Kubota


Tanıtım broşürleri ektedir.
Motor haritası yorumlarımız bulunmamaktadır.
İstenildiği takdirde yapılabilir.
Kataloglarda motorun 265 n.m. torka sahip olduğu görülmese de farklı kaynaklardan bulunabiliyor.
At çiftliğinde kullanılan traktör tanıtımı yapılmış.
 
Kataloglardan görüldüğü üzere motorların tork grafiği ;
1000-1600 rpm stabile yakın ve 1200-1400 rpm aralığı sabit tork aralığı olacak şekilde dizayn verilmiştir.
Motor 1200 rpm devirde tork yakalıyor diyebiliriz, gayet normal ve beklendiği şekildedir.

Motorun güç eğrisi 2400 rpm de max tepe yapacak şekildedir.
Güç eğrisinin şekli MGX4 seride olduğu gibi 2000-2400 rpm aralığında sabit düz çizgi olacak şekilde dizayn yapılmalıdır.
Böylelikle Fiat 66S serisinde olduğu gibi 1900-2300 rpm sabit güç aralığı yerine kullanabileceğimiz bir bölge elde edilmiş olur.

Motorun tork, güç eğrisi kesişim devirleri ;
M 4062 seride 1600 rpm ,
M 4072 seride 1800 rpm tercih edilmiş.
Motorun en verimli çalıştığı motor devridir.
Kuyruk mili 540 bu kesişim devrinde tercih edilmesi iyi olur.
Tek kuyruk mili devriyle çalışacak motor dizaynına sahiptir.
Motora sabit güç aralığı devirleri verilirse 2200 rpm devire normal 540 kuyruk mili devri konabilir.
Mitsubishi motorlu NH T480 modelin biraz gelişmiş versiyonu gibi duruyor.
Mitsubishi motorlu LS U60 modele yakın özellik gösteriyor.

Tarımsal motorda 400 rpm sabit güç aralığı devirleri olması gerekir.
Kuyruk mili 540 deviri, sabit güç aralığı devirleri içinde kullanabilmemiz gerekir.

Haşpaylı saman bağlamak için motorda sabit güç aralığı devirleri bulunmadığından kullanım uygun değildir.
Ot balyesi bağlamak için traktör düz arazi için düşünülebilir.

Motorun en az yakıt bölgesi 1600-1900 rpm aralığında bulunmaktadır.

Haşpaylı makine ile saman bağlamak için motorun en az yakıt bölgesi devirleri, kısa stroklu motor dizaynı yapılarak motor anma gücü devirlerine konumlandırılabilir ama düşük devirler hevesiyle devamlı motor haritalarına baskı geldiğinden motor dizaynları al aşağı edilmiş gibi duruyor.

Uzun devir çalışmalı motor kullanımı beğendiğimizden bu durum bize cazip görünmüyor.

Sürücü de önemli bir etken, motoru tam güçte kullanalım tercihlerinden yakıt kaygılarından dolayı kaçıyor.
Çamur zeminde biçerdöver motoru gibi çalışan traktör motorunu çok gazlayabildiğimizden ve güç kesintisi yaşatmadığından tercih ediyoruz.
 

Benzer Konular