!!


Merhaba arkadaşlar grupta yeniyim bu konu daha önce açılmıssa da bulamadım. 5083 e almak istiyorm ancak e serisinde debriyajında çözülemeyen sorunlar oldugunu söylüyorlar. Yakıtlarının çok fazla oldugu söyleniyo. 5083e kullanıcısı varsa bana yardımcı olabilir mi?
 
5093E kullanan arkadaş motor kalkış performansının zayıf olduğunu söylemişti, başlangıç torku önceki serilere nazaran düşük kalıyor.Traktörü 1900 devire çekip, hafif ön kepçede kullanabilirsiniz, deviri sabit kullanırsanız, iç pompalar verimli çalışacaktır.Rölanti devire yakın devirlerde debriyaj ayırmama sıkıntısı bu yüzden oluyor, hidrolik iç pompa performansı düşer.1300-1600 devir arası tork bandı, 1600-2100 devir arası tork yumuşuyor, düşüyor, 1900-2100 devir arası tam güç veriyor.Tork yumuşak olduğu için 1900 devirde vites değiştirmenin zararı olmaz, 200-300 devir sıkışıp, tekrar 1900 devire gelir.
Mazot pompası ve LDA ayarı isteyebilir, genelde düşük ayarlar var.
 
Merhaba arkadaşlar grupta yeniyim bu konu daha önce açılmıssa da bulamadım. 5083 e almak istiyorm ancak e serisinde debriyajında çözülemeyen sorunlar oldugunu söylüyorlar. Yakıtlarının çok fazla oldugu söyleniyo. 5083e kullanıcısı varsa bana yardımcı olabilir mi?
Amcamda 5083 e var çok memnunuz yakıtı çok iyi bizde td90d var ondan çok çok az yakıyor.
7000 saate yanaştı çok büyük bi sıkıntı yaşamadık.
 
  • Beğen
Tepkiler: srtys
Debriyaj ile ilgili kronik bi sorun oldugu söyleniyor. Acaba amcanız böyle bi arızayla karşılaştı mı? Yakıt tüketimi ile ilgili daha somut bilgi alabilir miyim?
Debriyaj geçen sene 5000 saat civarında değişti değiştikten sonra kavramasında vs. Farklilıklar oldu. Bide ilk aldığımızda ilk 500 saat civarında şatıl arıza yaptı garantiden hallettiler.

Hocam ünlü 4 lü 14 lü yaylı takıyoz dönüme 1,8 litre yakıyor arazi rampalı

Köyden çoruma ekin çekmede 12 ton civarı ekin yüklüyoz 60 km gidiş geliş 20 litre yakıyor. Yollar rampalı inişli çıkışlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Bi kullanıcıdan duyduğum debriyajın kavramasında sıkıntı oldugu birden kavrayıp aniden kalkıs yaparak ekipman takarken zorluklar çıkardığı... bu konuda ne diyosunuz?

Bizim çevreden 3 tane 5083e sizin sorduğunuz debriyaj sorununu yaşadı hocam. Sorun onların anlattığına göre tombul valf diye bir valfin arızalandığı. 3 motorun 2 si 2 defa o tombul valfi değiştirtti garanti kapsamında. Hatta birisinin garanti süresi dolmuştu ama ufak bir ücretle değiştirdiler. 1 sene kadar sonra o da arızalandı ve 7 8 ay öyle kullandılar ki dediğiniz gibi römork takmak bile zulümdü frene basarak ayarlıyor, takıyorduk. 1 ay kadar önce servise götürdüler garanti yok. Valf değişimi ciddi bir ücret. Şikayet ettiler johndeere merkeze. Merkez ücretsiz değiştirtti servise. Yalnız bu sefer o girişe ayrı bir filtre boru vs gibi yeni parçalar taktılar.Büyük ihtimalle tombul valfe giden yağın önüne filtre takıldıki valf yine aynı arızayı yapmasın. Normal fiyatı 6 bin liraymış ama ücretsiz yaptılar. Bizim tahminimiz tasarım hatası, o filtreyi başta koymadıkları için böyle sorunlar yaşandı ve bunu takıp çözdüler. Muhtemelen yeni seriler direkt filtreli çıkacaktır. Çekiş konusuna gelince bu 3 kişide 0 aldığında traktörler 2. vitesle boş römorkla kalkamıyordu. 3ü de pompayı ünlü bir pompacıya gönderip ayarlattı ve sıkıntı çözüldü. Tabi bu normal, yeni traktörler markası ne olursa olsun pompa ayarı kısık oluyor ve ayar istiyor. Başka da ufak tefek sorunlar hariç öyle önemli bi şey olmadı. Diğer 50e serisi sahipleri arkadaşlar da bunu okuyorsa bence o düzeneği jhndeere'ye baskı yapıp taktırsın.
 
Bizim çevreden 3 tane 5083e sizin sorduğunuz debriyaj sorununu yaşadı hocam. Sorun onların anlattığına göre tombul valf diye bir valfin arızalandığı. 3 motorun 2 si 2 defa o tombul valfi değiştirtti garanti kapsamında. Hatta birisinin garanti süresi dolmuştu ama ufak bir ücretle değiştirdiler. 1 sene kadar sonra o da arızalandı ve 7 8 ay öyle kullandılar ki dediğiniz gibi römork takmak bile zulümdü frene basarak ayarlıyor, takıyorduk. 1 ay kadar önce servise götürdüler garanti yok. Valf değişimi ciddi bir ücret. Şikayet ettiler johndeere merkeze. Merkez ücretsiz değiştirtti servise. Yalnız bu sefer o girişe ayrı bir filtre boru vs gibi yeni parçalar taktılar.Büyük ihtimalle tombul valfe giden yağın önüne filtre takıldıki valf yine aynı arızayı yapmasın. Normal fiyatı 6 bin liraymış ama ücretsiz yaptılar. Bizim tahminimiz tasarım hatası, o filtreyi başta koymadıkları için böyle sorunlar yaşandı ve bunu takıp çözdüler. Muhtemelen yeni seriler direkt filtreli çıkacaktır. Çekiş konusuna gelince bu 3 kişide 0 aldığında traktörler 2. vitesle boş römorkla kalkamıyordu. 3ü de pompayı ünlü bir pompacıya gönderip ayarlattı ve sıkıntı çözüldü. Tabi bu normal, yeni traktörler markası ne olursa olsun pompa ayarı kısık oluyor ve ayar istiyor. Başka da ufak tefek sorunlar hariç öyle önemli bi şey olmadı. Diğer 50e serisi sahipleri arkadaşlar da bunu okuyorsa bence o düzeneği jhndeere'ye baskı yapıp taktırsın.

Traktörü olupta Trakkulup'ü izlememek kişi için büyük hata.
 
5093E kullanan arkadaş motor kalkış performansının zayıf olduğunu söylemişti, başlangıç torku önceki serilere nazaran düşük kalıyor.Traktörü 1900 devire çekip, hafif ön kepçede kullanabilirsiniz, deviri sabit kullanırsanız, iç pompalar verimli çalışacaktır.Rölanti devire yakın devirlerde debriyaj ayırmama sıkıntısı bu yüzden oluyor, hidrolik iç pompa performansı düşer.1300-1600 devir arası tork bandı, 1600-2100 devir arası tork yumuşuyor, düşüyor, 1900-2100 devir arası tam güç veriyor.Tork yumuşak olduğu için 1900 devirde vites değiştirmenin zararı olmaz, 200-300 devir sıkışıp, tekrar 1900 devire gelir.
Mazot pompası ve LDA ayarı isteyebilir, genelde düşük ayarlar var.

Hocam siz ne öğretmenisiniz ?
 
5083E serisi kompakt bir seridir. Çevik, güçlü Konforlu makinadır. Çekişi mükemmeldir ben 5'li 12 numara pulluk la yaklaşık 1000 dekar arazi sürdüm performansı gerçekten süperdi. John Deere'nin yağına suyuna dikkat et ömürlük makinadır kolay kolay arıza yapmaz.
 

Dalgıç mazot basıyor mu kontrol et, mazot hortumları çatlama yapıyor, özellikle dalgıç depo arası önemli, mazot filtresi depişmediyse onu değiştir.sorun düzelmiyorsa sıkıntı pompaya inebilir, traktör kaç saatte
 
Arkadaşlar merhaba bende jhondeere 5083e var traktör boş kalkısta sankı arkasında 2 ton yük varmış gıbı kalkıyor ve rampada bayılyor tez toplamıyor ne yapmalıyım
5083 euro 3 motor.Euro 3 un en kotu tarafi kendini zor toplamasi,bide motor sogukken cok zor kalkar.Yerine gore b ile kaltigimiz oluyo.Ama bizim traktor 3 silindir 5065.5083 4 silindir herkes cekisi iyi atik diyor.Yukarida Fuat abi soylemis onlara bak, bide mazot deposunun cikisinda icerde suzgec vardir oda tikanmis olabilir.Bizim basimiza gelmisti.
 

Benzer Konular